Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2004, 11:01
eztah
eztah is offline
Het extreem-rechtse Vlaams Blok opent in Antwerpen een kliklijn waarop mensen illegale immigranten kunnen aangeven

Wanneer men vermoedt dat er ergens ''illegalen'' zitten kan je dus een kliklijn bellen, en vlaams blok speelt het vervolgens door naar de gemeente en de politie..

www.trouw.nl
http://www.indymedia.be/news/2004/05/84572.php

Wat vinden jullie hiervan?
Ik vind het walgelijk. Het doet mij denken aan vervolging in de jaren 30, waarin mensen hun medeburgers verraadde voor een rijksdaalder..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2004, 11:02
professor2
professor2 is offline
ach ja in nederland hebben we er ook 1
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:07
eztah
eztah is offline
Citaat:
professor2 schreef op 13-05-2004 @ 12:02 :
ach ja in nederland hebben we er ook 1
Een kliklijn inderdaad, maar dat is volgensmij voor misdaad anoniem melden.

In een land leven is geen misdaad, geen mens kan illegaal zijn.
Illegaal,simpelweg omdat je bestaat...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:11
DvoorA
DvoorA is offline
Citaat:
Stormkraai schreef op 13-05-2004 @ 12:03 :
rechtvaardig toch? als mensen hier illegaal verkeren moet daar actie tegen ondernomen worden. non-discutabel.
Walgelijk standpunt-innemend persoon En wat geeft jou het recht om hier te leven in rijkdom terwijl andere mensen niets hebben en hier naartoe komen om hetzelfde geluk te beproeven?
Oud 13-05-2004, 11:17
naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik geloof dat we in Nederland tegenwoordig ook een kliklijn hebben voor illegale immigranten, maar dat weet ik niet zeker.

Ik vind het jammer dat het in België het Vlaams Blok moet zijn dat daarmee begint. Het bevestigt het beeld van xenofobenpartij nog eens extra.
Oud 13-05-2004, 11:24
Gatara
Gatara is offline
LOL

dat die malloten dat ook echt doen
In Amsterdam was onlangs een kunstenaar die als kunstproject folders had uitgedeeld in Amsterdam waarin de bewoners gevraagd werden om illegalen door te geven als ze wisten dat deze illegaal waren. De protesten waren enorm en de politie werd roodgloeiend gebeld van woedende mensen.

op zulke momenten ben ik blij dat ik in Amsterdam woon en niet in Antwerpen ofzo.
Oud 13-05-2004, 11:26
Isa
Isa is offline
Amsterdam gatara? thanx for the information.

achja wat moeten we ermee. ik oordeel liever zo min mogelijk. ik zie wel wat er gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Isa schreef op 13-05-2004 @ 12:26 :
Amsterdam gatara? thanx for the information.
wat nou
Oud 13-05-2004, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 12:24 :
LOL

dat die malloten dat ook echt doen
In Amsterdam was onlangs een kunstenaar die als kunstproject folders had uitgedeeld in Amsterdam waarin de bewoners gevraagd werden om illegalen door te geven als ze wisten dat deze illegaal waren. De protesten waren enorm en de politie werd roodgloeiend gebeld van woedende mensen.

op zulke momenten ben ik blij dat ik in Amsterdam woon en niet in Antwerpen ofzo.
Haha think again Suus. Dat heeft niets te maken met het feit dat mensen tegen uitzetting of tegen het aanpakken van illegalen zijn, maar met het feit dat ze geschokt waren omdat ze associaties kregen aan het verklikken en deporteren van joden in WO II.

Verdonk en de IND voeren gewoon democratisch genomen besluiten uit. Het volk wilde destijds een harde, rechtse regering, die de 'kraan van immigranten' dicht zou draaien en dan zou gaan dweilen (quote Pim). Men wilde dit zelf! En nu komt het tot uitvoering, en nu krijgt men flashbacks over jodendeportatie, en worden uitzettingscentra ineens met vernietigingskampen vergeleken.

Geeft maar weer aan hoe fucking dom en kortzichtig het volk is.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:30
naam onbekend
naam onbekend is offline
Mwah, ik denk juist dat 'het volk' eindelijk weer eens bij z'n post-Fortuynistische positieven komt, nu er weer weerstand komt tegen de uitzettingen.
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 12:28 :
Haha think again Suus. Dat heeft niets te maken met het feit dat mensen tegen uitzetting of tegen het aanpakken van illegalen zijn, maar met het feit dat ze geschokt waren omdat ze associaties kregen aan het verklikken en deporteren van joden in WO II.

Verdonk en de IND voeren gewoon democratisch genomen besluiten uit. Het volk wilde destijds een harde, rechtse regering, die de 'kraan van immigranten' dicht zou draaien en dan zou gaan dweilen (quote Pim). Men wilde dit zelf! En nu komt het tot uitvoering, en nu krijgt men flashbacks over jodendeportatie, en worden uitzettingscentra ineens met vernietigingskampen vergeleken.

Gatara
Gatara is offline
Citaat:

Ja, ik weet het. Maar gelukkig maar dat ze associaties kregen, want dan heeft dat "dit nooit meer" toch nog effect.

Citaat:

Verdonk en de IND voeren gewoon democratisch genomen besluiten uit. Het volk wilde destijds een harde, rechtse regering, die de 'kraan van immigranten' dicht zou draaien en dan zou gaan dweilen (quote Pim). Men wilde dit zelf!

Nou,.. die kraan was al dichtgedraaid ten tijde van Paars II, toen het asielbeleid aangescherpt werd. Maar dat vergeet men (pimplisten enzo) voor het gemak even.

Citaat:

En nu komt het tot uitvoering, en nu krijgt men flashbacks over jodendeportatie, en worden uitzettingscentra ineens met vernietigingskampen vergeleken.

Die laatste lijkt me wat extreem, eerder doorvoerkampen a la Westerbork.
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:

Daar heb je helemaal gelijk in, ik zou er trouwens voor zijn om ze een lijn in Nederland te krijgen.

Niet dat ik illegalen ken om aan te geven..
Oud 13-05-2004, 11:31
professor2
professor2 is offline
Citaat:
eztah schreef op 13-05-2004 @ 12:07 :
Een kliklijn inderdaad, maar dat is volgensmij voor misdaad anoniem melden.

In een land leven is geen misdaad, geen mens kan illegaal zijn.
Illegaal,simpelweg omdat je bestaat...
nee illigaal omdat je in een bepaald land leeft en dat kan heel goed

ik ben ook tegen die klik lijn maar ik vind het verschil tussen de nederlands end ie in belgie eigenlijk bijna 0
ik vind ze even erg opzich
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:31
Gatara
Gatara is offline
Denk dat diegenen die illegalen kennen ze ook niet aan gaan geven, want ze zijn OF vrienden/bekenden OF hun eigen werknemers
Oud 13-05-2004, 11:32
Joostje
Joostje is offline
Die vlamingen kunnen toch ook gewoon naar de politie bellen? Mij lijkt dat het vlaams blok zo een mooie lijst van mensen in handen krijgt om in elkaar te meppen.
Oud 13-05-2004, 11:33
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 13-05-2004 @ 12:30 :
Daar heb je helemaal gelijk in, ik zou er trouwens voor zijn om ze een lijn in Nederland te krijgen.
Jij ook weer blij: volgens mij bestaat zo'n lijn al.
Oud 13-05-2004, 11:33
Gatara
Gatara is offline
Ik stem ook voor een kliklijn van neo-nazis die regelmatig gewelddadige dingen doen enzo
Oud 13-05-2004, 11:34
Joostje
Joostje is offline
Zoals ik al zei, je kunt ook de politie bellen hoor
Oud 13-05-2004, 11:35
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 13-05-2004 @ 12:33 :
Jij ook weer blij: volgens mij bestaat zo'n lijn al.
Ben je niet in de war met die kliklijn voor verkeersregelsovertreders?
Oud 13-05-2004, 11:36
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 12:30 :
Ja, ik weet het. Maar gelukkig maar dat ze associaties kregen, want dan heeft dat "dit nooit meer" toch nog effect.
Dat denk ik niet en de reden waarom niet hangt rechtstreeks samen met de domheid van het volk. Net als Irak niet met Vietnam te vergelijken is, en de WTC-aanslag niet met de bom op Hiroshima, zijn uitzettingen van illegale asielzoekers niet te vergelijken met deportaties van joden. Dat is gewoon van een totaal andere orde. Punt.

Citaat:
Nou,.. die kraan was al dichtgedraaid ten tijde van Paars II, toen het asielbeleid aangescherpt werd. Maar dat vergeet men (pimplisten enzo) voor het gemak even.
Die zijn ook dom Pimmetje ging met de credit strijken, terwijl het mr. Job Cohen was die al voor een groot gedeelte verantwoordelijk was voor de nieuwe Vreemdelingenwet 2000, die de instroom inderdaad al drastisch beperkte.

Dezelfde man die nu wordt beschuldigd van 'pappen en nathouden', van weinig daadkrachtig optreden, van allochtonen- en immigrantenknuffelen. Geeft maar aan hoe enorm er NIET wordt nagedacht door dom rechts. Maarja, je moet wat, als je nog dagelijks een schietgebedje doet voor je Pim-altaartje.

Citaat:
Die laatste lijkt me wat extreem, eerder doorvoerkampen a la Westerbork.
Überhaupt niet te vergelijken. Het deporteren van joden was gericht op de systematische, collectieve en totale vernietiging van een volledig volk, uit niet-onderbouwde raciale motieven (joden zouden verantwoordelijk zijn voor ziektes, voor de economische malaise, enz.).

Het uitzetten van illegale vreemdelingen is gewoon het uitvoeren van een democratisch vastgestelde wet en berust NIET op de gedachte dat asielzoekers minderwaardig zijn, ziektes veroorzaken, dood moeten of whatever.

De vergelijking van uitzettingscentra met deportatie- of whateverkampen, vind ik dus niet alleen dramatiserend en tendentieus, maar bovendien volkomen misplaatst.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:36
DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 12:33 :
Ik stem ook voor een kliklijn van neo-nazis die regelmatig gewelddadige dingen doen enzo
Dan kun je gewoon die M-lijn bellen, die is er om criminaliteit anoniem aan te geven.
Oud 13-05-2004, 11:48
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Verdonk en de IND voeren gewoon democratisch genomen besluiten uit. Het volk wilde destijds een harde, rechtse regering, die de 'kraan van immigranten' dicht zou draaien en dan zou gaan dweilen (quote Pim). Men wilde dit zelf!
'Rita doet, wat of Pim zei, wat wij dachten!'

© Kopspijkers
Oud 13-05-2004, 11:50
Verwijderd
Eigenlijk komt het neer op dat Rita doet wat Pim zei en wat het gewone volk dacht te voelen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 11:51
Gatara
Gatara is offline
Rita doet, wat Pim zei en wat 'het volk' voelde in zijn onderbuik
Oud 13-05-2004, 11:52
Verwijderd
Dat zei ik .
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Gatara schreef op 13-05-2004 @ 12:35 :
Ben je niet in de war met die kliklijn voor verkeersregelsovertreders?
Je kunt ook gewoon simpelweg de politie bellen en weigeren je naam te geven?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:24
ganralph
ganralph is offline
dan trekken ze je nummer na (ook met identiteitsblokkering)
Oud 13-05-2004, 12:39
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 13:24 :
dan trekken ze je nummer na (ook met identiteitsblokkering)

Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 12:46
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:39 :
[afbeelding]

Antwoorden met een plaatje kan soms zo briljant zijn
Oud 13-05-2004, 13:23
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:39 :
[afbeelding]

*like duh*

kijk je nooit films? binnen 2 minuten kunnen ze achterhalen uit welke cel je belt (telefooncellen hebben namelijk ook gewoon een nummer)
Oud 13-05-2004, 13:54
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 14:23 :
kijk je nooit films? binnen 2 minuten kunnen ze achterhalen uit welke cel je belt (telefooncellen hebben namelijk ook gewoon een nummer)
Ja, en een enkele vrouw kan ook 88 mannen aan stukken snijden met een oversized fileermes

Die 2 minuten is trouwens bullshit, als ze willen kunnen ze een nummer hoe dan ook meteen zien. Maar ten eerste heeft die secretaressemiep die de telefoon aanneemt die mogelijkheden niet, en ten tweede boeit het ze sowieso geen fuck, en kun je net zo goed met je vaste telefoon bellen. De politie is blij met tips nl.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:10
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 14:54 :

Maar ten eerste heeft die secretaressemiep die de telefoon aanneemt die mogelijkheden niet, en ten tweede boeit het ze sowieso geen fuck, en kun je net zo goed met je vaste telefoon bellen. De politie is blij met tips nl.
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 13:03 :
Je kunt ook gewoon simpelweg de politie bellen en weigeren je naam te geven?
ja, maar die secretaressemiep onthoudt ook echt jouw naam niet dus waarom zou je die niet zeggen

anyway: als je naar n gewoon politiebureau (of alarmnummer) belt, dan vragen ze soms je naam (en zelfs adres). als je die dan niet geeft, dan behandelen ze je melding niet (althans hier in Nederland).

dit risico loop je met een anonieme kliklijn natuurlijk niet
Oud 13-05-2004, 14:52
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Het is apart, klinkt een beetje als een aflevering van Jambers en je moet er maar opkomen maar ik zie eigenlijk het onrechtvaardige/onrechtmatige er niet van Kan me eigenlijk niet voorstellen dat iemand gaat bellen dus het probleem zal zich vanzelf wel oplossen. Pas als het toch een hype wordt en er op internet communities ontstaan waar de scores van de verschillende illegalenjagers bij worden gehouden vind moet je het verbieden imho.

In Nederland heb je toch ook een M-lijn en een telefoonnummer/instelling voor klokkenluiders?

Laatst gewijzigd op 13-05-2004 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:57
ganralph
ganralph is offline
het is niet onrechtvaardig maar wellicht wel onethisch

nog maar weinig mensen zouden er trots op zijn als ze in de Tweede Wereldoorlog Joden hadden uitgeleverd aan de Duitsers. dit was toen ook rechtvaardig volgens de Duitsers.

anders gezegd: wie ben jij om het leven van die illegaal te verpesten
Oud 13-05-2004, 14:59
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 15:57 :
nog maar weinig mensen zouden er trots op zijn als ze in de Tweede Wereldoorlog Joden hadden uitgeleverd aan de Duitsers. dit was toen ook rechtvaardig volgens de Duitsers.
Beetje simpele vergelijking. Tegenwoordig worden mensen niet meer en-masse vergast, dat is zo '44...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:10
juno
juno is offline
De politie bellen...was het nog maar zo makkelijk...naar zo'n achterlijk centraal nummer, daar wordt je doorverbonden als het de telefoonjuf tenminste behaagt en ze snapt wat je wilt, vervolgens vragen ze je nummer en bellen ze je nog wel terug, beloven ze, en dat doen ze dan vervolgens niet.

Zelfs gewoon langsgaan bij het bureau levert verschrikte blikken op en of je voortaan eerst telefonisch een afspraak wilt maken...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 15:57 :
het is niet onrechtvaardig maar wellicht wel onethisch

anders gezegd: wie ben jij om het leven van die illegaal te verpesten
Wanneer zien mensen nou eens in dat het vergelijken van de uitzettingen van illegalen met de deportatie en vergassing van joden in WO II ze alleen maar belachelijk maakt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:11
Dory
Dory is offline
Ik ben het er niet mee eens dat illegalen uitgezet worden, het is menselijk om naar een goed leven te streven, ik vind niet dat je iemand daarvoor moet straffen.
Oud 13-05-2004, 15:13
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 15:59 :
Beetje simpele vergelijking. Tegenwoordig worden mensen niet meer en-masse vergast, dat is zo '44...
Citaat:
om even te citeren dat het niet alleen mijn simpele mening is.
trouwens niet iedereen was in '40-'45 bekend met vergassen

trouwens als jij je illegale buurmeisje aangeeft en volgende week wordt in Somalie haar clitoris verwijdert, dan verdien je ook niet de prijs voor beste burger
Oud 13-05-2004, 15:14
Verwijderd
Nee, maar er is wel een levensgroot verschil tussen het aangeven van joden die vervolgens systematisch vermoord worden, en het aangeven van illegaal in een land verblijvende mensen die gewoon worden uitgezet, nadat een onafhankelijke rechter zich over hun situatie heeft gebogen.

The drama.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:20
juno
juno is offline
Ik weet het! in België moet het Vlaams Blok een kliklijn in het leven roepen als intermediair tussen burgers en politie, omdat burgers daar blijkbaar niet al te veel vertrouwen hebben in de klabakken.
Dat kan tweeërlei oorzaak hebben. Of de belgische dienders zijn niet helemaal zuiver op de graat, of de burgers die illegalen willen verlinken hebben iets teveel op hun kerfstok om zich bij de autoriteiten te willen profileren.

Ik gok op het laatste.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:22
Joostje
Joostje is offline
Toch erg als mensen meer vertrouwen hebben in Vlaams blok dan in de politie,
Oud 13-05-2004, 15:22
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 16:13 :
trouwens als jij je illegale buurmeisje aangeeft en volgende week wordt in Somalie haar clitoris verwijdert, dan verdien je ook niet de prijs voor beste burger
Simpele zielen komen altijd met dat soort vergelijkingen, lekker makkelijk argumenteren. In dat geval zou ze waarschijnlijk door de rechter ook niet uitgezet worden, het gaat juist gewoon om die gevallen die simpelweg het recht niet hebben hier te blijven.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:23
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
nare man schreef op 13-05-2004 @ 16:14 :
Nee, maar er is wel een levensgroot verschil tussen het aangeven van joden die vervolgens systematisch vermoord worden, en het aangeven van illegaal in een land verblijvende mensen die gewoon worden uitgezet, nadat een onafhankelijke rechter zich over hun situatie heeft gebogen.

The drama.
dat ben ik met je eens (ook al ben ik tegen uitzettingen zoals ze nu plaatsvinden)
maar ik wil zeggen dat ik de reactie van de Amsterdammers die die 'kunst'brief kregen ook wel begrijp

een vergelijking hoeft niet altijd helemaal recht te lopen om een punt te maken
Oud 13-05-2004, 15:24
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 16:22 :
Toch erg als mensen meer vertrouwen hebben in Vlaams blok dan in de politie,
Nou, na al die ellende met het gedoe rond Dutroux kan ik me wel voorstellen dat het plebs daar meer vertrouwen in heeft. Ik bedoel, kijk eens wat de LPF tijdens hun eerste verkiezingen aan stemmen kreeg, IMHO aardig vergelijkbaar.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:26
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 16:22 :
Simpele zielen komen altijd met dat soort vergelijkingen, lekker makkelijk argumenteren.
en voor dit argument van jou moet je gestudeerd hebben

Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 16:22 :

die gevallen die simpelweg het recht niet hebben hier te blijven.
voor Hitler hadden Joden 'simpelweg het recht niet om te leven'
wetboekjes lezen kan ik ook, een mening vormen is wat anders
Oud 13-05-2004, 15:27
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Chimera schreef op 13-05-2004 @ 16:24 :
Nou, na al die ellende met het gedoe rond Dutroux kan ik me wel voorstellen dat het plebs daar meer vertrouwen in heeft. Ik bedoel, kijk eens wat de LPF tijdens hun eerste verkiezingen aan stemmen kreeg, IMHO aardig vergelijkbaar.
stomme plebs ook altijd.
Oud 13-05-2004, 15:29
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 16:26 :
en voor dit argument van jou moet je gestudeerd hebben
Misschien moet je weer eens de schoolboeken induiken ("begrijpend lezen", groep 7), het was geen argument.

Citaat:
ganralph schreef op 13-05-2004 @ 16:26 :

voor Hitler hadden Joden 'simpelweg het recht niet om te leven'
wetboekjes lezen kan ik ook, een mening vormen is wat anders
Daar gaat het niet om. Je vergelijk appels met peren, of in dit geval, terechte uitzetting met genocide. Natuurlijk is het knap kut als je denkt hier een goeie baan te kunnen krijgen en dan wordt teruggestuurd, maar dat is niet vergelijkbaar met vergast worden, neem aan/hoop dat jij dat ook wel snapt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 15:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Joostje schreef op 13-05-2004 @ 16:27 :
stomme plebs ook altijd.
Jah, kankahtiefuhstakkelijers!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten