Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2004, 20:19
aap777
aap777 is offline
RMA. Wat het nou precies is weet ik niet. Maar het schijnt dat als je schijf defect is je hem naar de fabrikant kunt opsturen en dat de kans er is dat je dan een nieuwe krijgt. Is dat RMA? Kan iemand mij wat meer vertellen over de RMA procedure? Wat moet je opsturen/meesturen?

Ik heb hier namelijk een defecte 40GB Maxtor schijf liggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-05-2004, 21:01
Enlightenment
Enlightenment is offline
RMA = Return Material Authorization

Letterlijk toestemming om het produkt te retourneren naar de fabrikant/leverancier.

Een RMA-request voor Maxtor schijven doe je hier:
https://www4.maxtor.com/en/support/service/rma/create/

Bonnetje heb je niet nodig, wel de S/N en P/N codes die op je schijf staan. Toestemming aanvragen en per mail krijg je instructies hoe je je hdd moet verzenden. In een anti-statisch zakje en goed verpakt. Naar het opgegeven adres. Hitachi/IBM zat in Herkenbosch, maar Maxtor zat geloof ik in Ierland. Even checken dus ivm verzendkosten. Of je die zelf moet betalen weet ik ook niet. Check maar ff.
Oud 11-05-2004, 21:48
Verwijderd
Bij IBM moet je in elk geval de kosten zelf betalen. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Zij garanderen jou een werkende schijf gedurende drie jaar, maar je moet dan wel zelf de verzendkosten betalen.

Let in elk geval goed op de instructies op de website. Verpak de schijf precies zoals staat aangegeven, gebruik een postpakket dat te traceren is (dus via Track & Trace van TPG, krijg je een uniek pakketnummer) en lever een uitdraai van je PowerMax-logs mee, met de foutcodes erop. Dan voorkom je misschien veel gezeik.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten