Een week geleden was ik bij een concert van mijn beste vriendin.
Ik was daar om te filmen en natuurlijk te kijken. Aan het einde van het concert, hielp ik met afbouwen (opruimen) en raakte ik nog wat aan de praat met leden van het koor en vrienden en familie van deze mensen.
Tussen die vrienden stond een meisje van rond de 17, ze zag er al onwijs knap uit, maar ik liet het voor wat het was. Plotseling hoorde ik ze iets zeggen en gaf mezelf een plekje in het gesprek. Ik raakte aan de praat met het meisje en haar vriendin, vooral met het meisje.
Ik kwam erachter dat ze dezelfde kant op wil qua opleiding als ik en dat is de media, televisie en vooral film. De gespreksstof kende geen einde en we praten aan één stuk door! Later vroeg ik de namen van de meiden en de mijne liet ik in het midden...
Een tijdje later kwam ze weer aangelopen en ze wist in ene mijn naam, zonder dat ik deze verteld had. Ze had het na gevraagd! Buiten maakte ik haar nog even aan het lachen met een spontaan grapje en we vertrokken.
Nog geen twee dagen later vroeg ik haar mee uit en via een sms antwoordde ze graag te willen, als ze tijd had. Maar niet lang daarna werd het contact steeds stiller en meer kortaf. Sommige smsjes beantwoordde ze niet meer en de meeste pas na een paar uur! Terwijl ze der mobiel wel vaak bij de hand heeft...
Vandaag hoorde ik in ene van mijn beste vriendin, dat haar vriendje, de beste vriend van dat meisje is. En ze had een dubbel date geregeld! Ik was er niet super blij mee, maar het gaf wel een soort van licht aan een eindeloze tunnel...
Nu is mijn vraag...laat ze nu expres weinig van zich horen? En waarom in ene een dubbel date? Voelt ze zich anders onveilig? Of is ze bang dat het genant gaat worden?