Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-08-2004, 01:38
Verwijderd
Ik ben sinds kort begonnen aan dit spel. Na een tijdlang dit spel als minderwaardig aan BG 1 te hebben beschouwd, moet ik zeggen dat het spel behoorlijk gaaf is

Wat is jullie ervaring met dit spel? Hebben jullie je oude character uit deel 1 geimporteerd? Vinden jullie het beter dan deel 1?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-08-2004, 01:48
McCaine
McCaine is offline
De BG serie is een van mijn favoriete series Ik kan niet echt kiezen tussen I en II, echter. Beiden hebben hun goede kanten zou ik denken.
Oud 21-08-2004, 02:00
Daevrem
Daevrem is offline
Ik vond BG II beter.
Oud 21-08-2004, 09:28
Bartje
Bartje is offline
Ik vond deel 1 net iets beter, misschien omdat je toen nog niet precies wist hoe alles ging. Want ik ontdekte iedere keer weer nieuwe dingen. Maar BG2 was ook zeer goed
All time favorite.
Oud 21-08-2004, 11:04
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Ik vindt BG2 heel wat beter dan 1, maar 1 is nog steeds heel erg goed. Ik had 3 jaar geleden nog geen internet en toen heb ik dat spel iets van 6 keer uitgespeeld, omdat het zo uitgebreid is. Ik ben er laatst weer mee begonnen met iemand via IP.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 11:15
RanC
RanC is offline
Ik vond deel 1 verhaaltechnisch beter, na de dood van Gorion wist je niets en om antwoorden te zoeken begon je lokale problemen op te lossen. De échte verhaallijn (de Bhaal Prophecy) kwam pas later aan bod toen er geen weg meer terug was. 60% van deel 1 gaat over een mogelijke samenzwering van een guild tegen Amn, niet over een Bhaalspawn die God probeerd te worden door een oorlog te ontketenen.

In deel 2 is je doel en missie vanaf het begin al bekend en terwijl je naar Imoen zoekt, red je de wereld ook nog effe een keertje of 2.

Ikzelf heb nooit ToB gespeeld, maar ik vond de chars aan het einde van BG2 all über. Superieur aan characters zoals Drizzt, Elminster (de échte, niet de doppleganger-Elminster), etc.

Ze verliezen een beetje elke "menselijkheid" voor mijn gevoel. Want geloof me, zodra je party praktisch gemaxed is, is het eindgevecht een eitje. Terwijl ik wel gigantische moeite had met het eindgevecht in BG1, terwijl die party ook vrijwel gemaxed was.

Maar ach, ze zijn beide de beste CRPG's ooit.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2004, 19:57
$@nd€r $@l@m@nd€r
$@nd€r $@l@m@nd€r is offline
Ik heb BGII gespeeld, en ik vond het een zeer goede game. Alleen graphics zijn wat minder hé, maar het verhaal is zeer goed. Misschien wel de beste feature van die game was dat je partymembers soms ook met elkaar gingen praten, zonder jouw tussenkomst. Bij andere games gebeurt er vaak niks totdat de speler iets doet. De karakters waren goed uitgewerkt, het verhaal was goed. Echt een klassieker. BGI moet ik nog eens spelen.

EDIT: nu we het er toch over hebben, weten jullie waar Baldur's Gate en de expansion voor een lage prijs is te krijgen? Ik heb het net wel afgezocht, maar ik heb het het goedkoopst gezien bij Dimension Plus voor € 16.

Laatst gewijzigd op 21-08-2004 om 22:03.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 11:06
BarbapapaX
BarbapapaX is offline
Citaat:
$@nd€r $@l@m@nd€r schreef op 21-08-2004 @ 20:57 :

EDIT: nu we het er toch over hebben, weten jullie waar Baldur's Gate en de expansion voor een lage prijs is te krijgen? Ik heb het net wel afgezocht, maar ik heb het het goedkoopst gezien bij Dimension Plus voor € 16.
Ik heb het in Amsterdam bij de scheltema een keer gezien voor 10 euro. Was wel een dvd-versie volgens mij dus moet je wel een dvd-speler op je pc hebben.
Met citaat reageren
Oud 22-08-2004, 12:56
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ik vind BG1 toch beter.. Het is zo leuk om door een of ander bos te hobbelen in de hoop dat je weer wat leuke items vindt.

Al was het met DarkSide of the Sword Coast natuurlijk nog beter.
Nu moet ik wel een truukje toe gaan passen bij het importeren naar BG2, want ze hebben een beetje een hoog level.
En ik moet eerst aan de expansie voor BG2 komen..

En eerst Icewind Dale spelen
Oud 23-08-2004, 00:00
Verwijderd
IWD is veel te lineair, geen zak aan

Baldur's Gate 2 vind ik zelf iets beter dan 1, omdat je er iets meer vrijheid hebt. De toevoeging van de Wild Mage in ToB was helemaal goed.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 10:11
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
RanC schreef op 21-08-2004 @ 12:15 :
Ze verliezen een beetje elke "menselijkheid" voor mijn gevoel. Want geloof me, zodra je party praktisch gemaxed is, is het eindgevecht een eitje. Terwijl ik wel gigantische moeite had met het eindgevecht in BG1, terwijl die party ook vrijwel gemaxed was.
Tactics mod downloaden en dan nog eens spelen

(geloof me, ik speel altijd op 'insane' en kon het spel met mijn ogen dicht nog uitspelen zo ongeveer. Met deze mod heb ik sommige battles serieus even terug naar Easy moeten doen omdat ik anders er ECHT NIET voorbij kwam )
Oud 23-08-2004, 14:39
Verwijderd
Tnx voor de reacties so far.

Ikzelf vond BG2 eerst erg suf omdat de beginlocatie niet zo interessant was (je begint gelijk ondergronds) en omdat je personages terugziet die je in deel 1 misschien wel dood hebt laten gaan. In dat opzicht is het wat vreemd dat je dan opeens weer met ze speelt alsof de gebeurtenissen in deel 1 nooit hebben plaatsgevonden.

Later, als je eenmaal de gevangenis bent ontsnapt, wordt het stukken beter. Grotere vlaktes die je kunt ontdekken, meer vrijheid in queestes e.d. zoals je in BG1 gewend was.

Toch blijft het gevoel me behouden dat deel 1 spannender was omdat je toen (samen met Imoen) was overgeleverd aan de gevaren van de buitenwereld, als hulpeloos weeskind zonder degelijke wapens. Het was echt een ontdekkingsreis door de Sword Coast. Nu is het meer aan avonturenreis door Amn.

Desalniettemin zal dit spel me ook weer lekker lang bezighouden
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 14:55
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2004 @ 15:39 :
Tnx voor de reacties so far.

Ikzelf vond BG2 eerst erg suf omdat de beginlocatie niet zo interessant was (je begint gelijk ondergronds) en omdat je personages terugziet die je in deel 1 misschien wel dood hebt laten gaan.
Ja, die Jahoera..

Wat een zeikerige doos is dat, bleh.
Oud 23-08-2004, 15:33
Verwijderd
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 23-08-2004 @ 15:55 :
Ja, die Jahoera..

Wat een zeikerige doos is dat, bleh.
Haha, dat was precies diegene waar ik op doelde

Die had ik in deel 1 met een van haar eigen Lightning Calls om zeep geholpen in de Gnoll Fortress.

Moet ik in deel 2 tot vervelens toe aanhoren hoe ze Khalid zo mist.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2004, 20:12
$@nd€r $@l@m@nd€r
Wat ik ook zo super cool vond aan Baldur's Gate II is dat je als fighter een kasteel als uitvalsbasis kan krijgen (na de quest van Nalia). Als je dat kasteel hebt krijg je belastinginkomsten, kleine mini-quests en je kasteel word ook nog eens aangevallen! Ik vond het zo'n originele en coole feature, in welk spel zie je dat nou?
Oud 23-08-2004, 23:53
Verwijderd
Ik heb het zelf niet met zo'n class gespeeld, maar je hebt het ook met de rogue (Thieves' Guild) en volgens mij kun je ook ziets dergelijks krijgen met de Cleric. Met de Druid kun je de druid-grove overnemen.

Kan alleen met je main-character class.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 09:32
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 23-08-2004 @ 16:33 :
Haha, dat was precies diegene waar ik op doelde

Die had ik in deel 1 met een van haar eigen Lightning Calls om zeep geholpen in de Gnoll Fortress.

Moet ik in deel 2 tot vervelens toe aanhoren hoe ze Khalid zo mist.
Waarom denken jullie dat ik haar altijd gewoon in die cel laat zitten aan het begin van BG2?
Oud 24-08-2004, 10:26
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-08-2004 @ 10:32 :
Waarom denken jullie dat ik haar altijd gewoon in die cel laat zitten aan het begin van BG2?

Ik vond het echt het beste spel die ik ooit op den pc heb kunnen spelen. Voor elke pure class is trouwens zon soort "fort". Kan niet missen als je alles doet.

Wat ik zo vet vond is dat er geen echte vaste volgorde was in hoofdstuk 3. Hoewel er wel een duidelijke aanduiding was. Toen bleef je de vrijheid krijgen. Verder waren de legendarische item aan bijzonder goed gedaan. Als je ze eenmaal had, zoals die Hammer, dan had je echt de indruk dat je een machtig wapen had.

De expansion van BGII heb ik ook, en die vind ik eerlijk gezegd tegenvallen. Alles wat in GGII SOA zat, word je in het kwadraad mee doodgegooid. VEEL meer "super" items, en dat was overkill.

BG I heb ik daarna gehaalt, maar ik vond die gewoon niks, omdat ik BGII zo gewend was. Nooit uitgespeelt dus.

Icewind dale had ik ook gehaalt, want ik hoopte dat deze leek op BGII. Helaas pindakaas. Wat een irritant kut spel. De quests waren kut. En dan nog zon irritant soort van "botter-kaas en eieren" spelletje in de Ice Temple. Dat was bijzonder irritant. Op het laatst werd ie zo irritant dat ik het spel eraf heb gegooit en nooit meer opnieuw heb gespeelt.

NeverwinterNight was weer eens wat anders. Deze had coole grapihs. Maar deze was meer van de quest als: Haal dit, haal dat. Dat had veel beter gekunt. Wel een topspel. Maar ook teveel bugs.

Waarneer maken ze weer een spel dat gelijk of beter staat aan BGII? Of hebben ze het opgegeven bij Bioware? Ik heb geen idee wat er in the making is. Dus let me know als er spellen zoals BGII in de maak zijn. (En dan bedoel ik geen imitatie a la Neverwinter.)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 11:32
RanC
RanC is offline
Black Isle is dood.
Bioware volgens mij ook.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2004, 16:11
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
Doc Holliday schreef op 24-08-2004 @ 11:26 :

Waarneer maken ze weer een spel dat gelijk of beter staat aan BGII? Of hebben ze het opgegeven bij Bioware? Ik heb geen idee wat er in the making is. Dus let me know als er spellen zoals BGII in de maak zijn. (En dan bedoel ik geen imitatie a la Neverwinter.)
Zoeken is moeilijk... misschien had je naar de website van BioWare kunnen gaan? http://www.bioware.com/ -> BioWare Games. Ze hebben drie projecten in development.

Citaat:
RanC schreef op 24-08-2004 @ 12:32 :
Black Isle is dood.
Bioware volgens mij ook.
Doe jij eerst mij even wat research. Hoezo is het "volgens jou" dood? Hoe kom je daar nou weer aan?
Oud 25-08-2004, 15:56
RanC
RanC is offline
Ooit gelezen, nooit onderzocht of het ook zo is. Kan me ook weinig boeien eigenlijk. Wat maakt het ook uit? Games als BG zullen toch niet meer verschijnen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2004, 21:00
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
RanC schreef op 25-08-2004 @ 16:56 :
Ooit gelezen, nooit onderzocht of het ook zo is. Kan me ook weinig boeien eigenlijk. Wat maakt het ook uit? Games als BG zullen toch niet meer verschijnen.
Dan heb je dat dus verkeerd gelezen. En die laatste bewering heb je dus ook niet onderzocht. Ik verwijs weer naar de website van BioWare: http://www.bioware.com/games/dragon_age/

Citaat:
About Dragon Age
Dragon Age™ is a blockbuster fantasy role-playing game set in a world created and owned by BioWare. Dragon Age will offer a deep, party-based, roleplaying experience in both single-player and multi-player game modes. Utilizing a brand new game engine, Dragon Age will feature stunning visuals with a tantalizing blend of the exploration and combat of Baldur's Gate™, the multi-player gameplay and community support of Neverwinter Nights™, and a cinematic gameplay experience from BioWare, the developer of Star Wars: Knights of the Old Republic™. Explore vast landscapes, engage in massive battles, and experience the sights, sounds, and culture of the heroic new world of Dragon Age.

Quick Facts
Product: Dragon Age™
Publisher: Unsigned
Developer: BioWare Corp. ™
Format: PC
Game Type: Fantasy Roleplaying (single player and multi-player)
ESRB Rating: Rating Pending
Availability: To Be Announced
Oud 25-08-2004, 21:05
McCaine
McCaine is offline
Ik vond die oude engine anders nou net zo leuk
Oud 27-08-2004, 21:28
RanC
RanC is offline
Dat is niet zo'n game als BG...
Dat is een game als NWN...

En Black Isle ís dood.

Klik hier!

En hier

R.I.P.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2004, 22:00
$@nd€r $@l@m@nd€r
Citaat:
RanC schreef op 27-08-2004 @ 22:28 :
Dat is niet zo'n game als BG...
Dat is een game als NWN...

En Black Isle ís dood.

Klik hier!

En hier

R.I.P.
NWN had je geen party (alleen huurlingen voor zover ik weet), maar in Dragon Age heb je dus wel een party net zoals Baldur's Gate. En ook echt diepgaande gameplay als ik op de previews af mag gaan.
Oud 29-08-2004, 00:19
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 24-08-2004 @ 10:32 :
Ze begint echt constant te zeiken nu, ook al tegen andere groepsleden. Gelukkig heeft ze nu de vloek te pakken van die ex-slavenhandelaar Serves you right, Jaheira.

Mijn logische antwoord op haar queeste:

"Ik neem aan dat je nu de groep verlaat en je zelf op zoek gaat naar een genezing? Ok, mazzel!"
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 06:51
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-08-2004 @ 01:19 :
Ze begint echt constant te zeiken nu, ook al tegen andere groepsleden. Gelukkig heeft ze nu de vloek te pakken van die ex-slavenhandelaar Serves you right, Jaheira.

Mijn logische antwoord op haar queeste:

"Ik neem aan dat je nu de groep verlaat en je zelf op zoek gaat naar een genezing? Ok, mazzel!"
Maar dat betekend dat je haar op zijn minst toch wel 10 minuten lang in de groep moet hebben
Oud 29-08-2004, 10:15
RanC
RanC is offline
Ik laat Jaheira altijd een of andere draak solo'en... Dat is leuker om aan te zien...
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 14:05
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 29-08-2004 @ 07:51 :
Maar dat betekend dat je haar op zijn minst toch wel 10 minuten lang in de groep moet hebben
Oja, ik heb nog talloze andere stadsdelen bezocht en queestes gedaan

Ik vind overigens Aerie nog irritanter. Constant dat gehuil over haar verminkte vleugels. Het enige voordeel van het geouwehoer is dat je die fantastische muziek hoort ("Romance" I & II)
Met citaat reageren
Oud 29-08-2004, 17:10
MazeMouse
MazeMouse is offline
Citaat:
N00dles schreef op 29-08-2004 @ 15:05 :
Oja, ik heb nog talloze andere stadsdelen bezocht en queestes gedaan

Ik vind overigens Aerie nog irritanter. Constant dat gehuil over haar verminkte vleugels. Het enige voordeel van het geouwehoer is dat je die fantastische muziek hoort ("Romance" I & II)
De enige romance waarbij ik ooit de moeite heb genomen om em af te maken (voor ik de romance in kwestie afmaakte ) was VIconia (dat is de enige van de romanceable NPC's die ook nuttig is)
Oud 29-08-2004, 17:13
Verwijderd
Citaat:
MazeMouse schreef op 29-08-2004 @ 18:10 :
De enige romance waarbij ik ooit de moeite heb genomen om em af te maken (voor ik de romance in kwestie afmaakte ) was VIconia (dat is de enige van de romanceable NPC's die ook nuttig is)
Hoezo nuttig? Krijgt BG dan opeens een XXX-rating?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 02:18
Verwijderd
Ik heb een leuke (?) bug gevonden in het spel. Op een gegeven moment zit je op het eiland Brynnlaw en kun je na het doen van een quest met Ellie the Cook praten voor het afronden ervan. Je krijgt dan 2250 quest experience points p.p.
Maar Ellie the Cook loopt daarna niet weg, en telkens als je haar aanspreekt krijg je OPNIEUW die experience points

Dilemma dus! Speel ik eerlijk en loop ik weg, of exploit ik de bug om mijn personages te level-uppen? Dat laatste is verdomd aantrekkelijk
Met citaat reageren
Oud 20-10-2004, 02:35
Ymir
Ymir is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-10-2004 @ 03:18 :
Ik heb een leuke (?) bug gevonden in het spel. Op een gegeven moment zit je op het eiland Brynnlaw en kun je na het doen van een quest met Ellie the Cook praten voor het afronden ervan. Je krijgt dan 2250 quest experience points p.p.
Maar Ellie the Cook loopt daarna niet weg, en telkens als je haar aanspreekt krijg je OPNIEUW die experience points

Dilemma dus! Speel ik eerlijk en loop ik weg, of exploit ik de bug om mijn personages te level-uppen? Dat laatste is verdomd aantrekkelijk
als je het trekt om dat zo vaak te doen dat je daadwerkelijk zoveel lvls omhoog gaat dat je jezelf meteen maxed ofzo, doe het een keer, maar voor die tijd: save je game onder 2 verschillende namen, eentje waarin je die bug nog niet exploit, eentje waarin je het wel doet.... kan je altijd nog teruggaan
Oud 20-10-2004, 17:06
Verwijderd
Citaat:
Rikkus schreef op 20-10-2004 @ 03:35 :
als je het trekt om dat zo vaak te doen dat je daadwerkelijk zoveel lvls omhoog gaat dat je jezelf meteen maxed ofzo, doe het een keer, maar voor die tijd: save je game onder 2 verschillende namen, eentje waarin je die bug nog niet exploit, eentje waarin je het wel doet.... kan je altijd nog teruggaan
Gedaan ja...

En ik heb nu een onofficiele patch gevonden die die bug fixt (en nog een groot aantal andere bugs en gametext errors eruithaalt). Ik zit nu te overwegen om die te installeren
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 13:04
Verwijderd
Ben 'm aan het installeren as we speak. Toch eens spelen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2004, 13:57
Mo6
Mo6 is offline
Heb Baldur's Gate 2 eigenlijk nooit gespeeld, maar BG1 des te meer! Ben gelijk begonnen met TOTSC uitbreiding erbij en heb maandenlang dit spel gespeeld! ben ook op een bepaald moment overnieuw begonnen, toen ik de Dark Side of the Sword Coast uitbreiding had! Die was ook echt meesterlijk goed! Helaas is het mij alleen nooit gelukt om de eindbaas te verslaan! Ik was level 9/8 Cleric/Nogwat en de rest van mijn party was ook vergelijkbaar qua level, maar het wilde niet lukken. Er kwam steeds een of andere mage die mij met een magische spreuk het graf in joeg en dan mocht ik weer opnieuw proberen

maarjah, het was desondanks een super gaaf spel!
Oud 21-10-2004, 15:51
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Mo6 schreef op 21-10-2004 @ 14:57 :
Ben ook op een bepaald moment overnieuw begonnen, toen ik de Dark Side of the Sword Coast uitbreiding had! Die was ook echt meesterlijk goed!
Reageren

Regels voor berichten