Advertentie | |
|
![]() |
|
Jij kan maar één iemand geweest zijn, Jack the Ripper!
Okay, flauw, ik geloof best in vorige levens, maar of die vrouw dat echt kan zien? Ik weet het niet, ik zou het best eens willen meemaken. mijn foto staat trouwens op www.cu2.nl/ladyofthedark.
|
![]() |
over reincarnatie had ik laatst een stukje in een oude bres gelezen, ik zou het toch nog kwijt dus doe ik dat maar op dit forum.
Er werd onder andere gesproken over mensen die plaatsen kenden waar ze nog nooit geweest konden zijn of dingen uit de geschiedenis konden vertellen die ze eigelijk onmogelijk hadden kunnen weten. Dit kon te verklaren zijn door middel van buitenzintuigelijke waarnemeingen(ESP) wat ik nog een interesanter stukje vond: Een argument tegen de reincarnatie is de bevolkingsexplosie. Dat zou betekenen dat er steeds meer nieuwe en onervaren ego's erbij komen. Een nog interessanter antwoord: De Algeest. Dat is de eeuwigheid en de oneindigheid, hij kan omdat hij de oneindigheid en dus ook de tijd beheerst ego's halen uit dat wat voor ons de toekomst is. Dan kom je in de vier-dimensionale wereld. Daar zijn verleden, heden en toekomst een. Dit werd voornamelijk verkondigt door Ouspensky. Wat hij zei: Het verleden, heden en toekomst word gevormt tot een geheel, het nu. In dit nu is een enkel mensen leven, van geboorte tot dood, een heel klein fragment van het wereldgeheel, maar het is een onlosmakend fragment. Zonder die ene mens, of het nu Adolf Hitler of Piet hendriks heet, zou de hele wereld anders zijn dan dat hij nu is. Hij is er dus altijd op zijn ene plaats met zijn ene functie. dit in de oneindigheid waargenomen wereldbeeld lijkt ons volkomen statistisch, maar is het niet. De konsekuentie van Ouspensky's redenering is dat de ziel van iemand die na zijn dood zou reincarneren, naar alle waarschijnlijkheid terug zou keren naar zijn eigen geboorte-uur, dat immers in het nu van de oneindigheid altijd aanwezig blijft en actueel is: iemand die bijvoorbeelt om 12uur 's middags op 1januari 1930 te utrecht geboren werd zou weer herboren worden op 1januari 1930 12uur 'smiddags te utrecht. uit dezelfde ouders in hetzelfde huis. Wij moeten herhaaldelijk keuzes maken, links of rechts. Als wij rechts gaan, blijft de hele historie onvervult die op onze keuze voor het linkerpad vervogt zou zijn. Zou kan onze persoonlijke historie maar ook de wereldgeschiedenis veranderedn voor zoverre we die vanaf onze beperkte plaats helpen maken. Ik vond dit een heel interessant stuk. Hij komt uit de bres 44. Geschreven door Jan Gerhard Toonder. Het stuk heette Pelgrim in de eeuwigheid. |
Advertentie |
|
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
Wat is voor jou belangrijk in het dagelijks leven? Luna | 54 | 31-12-2004 00:46 | |
Software & Hardware |
Is het openbare leven door Internet veranderd? Professor Aap | 3 | 22-04-2004 22:57 | |
Verhalen & Gedichten |
Het geheime leven van meneer JP (van vorig jaar) Fgank | 1 | 06-12-2003 23:56 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het oneidige leven op een SERVER plofke | 32 | 19-08-2003 22:01 | |
Verhalen & Gedichten |
Over literatuur en het echte leven Tisch | 2 | 26-07-2003 20:47 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 |