Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2004, 20:54
DT
DT is offline
Ik heb snel gezocht en niks gevonden over dit onderwerp, maar wijs me maar naar een oudere thread als die bestaat.

Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over Energy drinks (alle soorten XI, red bull, en al die andere maffe drankjes). Ik hoorde dat Xi Climax verboden is geworden omdat het te sterk was en een paar mensen er dood aan waren gegaan? of verkopen bepaalde winkels het nog wel? En wat zijn andere drankjes waar je veeel energie van krijgt?
Bij de A.H hadden ze behalve de Standard Gatorade en AA alleen Xi Energy Water en een of ander maf groen flesje. Ik wil graag eens wat energy drink hebben dat echt werkt en van die twee heb ik niet zoveel gemerkt.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2004, 21:48
Verwijderd
Ik drink het nooit. Er zit vaak een vieze smaak aan en energie krijg je er toch niet van.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 22:31
sientjuh
sientjuh is offline
Ik drink wel eens Xi (blijkbaar niet verboden anders zou ik t toch niet kunnen kopen) of redbull bij t sporten. Aan t einde van de week hebbik vaak niet meer zoveel energie en ik heb t idee dat ik toch wel wat wakkerder blijf van zo'n drankje.
Oud 20-04-2004, 06:48
Verwijderd
Citaat:
Coconut schreef op 19-04-2004 @ 22:48 :
Ik drink het nooit. Er zit vaak een vieze smaak aan en energie krijg je er toch niet van.
je krijgt er in theorie geen energie van. Maar je staat weer zo stijf van cafeine en taurine dat je het wel voelt. Het zit puur in je hersenpan.

En daarbij, dergelijke energiedrankjes drogen je lichaam uit.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 07:48
Verwijderd
Citaat:
Maar dat Xi heb ik afgelope zaterdag nog in de supermarkt zien staan, dus ik neem aan dat het niet verboden is.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 08:09
Madgirl
Madgirl is offline

En dan heb je nog Bullit, Power Booster, Golden Power, en aaaal die andere merken. Ik ben er verslaafd aan

Laatst gewijzigd op 20-04-2004 om 08:12.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 08:13
cyntha
cyntha is offline
Ik drink een blikje of vier (soms meer) red bull per dag en geloof me dan blijf je wel wakker . Maar echt energie krijg je er niet van.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 08:20
Dolores
Dolores is offline
Ik drink het nooit, want ik vind het niet lekker. Doe mij maar koffie
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 08:21
Squidward
Squidward is offline
Ik vind GoldenPower heel lekker
Oud 20-04-2004, 08:52
Linda
Linda is offline
Citaat:
Oud 20-04-2004, 10:03
Verwijderd
Citaat:
sensual schreef op 20-04-2004 @ 09:13 :
Ik drink een blikje of vier (soms meer) red bull per dag en geloof me dan blijf je wel wakker . Maar echt energie krijg je er niet van.
Dat is echt heel slecht.

Ik drink het niet tot amper. Alleen Redbull weleens, maar dat is gewoon omdat het zo zoet is.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 10:58
Verwijderd
Ik heb gehoord dat het ook heel slecht is voor je hartspier. In sommige landen zijn dergelijke produkten dan ook verboden.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 11:13
Jolt
Jolt is offline

Jolt, zeer leuke energie drankje!

http://www.jolt.nl/
Oud 20-04-2004, 11:15
Eend
Eend is offline
Ik drink het nooit en ik vind het meer iets, dat je lichaam verpest. Je lichaam geeft niet voor niks aan dat je geen energie meer hebt, dan moet je niet van die zooi er in proppen, zodat je wakkerder blijft. Dan ga je over de grenzen van je lichaam en ik geloof nooit dat het goed zal zijn.
Oud 20-04-2004, 14:32
Periwinkle
Periwinkle is offline
Ik drink meestal AA en Gatorade onder het sporten. Het is zeker niet slecht voor je. Onder het sporten MOET je iets met suiker eten/drinken. Dat stond in een eet/drink-boekje voor speelsters van de Nederlandse Volleybal School, en ik denk dat die mensen heus wel weten wat goed is voor bijna-professionals. Ik heb het boekje zelf gelezen, van mijn nichtje, dus het is zeker niet verzonnen.
Oud 20-04-2004, 16:02
Liss
Liss is offline
Citaat:
Ik drink het nooit.
Oud 20-04-2004, 16:06
Verwijderd
dat maffe groene flesje is waarschijnlijk Nalu. Dat werkt echt super! Cafeine-shot van hier tot Tokyo..
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 16:10
Verwijderd
Ik drink het nooit, want ik vind de smaak veel te zoet
Met citaat reageren
Oud 20-04-2004, 21:07
JCG
JCG is offline
alleen als ik vroeg iets belangrijks moet doen (tentamen enz). Want 4 koppen koffie krijg ik 's ochtend niet weg.
Oud 21-04-2004, 14:59
Cruz
Cruz is offline
Eerder nam ik altijd RedBull mee naar school, maar ik begon na een tijdje te merken dat als ik dagelijks 2 van die blikjes drink dat ik dan heel slecht slaap. Daar ben ik dus maar mee gestopt. Ik drink nu alleen nog (soms) met het uitgaan RedBull (met vodka). Ik vind het heel lekker, lekker zoet!
Oud 21-04-2004, 16:14
Luna
Luna is offline
Ik drink wel eens redbull, maar dan met wodka.
Oud 21-04-2004, 16:21
Guissie
Guissie is offline
ik drink ze meestal bij het sporten...vind ze meestal wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 20:27
Liesjeuh
Liesjeuh is offline
Bweiik walgelijk!
Oud 21-04-2004, 23:51
Bleater
Bleater is offline
die redbulls bullits e.d hebben echt een kutsmaak imo, ik gebruik ze alleen als ik een nacht moet doorhalen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 11:50
Verwijderd
Ik drink vaak redbull, vooral met rode wodka. Meestal koop ik een 1liter fles bij de drankhandel, heb geen idee welk merk, maar smaakt ook heerlijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2004, 11:58
Verwijderd
ik zuip t wel maar t helpt niet...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 14:28
TaRkAn_lOvEr
TaRkAn_lOvEr is offline
Ik drink ook bijna niet een slokje , maaruh ik heb gehoord dat er een sperma van en stier erin zit getver!!!maar ik drink het tog
Oud 22-04-2004, 18:50
DT
DT is offline
Citaat:
TaRkAn_lOvEr schreef op 22-04-2004 @ 15:28 :
Ik drink ook bijna niet een slokje , maaruh ik heb gehoord dat er een sperma van en stier erin zit getver!!!maar ik drink het tog
juist ja
Met citaat reageren
Oud 22-04-2004, 21:38
Quiana
Quiana is offline
Rodeo van de AH, naar wat ik gehoord heb. Zelf hou ik niet zo
van die mierzoete troepjes.
Oud 22-04-2004, 23:04
YPrue
YPrue is offline
Ik drink het nooit.
Oud 23-04-2004, 09:17
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind die van de Aldi het lekkerst, Golden Powerrr.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 10:55
bayirgul
bayirgul is offline
Je verpest je lichaam met dat soort shit. Maar voor studenten die s' nachts door gaan met leren is het een van de eerste gekozen dranken. Omdat het je wakker houdt.
Oud 23-04-2004, 17:04
Daevrem
Daevrem is offline
Uuuh, je hebt twee soorten energy drink. Eentje met veel glucose, waar dus echt energie in zit. En eentje met veel caffeine en andere semi-XTC chemicalien.
Oud 23-04-2004, 21:54
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Ik ivnd die drankjes maar niks
Met citaat reageren
Oud 23-04-2004, 23:05
mR
mR is offline
Wordt er na n tijdje ontzettend duf van.
Niet tov spul dus.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 14:33
Co
Co is offline
Citaat:
Periwinkle schreef op 20-04-2004 @ 15:32 :
Ik drink meestal AA en Gatorade onder het sporten. Het is zeker niet slecht voor je. Onder het sporten MOET je iets met suiker eten/drinken. Dat stond in een eet/drink-boekje voor speelsters van de Nederlandse Volleybal School, en ik denk dat die mensen heus wel weten wat goed is voor bijna-professionals. Ik heb het boekje zelf gelezen, van mijn nichtje, dus het is zeker niet verzonnen.
Frappant...
Ik las net dat je lichaam helemaal geen suikers nodig heeft, als je lichaam ze nodig heeft, maar het ze zelf aan.

Eigenlijk heeft je lichaam geen snelle suikers nodig. De lever kan van eiwitten en vetten zelf glucose maken, en koolhydraten kunnen worden omgezet in glucose. Dat zijn zogenaamde 'langzame suikers', waarvan de alvleesklier niet in de stress schiet.

bron: http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp...actie=meerinfo
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 18:54
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Isostar en die AA-zooi vind ik wel lekker...
Oud 29-04-2004, 17:01
Sjoerd
Sjoerd is offline
Lekker!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:06
rubenrtv
rubenrtv is offline
ik drink soms wel Golden Power, is opzich wel lekker en heeft, bij mij, wel effect
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:08
Suey
Suey is offline
Ik drink het zelden, soms met uitgaan ofzo. Als ik heb te veel drink kan ik ook slechter slapen. Tis natuurlijk ook erg slecht voor je tanden enzo. Schijnt trouwens dat Red Bull verboden gaat worden in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:16
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Het volgende lees ik op een Franse site:

Citaat:
Tout d'abord je preciserai que cette boisson est interdite en france, elle est en effet très excitante, considérée comme un dopant et son abus peut être dangereux pour les personnes cardiaques notamment.
( http://www.ciao.fr/Red_Bull__Avis_612551 )

'T is een oppeppend middel, ook wel als doping beschouwd en als je er teveel van neemt is het gevaarlijk voor mensen met hartproblemen. Mmmmmzzz...

Zelf neem ik het zeer incidenteel als ik het nodig heb... Zoals vanavond, vann8 weinig geslapen en nu stappen met koninginnenach... Dus dan kan ik t wel ff gebruiken. Ik drink het niet te vaak, ben bang dat t dan niet meer werkt...
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 17:27
Verwijderd
van cafeïne blijf je wel wakker, maar te veel cafeïne is nu eenmaal slecht voor je.
En van de koolhydraten die in veel van dat soort drankjes zitten, krijg je wel energie, en het ligt minder zwaar op de maag dan vetten... maar dan moet je die energie wel verbruiken, anders wordt je er te dik van en dat is ook ongezond.

Dus tja, op zich werken ze wel, maar je kunt ze beter alleen drinken tijdens het sporten of uitgaan.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:22
Boozle
Boozle is offline
Mijn ma, had ook es 15 blikjes red bull opgedronken. Want ze wou de hele nacht doorrijden naar vakantie. Ze stapt de auto uit en valt bijna zo om. En haar hart bonkte enzo. Teveel van dat spul is hartstikke ongezond.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2004, 18:44
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Squidward schreef op 20-04-2004 @ 09:21 :
Ik vind GoldenPower heel lekker

Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 09:36
honour
honour is offline
ik drink het gewoon omdat ik het lekker vind niet omdat ik er wakker van blijf of er energie van krijg. die vlieger gaat bij mij toch niet op. ben ik moe dan ben ik moe
Oud 30-04-2004, 11:32
Stefanie
Stefanie is offline
Power Up smaakt heel vies vind ik en lijkt totaal niet op Red Bull.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2004, 14:35
Stevill
Stevill is offline
Die blikjes ed zitten voornamelijk vol van suikers en stoffen die op de suikerspiegel werken en waarvan de energie ook niet langdurig is.
Wat ik onlangs probeerde voordat ik aan het trainen ging was Carbo power, dit drankje bestaat uit niks anders dan koolhydraten met een smaakje.
Het resultaat was al snel te merken en duurde ook een lange tijd.
Oud 30-04-2004, 17:25
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
GoldenPower is lekker!
Oud 02-05-2004, 20:19
Blubje
Blubje is offline
Ik drink vaak PowerBooster, van de kruidvat of GoldenPower van de Aldi. Ik vind het lekker. Maar die energie die je ervan zou moeten krijgen, daar merk ik niet zoveel van. Maar ik heb dat zowieso nooit bij cafeine eigenlijk...
Oud 02-05-2004, 22:29
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
DT schreef op 19-04-2004 @ 21:54 :
Ik heb snel gezocht en niks gevonden over dit onderwerp, maar wijs me maar naar een oudere thread als die bestaat.

Ik ben benieuwd wat jullie te zeggen hebben over Energy drinks (alle soorten XI, red bull, en al die andere maffe drankjes). Ik hoorde dat Xi Climax verboden is geworden omdat het te sterk was en een paar mensen er dood aan waren gegaan? of verkopen bepaalde winkels het nog wel? En wat zijn andere drankjes waar je veeel energie van krijgt?
Bij de A.H hadden ze behalve de Standard Gatorade en AA alleen Xi Energy Water en een of ander maf groen flesje. Ik wil graag eens wat energy drink hebben dat echt werkt en van die twee heb ik niet zoveel gemerkt.

Alvast bedankt
Volgens mij is het onzin dat ze werken, maar zijn ze wel heel erg dikmakend. Dus ik ben tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten