Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2004, 19:35
jepp
jepp is offline
hallo allemaal,
een tijdje geleden had ik gepost dat mn kat zwanger is. nu net is de beavlling begonnen, er is 1 dode geboren... ze is nu nog steeds heel dik en ik denk dat er nog meer moeten komen. het dode katje is ongeveer een half uur geleden geboren.. weten jullie hoe lang zoiets kan duren? en of de andere ook dood zullen zijn?
groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2004, 19:36
Verwijderd
Ik dacht dat het bij katten wel lang kon duren...en als er één dood is, hoeft de rest dat (volgens mij) niet ook te zijn... Misschien kun je de dienstdoende dierenarts bellen om het te vragen? Zij zullen het het beste weten, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 19:37
Verwijderd
http://www.kattenplaza.nl/page/infobevalling2.php

Misschien heb je daar wat aan iig over de tijd.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2004, 19:45
jepp
jepp is offline
okee bedankt! ik blijf maar even wachten.. ik heb net ook een vriendin van mn moeder gesproken.. zei is dierenarts. ze zegt dat het nog wel een uur tot anderhalf uur kan duren voordat de volgende komt. nog maar even afwachten dan...
groetjes
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:41
jepp
jepp is offline
Nu net, bijna 23 uur later, is er nog een katje geboren.. deze is gelukkig wel levend.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 17:44
akumabito
akumabito is offline
Wow, da's wel erg veel tijd ertussen..
Oud 25-04-2004, 18:10
Verwijderd
was de bevalling begonnen toen jullie erbij waren? want als dat niet zo was, en jullie zaten er de hele tijd bij, kan ze ook zoiets hebbe gehad van.. ik ga niet bevallen als er mensen bij zijn...

bij onze poes moest er juist iemand bij zijn, ze bleef maar aandacht trekken, en als we met haar mee gingen ging ze pas bevallen
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 18:55
jepp
jepp is offline
ze kwam vanacht bij mij in mn kamer slapen en overdag heeft ze een beetje rond gelopen door het huis. het laatste uur kwam ze achter me aan. ik was in mn kamer en daar is ze bevallen. gister was het ook zo. we hebben haar dus maar een beetje gelaten en niet al te veel drukte om haar heen.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2004, 21:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
fotooooooos!!!
Oud 26-04-2004, 07:41
Verwijderd
Citaat:
akumabito schreef op 25-04-2004 @ 18:44 :
Wow, da's wel erg veel tijd ertussen..
Idd...maar gelukkig leeft het tweede katje wel.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 08:24
Bast
Bast is offline
heb je even gevoeld of er eventueel nog een verrassing in de weg zit?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 11:33
jepp
jepp is offline
Ja heb wel gevoeld, maar ik denk dat er niks meer komt... Sinds dat ze bevallen is, ligt ze nog steeds op dezelfde plek. ik heb haar wel wat eten gegeven, dat heeft ze op, alleen ze drinkt niet. denken jullie dat dit vanzelf wel komt? ik hou het iig even in de gaten.
k heb wel een paar fotos maar die moet ik nog even op de computer zetten. dan zal ik ze laten zien.
groetjes!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 12:22
akumabito
akumabito is offline
Maar twee kleintjes? Ik dacht dat een nestje altijd groter was? 4 á 5 katjes ofzo?
Oud 26-04-2004, 12:59
Verwijderd
ja wij hadden 5 rode vorig jaar... ben benieuwd wat we dit jaar hebben van zelfde poes

nog 2 weekjes denk ik
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:15
jepp
jepp is offline
Ja ik vond het ook wel weinig, vorig jaar hadden we nestje van vier katten, allemaal een andere kleur. de kat die nu het nestje heeft komt uit het nestje van vorige jaar.

weet iemand hoe ik er een foto op kan zetten?
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 13:21
Verwijderd
eerst moet je je foto ergens uploaden... kan ook in het fotoboek hier.. en dan gebruik je het knopje IMG en daar plak je het inet adres in waar jeje foto hebt staan.. en dat inet adres krijg je door met je rechtermuisknop te klikke op de foto en dan eigenschappen.. en daar staat het ergens
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:01
jepp
jepp is offline

Nou hier is dan een foto... het is alleen niet zo heel goed te zien. k maak later nog wel meer fotos
groetjes
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:03
Verwijderd
jaaaa lief

jullie hebbe net zo'n poes als ons.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 15:45
Bast
Bast is offline
Citaat:
jepp schreef op 26-04-2004 @ 14:15 :
Ja ik vond het ook wel weinig, vorig jaar hadden we nestje van vier katten, allemaal een andere kleur. de kat die nu het nestje heeft komt uit het nestje van vorige jaar.

weet iemand hoe ik er een foto op kan zetten?
das nog wel jong voor een nestje. Mag ik vragen waarom jullie haar niet gewoon hebben laten helpen?

Enig idee wie de vader is? Als de vader niet rood is dan is dit kitten in ieder geval een katertje

Nestjes van 1 of 2 kittens komen wel vaker voor hoor. Sommige poezen krijgen nooit zoveel kittens. Let er wel even op dat de moederpoes weer gaat drinken en voed haar anders wat extra bij (met bijv. brinta). Juist na een bevalling moet een poes goed aansterken
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:23
Verwijderd
Citaat:
jepp schreef op 26-04-2004 @ 16:01 :
[afbeelding]
Echt lief, zo'n rood katje, vind ik altijd. Eén van onze katten lijkt wel op die moeder.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 16:53
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
kleine nestjes komen idd wel vaker voor. De kat van mij beste vriendin die heeft nu 2 keer een nestje gehad de eerste keer met 1 kitten en de 2de keer met 2. Als het een kleine poes is kan dat idd makkelijk dat het bij dit blijft.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 17:29
jepp
jepp is offline
Citaat:
Bast schreef op 26-04-2004 @ 16:45 :
das nog wel jong voor een nestje. Mag ik vragen waarom jullie haar niet gewoon hebben laten helpen?

Enig idee wie de vader is? Als de vader niet rood is dan is dit kitten in ieder geval een katertje
Ja wij vonden het ook heel jong, dus hebben we haar de pil gegeven, omdat we het wel leuk vinden als ze later nog een nestje krijgt. Maar met die pil zijn we 1 week te laat begonnen.
In onze straat lopen wel een aantal rode katers. Ik denk zelf dat haar broertje, rood/beige achtig van kleur, de vader is. Maar dat weet ik niet zeker..
Met citaat reageren
Oud 26-04-2004, 18:47
Drez
Drez is offline
mijn kat moet ook nog bevallen, maar die wacht altijd tot ik erbij ben, en ik woon op kamers voor het eerst dit jaar, dus moet ze waarschijnlijk heel lang wachten haha nouja.
Oud 26-04-2004, 19:43
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Bast schreef op 26-04-2004 @ 16:45 :

waarom? wij hebben een rode poes (de gene uit mijn andere post, die dat moertje heeft opgegeten en die juskom had leegedronken ), wiens beide ouders heel erg lijken op jepps kat
Oud 26-04-2004, 19:45
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
jepp schreef op 26-04-2004 @ 18:29 :
Ja wij vonden het ook heel jong, dus hebben we haar de pil gegeven, omdat we het wel leuk vinden als ze later nog een nestje krijgt. Maar met die pil zijn we 1 week te laat begonnen.
In onze straat lopen wel een aantal rode katers. Ik denk zelf dat haar broertje, rood/beige achtig van kleur, de vader is. Maar dat weet ik niet zeker..
en bij die (onbetrouwbare!!! geef je kat nooi de pil!) pil loop je ook nog eens het risico dat ze hem uitbraakt, ookal ben je nog zo op tijd. Als je je kat tijdelijk ontvruchtbaar wilt maken -> prikpil.
Oud 26-04-2004, 20:41
duifeltje
duifeltje is offline
ooooow, wat een poepie! een mini-tijger!
Mooi dat het zo goed met hem/haar gaat
Oud 26-04-2004, 20:51
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
ahh, echt zo schattig. Ik vind het echt ontzettend jammer dat ik nooit een nestje heb gehad van mijn poes. Mijn poes lijkt overigens sprekend op die moederpoes (foto staat in mijn fotoboek).

Ik hoop dat alles goed blijft gaan!
Oud 26-04-2004, 20:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-04-2004 @ 20:45 :
en bij die (onbetrouwbare!!! geef je kat nooi de pil!) pil loop je ook nog eens het risico dat ze hem uitbraakt, ookal ben je nog zo op tijd. Als je je kat tijdelijk ontvruchtbaar wilt maken -> prikpil.
Bovendien is de kans op (borst)kanker dacht ik groter als je de kat een poosje de pil geeft.
Oud 27-04-2004, 14:09
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-04-2004 @ 21:52 :
Bovendien is de kans op (borst)kanker dacht ik groter als je de kat een poosje de pil geeft.
De prikpil bevat ongeveer dezelfde hormonen als de 'slik'pil, dus waarschijnlijk maakt het wat borstkanker betreft niet zoveel uit of het geslikt of geprikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 14:31
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
zuster schreef op 27-04-2004 @ 15:09 :
De prikpil bevat ongeveer dezelfde hormonen als de 'slik'pil, dus waarschijnlijk maakt het wat borstkanker betreft niet zoveel uit of het geslikt of geprikt wordt.
Dat is zeker waar, ik had het ook niet specifiek over de slikpil hoewel dat misschien wel zo leek.
Oud 28-04-2004, 20:30
Bast
Bast is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 26-04-2004 @ 20:43 :
waarom? wij hebben een rode poes (de gene uit mijn andere post, die dat moertje heeft opgegeten en die juskom had leegedronken ), wiens beide ouders heel erg lijken op jepps kat
Nou, je krijgt alleen rode poezen als beide vader en moeder rood hebben. De moeder is een lapje en heeft dus rood in zich, als de vader ook rood in zich heeft heb je kans op rode poezen. Bij een rode kater hoeft het niet zo te zijn dat beide ouders rood in zich hebben. Daarom zie je ook veel minder rode poezen dan katers. Vandaar mijn vraag
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 20:35
Bast
Bast is offline
Citaat:
jepp schreef op 26-04-2004 @ 18:29 :

Is er al naar het geslacht gekeken van het kitten? Wat er overigens ook mee gaat gebeuren, laat het diertje a.u.b. helpen met een maand of 7. Want als het broertje inderdaad de vader is is er sprake van inteelt. Nou merk je bij inteelt niet veel als het de 1e keer is, maar de nakomelingen mogen echt niet voortplanten want dan kun je dus allerlei afwijkingen gaan krijgen
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 21:56
jepp
jepp is offline
We hebben nog niet gekeken, maar deze houden we niet.. helaas... We hebben al best veel katten, dus iemand anders krijgt deze. Ik had juist gehoord dat het niet erg is bij katten als het familie is, maar dat is dus niet zo?
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 22:25
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Bast schreef op 28-04-2004 @ 21:30 :
Nou, je krijgt alleen rode poezen als beide vader en moeder rood hebben. De moeder is een lapje en heeft dus rood in zich, als de vader ook rood in zich heeft heb je kans op rode poezen. Bij een rode kater hoeft het niet zo te zijn dat beide ouders rood in zich hebben. Daarom zie je ook veel minder rode poezen dan katers. Vandaar mijn vraag
dat verklaart een heleboel, en niet alleen betreft jouw vraag. We hebben vroeger gehad dat we voor het eerst met onze poes naar de dierenarts gingen (en dat zou zeker niet ons laatste bezoek worden: onze kat is geobsedeerd door m'n vaders gereedschapskist met "eetbare" inhoud). We hadden via de telefoon gezegt dat het ging om een vrouwtje. Toen we aakwamen en hij zag dat ze rood was, bleef hij beweren dat wi het mis moesten hebben en het waarschijnlijk een mannetje was. Hij geloofde ons pas na zelf gecontroleerd te hebben
Oud 28-04-2004, 22:27
SuperSanne
SuperSanne is offline
overigens jepp: ik kwam laatst langs de dierenwinkel en ik zag daar toevallig kattenvoer staan speciaal voor zogende poezen (extra eiwit en vitamines enzo). Misschien iets voor jou?
Oud 28-04-2004, 22:30
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
jepp schreef op 28-04-2004 @ 22:56 :
We hebben nog niet gekeken, maar deze houden we niet.. helaas... We hebben al best veel katten, dus iemand anders krijgt deze. Ik had juist gehoord dat het niet erg is bij katten als het familie is, maar dat is dus niet zo?
och... het verschilt... onze oudste kat was 9 toen we onze jongste kat erbij haalde. en dat gaat ook "redelijk" (eerst vlogen ze elkaar in de haren, maar nu 4 jaar later is er wel sprake van een wapenstilstand. blijf jij uit mijn buurt dan blijf ik uit jouw buurt zeg maar)
Oud 29-04-2004, 07:29
Verwijderd
Citaat:
SuperSanne schreef op 28-04-2004 @ 23:30 :
och... het verschilt... onze oudste kat was 9 toen we onze jongste kat erbij haalde. en dat gaat ook "redelijk" (eerst vlogen ze elkaar in de haren, maar nu 4 jaar later is er wel sprake van een wapenstilstand. blijf jij uit mijn buurt dan blijf ik uit jouw buurt zeg maar)
Ik denk dat het over de inteelt ging?
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 14:16
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-04-2004 @ 08:29 :
Ik denk dat het over de inteelt ging?
ooww... ik dacht dat het ging om twee katten bij elkaarte zetten (zeker verkeerd gelezen )
Oud 29-04-2004, 19:49
hannie18
hannie18 is offline
ahh wat een mooi foto
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 13:01
Bast
Bast is offline
Citaat:
jepp schreef op 28-04-2004 @ 22:56 :
nee dat is onzin. Als het voor de eerste keer is dat er inteelt voorkomt in de 'lijnen' van beide katten, zul je er weinig van merken. Maar de nakomelingen moet je absoluut laten helpen, want uiteindelijk kan inteelt resulteren in misvormde kittens (misschien zelfs dat het de oorzaak is van het 1e dode kitten, kan ik niets over zeggen natuurlijk..), problemen met het immuunsysteem, andere ziektes...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 15:11
Tsu
Tsu is offline
Je kon ook zelf het zakje openmaken van dat "dode" katje, er is namelijk wel een kans dat hij nog leefde (ik weet niet of je kat al eerder is bevallen van een nestje), dat had mijn kat ook. Toen mijn kat beviel van jonkies heeft mijn moeder wel geholpen met het openmaken van de zakjes van de kittens, alleen is er wel eentje (dat was dus de eerste) overleden, of dat beestje nou echt dood was geboren weten we niet. Het kan ook zijn dat hij nog wel leefde, maar dat we dat zakje gewoon open moesten maken, omdat mijn kat er niet zoveel van begreep.
Oud 01-05-2004, 10:21
jepp
jepp is offline
Maar wat bedoel je dan eigenlijk met zakjes open maken?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 11:27
Verwijderd
Citaat:
jepp schreef op 01-05-2004 @ 11:21 :
Misschien is het een idee om bij de volgende zwangerschap even langs de dierenarts te gaan om te vragen wat je wel en niet moet doen?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2004, 16:24
Bast
Bast is offline
Citaat:
jepp schreef op 01-05-2004 @ 11:21 :
als de kittens geboren worden zitten ze in een soort 'vliesje' Normaal haalt de moeder dit eraf, soms, als ze onervaren is, of gewoon veel stress heeft, doet ze dat niet en moet de mens dat direct doen. Dit omdat kittens anders niet kunnen ademen. Je moet het vlies weghalen, vooral bij de neus en het bekkie, en het bekkie even 'schoonmaken' (openen, kijken of er nog zooi in zit etc) zodat een kitten vrij kan ademen. Doe je dit niet, dan kan een kitten dood gaan. Ook komen sommige kittens vrij slap/levenloos op de wereld. Eerst vlies weg halen, dan in een handdoek leggen en voorzichtig wrijven om de ademhaling op gang te brengen wil dan nog wel eens helpen...
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 17:23
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Bast schreef op 01-05-2004 @ 17:24 :
als de kittens geboren worden zitten ze in een soort 'vliesje' Normaal haalt de moeder dit eraf, soms, als ze onervaren is, of gewoon veel stress heeft, doet ze dat niet en moet de mens dat direct doen. Dit omdat kittens anders niet kunnen ademen. Je moet het vlies weghalen, vooral bij de neus en het bekkie, en het bekkie even 'schoonmaken' (openen, kijken of er nog zooi in zit etc) zodat een kitten vrij kan ademen. Doe je dit niet, dan kan een kitten dood gaan. Ook komen sommige kittens vrij slap/levenloos op de wereld. Eerst vlies weg halen, dan in een handdoek leggen en voorzichtig wrijven om de ademhaling op gang te brengen wil dan nog wel eens helpen...
Ja dat bedoelde ik dus Bedankt dat jij het ff helemaal voor me hebt getypt
Oud 04-05-2004, 12:17
SuperS
SuperS is offline
Onze poes is donderdagochtend bevallen van 4 poesjes/katers, nog niet te zien... 1 zwart witte, en 3 grijze.
we ware net op vakantie en toen belde me broer dat er 4 jonge katjes met hun moeder onder een bed lag
dus mijn zus had ze in de stal gezet, en daar zitte ze nu nog steeds. ik heb ze alleen nog niet in het echt gezien, want ik ben nog beetje op vakantie
hier een foto

*gepost door stefanlovertje*

Laatst gewijzigd op 04-05-2004 om 17:30.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 10:49
Verwijderd
waarom reageerd niemand op m'n lieve poesjes
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 11:04
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
StefanLovertje schreef op 07-05-2004 @ 11:49 :
waarom reageerd niemand op m'n lieve poesjes
beetje geduld...

(aaaaaaaaahhh...... )
Oud 07-05-2004, 14:59
jepp
jepp is offline
Aaaahh lieve poesjes zeg!!! Gaat het goed met ze?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 17:18
Verwijderd
ja 't gaat goed. ze hebben nu allemaal hun oogjes open, op een poesje na... en 't zijn 3 poesjes en 1 kater..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten