Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2002, 19:49
White Dragon
White Dragon is offline
Ragnarok Online

Beste forummers, ik heb een beetje uitleg over dit spel, enkele van jullie zullen het spel kennen, anderen niet...

Generale uitleg:
Het is een online rpg-gebaseerd spel, je kan het vergelijken met Ultima Online, alleen niet zo verschrikkelijk uitgebreidt, alleen dit spel bevat tenminste betere graphics, ook de karakters zijn anders kwa vormgeving. Het is een japans spel, van de makers van Gravity Corps, aldus het spel een manga achtige vergelijking heeft, geenszins slecht als je kijkt naar het feit dat we al jaren de finalfantasy series over de vloer hebben en ons al te favoriete serie DBZ maar al te graag kijken.

Nieuwe info:
Maargoed, begin dit jaar was de beta versie uit, enkel 30.000 aanmeldingen werden toegelaten (waaronder, jaja ikke) en de server draaide hakkentakkend... (you know how its goes) begin augustus kwamen ze met het bericht dat de server 3 maanden neer ging, en a.s. 26 november gaat het eerste gedeelte van de site omhoog (finaly) helaas wederom weer maar 30.000 plaatsen voor de beta 2 (die ik uiteraard al binnen heb). De actuele opening van RO is op 2 december. dan kunnen we met onze login de juiste patch binnen halen waardoor we met onze RO client binnen kunnen. Deze draait tot 2 februari, dan zal de server daadwerkelijk opengaan met een officiele versie van het spel, of de beta2 blijft gewoon doordraaien, welke dan verspreidt door middel van p2p.

De aanmelding is als UO, ook 10 USD per creditcard te betalen, maar wel 2 maandelijks, dat scheelt.

Meer weten?
Url officiele site:
www.ragnarokonline.com
Fansite:
www.libraryofprontera.com

neem gerust een kijkje, tenslotte is deze topic er om jullie te informeren

Ikzelf zal zodra ik kan, om 00.01, me aangaanmelden op Ragnarok Online, ik zal jullie op de hoogte houden en nog enkele screenshots posten.

Downloaden:
Als jullie ook de beta2 willen hebben, kunnen jullie het beste deze via kazaa binnen halen, zoek dan naar:

ragnarok_eng_beta2.exe (appr. 371 mb)

Khoop een beetje interesse te hebben opgewekt bij de lezers.
Oud 21-11-2002, 23:48
Wasp
Wasp is offline
Ik heb totaal geen ervaring met RPG's..
Kun je me uitleggen wat nou precies het doel is?
Oud 22-11-2002, 07:05
Paperz
Paperz is offline
hebbie een mirror?
Oud 22-11-2002, 10:09
White Dragon
White Dragon is offline
Citaat:
Paperz schreef:
hebbie een mirror?
De beta2 is als het goed is verkrijgbaar vanaf 26 november op de officiele site, zoek anders toch maar even op kazaa.

Citaat:
Wasp schreef:
Ik heb totaal geen ervaring met RPG's.. Kun je me uitleggen wat nou precies het doel is?
RPG staat voor Role Playing Game, dus zoals de naam zegt; je speelt een bepaalde rol in het spel. Zoals bij meeste RPG's gaat het er om dat je je karakter laat ontwikkelen in de wereld waarin je je bevind.

De karakters waarin je je kan ontwikkelen staan ook als voorbeeld op de officiele site, er zijn er 20 geloof ik.

De manier waarop je je karakter kan laten ontwikkelen gaat vaak op de manier van "Experience Points". Deze punten verdien je in het spel vaak door het verslaan van monsters of het behalen van questes.

In het online spel kan je je ook lid maken van guildes en kan je samen met andere mensen teams vormen die questes aan gaan of gewoon de boel aan gort hakken, al om al een gezellige boel, tenminste dat is wel het richtdoel.
Oud 22-11-2002, 11:35
Martijn_N
Martijn_N is offline
w00t!!! Finally is m'n favoriete game terug!!!

Edit: Shit! wat lees ik nu? Moet je ook nog es gaan betalen?

Laatst gewijzigd op 22-11-2002 om 11:39.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2002, 11:38
White Dragon
White Dragon is offline
Citaat:
Martijn_N schreef:
w00t!!! Finally is m'n favoriete game terug!!!
Moet je helaas wel een creditcard hebben!

Ik heb men visa iig al besteld.
Oud 22-11-2002, 13:43
Not for Sale
Not for Sale is offline
Deze Ragnarok was er eerder! Heeft alleen geen graphics
Oud 29-11-2002, 17:26
Joris
Joris is offline
woej, ik heb zojuist mij ook opgegeven... nu alleen nog eventjes kijken wat ik deze ronde ga worden
Oud 07-05-2003, 16:35
Hellracer
Hellracer is offline
Ik heb dit spel erop gezet maar ik snap er niks van . Ik weet niet hoe normaal een quest kan beginnen. Zijn er hier mensen die dit spel spelen . Ik kan alle hulp wel gebruiken
Oud 07-05-2003, 17:31
Verwijderd
Hebben ze op de site geen goede info dan?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2003, 18:47
Hellracer
Hellracer is offline
Nope niet echt Maar als ik iemand online kan vinden die met me mee optrekt is dat zkers wel handig ik denk dat je daar meer van leerd dan iets van een site af halen.
Oud 07-05-2003, 22:12
Rareware
Rareware is offline
Ik speel dus ook ragnarok online, en het is vrij simpel. Als je lvl 10 job hebt dan kun je de eerste job kiezen namenlijk:

swordsman
archer
mage
acolyte
merchant
thief

Om een van de jobs te krijgen met je een kleine opdracht uitvoeren. Bv: ik ben een mage en ik moest een soort potion maken, je moet dan een paar items verzamelen en die dan in een machine mixen. Als je dan lvl 10 job bent dan ga je naar die kerel waar je de opdracht hebt aangenomen en die verandert je dan in een mage.

Het ligt eraan in welke stad je begint, want in bijna elke stad heb je wel zo'n job ventje, dus je moet even rondkijken wat je wilt worden. Of ga naar deze site voor de faq over ragnarok online

http://db.gamefaqs.com/computer/dosw...k_online_a.txt
Met citaat reageren
Oud 08-05-2003, 15:55
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Rareware schreef op 07-05-2003 @ 23:12:
Ik speel dus ook ragnarok online, en het is vrij simpel. Als je lvl 10 job hebt dan kun je de eerste job kiezen namenlijk:

swordsman
archer
mage
acolyte
merchant
thief

Om een van de jobs te krijgen met je een kleine opdracht uitvoeren. Bv: ik ben een mage en ik moest een soort potion maken, je moet dan een paar items verzamelen en die dan in een machine mixen. Als je dan lvl 10 job bent dan ga je naar die kerel waar je de opdracht hebt aangenomen en die verandert je dan in een mage.

Het ligt eraan in welke stad je begint, want in bijna elke stad heb je wel zo'n job ventje, dus je moet even rondkijken wat je wilt worden. Of ga naar deze site voor de faq over ragnarok online

http://db.gamefaqs.com/computer/dosw...k_online_a.txt

Heel erg bedankt voor de tip.
Oud 09-05-2003, 11:10
Dikkie
Dikkie is offline
waar download je dat spel, het is toch een gratis beta ?
Oud 09-05-2003, 11:19
Rareware
Rareware is offline
ga naar www.filemirrors.com en typ in het zoek venster: rag_setup, hiermoet je er een kiezen die 584,4 mb(zipfile) groot is. En je moet je even op de officiele site registreren.

Voor wie hulp nodig heeft: ragnarok nickname: DeathscytheZero. Je moet wel in de Loki server zitten anders kan ik je niet helpen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2003, 17:44
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Rareware schreef op 09-05-2003 @ 12:19:
ga naar www.filemirrors.com en typ in het zoek venster: rag_setup, hiermoet je er een kiezen die 584,4 mb(zipfile) groot is. En je moet je even op de officiele site registreren.

Voor wie hulp nodig heeft: ragnarok nickname: DeathscytheZero. Je moet wel in de Loki server zitten anders kan ik je niet helpen.
Oke zal je wel eens proberen te zoeken mijn nick GoldenSun
Oud 09-05-2003, 22:26
Rareware
Rareware is offline
Citaat:
Hellracer schreef op 09-05-2003 @ 18:44:
Oke zal je wel eens proberen te zoeken mijn nick GoldenSun
Is goed maar ben net ff offline gegaan. Enne zit je in de loki server, want anders heeft het geen zin.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 10:32
Hellracer
Hellracer is offline
Citaat:
Rareware schreef op 09-05-2003 @ 23:26:
Is goed maar ben net ff offline gegaan. Enne zit je in de loki server, want anders heeft het geen zin.
Ik zit in de lokie server. Ben alleen nog maar net begonnen dus moet nog trainen tot lvl10 job
Oud 10-05-2003, 11:07
Blizz
Blizz is offline
BYsk

...

ga weg vieze spammer
Oud 11-05-2003, 10:55
Dikkie
Dikkie is offline
Citaat:
Rareware schreef op 09-05-2003 @ 12:19:

welke site is dat? www.ragnarok-online.com ?
Oud 11-05-2003, 18:14
BYsk
BYsk is offline
Hoe registreer je voor ragnarok online?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 20:51
Rareware
Rareware is offline
Nee de site is www.ragnarokonline.com
Met citaat reageren
Oud 11-05-2003, 21:31
Dikkie
Dikkie is offline
ja ik heb geregisteerd maar dat "confirm" werkt niet, leuk is dat

heb ik voor niks 600 MB gedownload...
Oud 12-05-2003, 16:59
Hellracer
Hellracer is offline
Heb je bij die id check wel gekeken of de id die wilt gebruiken al bestaat Deed ik in het begin ook fout. Je moet wel alles invullen.
Oud 22-05-2003, 12:09
Martin Dude
Martin Dude is offline
buh ... *wil ook een Visa*

of gewoon om de 2 maanden 10$ overbrengen naar de rekening van een vriend vamme
Oud 22-05-2003, 12:11
Martin Dude
Martin Dude is offline
Ik heb me al geregged als MartinDude ..
maar het spel nog niet gedowned
laat staan dat ik een Visa heb/betaald heb
daar moet ik nog iets op vinden
Oud 22-05-2003, 12:34
Martin Dude
Martin Dude is offline
Rabocard aangevraagt
Oud 22-05-2003, 15:40
-=Samurai X=-
-=Samurai X=- is offline
Je hoeft er niet eens voor te payen dus waarom die kaarten?

Ik heb btw al Swordie en Merchant ( allebei lvl 35 )
Met citaat reageren
Oud 22-05-2003, 19:17
McCaine
McCaine is offline
De twee Ragnarok-threads zijn gemerged.
Oud 23-05-2003, 01:13
Martin Dude
Martin Dude is offline
Citaat:
-=Samurai X=- schreef op 22-05-2003 @ 16:40:
Je hoeft er niet eens voor te payen dus waarom die kaarten?

Ik heb btw al Swordie en Merchant ( allebei lvl 35 )
weet ik veel man
ik hoorde zulke dingen !

kheb t thuis nog nie ..kom maandag pas weer thuis :\
Oud 23-05-2003, 11:20
Martin Dude
Martin Dude is offline
.ben aan het downloaden op school.

daarna op CD en proberen maar
Oud 23-05-2003, 12:30
Verwijderd
Ziet er wel cool uit!

Ik denk dat ik 't maar ga spelen, of, proberen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2003, 13:49
Martin Dude
Martin Dude is offline
op school mislukt .. ben nu toch even thuis, DLing
Oud 24-05-2003, 18:06
Rareware
Rareware is offline
Hopelijk blijft het nog even gratis. Ben net een beetje in het spel. Heb al een lvl 43/36 mage en een lvl 36/28 thief.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 09:52
Martin Dude
Martin Dude is offline
Khad t vrijdag gedownload, geinstalleerd, en ik had net ong 10 stappen online gezet

mjah, toen naar de bus rennen, hele weekend bij mn vriendin en nu zit ik op school, zo weer naar huis, dan ff verder klooien
Oud 26-05-2003, 12:12
Revolution
Revolution is offline
Citaat:
Rareware schreef op 24-05-2003 @ 19:06:
Hopelijk blijft het nog even gratis. Ben net een beetje in het spel. Heb al een lvl 43/36 mage en een lvl 36/28 thief.
ben je toevallig verslaafd aan dit spel?
Met citaat reageren
Oud 02-06-2003, 09:55
Martin Dude
Martin Dude is offline
betaal tijd ...

of weet iemand een private server?

kga een creditcard lenen van een vriend vamme
nog een maandje proberen
Oud 02-06-2003, 20:18
Rareware
Rareware is offline
Ik wacht nog wel even. Ik heb iets gehoord van een vertaling van een koreaanse versie, die ze over een week of 2,3 gratis uitbrengen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 15:53
Revolution
Revolution is offline
Citaat:
Rareware schreef op 02-06-2003 @ 21:18:
Ik wacht nog wel even. Ik heb iets gehoord van een vertaling van een koreaanse versie, die ze over een week of 2,3 gratis uitbrengen.
hoe weet jij dat?waar heb jij dat gelezen/gehoord?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2003, 18:37
Rareware
Rareware is offline
Vriend van mij zag het op een of andere site staan, maar ik weet de site zo niet meer. Ik zal het hem wel een keer navragen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 13:36
Martin Dude
Martin Dude is offline
dat is dan prob een private server...
Oud 24-06-2003, 15:02
Stofzuigerslang
Stofzuigerslang is offline
Ik heb et eem tijdje geleje gespeeld, maar kvond et toen wat minder leuk.
Nu moet je ervoor betalen, en da wilk nie...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2004, 14:20
Viporizer
Viporizer is offline
Citaat:
White Dragon schreef op 22-11-2002 @ 12:38 :
Moet je helaas wel een creditcard hebben!

Ik heb men visa iig al besteld.
Ik heb een client gevonden van een nederlandse server waarop je gewoon lekker kan spelen zonder te betalen of andere onzin.

Je moet er alleen wel een andere versie van het spel voor installeren.

Edit: Een paar mirrors:

Hoofd game:

ftp://ragnarok.nefficient.co.kr/pub/ragnarok/SAK_SETUP0621.EXE

Sakary Patch:

ftp://ragnarok.nefficient.co.kr/pub/..._SETUP0621.EXE

Vertaler:

http://www.pristontale.de/6.0.exe

Prana-Updater Patch:

http://thegenesis.game-host.org/Prana-Updater.rar

Hoe en wat in 6 stappen...

Stap 1
Instaleer RAG_SETUP0401.EXE. Als je het bestand opstart dan zie je allemaal rare tekens dit komt omdat het een koreaans installatie bestand is. Klik het gewoon door. !Start ragnarok.exe die in de installatie map staat nooit! Dit verandert een aantal waardes in het register en mocht je dit doen moet je het hele spel opnieuw instaleren! Verwijder dit bestand ook niet!

Stap 2
Instaleer SAK_SETUP0127.EXE. Het zelfde geld voor dit bestand weer een koreaans installatie bestand met vreemde tekens. Klik het gewoon door. Het belangrijkste is dat je precies dezelfde installatie map kiest als waarin je RAG_SETUP1209.EXE hebt geinstaleerd.

Stap 3
Start Sakray.exe die je kan vinden in je installatie map. Deze patcht je RagnarokOnline software. Als het lijkt alsof de patcher vast is gelopen wacht dan 10 minuten voordat je hem opnieuw opstart. Als hij klaar is met patchen moet je Sakray.exe nog een keer starten om te kijken of hij alles wel goed heeft gepatcht. als hij klaar is staan er 2 knoppen "START GAME" en "EXIT". Klik op "EXIT" als je op "START GAME" klikt dan wordt Ragnarok.exe gestart en moet je overnieuw beginnen met de gehele installatie.

Stap 4
Instaleer de vertaler., zorg wel dat je full install aan klikt anders vertaald hij maar half

Stap 5

*edit*

Download de Prana-updater van de volgende link en plaats de bestanden in je RO map.

http://thegenesis.game-host.org/Prana-Updater.rar

Stap 6
start de Prana-Updater.exe en connect met genesis RO, en maak dan een account aan door 1 malig een _M achter je account naam in te vullen en het password in te vullen wat je wil hebben.

Laatst gewijzigd op 03-09-2004 om 14:30.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2004, 13:33
Martin Dude
Martin Dude is offline
goh, wist niet dat je dat soort illegale dingen hier mocht posten ...
Reageren

Regels voor berichten