Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2004, 22:54
Sawna
Sawna is offline
Wat zijn jullie date-regels? Mag je maar één iemand tegelijk daten (aannemend dat daten geen relatie is, maar meer elkaar leren kennen. enzo), of vind jij het hartstikke normaal om meerdere jongens (oppervlakkig) te daten?
Oud 24-05-2004, 22:58
Verwijderd
Ik ben volgens mij niet echt een 'date' type. Ik zal, voor mijn gevoel, veel eerder wat met iemand krijgen nadat we elkaar goed kennen. Dus eerst vrienden, dan meer. En ja, dan noem ik het geen 'daten' meer.
Een 'date' is imo vrij... mja, blind. Je hebt de persoon misschien wel eens gezien, maar je moet elkaar echt nog leren kennen. Hou ik niet zo van, heel gedwongen voelt dat voor mij.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:00
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Oh my God...

Zijn er ook nog régels??

The horror, the horror...
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 23:27
Sawna
Sawna is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 00:00 :
Oh my God...

Zijn er ook nog régels??

mijn vraag was eigenlijk OF er regels zijn en wat die dan wel niet mogen zijn
Oud 24-05-2004, 23:45
Verwijderd
Tsja. Je hebt natuurlijk regels op de date zelf, en regels die meer in het algemeen gelden voor de periode waarin je iemand date.

Op een date zelf geldt vooral het fatsoen: kleed je verzorgd, ga niet zitten schranzen en boeren (als je date in een restaurant is), ga jezelf niet de eerste date meteen bezatten, ga niet als een geile beer aan haar zitten als je merkt dat ze dat niet wil.

Om en nabij de date geldt eigenlijk vooral je eigen opvatting. Waarom ga je daten? Omdat je déze persoon heel leuk vindt en beter wilt leren kennen, of omdat je gewoon 'iemand' wilt hebben om te daten? Als je iemand het gevoel geeft dat zij de enige is, moet je natuurlijk niet met andere meisjes daten. Dat is nogal lomp.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 00:07
GRRR
GRRR is offline
daten met meerdere tegelijkertijd kan wel mits je eerlijk bent. het is niet bepaald leuk als je iemand aan het lijntje houdt. het kan gauw vervelend worden. maar waarom zou je langer daten met meerdere mensen als je een van ze minder leuk vind dan de ander? tijdverspilling is het dan imho.

en verder:
niet neuken op de eerste date als je hem/haar leuk genoeg vind voor iets serieus. je wordt dan snel bestempeld als slet / speeltje / fuckbuddy. ik ken geen enkele jongen of meisje die een serieuze relatie heeft opgebouwd met firstdatefucks.

niet over je exen praten en zeiken . je kunt wel over relatie problemen praten

en voor de rest sluit ik me met nare aan.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 08:56
Verwijderd
De algemene sociale regels zijn denk ik ook toepasbaar op dates, niet? Dus een beetje vriendelijk doen enzo.

Maar ik date niet zo, eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:09
Tahvall
Tahvall is offline
Citaat:
MarkB schreef op 25-05-2004 @ 00:00 :
Oh my God...

Zijn er ook nog régels??

ja, en zodra je iets fout doet gaat er een sirene en ben je af
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 09:29
Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
En dan gaat die mooie koelvriescombinatie aan je neus voorbij ofniet?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:21
Pierreke
Pierreke is offline
Natuurlijk zijn er van die stomme regels, maar t belangrijkste lijkt me dat je gewoon jezelf bent!! Heb weinig ervaring; maarre als je je heel anders gaat voordoen dan je in feite bent, is dat lastig om de evt. hele relatie vol te houden! Be yourself!!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:32
ParisPlage
ParisPlage is offline
Citaat:
GRRR schreef op 25-05-2004 @ 01:07 :
ik ken geen enkele jongen of meisje die een serieuze relatie heeft opgebouwd met firstdatefucks.
U riep mij?
(nu bijna 3 jaar)
Oud 25-05-2004, 13:17
Verwijderd
nou ik vind niet dat je dan meteen wat hebt. en zoals andijvie zegt ben ik ook niet zo'n date-type. ik heb het ook meer op eerst elkaar goed leren kennen en dan pas besluiten of we met elkaar verder gaan (volgens mij komen hier ook betere en langere relaties uit voort... ).
mijn dateregels zijn vooral dat iemand aardig en geinteresseerd is, hij moet lekker ruiken, enz. en met meerderen tegelijk daten vind ik toch best fout. als je iemand beter wil leren kennen, dan doe je dat met 1 tegelijk. maar goed, ik bevind mij niet meer in het date-circuit voorlopig want ik ben aan de man

kussie
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 14:03
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Sarah schreef op 25-05-2004 @ 09:56 :
De algemene sociale regels zijn denk ik ook toepasbaar op dates, niet? Dus een beetje vriendelijk doen enzo.
Inderdaad, jezelf gewoon gedragen. Maar ik heb het niet zo op daten..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:01
eviltjuh
eviltjuh is offline
Citaat:
Sawna schreef op 24-05-2004 @ 23:54 :
Wat zijn jullie date-regels? Mag je maar één iemand tegelijk daten (aannemend dat daten geen relatie is, maar meer elkaar leren kennen. enzo), of vind jij het hartstikke normaal om meerdere jongens (oppervlakkig) te daten?
Als het alleen is om iemand beter te leren kennen, "mag" je best met meerdere tegelijk daten. Alleen kun je beter wel vragen wat de ander onder daten verstaat. Ziet hij 't meteen alsof jij 'm leuk vindt, of ook alleen om iemand beter te leren kennen? Als 't nml 't gene is wat jij dus niet bedoelt, kun je 'm dat beter uit leggen

En wat ik er van vind? Hmmz, zou 't zelf niet echt doen...maar da's dus per persoon verschillend. Ieder z'n ding hoor

Regels? Check hierboven, daar zijn de belangrijkste al genoemd

Wat vindt je er zelf eigenlijk van?
Oud 25-05-2004, 16:44
Verwijderd
Zolang je niks stiekem gaat doen kun je daten wie je wil lijkt me..
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 16:50
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Het zijn ongeschreven regels, zodat je lekker niet weet of je het goed of fout doet!

Zoooo leuk is dat
Oud 25-05-2004, 17:49
annetjuh
annetjuh is offline
iedereen die wil te gelijk.
ik hou het dan ook bij flirten enzo.
en dan zoen ik ook wel als het met die ene nog niet echt iets is.
sorry hoor maar ik ga me niet binden als het nog niets is en ik hem nauwelijks ken
Oud 25-05-2004, 17:53
Verwijderd
Doen wij dan aan 'daten'? Heb ik dat nou helemaal gemist...
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 17:59
annetjuh
annetjuh is offline
Citaat:
Morgan schreef op 25-05-2004 @ 18:53 :
Doen wij dan aan 'daten'? Heb ik dat nou helemaal gemist...
tjah. je hebt een vorm van daten he.
beetje hokken bedoelt ze denk ik
Oud 27-05-2004, 01:58
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
ParisPlage schreef op 25-05-2004 @ 13:32 :
U riep mij?
(nu bijna 3 jaar)
ik meende te zeggen. een zichzelf respecterende jongeman die een relatie opbouwt met een slet die gelijk al uit de kleren wil gaan en waarschijnlijk ook meer pikken heeft gezien dan een dominee in belgië.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 02:16
DiSiLLUSiON
DiSiLLUSiON is offline
Tsja is vind daten nogal zoiets.. Je hebt wel een cool-off periode. Ben je 1 keer (of een paar keer) met iemand uitgeweest, laat het dan wel afkoelen voordat je weer opnieuw gaat daten. Dus niet binnen 3 dagen weer een ander daten, of zelfs binnen een dag of sneller. Dat getuigd van zeer slechte smaak als je dat wel doet imo.
Oud 27-05-2004, 20:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik zou niet met een aantal meisjes in dezelfde periode daten. Stel ze worden allemaal gek op je, weet je niet meer wie je moet kiezen. Ik zie een groot verschil tussen mezelf en veel andere jongens. De meeste jongens pappen hier wat aan, pappen daar wat aan, dan weer een afspraakje met die, dan weer iets leuks doen met een ander. Dat zie ik anders. Als je echt gek bent op een meisje, concentreer je je en fixeer je je op dat ene meisje en ga je geen anderen er tussen door daten. Oke, pech als je na een tijdje niets met die meid krijgt, maar het is beter dat als er iemand gek op je is en diegene komt erachter dat je ook andere meiden datet (schrijf ik dat zo goed? ).
Reageren

Regels voor berichten