Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb er vroeger vaak aan gedacht, net na het overlijden van mijn vader. Had nergens geen zin meer in, en de band tussen mij en mijn moeder was ook niet goed. Ik had het vooral 's nachts, als ik alleen lag te piekeren op bed. Vaak ging het dan van: "Ik hoef alleen maar naar de hoek van de straat te lopen, en van een flat te springen."
Het is misschien laf, inderdaad. Maar op dat moment was ik zo down, dat ik geen andere uitweg zag....Maar goed de vraag blijft dan toch altijd: Zou ik het echt gedaan hebben als ik daar boven de flat stond. Wil het nieteens weten ![]() |
![]() |
|
![]() |
Ja, ik ben toch op zoek naar pillen geweest. Maar het is hetzelfde als van een flat springen: indien ik de pillen gevonden had, weet ik nog lang niet zeker of ik ze ingenomen zou hebben...
Maar nu voel ik me helemaal beter en ben ik heel blij dat ik het niet gedaan heb.
|
Wel aan gedacht, nooit een poging gedaan.
Ik vind zelfmoord een egoïstische daad, aangezien er altijd mensen met verdriet achter blijven. Maar als je je werkelijk kut voelt denk je daar niet echt bij na. Althans, het lijkt een mooie oplossing. Maar ergens in je achterhoofd weet je wel dat het niet de oplossing is.
|
Verwijderd
|
niet zozeer aan zelfmoord, eerder aan het idee hoe het zou zijn om er niet meer te zijn. hoe mijn omgeving zou reageren. en hoe ze zouden reageren als ik nu opeens uit t leven zou stappen. nooit geprobeerd, ook niet van plan om de pijp uit te gaan, maar ja, ik denk er wel eens over na.
|
![]() |
|
vaak gedacht, paar keer geprobeert maar nu niet meer zo sterk.
en egoistisch?? waarom een egoistische daad? je laat mensen in verdriet achter ja dat klopt, maar om zelf een leven te lijden waar je kapot aan gaat is ook niet alles hoor
|
wel over nagedacht ja, en ik heb ook wel eens een mes gepakt en in mn arm gezet. maar besefte ook wel, dat ik het eigenlijk niet wou..werd maar een sneetje.
Nu denk ik er nog steeds wel over na..vooral wat er daarna zal zijn.
|
Verwijderd
|
er over nadenken is 1
maar het ook overwegen is 2 ik kom gelukkig niet verder dan 1 dat komt doordat ik erg wisselvallig ben in stemmingen, er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden bij mij: heel down of heel vrolijk. vandaag gelukkig het laatste. zodra er maar iets tegenzit dan lijkt alles (in mijn ogen) tegen te zitten. maar ik zou het zeker nooit doen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Enige leraar die ik ooit ECHT aardig gevonden heb ...
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ja, heel vaak een paar jaar terug. Ik dacht er vrijwel dagelijks aan, heb zelfs op het punt gestaan naar buiten te lopen, de fiets te pakken en naar de dichtsbijzijnde flat te fietsen. Ik heb het niet gedaan, ik weet nog steeds niet helemaal waarom niet. Misschien wilde ik niet durfde ik niet en ik heb zeker het idee dat ik me niet volledig besefte dat het dan meteen over zou zijn en ik niet meer met de problemen die ik had om hoefde te gaan.
*zucht*, geen leuke gedachte, maar ik ben er de laatste tijd toch zo veel mee bezig. Maar nu wil ik niet meer dood.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, daar heb ik wel eens aan gedacht ja. Omdat ik mijn leven zo verschrikkelijk zat was, en zo ontzettend van mezelf baalde dat ik het nut niet meer zag om door te gaan met leven. Ik heb zelfs een keer op het punt gestaan om dat te doen. Ik heb het niet gedaan, om verschillende redenen; ik vind het laf als je zo een uitvlucht zoekt voor je problemen, maar ik dacht aan hoeveel verdriet ik de mensen zou doen die wél om mij gaven. * Ik voelde me toen zo beroerd omdat ik het gevoel had dat niemand van mij hield *onder andere dingen*
Denk er nu ook nog wel regelmatig aan, hoe ik dat dan zou doen bijvoorbeeld, maar ik zou het nu niet zo snel meer overwegen denk ik, maar dat weet ik allemaal niet zo zeker eigenlijk. Ik denk in het algemeen wel veel aan de dood enzow. |
![]() |
|
Ik kan me herinneren dat ik als meisje van 11 een keer een touw om me nek had gedaan om te kijken hoe ver die kon gaan, maar ik denk niet dat ik toen echt besefte waarom ik dat deed, dus nee; ik heb er nooit bewust bij nagedacht dat ik het wou...
||
Citaat:
Tis absoluut niet dat ik er aan dacht omdat ik ook werkelijk dood wilde, het is gewoon iets waar ik over nagedacht heb uit soort van 'nieuwsgierigheid'.
|
4 jaar lang elke dag, de gehele dag door aan suicide gedacht..
2 × serieuze poging gedaan.. Ontwaakte helaas 4 dagen later.. Tegenwoordig sporadisch Waarom? Door depressies zie ik geen heil in het leven.. Heb eerder een aversie tegen leven.. Nja, 't is een lang verhaal
Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 13:08. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Gevolgen van zelfmoord Evito | 95 | 15-11-2017 10:43 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Het rode krijtje heldine | 1 | 11-08-2005 17:30 | |
Psychologie |
Als contact maken erg moeilijk gaat Sander21 | 16 | 28-02-2004 12:41 | |
Psychologie |
Te veel meegemaakt en nog steeds het stopt niet. ik kom er niet overheen. HELP ME!!!! *leintje* | 20 | 12-03-2002 20:35 | |
Psychologie |
als je wil lees 't maar, en anders niet ;) Kazanka | 9 | 04-03-2002 01:18 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit kreeg ik per mail: Om over na te denken Doc | 19 | 18-01-2002 11:21 |