Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 22:39
Verwijderd

KCeasy is een Open Source P2P programma.

www.kceasy.com

Netwerken:
OpenFT
FastTrack (KaZaA)
Gnutella

Laatst gewijzigd op 27-04-2004 om 22:49.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 22:47
Enlightenment
Enlightenment is offline
OpenFT is Open FastTrack? Wat moet ik me daarbij voorstellen. FastTrack is best wel het slechtste P2P protocol wat ik gezien heb, feitelijk gewoon een HTTP server, zonder hashing en checksumming. Bagger dus best wel. Maar OpenFT is verbeterd?
Oud 27-04-2004, 22:50
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-04-2004 @ 23:47 :
OpenFT is Open FastTrack? Wat moet ik me daarbij voorstellen. FastTrack is best wel het slechtste P2P protocol wat ik gezien heb, feitelijk gewoon een HTTP server, zonder hashing en checksumming. Bagger dus best wel. Maar OpenFT is verbeterd?
Ik weet het eerlijk gezegd niet, nog geen tijd gehad me erin te verdiepen
(En als je mijn topictitel edit, maak dan geen typo's ).
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 00:44
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-04-2004 @ 23:47 :
Het protocol FT mag dan shite zijn, de hoeveelheid mensen die er hun troep op aanbieden maakt dat het best wel r0x0rt.
Oud 28-04-2004, 00:44
Manuzhai
Manuzhai is offline
Citaat:
********** schreef op 27-04-2004 @ 23:50 :
(En als je mijn topictitel edit, maak dan geen typo's ).
Flapflap.
Oud 28-04-2004, 08:07
freyk
freyk is offline
KCeasy?
Nee,..ik blijf nog steeds voor MLDonkey gaan totdat die KCeasy het ED2K "netwerk" ondersteunt!
Oud 28-04-2004, 21:44
Verwijderd
eMule
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 09:42
Quincy
Quincy is offline
Interessant dat er zoveel verschillende soorten netwerken zijn. Ik krijg erg veel zin om zelf een programma te gaan schrijven die gewoon alles ondersteund. Zoiets zal er toch wel zijn? Volgens mij is het allerbelangrijkste bij deze techniek dat mensen het LEUK vinden om iets te scharen. Als je dat hebt bereikt heb je automatisch de markt gewonnen want de mensen willen ook een zo groot mogelijk aanbod hebben wat ze kunnen downloaden.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:03
dystopia
dystopia is offline
De FT plugin is inmiddels pleite na een C&D van Sherman.
Oud 02-05-2004, 09:37
Fleur
Fleur is offline
Ik heb het programma een tijdje en het bevalt wel goed
Kwam idd vorige week ofzo in beeld dat er een nieuwe versie was en dat er iets verwijderd was doordat Sherman geklaagd had, maar ik heb die update niet geinstalleerd en zover ik weet werkt het nu nog gewoon.

Ik vind het iig prettiger dan KaZaa Lite K++ (had ik hier voor), vooral dat je voor alle downloads meerdere bronnen kunt zoeken met 1 druk op de knop. (daar had ik eerst een nare adware bevattende plugin voor)
Oud 02-05-2004, 11:26
freyk
freyk is offline
Citaat:
********** schreef op 27-04-2004 @ 23:50 :
Ik weet het eerlijk gezegd niet, nog geen tijd gehad me erin te verdiepen
Zal je wel een beetje helpen
Citaat:

The beauty of OpenFT comes in the modern approach to peer-to-peer distributed querying while maintaining an open and collaborate atmosphere. Currently OpenFT supports a wide range of features (and is very open to future extension) including: ZLib compression, well distributed ultrapeer/supernode-like search capabilities, optimized share index querying, and multi-source downloading (thanks in large part to giFT, of course).

===

OpenFT combines the idea of Napster and Gnutella, making a network of nodes connected to each other, but with certain nodes having specific tasks. There are 3 different kind of nodes.

* USER,
The 'normal' nodes are USER nodes, they don't have any special function.
* SEARCH,
These nodes handle search requests. They search the filelists their CHILD nodes (explained below) submitted to them. These nodes must have a capable Internet connection and at least 128M RAM. A modern processor is highly recommended as well.
* INDEX,
Nodes with a fast connection and lots of memory should be INDEX nodes. INDEX nodes keep lists of available search nodes, collect statistics, and try to maintain the structure of the network.

A node can be both a SEARCH and a INDEX node.

USER nodes will pick three SEARCH nodes to be their PARENT nodes. They'll submit their shares list to them if the PARENT accepts the USER as its CHILD. By default, SEARCH nodes will be PARENTS for a maximum of 500 CHILD nodes.
Oud 02-05-2004, 12:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
dystopia schreef op 29-04-2004 @ 19:03 :
De FT plugin is inmiddels pleite na een C&D van Sherman.
Wat is een C&D? Juridische aktie?

Dat Sherman Networks ('eigenaar' van FastTrack en KaZaA) KaZaA Lite ook al heeft verbannen is duidelijk, maar dat was in feite een illegale hack.

Maar hoe zit het als je software schrijft, from scratch, die het FastTrack protocol ondersteunt? Met een GPL license. Is dat dan illegaal? Lijkt mij niet iig. Anders had Microsoft ook wel wat gedaan tegen Samba die het SMB/CIFS protocol implementeert.

Bovendien vind ik Sherman Networks behoorlijk fout bezig en vooral heel erg hypocriet rondom het hele verhaal van KaZaA Lite. Mensen/Bedrijven die willen verdienen aan piraterij zijn crimineel bezig naar mijn mening.
Oud 02-05-2004, 21:24
Manuzhai
Manuzhai is offline
C&D is Cease & Desist. Afgezien van het feit dat zo'n developer natuurlijk nooit zin heeft om een proces te voeren tegen het grote Sharman Networks denk ik toch dat Sharman op een of andere manier het recht heeft bepaalde mensen van hun netwerk te weren.

Afgezien daarvan hebben ze het bijvoorbeeld bij giFT moeilijk gemaakt door telkens het protocol een beetje te wijzigen.
Reageren

Regels voor berichten