Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2004, 13:05
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
hallo zijn er hier nog mensen met adhd .............die ook gek worden van die ritaline het maakt je anders het is een vies goor paardemiddel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2004, 15:12
Verwijderd
nee
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 17:31
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Ik heb het ooit uitgeprobeerd om te kijken hoe ik er op zou reageren(vanwege mogelijke ADD)(via huisarts), dit voor maar 2 weken, want ik kreeg een behoorlijke druk(met verhoging van de dosis werd dit erger) in mijn hoofd.(en ik werd in het begin hyper). Ik vond het dus maar niets. Ik heb gehoord dat mensen die ADHD hebben, er wel veel baat bij Kunnenhebben. Maar dit verschilt ook per persoon. Er zijn ook verschillende medicijnen voor adhd(heb ik gehoord).

Maareh topicstarter, hoe/wat maakt het je anders?
Oud 07-05-2004, 17:35
Paulo Nuñez
Paulo Nuñez is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 07-05-2004 @ 18:31 :
Ik heb het ooit uitgeprobeerd om te kijken hoe ik er op zou reageren(vanwege mogelijke ADD)(via huisarts), dit voor maar 2 weken, want ik kreeg een behoorlijke druk(met verhoging van de dosis werd dit erger) in mijn hoofd.(en ik werd in het begin hyper). Ik vond het dus maar niets. Ik heb gehoord dat mensen die ADHD hebben, er wel veel baat bij Kunnenhebben. Maar dit verschilt ook per persoon. Er zijn ook verschillende medicijnen voor adhd(heb ik gehoord).

Maareh topicstarter, hoe/wat maakt het je anders?

jah gewoon ze er gaan ervan uit dat je die medicijnen slikt maar het is zon rommel dat ik weinig mensen dken die het gebruiken waarvoor het voor bedoelt is. In het uitgaansleven worden ze meestal verkocht ofzo....
Ok mensen zullen minder last van je hebben op school , maar ook minder plezier. Je bent je eigen gewoon niet het dwingt je anders te zijn dan je bent. Het is egt slecht
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 19:15
D-But
D-But is offline
Ik heb geen ADHD, maar mun broertje wel. Hij word ook helemaal gek van die medicijnen, hij haat ze...Hij mocht ook een tijdje zonder, toen was ie veel...Hoe moet je dat noemen?? Zijn emoties waren beter. Hij was vrolijker enzo. . Maar mun moeder wilde op een gegeven moment ook dat ie die pillen weer ging slikken. Hij was echt boos. Mijn ouders zijn gescheiden en als ie bij mun vader is slikt ie die pillen ook niet. Ik zeg daar niets van, want ik vind het ook troep. Het onderdrukt hem gewoon helemaal, en dat kan NOOIT goed zijn...Mijn menig is dus: ut is troep!!
Oud 07-05-2004, 20:38
Verwijderd
ik snap niet dat als je je niet goed voelt door de medicijnen, waarom je ze dan slikt...
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 21:14
Verwijderd
Mijn broer heeft adhd, in een erge vorm. Klom vroeger op kasten. Rende door het huis etc.

Nu slikt hij al ruim 3 jaar die medicijnen en hij is totaal anders, reageert rustiger op dingen. Kan beter tegen veranderingen.

Kortom hij is er handebaarder van geworden.

De medicijnen werken ook alleen als je ze inneemt niet als je ze wel, niet, wel inneemt. Dan werkt geen enkel medicijn.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2004, 23:03
Nona
Nona is offline
Citaat:
bugge schreef op 07-05-2004 @ 21:38 :
ik snap niet dat als je je niet goed voelt door de medicijnen, waarom je ze dan slikt...
Misschien omdat je zonder die medicijnen te veel schade aanricht? Mijn ex-vriend had licht ADHD, die hing op school zo af en toe aan het plafond van gekheid. En met mij was hij dan ook wild en hij had achteraf zó veel spijt als hij me in zijn blijdschap pijn had gedaan... Ik kan me voorstellen dan je, als je het erger hebt dan hij, wel pillen wilt slikken, gewoon uit zelfbescherming.
Oud 07-05-2004, 23:54
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
sybje schreef op 07-05-2004 @ 22:14 :
De medicijnen werken ook alleen als je ze inneemt niet als je ze wel, niet, wel inneemt. Dan werkt geen enkel medicijn.
'k Dacht dat Relatine slechts enkele uren werkte en dan ook direct?

Verder ben ik er ook niet echt voor.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 04:07
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
bugge schreef op 07-05-2004 @ 21:38 :
Ik denk dat dat net als kruimel al zegt om de reden is dat je anders schaden aan kan richten, bij jezelf of bij anderen.

Toen ik opgenomen was was er ook een jongen met ADHD (die zat daar niet vanwege zn adhd maar omdat hij een psychose had gehad, maargoed doet er ook niet toe nu) en die was soms zo hyper dat hij over grenzen heen ging en zichzelf daardoor in gevaar bracht. Lijkt me toch wel een prettig idee als die medicijnen daartegen helpen.
Oud 08-05-2004, 05:32
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
mijn zus heeft ook adhd en wou ook geen ritalin slikken, erg jammer want wij hebben er wel baat bij, kijk ik vind het een beetje raar...als zij ritalin slikte: was ze rustiger, minder agressief, en handelbaarder, reageerde beter op dingen, ik vind dat allemaal positieve dingen, en doordat ze dan "zo" was kon ze ook haar werk beter doen, want ze kon haar aandacht er beter bij houden enz.enz.

maar goed, zij zal het wel het beste weten, maar k weet dat ze zich soms best k*t voeld onder adhd, vanwege de drukte, dus het lijkte me dat ritalin best een oplossing is.
Oud 08-05-2004, 07:39
Verwijderd
Citaat:
phensicske schreef op 08-05-2004 @ 00:54 :
'k Dacht dat Relatine slechts enkele uren werkte en dan ook direct?
Doen ze ook, maar ik bedoel als je medicijnen de ene dag inneemt en de andere niet dan helpen ze niet, tenzij het moet vanwege het soort medicijn.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 08:01
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
sybje schreef op 08-05-2004 @ 08:39 :
Doen ze ook, maar ik bedoel als je medicijnen de ene dag inneemt en de andere niet dan helpen ze niet, tenzij het moet vanwege het soort medicijn.
Klopt. Ritalin moet je met goede regelmaat innemen.
Oud 08-05-2004, 11:51
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
je lijkt nogal gefrustreerd.

ik heb geen ADHD, een vriend van me wel, maar daar merk ik nooit wat van. hij neemt zn pilletjes volgens mij ook gewoon in.
ik weet ook niet of hij een lichte vorm van ADHD heeft of een zware. maar hij is nooit erg druk. iig, niet drukker dan de gewone mens is.

als je je er niet goed bij voelt, is er dan geen ander middel waarbij je niet compleet verandert?
Oud 08-05-2004, 12:07
Milos
Milos is offline
Ik heb geen ADHD, maar PDD-NOS een ontwikkelingsstoornis waar symptomen van ADHD en andere stoornissen in kunnen zitten. Ik slik geen medicijnen, omdat ze alle afvlakken. Je hebt dan geen hoogte en geen dieptepunten meer. Als je gek wordt van die medicijnen. Stop er dan mee. Dat is mijn advies.
Oud 08-05-2004, 13:20
Verwijderd
*ook adhd heeft*

ik slik geen ritalin meer, dat maakt me erg moe, en ik word er supersjaggie van omdat ik me nergens op kan concentreren door de moeheid... het is een vreselijk medicijn..
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 17:08
kimberley
kimberley is offline
Het heeft niet voor iedereen een negatief effect...

Ik had een oppaskindje van 4 jaar oud, die zó'n erge vorm had van ADHD dat ze een gevaar was voor zichzelf en voor haar familieleden.
Toen ze nog niet aan de ritalin was, haalde ze ècht rare fratsen uit:
Ze heeft een keer haar broertje aan de beentjes naar beneden van 2 hoog laten bungelen. Haar moeder was bijna altijd 24 uur per dag oplettend, en zulke dingen haalde ze dan ook altijd uit als haar moeder naar de wc was ofzo...
Als ze geen ritalin slikte werd het kind ook overstuur van zichzelf, door de drukte ramde zij haar hoofd keihard tegen kasten aan ed, echt niet normaal.
Nu ze aan de ritalin is, is ze een stuk rustiger, handelbaarder en het belangrijkste: geen gevaar meer voor zichzelf en familieleden.
Ze heeft nog wel de buien enzo, maar een stuk minder. Het kind zelf is ook veel minder vaak ziek.

Ritalin is dus niet voor iedereen slecht...
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 23:08
naan
naan is offline
ik heb adhd en ik slik ritalin en bij mij werkt t prima
ik word er minder agressief en irritant van en kan me beter concentreren en kom aan meer dingen toe ipv alle dingen te willen doen en dus sommige dingern half doen en de rest gewoon niet te doen.
Oud 15-05-2004, 22:54
Ik2010
Ik2010 is offline
Ik heb ongeveer een half jaar ritalin geslikt en vind het helemaal niks! Om de 3 a 4 uur was het uitgewerkt en kreeg ik een soort terugval. Alsof de uren dat ik rustiger was ingehaald moesten worden. Kon dan niets voor school doen, werd gestoord van mezelf! Ook viel ik belachelijk veel af, doordat m'n eetlust weg was.
Nu slik ik ongeveer een half jaar concerta. Het is eigenlijk precies hetzelfde als ritalin, dezelfde stof, maar het geeft 12 uur lang heel geleidelijk die stof af. Dus i.p.v. 4x 10mg heb ik nu 36 mg verdeeld over de hele dag. Na die 12 uur voel je wel dat bijv. leren moeilijker gaat, maar een terugval is er niet!
Het wordt sinds kort ook vergoed (kost 2 euro per dag), dus als je veel problemen hebt met ritalin zou je daaraan kunnen denken! Succes ermee!
Oud 16-05-2004, 00:20
Luego
Luego is offline
Ik heb geen ADHD, maar ken (door mijn werk als studiebegeleider) wel een aantal mensen die het hebben.
Een jongen had het eerst heeeel erg, hij is veel rustiger geworden door Ritalin. Een tijdje geleden was het "z'n pilletje" een keer vergeten, man ik werd bijna gek.
Voor/Bij hem werkt het heel goed, maar het verschilt per persoon.

Het maakt je anders ja, en ik snap goed dat je je er heel anders door voelt.
Ik kan alleen over jouw situatie niets zinnigs zeggen, de uitwerking is bij iedereen anders. Wou alleen even melden dat er ook mensen zijn voor wie het goed werkt. Voor hemzelf, en voor zijn omgeving .
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 00:41
Ruudje
Ruudje is offline
Iemand op school bij me in de klas heeft ADHD en slikt om de 3½ uur een pilletje ritalin... bij hem werkt het goed zegt hij... daar wordt hij wat rustiger van en kan hij zich beter concentreren
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 01:11
pinokio
pinokio is offline
Neefje heeft een lichte vorm van ADHD... erg grappig joch en niemand heeft last van de (erg) lichte vorm.
Eigenlijk niet noemenswaardig hier.. ook omdat ik verder in kan gaan op t topic.. maarja.. vond t toch wel leuk om te posten
Oud 16-05-2004, 13:17
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
ziekegeest666 schreef op 07-05-2004 @ 14:05 :
hallo zijn er hier nog mensen met adhd .............die ook gek worden van die ritaline het maakt je anders het is een vies goor paardemiddel
Ik vind adhd zo moeilijk Ze vertonen sociaal onwenselijk gedrag en daarom zijn deze personen altijd degene die zich ONWIJS in moeten houden bij sociale gelegenheden. Om vervolgens thuis weer heel erg druk te worden etc. Voor de buitenwereld zijn ze eigenlijk niet helemaal zichzelf, vind ik

Ik kan best begrijpen dat ouders ervoor kiezen hun kinderen een beetje te kalmeren met een dergelijk middel, omdat ze t anders niet meer aankunnen.

Maja k raak er niet over uitgepraat Ik ging eerder om met iemand die adhd had en ik vroeg me altijd af oftie nu druk was of zich dan zelfs nog inhield. Het lijkt me een heel rottige ziekte voor de persoon zelf en voor de ouders. Gelukkig wordt het op volwassene leeftijd ietsjes minder of leer je er beter mee omgaan
Oud 16-05-2004, 13:39
Verwijderd
zijn mensen die vinden dat ik adhd heb. Zelf ook weleens gedacht. Maar kheb zoiets van: tzal allemaal wel, vind het geschete Kheb er geen last van, en m'n moeder is nie anders gewend dan dat ik met tijd en wijlen letterlijk door de kamer sta te springen :/
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:48
wl_jeroen
wl_jeroen is offline
Ik gebruik nu sinds 6 weken weer ritalin, na een paar maanden gestopt te zijn. Ik moet zeggen dat het mij toch wel goed bevalt, ik wordt wat rustiger, kan me weer een beetje concentreren, en kan dingen voor mezelf weer makkelijker op een rijtje zetten en structuur aanbrengen. En ik heb zelf niet het gevoel dat het mn emoties erg afvlakt ofzo... en ja, veel mensen met adhd moeten zich constant inhouden, ik heb dit zelf ook heel erg. Omdat ik ook nog gts heb, ik het helemaal moeilijk om mn tics en dergelijke in bedwang te houden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten