Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
En ik heb zat affiniteit met de natuur, maar niet met individuele beesten. Ik kijk meer naar een hele populatie en het gehele systeem. Niet naar hoe zielig sommige dieren zijn als ze verbranden... Citaat:
Maar goed, dat gebied wat afgebrand is (bij het Jan Thijssenduin voor de kenners) was een waardeloos stuk Boschplaat. Het was te dicht begroeid voor konijnen. In de Berkenvallei broedden nog enkele eidereenden, fazanten en bergeenden, maar dat was zo gering dat die paar broedsels niet gemist worden. Als je ziet hoe het gebied er over de komende jaren uit gaat zien en welke ecologische waarde het weer krijgt, is dat een klein offer. Staatsbosbeheer stelt zich aan. Verder vertelt Staatsbosbeheer een zeer eenzijdig verhaal: Er zijn niet honderden dieren gecremeerd, ik heb geen verbrand lijk gezien in ieder geval en ik heb er aardig wat omgelopen onderhand. Er zijn hagedissen levend uit smeulende resten komen kruipen. De brand bewoog zich langzaam genoeg om zelfs kuikens te laten ontsnappen. En last but not least, er komt een zeer waardevol gebied voor terug... Leuk om te weten is dat het afgebrande gebied een deel beslaat van de Boschplaat die Staatsbosbeheer voor recreatie vrij wou geven. En nog leuker is dat Staatsbosbeheer zelf ook pogingen gedaan heeft in die gebieden om gecontroleerd te laten afbranden, als alternatief voor afplaggen. Maar het lukte ze niet. En nu doen ze zielig over die paar verbrande dieren... Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 09:14. |
![]() |
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() In mijn trapgat zijn geen gemotoriseerd verkeer, loslopende honden en ruiters of fietsen buiten de paden toegestaan zeg maar.. ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Maar als je wilt heb ik ook wel een paar in de handel ![]()
|
![]() |
|
|