Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2003, 16:36
rijk_v
rijk_v is offline
en waarom, ik zou het persoonlijk niet eens durven!
Advertentie
Oud 26-12-2003, 16:37
infamous
infamous is offline
ja,

2x
maar ik kan het toch niet, vind het bovendien laf
Oud 26-12-2003, 16:44
rijk_v
rijk_v is offline
waarom wou je dat dan doen?
Oud 26-12-2003, 17:43
Chayra-Ley
Chayra-Ley is offline
aan gedacht, natuurlijk..

maar dat betekent niet dat je iets van plàn bent..

ik denk er vaak aan hoe het zou zijn als je dood bent en zo, maar ja daarm doe je er nog niks mee..
Oud 26-12-2003, 17:45
SRV
SRV is offline
Citaat:
infamous schreef op 26-12-2003 @ 17:37:
ja,

2x
maar ik kan het toch niet, vind het bovendien laf
same here
Oud 26-12-2003, 17:55
Marcade
Marcade is offline
Nee, nooit.

Dood is voor mij iets defenitiefs; iets wat ik niet kan begrijpen wat het is; me er niet in kan leven.

En iets waar ik me niet in kan leven; niet over kan dromen. Ik bedoel; probeer je maar is voor te stellen dat je er niet meer bent; hoe dat voelt of hoe je denkt. Dat wil ik simpelweg niet meemaken.

ofzo; vaag antwoord.
Oud 26-12-2003, 18:02
extinction
extinction is offline
gedacht, als in; over gefantaseerd. Nooit met de intentie het ook daadwerkelijk te doen.
Oud 26-12-2003, 18:10
Medea
Medea is offline
Ik denk er nu een jaar lang elke dag aan, maar het verschil met een jaar geleden is dat er nu teveel mensen zijn die ik graag zie en dat er toch altijd enkele mensen zijn die me er steeds weer door trekken.
Wat het zo aantrekkelijk maakt voor mij is juist dat het definitief is.
Oud 26-12-2003, 18:12
Gilrups
Gilrups is offline
Citaat:
Medea schreef op 26-12-2003 @ 19:10:
Ik denk er nu een jaar lang elke dag aan, maar het verschil met een jaar geleden is dat er nu teveel mensen zijn die ik graag zie en dat er toch altijd enkele mensen zijn die me er steeds weer door trekken.
Wat het zo aantrekkelijk maakt voor mij is juist dat het definitief is.
ja idd.
Oud 26-12-2003, 18:13
Verwijderd
Ik heb er vroeger vaak aan gedacht, net na het overlijden van mijn vader. Had nergens geen zin meer in, en de band tussen mij en mijn moeder was ook niet goed. Ik had het vooral 's nachts, als ik alleen lag te piekeren op bed. Vaak ging het dan van: "Ik hoef alleen maar naar de hoek van de straat te lopen, en van een flat te springen."

Het is misschien laf, inderdaad. Maar op dat moment was ik zo down, dat ik geen andere uitweg zag....Maar goed de vraag blijft dan toch altijd: Zou ik het echt gedaan hebben als ik daar boven de flat stond. Wil het nieteens weten
Oud 26-12-2003, 18:17
Verwijderd
Ja, maar nooit serieus overwogen.
Oud 26-12-2003, 18:47
superdikkeknuf
superdikkeknuf is offline
Ja, ik ben toch op zoek naar pillen geweest. Maar het is hetzelfde als van een flat springen: indien ik de pillen gevonden had, weet ik nog lang niet zeker of ik ze ingenomen zou hebben...

Maar nu voel ik me helemaal beter en ben ik heel blij dat ik het niet gedaan heb.
Oud 26-12-2003, 19:17
Balance
Balance is offline
Wel aan gedacht, nooit een poging gedaan.
Ik vind zelfmoord een egoïstische daad, aangezien er altijd mensen met verdriet achter blijven.
Maar als je je werkelijk kut voelt denk je daar niet echt bij na. Althans, het lijkt een mooie oplossing. Maar ergens in je achterhoofd weet je wel dat het niet de oplossing is.
Oud 26-12-2003, 19:29
Slettelina *
Slettelina * is offline
Ja. 1x heb het ook nog geprobeerd ook. Schaam me er ontzettend voor. Het deed me toch teveel pijn dus heb ik het niet gedaan. Alles ging toen klote school, vrienden, vriendje en de sfeer thuis. Maar denk er nu eik. nooit meer aan
Oud 26-12-2003, 19:36
Gothic
Gothic is offline
gedacht en geprobeerd... en ik ben nu gelukkig
Oud 26-12-2003, 20:15
DaWeZ
DaWeZ is offline
Ja, heb er al aan gedacht.
Tis alleen nog nooit zo ver gekomen dat 'k echt heb zitten overwegen.
Al die argumenten over egoistische daad e.d. haal ik er dan niet bij... tis je eigen leven, er gebeurt genoeg waardoor een ander verdriet heeft door jou..
Oud 26-12-2003, 20:16
black tiger
black tiger is offline
Veel aan gedacht, 2 keer geprobeerd waarmee ik veel mensen verdriet heb gedaan, en nu denk ik er nog veel aan maar niet zo heftig als eerst. Ik weet nu dat er mensen zijn die om me geven en ik wil hen geen verdriet aan doen.
Oud 26-12-2003, 20:19
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Heb ooit een mes in m'n pols gezet, maar toen 't bloed begon te vloeien ben ik er niet verder mee gegaan. Sneetje was nog maar klein.
Oud 26-12-2003, 20:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
De laatse maanden heb ik er vaak aan gedacht, maar nooit door durven zetten.
Oud 26-12-2003, 20:31
miss-suus
miss-suus is offline
ja nu wel ja, beetje in stress
Oud 26-12-2003, 20:33
Verwijderd
Ja, maar ik heb het nooit serieus overwogen, zoiets durf ik niet.
Oud 26-12-2003, 20:35
Verwijderd
niet zozeer aan zelfmoord, eerder aan het idee hoe het zou zijn om er niet meer te zijn. hoe mijn omgeving zou reageren. en hoe ze zouden reageren als ik nu opeens uit t leven zou stappen. nooit geprobeerd, ook niet van plan om de pijp uit te gaan, maar ja, ik denk er wel eens over na.
Oud 26-12-2003, 20:37
antigone
antigone is offline
Citaat:
Sylph schreef op 26-12-2003 @ 21:33:
Ja, maar ik heb het nooit serieus overwogen, zoiets durf ik niet.
Oud 26-12-2003, 20:40
Verwijderd
Citaat:
Fledderpoep schreef op 26-12-2003 @ 21:19:
Heb ooit een mes in m'n pols gezet, maar toen 't bloed begon te vloeien ben ik er niet verder mee gegaan. Sneetje was nog maar klein.
Same here, en dan 2 keer. Schaam me er ontzettend voor nu .
Oud 26-12-2003, 21:03
Roxann
Roxann is offline
ik heb er in een depressieve bui wel eens aan gedacht, maar echt zelfmoord plegen zou ik niet kunnen denk ik.
Advertentie
Oud 26-12-2003, 21:16
rijk_v
rijk_v is offline
ik moet toegeven dat ik wel eens heb geprobeerd van de trap te springen en dodelijk te vallen, ( waar ik me overigens alleen maar heel veel pijn mee deed ) maar dat was puur uit nieuwsgierigheid voor het hiernamaals, ik zou echt niet dood willen zijn!
Oud 26-12-2003, 21:17
rare kwast
rare kwast is offline
vaak gedacht, paar keer geprobeert maar nu niet meer zo sterk.
en egoistisch?? waarom een egoistische daad? je laat mensen in verdriet achter ja dat klopt, maar om zelf een leven te lijden waar je kapot aan gaat is ook niet alles hoor
Oud 26-12-2003, 21:37
kastdeur
kastdeur is offline
Nee. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen.
Oud 26-12-2003, 22:09
freakinaround
freakinaround is offline
wel over nagedacht ja, en ik heb ook wel eens een mes gepakt en in mn arm gezet. maar besefte ook wel, dat ik het eigenlijk niet wou..werd maar een sneetje.
Nu denk ik er nog steeds wel over na..vooral wat er daarna zal zijn.
Oud 26-12-2003, 22:14
frozenfountain
frozenfountain is offline
Citaat:
ikheetfroukje schreef op 26-12-2003 @ 22:37:
Nee. Het is eigenlijk nooit in me opgekomen.
Oud 26-12-2003, 22:14
Verwijderd
er over nadenken is 1
maar het ook overwegen is 2

ik kom gelukkig niet verder dan 1
dat komt doordat ik erg wisselvallig ben in stemmingen, er zijn eigenlijk 2 mogelijkheden bij mij: heel down of heel vrolijk. vandaag gelukkig het laatste. zodra er maar iets tegenzit dan lijkt alles (in mijn ogen) tegen te zitten. maar ik zou het zeker nooit doen maar vroeger dacht ik er wel eens over na (een jaartje terug ofzo)
Oud 26-12-2003, 22:25
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 26-12-2003 @ 21:40:
Same here, en dan 2 keer. Schaam me er ontzettend voor nu .
Bij mij is het voordeel dat ik er niets meer van zie. Was trouwens op school, tijdens handvaardigheid. Ik schrok ervan en ben toen opgehouden. De leraar die ik daar had, had het wel gezien, dus ik werd achteraf apart gehouden voor een gesprek. Bleek in dat gesprek dat erop volgde dat hij een vriend van m'n oom was, ik schaamde me kapot. Hij heeft het gelukkig nooit aan familie of vrienden doorgespeeld, alles bleef tussen 4 muren. Ik kom 'm af en toe nog tegen bij verjaardagen e.d., hij heeft het er nooit meer over gehad, maar hij is wel altijd heel geinterreseerd in hoe het met me gaat.

Enige leraar die ik ooit ECHT aardig gevonden heb ...
Oud 26-12-2003, 22:38
Verwijderd
harakiri?
Oud 26-12-2003, 22:47
dyfusica
dyfusica is offline
over nadenken: tevaak
serieus overwogen: tevaak
Oud 26-12-2003, 22:59
Verwijderd
Citaat:
freakinaround schreef op 26-12-2003 @ 23:09:
wel over nagedacht ja, en ik heb ook wel eens een mes gepakt en in mn arm gezet. maar besefte ook wel, dat ik het eigenlijk niet wou..werd maar een sneetje.
Nu denk ik er nog steeds wel over na..vooral wat er daarna zal zijn.
Oud 26-12-2003, 23:02
Fledderpoep
Fledderpoep is offline
Citaat:
Havock schreef op 26-12-2003 @ 23:38:
harakiri?
ik vind het opensnijden van m'n buik niet echt een prettige gedachte ... hoewel er wel een stukje vanaf mag
Oud 26-12-2003, 23:34
//ItsJustMe\\
//ItsJustMe\\ is offline
Bedoeld topicstarter niet overwegen?
Oud 27-12-2003, 00:14
Verwijderd
Nee, want ik wil helemaal niet dood.
Oud 27-12-2003, 00:31
Nona
Nona is offline
Ja, heel vaak een paar jaar terug. Ik dacht er vrijwel dagelijks aan, heb zelfs op het punt gestaan naar buiten te lopen, de fiets te pakken en naar de dichtsbijzijnde flat te fietsen. Ik heb het niet gedaan, ik weet nog steeds niet helemaal waarom niet. Misschien wilde ik niet durfde ik niet en ik heb zeker het idee dat ik me niet volledig besefte dat het dan meteen over zou zijn en ik niet meer met de problemen die ik had om hoefde te gaan.

*zucht*, geen leuke gedachte, maar ik ben er de laatste tijd toch zo veel mee bezig. Maar nu wil ik niet meer dood.
Oud 27-12-2003, 00:36
Gerrit de Slak
Gerrit de Slak is offline
Ja, en geprobeerd. Kort vantevoren greep er iemand in.
Oud 27-12-2003, 08:31
Miss Helena
Miss Helena is offline
Ja, gedacht en overwogen. Totdat ik erbij stil stond wat ik hier achterlaat, wat ik de mensen aan zou doen van wie ik zoveel houd...
Oud 27-12-2003, 09:42
Verwijderd
Citaat:
Fledderpoep schreef op 26-12-2003 @ 23:25:
Bij mij is het voordeel dat ik er niets meer van zie. Was trouwens op school, tijdens handvaardigheid. Ik schrok ervan en ben toen opgehouden. De leraar die ik daar had, had het wel gezien, dus ik werd achteraf apart gehouden voor een gesprek. Bleek in dat gesprek dat erop volgde dat hij een vriend van m'n oom was, ik schaamde me kapot. Hij heeft het gelukkig nooit aan familie of vrienden doorgespeeld, alles bleef tussen 4 muren. Ik kom 'm af en toe nog tegen bij verjaardagen e.d., hij heeft het er nooit meer over gehad, maar hij is wel altijd heel geinterreseerd in hoe het met me gaat.

Enige leraar die ik ooit ECHT aardig gevonden heb ...
Dat is echt fijn zo iemand, iemand die je kan vertrouwen. Zo heb ik ook een docente gehad die mij echt goed heeft geholpen..
Oud 27-12-2003, 09:47
floortje bloem
floortje bloem is offline
aan denken--> heel erg veel

overwegen--> nog meer

doen--> vaak op het punt staan om
Oud 27-12-2003, 10:11
Verwijderd
Ja, daar heb ik wel eens aan gedacht ja. Omdat ik mijn leven zo verschrikkelijk zat was, en zo ontzettend van mezelf baalde dat ik het nut niet meer zag om door te gaan met leven. Ik heb zelfs een keer op het punt gestaan om dat te doen. Ik heb het niet gedaan, om verschillende redenen; ik vind het laf als je zo een uitvlucht zoekt voor je problemen, maar ik dacht aan hoeveel verdriet ik de mensen zou doen die wél om mij gaven. * Ik voelde me toen zo beroerd omdat ik het gevoel had dat niemand van mij hield *onder andere dingen*
Denk er nu ook nog wel regelmatig aan, hoe ik dat dan zou doen bijvoorbeeld, maar ik zou het nu niet zo snel meer overwegen denk ik, maar dat weet ik allemaal niet zo zeker eigenlijk.
Ik denk in het algemeen wel veel aan de dood enzow.
Oud 27-12-2003, 10:37
Verwijderd
Nee, nooit
Oud 27-12-2003, 11:07
Fade of Light
Fade of Light is offline
wel eens over nagedacht wat de gevolgen e.d. zouden zijn en hoe het zou voelen. Nooit echt om het uit te voeren, geen behoefte aan, tenzij het als grap is.
Oud 27-12-2003, 11:48
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik kan me herinneren dat ik als meisje van 11 een keer een touw om me nek had gedaan om te kijken hoe ver die kon gaan, maar ik denk niet dat ik toen echt besefte waarom ik dat deed, dus nee; ik heb er nooit bewust bij nagedacht dat ik het wou...
Oud 27-12-2003, 11:50
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Heel vaak aan gedacht, soms zelfs nog.
4 pogingen gedaan..
Oud 27-12-2003, 12:02
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Citaat:
Chayra-Ley schreef op 26-12-2003 @ 18:43:
aan gedacht, natuurlijk..

maar dat betekent niet dat je iets van plàn bent..

ik denk er vaak aan hoe het zou zijn als je dood bent en zo, maar ja daarm doe je er nog niks mee..
Precies... ik heb me ook wel eens afgevraagd 'wat zou er gebeuren als ik dat zou doen, hoe zou iedereen reageren?'
Tis absoluut niet dat ik er aan dacht omdat ik ook werkelijk dood wilde, het is gewoon iets waar ik over nagedacht heb uit soort van 'nieuwsgierigheid'.
Oud 27-12-2003, 13:01
coopergirl
coopergirl is offline
4 jaar lang elke dag, de gehele dag door aan suicide gedacht..
2 × serieuze poging gedaan.. Ontwaakte helaas 4 dagen later.. Tegenwoordig sporadisch

Waarom?
Door depressies zie ik geen heil in het leven.. Heb eerder een aversie tegen leven.. Nja, 't is een lang verhaal

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 13:08.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten