Whahaha, hahahahaha, oh fucking kidding me
Een kabinet van PvdA, GL en SP, dan emigreer ik meteen. Dan kan elke forummer hier die studeert ook meteen wel stoppen, want dan verdient straks iedereen het salaris van een vuilnisman (en ís iedereen vuilnisman). Dus laten we dat maar niet doen
Het is natuurlijk belachelijk, maar ik denk niet dat je minister Van der Hoeven hier zelf een verwijt van kunt maken. Zij is natuurlijk niet op de hoogte geweest van die praktijk. De ministeries zijn zo omvangrijk en bureaucratisch, dat zich daar dingen voordoen die geheel zelfstandig gebeuren (op instigatie van top-ambtenaren) en die zich volledig aan het oog van de minister onttrekken.
Natuurlijk kun je brullen om nieuwe verkiezingen, maar je moet je afvragen wat beter is: deze bende proberen op te ruimen, of een nieuwe bende creeëren (waarin het land ongeveer een jaar niet of nauwelijks bestuurd wordt) door het kabinet te laten vallen en verkiezingen uit te schrijven.
Als er nu verkiezingen komen weet je zeker dat er weer een CDA-VVD-nogwat kabinet komt. Er is namelijk gewoon niet genoeg eenheid in het linkse kamp (en die is er ook nooit geweest) om tot een linkse regering te komen. En dat is maar goed ook. Je moet wel mensen in de regering hebben die een beetje nadenken, en daar hoort de SP dus niet bij.