Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-12-2012, 19:34
demeneer14
demeneer14 is offline
Hoi lezers van dit forum.

Ik en mijn vriend willen eens een keer zelf energy drink maken maar nu onze vraag hoe moet dat?

is er trouwens plas(pis) voor nodig misschien een beetje een aparte vraag.

wij hopen dat we snel antwoord terugkrijgen.

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-12-2012, 19:37
Verwijderd
Citaat:

is er trouwens plas(pis) voor nodig misschien een beetje een aparte vraag.

Waarom zou je dat nodig hebben??

Trouwens ik heb het nog nooit gemaakt ben het ook niet van plan , kan het ook wel kopen
misschien moet je eens op internet kijken?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 20:57
Verwijderd
wat een leuk idee om zelf energie te maken!
echt nooit op het idee gekomen! Ik vind het halen bij de super al veel moeite hihi
Ik denk persoonlijk dat er geen pis in energie hoeft. En als blijkt dat dat wel het geval
is, drink ik nooit meer redbull
Veel succes.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:48
Verwijderd
Hoe kom je erbij dat er urine in zou gaan?

En een energiedrink als red bull zul je niet kunnen maken. Taurine en caffeïne en weet ik wat daar nog allemaal in gaat, haal je niet zomaar in de winkel.

Ik ben overigens even op wiki gaan kijken en ik denk dus te weten waar je op het idee van urine komt:
Citaat:
Elk blikje van 250 ml bevat ongeveer 20 gram suiker, 1000 mg taurine, 600 mg glucuronolacton, B-complex vitamines en 80 mg zuivere cafeïne. Deze hoeveelheid cafeïne staat ongeveer gelijk aan één grote kop koffie (100 mg / 220 ml) of twee à drie blikjes cola (33 mg / 0,33 liter). Red Bull bevat onder andere de stof pantotheenzuur, dat ook bekendstaat als ´vitamine B5´

Er bestaan tal van geruchten over het merk. Het meest bekende is heel zeker het gerucht dat de één van de hoofdbestanddelen, taurine, uit de testikels van een stier gewonnen wordt. Dit klopt echter niet. Het aminozuur taurine wordt industrieel uit etheen, ammoniak en natriumsulfiet gesynthetiseerd.
In ieder geval, zoiets maken, dan moet je al toegang hebben tot een laboratorium en enige kennis van chemie hebben. Daarbij denk ik dat je duurder uit bent dan een blikje voor 39 cent te kopen in de supermarkt.

Je zou wel een gezond of natuurlijk energiedrankje kunnen maken met fruit en groeten.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2012, 22:59
Verwijderd
Oh en als je het wil maken zoals ranja of met andere frisdranken en smaken, dat kan wel. Er bestaat Golden Power siroop. In Nederland in de Aldi te krijgen denk ik.

Daar giet je een beetje van bij een andere drank (niet bij alcohol, maar een frisdrank of water of iets).
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 00:33
MiBe
MiBe is offline
Die siroop is echt geen aanrader kan ik je vertellen...
Oud 12-12-2012, 08:09
Verwijderd
Je neemt een koffiezetapparaat, koffie en water. Daarmee zet je koffie. Voeg naar smaak melk en suiker toe. Klaar.

Of als je een koud drankje wil: voeg wat meer suiker toe aan de warme koffie, 3 tot 5 schepjes per kopje. Laat het afkoelen in de koelkast. Doe het met een schepje vanilleroomijs in de blender. Tadaa: ijskoffie!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 09:23
Verwijderd
Citaat:
Die siroop is echt geen aanrader kan ik je vertellen...
Ik vond hem wel lekker, wel wat meer ingegooid dan de standaard hoeveelheid. In de cola vond ik hem
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 14:19
MiBe
MiBe is offline
In cola heb ik hem niet geprobeerd. Ik had het gekocht voor bij het sporten omdat die blikjes (met koolzuur) en badminton niet zo'n goede combinatie zijn. Deed het gewoon bij het water in mijn bidon maar vond het echt niet weg te krijgen. Wordt het niet veel te zoet als je het bij een andere (al zoete) frisdrank gooit?
Oud 12-12-2012, 17:07
Verwijderd
Nou ja, energydrinks zijn sowieso tering zoet en in die periode vond ik dat allemaal prima. Nu krijg ik het ook niet meer weg. Sowieso heeft zoet nooit mijn dorst kunnen lessen, dus bij sport zou ik toch iets als echte sportdrankjes gebruiken, die zijn daarvoor gemaakt, energydrinks zijn eigenlijk voor na het sporten.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2012, 18:15
MiBe
MiBe is offline
Ik ben weer gewoon terug naar water gegaan voor tijdens het sporten
Oud 21-12-2012, 16:09
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Oh en als je het wil maken zoals ranja of met andere frisdranken en smaken, dat kan wel. Er bestaat Golden Power siroop. In Nederland in de Aldi te krijgen denk ik.

[afbeelding]

Daar giet je een beetje van bij een andere drank (niet bij alcohol, maar een frisdrank of water of iets).
omfg dat moet ik hebben!!
maar dat heb ik nog nooit bij ons in de aldi gezien ;o
Met citaat reageren
Oud 22-12-2012, 23:45
MiBe
MiBe is offline
Bij de Aldi hier in Wezep kwamen ze er juist met geen mogelijkheid vanaf, vandaar dat ze voor afgeprijsd naar 50 cent in de aanbiedingenbak lagen.
Oud 23-12-2012, 11:26
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Bij de Aldi hier in Wezep kwamen ze er juist met geen mogelijkheid vanaf, vandaar dat ze voor afgeprijsd naar 50 cent in de aanbiedingenbak lagen.
pff Dx
maar smaakt dat dan hetzelfde als gewone golden power..?
want ik drink dat zowat elke dag :3--
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 11:47
Verwijderd
Citaat:
pff Dx
maar smaakt dat dan hetzelfde als gewone golden power..?
want ik drink dat zowat elke dag :3--
Enigszins. Dan moet je het wel mixen met iets met bruis natuurlijk, spa rood ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 15:27
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
Citaat:
Enigszins. Dan moet je het wel mixen met iets met bruis natuurlijk, spa rood ofzo.
ow k ;o
kga dr naar op zoek
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten