Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2002, 22:45
Severus
Severus is offline
Hoi allemaal!

Laatst was ik met mijn vriendin Isabelle aan 't praten, en op een gegeven moment hadden we het over vorige levens: wie we waren in onze vorige levens. Volgens mijn vriendin was ik bijvoorbeeld waarschijnlijk een jongen geweest, iets wat mij niet verbaast, sinds ik best wel jongensachtig ben.

In ieder geval, op een gegeven moment vertelde Isabelle mij dat een (paranormaal begaafde) vriendin van haar moeder al aan iemands foto kon zien wie die persoon was geweest in zijn vorig leven. Die vriendin raakt dan in een trance en zegt dan dingen over het vorige leven van die persoon. Na afloop herinnert die vriendin het allemaal natuurlijk niet meer.
Zo heeft die vriendin het eens volgende gezegd: Isabelle's broer was in zijn vorig leven vermoord in een concentratiekamp (natuurlijk in WO II), haar zuster was vermoord in een vrouwenkamp, Isabelle zelf woonde in haar vorig leven in Engeland, haar vader woonde in zijn vorig leven in IJsland en haar moeder was in haar vorig leven een man uit India.

Nu heeft dit zeer sterk mijn interesse gewekt, en ben ik dus zelf ook zeer nieuwsgierig naar mijn vorig leven. Isabelle heb ik toen gevraagd of zij niet misschien een foto van mij kon geven aan haar moeder's vriendin, maar die woont tegenwoordig niet meer in Nederland, dus dat is onmogelijk.

Nu wou ik graag aan jullie vragen of jullie misschien goede websites weten over vorige levens, dan zou ik er graag de links van willen hebben. Ook zou ik willen vragen of er ook mensen zijn die hier ervaring mee hebben: heeft een (paranormaal begaafd) persoon jullie ook al eens verteld over je vorige leven? Of ben je misschien zelf zo'n paranormaal begaafd persoon die dat kan?

Zijn er trouwens nooit van die 'paranormale conventies' ofzo, waar je bijvoorbeeld je toekomst kan laten voorspellen, je hand kan laten lezen, en misschien ook je wat kan laten vertellen over je vorige leven?

En.... kán het eigenlijk überhaupt wel, om alleen aan iemands foto al te kunnen zien wie hij/zij was in zijn/haar vorig leven?

Nou ja, dat is alles wat ik even wilde zeggen/weten. Hopelijk krijg ik hier een paar reacties op, jullie zouden me echt heel blij kunnen maken als jullie me wat verder konden helpen.

Alvast hartstikke bedankt!

Ripper
Oud 05-05-2002, 10:38
lady of the dark
lady of the dark is offline
Jij kan maar één iemand geweest zijn, Jack the Ripper!

Okay, flauw, ik geloof best in vorige levens, maar of die vrouw dat echt kan zien? Ik weet het niet, ik zou het best eens willen meemaken. mijn foto staat trouwens op www.cu2.nl/ladyofthedark.
Oud 05-05-2002, 11:11
Verwijderd
Ik geloof niet in reincarnatie, dus volgens mij kan het absoluut niet. En dan helemaal niet dat je via een foto iets kan zien. Een foto is niets dan een plaatje, daar zit helemaal geen 'geest' in, geen euh, hoe zeg je dat, dat is totaal geen deel van de persoon die erop staat. Het uiterlijk van die persoon heeft nl geen bal te maken met wie hij/zij was in een vorig leven.
Dus *mocht* het kunnen, die vorige levens, dan denk ik dat zo'n helderziende of zo in de buurt van de persoon moet zijn om te kunnen zien wie hij/zij was in een vorig leven, of zelfs aanraken.
Oud 05-05-2002, 15:17
CryperA
CryperA is offline
Ik weet niets op internet over vorige levens, internet komt bij mij ook niet zo vertrouwelijk over eerlijk gezegd.
Met een soort van meditatie blijkt het ook te kunnen...een vrouw die ik ken had het bij mij geprobeert, maar het lukte niet...schijnbaar was ik nog niet klaar...

Maar toch heb ik later 2 terugblikken mogen zien, gewoon op een moment dat ik het niet verwachtte. Net voordat ik in slaap viel, en een andere tijdens een droom.

Ik weet nog vaag hoe die meditatie ging, maar ik zal nog eens aan haar vragen als ik haar zie hoe die nu precies ging

Als het dan trouwens niet lukt, is het gewoon zo dat je er nog niet klaar voor bent (er kan toch ook een minder leuke terugblik komen) en misschien een andere keer proberen.
Oud 05-05-2002, 16:23
nl2suzy
nl2suzy is offline
Er zal vast wel wat geweest zijn, maar ik denk niet dat die vrouw van een foto af kan lezen .. alhoewel ik ken wel iemand die kon wel gevoel uit foto's halen.. maarrr tsja.. verder volgens mij niet zo gek veel.. Zal het is navragen anders
Oud 07-05-2002, 19:19
Verwijderd
Volgens mij kan dit helemaal niet (ik wil geen commentaar leveren of zo), maar een foto is maar plat, een foto laat nooit iemand van al zijn kanten zien (innerlijk en uiterlijk)
Oud 07-05-2002, 23:35
louis84
louis84 is offline
Citaat:
Fantastic Rose schreef:
Volgens mij kan dit helemaal niet (ik wil geen commentaar leveren of zo), maar een foto is maar plat, een foto laat nooit iemand van al zijn kanten zien (innerlijk en uiterlijk)
Mee eens, een foto neemt de aura niet op ofzo, ook niet de energie of dergelijke, dit kan gewoon niet. VOlgens mij.

Groetjes Louis
Oud 08-05-2002, 09:44
watermannetje
watermannetje is offline
over reincarnatie had ik laatst een stukje in een oude bres gelezen, ik zou het toch nog kwijt dus doe ik dat maar op dit forum.
Er werd onder andere gesproken over mensen die plaatsen kenden waar ze nog nooit geweest konden zijn of dingen uit de geschiedenis konden vertellen die ze eigelijk onmogelijk hadden kunnen weten. Dit kon te verklaren zijn door middel van buitenzintuigelijke waarnemeingen(ESP)
wat ik nog een interesanter stukje vond:
Een argument tegen de reincarnatie is de bevolkingsexplosie. Dat zou betekenen dat er steeds meer nieuwe en onervaren ego's erbij komen. Een nog interessanter antwoord: De Algeest. Dat is de eeuwigheid en de oneindigheid, hij kan omdat hij de oneindigheid en dus ook de tijd beheerst ego's halen uit dat wat voor ons de toekomst is. Dan kom je in de vier-dimensionale wereld. Daar zijn verleden, heden en toekomst een. Dit werd voornamelijk verkondigt door Ouspensky.
Wat hij zei:
Het verleden, heden en toekomst word gevormt tot een geheel, het nu. In dit nu is een enkel mensen leven, van geboorte tot dood, een heel klein fragment van het wereldgeheel, maar het is een onlosmakend fragment. Zonder die ene mens, of het nu Adolf Hitler of Piet hendriks heet, zou de hele wereld anders zijn dan dat hij nu is. Hij is er dus altijd op zijn ene plaats met zijn ene functie. dit in de oneindigheid waargenomen wereldbeeld lijkt ons volkomen statistisch, maar is het niet.
De konsekuentie van Ouspensky's redenering is dat de ziel van iemand die na zijn dood zou reincarneren, naar alle waarschijnlijkheid terug zou keren naar zijn eigen geboorte-uur, dat immers in het nu van de oneindigheid altijd aanwezig blijft en actueel is: iemand die bijvoorbeelt om 12uur 's middags op 1januari 1930 te utrecht geboren werd zou weer herboren worden op 1januari 1930 12uur 'smiddags te utrecht. uit dezelfde ouders in hetzelfde huis.
Wij moeten herhaaldelijk keuzes maken, links of rechts. Als wij rechts gaan, blijft de hele historie onvervult die op onze keuze voor het linkerpad vervogt zou zijn. Zou kan onze persoonlijke historie maar ook de wereldgeschiedenis veranderedn voor zoverre we die vanaf onze beperkte plaats helpen maken.

Ik vond dit een heel interessant stuk. Hij komt uit de bres 44. Geschreven door Jan Gerhard Toonder. Het stuk heette Pelgrim in de eeuwigheid.
Advertentie

Regels voor berichten