Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-04-2004, 16:03
Co
Co is offline
Tsja, daar heb ik erg veel last van

Het ene moment ben ik vrolijk en blij, een uur later voel ik me weer neerslachtig en klote

Dit is echt ontzettend vervelend, en er zijn zelfs mensen in mijn omgeving die denken dat ik aan de drugs zit...

Dat is dus niet zo, maar toch; hoe komt dit? en hoe verdwijnt dit?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:53
BelleRosé
BelleRosé is offline
puberteit?
(weet nie hoe oud je bent)
Oud 28-04-2004, 16:57
Verwijderd
precies!! ik heb daar ook heel erg veel last van (vooral als ik ongesteld ben) ik weet ook niet wat ik eraan moet doen..

(eiglijk nutteloos dit advies maarja..)
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 17:05
BelleRosé
BelleRosé is offline
gewoon van je happy-momenten genieten en je bad-momenten vooral leren te relativeren
je komt er wel door. Ik ken geen enkel mens dat dit niet zou meegemaakt hebben.

Kus
Oud 28-04-2004, 22:57
Co
Co is offline
ben bijna 17

maar toch, dit heb ik nooit eerder zo meegemaakt
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 23:42
BelleRosé
BelleRosé is offline
lentekriebels..
of late puberteitskuren
Oud 29-04-2004, 00:23
phensicske
phensicske is offline
Veel praten met anderen zodat je alles wat kan relativeren, zo worden de schommelingen misschien wat ingeperkt.
Ik heb er ook last van, maar dan meer van de negatieve dan de positieve. Sint-Janskruid (natuurlijk middel) wil wel eens helpen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:07
farrar-misty
farrar-misty is offline
Ik kan der ook wat van... Volgens mij ben ik zo instabiel als wat...
1 zielig/mooi muziekje, 1 woord, 1 geur kan mijn hele stemming omdraaien... en die kan dan ook per minuut verschillen, nee per seconde, verschillen....

En wanneer het helemaal erg is , is als ik alleen ben. Ik denk veel te veel na over alles waar maar over na te denken valt.

En nu heb ik een vriendje, en ik heb gemerkt dat hij totale controle kan hebben over mijn stemming.... Lekkr maar niet heus.... <ben zwak>
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:21
Verwijderd
Ik heb ook af en toe van die weken dat ik gigantisch veranderlijk ben. Ik sla om als je maar alleen al verkeerd naar me kijkt ofzo. Dat is echt gewoon bagger, ik heb geen idee wat je er aan kunt doen en ook niet hoe het komt, maar je bent iig niet de enige.
Maar probeer wel te relativeren en niet in die sleur te blijven zitten als je je rot voelt.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:44
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Schijnt 'bij de leeftijd te horen'. Naja, probeer goed naar jezelf te blijven kijken zoda je het kan onderscheppen. En dat is vrijwel onmogelijk.

Ik heb zelf trouwens vooral last van ochtend(vrolijk)-avond(chago) schommelingen.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 10:58
Auntie M
Auntie M is offline
Volgens mij is dat niet alleen een puberteits-thing hoor (alhoewel ik bij jongens en mannen niet zo snel iets anders kan bedenken). Ik kan het ene moment lachen en vrolijk zijn en het andere moment ben ik chagerijnig of depri as hell omdat iemand iets zegt of doet wat net een emotionele snaar raakt. Ik wijt het maar aan pms (altijd een goede smoes voor de dames) en hoop altijd maar dat het gauw overwaait (doet het meestal ook wel).
Oud 29-04-2004, 12:16
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Co schreef op 28-04-2004 @ 23:57 :
ben bijna 17

maar toch, dit heb ik nooit eerder zo meegemaakt
Misschien ben je lichtelijk depressief, dat zou een optie zijn.. mensen die depressief zijn hebben echt heel erg vaak moodswings

Denk jijzelf dat dat mogelijk zou kunnen zijn? Ik wil je verder niets aanpraten ofzo, maar misschien moet je daar eens over nadenken
Oud 29-04-2004, 12:28
Co
Co is offline
Citaat:
Tsu schreef op 29-04-2004 @ 13:16 :
Misschien ben je lichtelijk depressief, dat zou een optie zijn.. mensen die depressief zijn hebben echt heel erg vaak moodswings

Denk jijzelf dat dat mogelijk zou kunnen zijn? Ik wil je verder niets aanpraten ofzo, maar misschien moet je daar eens over nadenken
Nee, denk het niet

Heb nu vakantie, gaat goed op school, heb geen ruzie met vrienden, heb een lieve vriendin, alles gaat goed

maar als ik wat alleen op mn kamertje zit en er is een liedje op de radio dat me niet aanstaat kan ik een uur me kut voelen...
ik weet het, het gaat nergens over, maar is wel zeer vervelend
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 12:34
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Co schreef op 29-04-2004 @ 13:28 :
Nee, denk het niet

Heb nu vakantie, gaat goed op school, heb geen ruzie met vrienden, heb een lieve vriendin, alles gaat goed

maar als ik wat alleen op mn kamertje zit en er is een liedje op de radio dat me niet aanstaat kan ik een uur me kut voelen...
ik weet het, het gaat nergens over, maar is wel zeer vervelend
Dan zou ik het inderdaad op de puberteit gooien ja
Oud 01-05-2004, 21:25
Coral
Coral is offline
Ik heb het ook de afgelopen twee maanden. Het ene moment ben ik somber en neerslachtig en dan weet ik totaal niet maar wat ik met mijn leven aan moet, dan voel ik me leeg en eenzaam, alsof niemand mij begrijpt.. Maar een uur later ben ik weer hyperactief en blij en sta ik te jumpen. Wat ook weer voor veel verwarring zorgt in mijn omgeving. Ik ben een tijdje gaan stoppen met de pil, maar daar lag t niet aan. Onlangs ben ik naar de huisarts geweest voor mn hoofdpijn (migraine) en stemmingswisselingen. Ik zit bij een gespreksgroepje met 2 psychs en 5 andere jongeren maar daar kan ik mn verhaal totaal niet kwijt want ze zijn zo onvolwassen en jong. Dus heb ik mn hart maar gelucht bij de huisarts. Toen ik vertelde hoe vaak mijn stemmingen wisselden schrok hij wel, en vond het niet normaal. Over 2 weken moet ik terug komen.. En ik moest een afspraak maken met de psych.
Dus een bezoekje aan de huisarts kan nooit geen kwaad. Stemmingswisselingen kunnen aan van alles liggen. Psychisch of lichamelijk. Ben je misschien allergisch voor iets? Maar zoals ik al zei in die mate waarin jij het hebt: t is niet normaal.
Veel succes

Laatst gewijzigd op 01-05-2004 om 21:30.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 01:10
p-chez
p-chez is offline
Zoals al gezegd: puberteit.
Oud 02-05-2004, 09:42
Verwijderd
Ik denk dat dit echt met de puberteit te maken heeft ja. Mijn zusje heeft daar op dit moment ook heel erg veel last van. Volgens mij hebben de meeste mensen hier ook wel eens last van.

Maar... het gaat vanzelf weer over bij mij dan
Met citaat reageren
Oud 02-05-2004, 14:54
DvoorA
DvoorA is offline
Zeker weten puberteit. Ben er net een halfjaar volledig vanaf, van die stemmingswisselingen...mn zusje heeft er nu last van, precies zoals jij beschrijft. Ik zou zeggen: lekker op je kamer blijven zitten tot je rothumeur over is, en wachten tot je je weer goed voelt. Succes in elk geval!
Oud 02-05-2004, 18:07
charly not
charly not is offline
heb ik ook weleens last van.. Heel vervelend idd!
Het ene moment ben ik heel vrolijk en gezellig en het andere moment ontzettend chagerijnig . Heel raar.. Ook erg lastig voor de mensen in m'n omgeving. M'n moeder zei laatst ook al dat ze het zo vervelend vindt dat mijn stemmingen zo snel kunnen omslaan.. Gevolg is dat ik daardoor vaak ruzie krijg met mijn ouders..
Maar hoe het kan. I don't know

Regels voor berichten