Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2004, 13:11
EggeD
EggeD is offline
Wat vindt men hier eigenlijk van het optreden van Arnon Grunberg in reclame's voor telefoongidsen, een voor schrijvers toch vrij nieuwe media ? Is de toename van aandacht voor schrijvers misschien uiteindelijk goed voor het intellect van de gemiddelde Nederlander, of moeten schrijvers zich niet wagen aan iets laags als een reclamespotje ? Ik zelf zie de humor er wel van in, Arnon speelt het heerlijk droog, alleen weet ik niet of hij er echt iets mee op zal schieten. Wat denken jullie ?
Oud 27-05-2004, 14:03
Charlottetje
Charlottetje is offline
hmm, ik vind het een beetje irritant reclamespotje, maar kan me voorstellen dat Grunberg daardoor wel meer zal verdienen aan zijn boeken en ook niet te weinig krijgt voor dat spotje zelf.

verder, tv, tsja, Kaft is echt een rampprogramma, oke, ik heb het pas 2 keer gezien, maar waar gaat het in hemelsnaam over?
Dat kind zelf (sylvana simons?) heeft volgens mij geen enkel boek gelezen die ze daar behandelen en dan nog zij de meeste boeken meer ehh, hobbyboeken enzo en muziek. heel fout.
Ik zag een paar keer terug naar oestgeest, dat vond ik nog wel grappig, al komen daar geloof ik geen schrijvers he (zag nooit het hele programma) maar hoeveel dat echt opleverd?
schrijvers op tv zijn prima, maar dan moet het programma wel een beetje leuk en goed zijn, maar dat moet de schrijver toch allemaal gewoon zelf bepalen?

Charlotte
Oud 27-05-2004, 15:34
Verwijderd
Ik zie televisie als een grote vernietiger van alles wat te maken heeft met kwaliteit of nuance. Ik weet niet of Grunberg kwaliteit bezit (ik las nooit wat van hem), maar zijn televisie-optreden maakt mij persoonlijk niet happiger op zijn werk.

Ik vind wel dat hij een geweldig hoofd heeft om schrijver te spelen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:36
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het eigenlijk best een grappige reclame, en als het helpt voor Grunberg en telefoonboeken, waarom niet?

Kaft heb ik nog nooit gezien, maar jammer dat het zo slecht is, leek me best leuk namelijk
Oud 27-05-2004, 19:26
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-05-2004 @ 16:34 :
Ik zie televisie als een grote vernietiger van alles wat te maken heeft met kwaliteit of nuance.

LUH-3417
Dat wel, maar ach, als het meer verkoopt.
kijk, dat ik nu niet een boek van grunberg ga kopen om dat spotje (eerder juist niet, heb ik wel vaker als ik schrijvers op tv heb gezien, net zoals die rozenboom) oke, maar ja, de gemiddelde tv-kijkende-boekenlezer misschien wel.

Ik heb ook nog nooit een Grunberg gelezen, al heb ik misschien wel een boek van hem in mijn boekenkast staan (lijster)

gelukkig is hij al een schrijver en hoeft hij dat dus niet meer te spelen.

charlotte
Oud 27-05-2004, 19:30
Tisch
Tisch is offline
Weet je hoeveel een Grunberg krijgt voor zo'n reclamespotje?
Waarschijnlijk meer dan dat hij verdient met de eerste druk van zijn boek.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 19:33
Charlottetje
Charlottetje is offline
ow dat neem ik wel aan ja, waarom zou hij het anders gedaan hebben?
Oud 27-05-2004, 20:22
Astuanax
Astuanax is offline
Ik volg niet....
Oud 28-05-2004, 08:24
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Charlottetje schreef op 27-05-2004 @ 20:33 :
ow dat neem ik wel aan ja, waarom zou hij het anders gedaan hebben?
Er zijn ook mensen die voor een programma op een eiland met meerdere mensen vreemdgaan, en niet eens voor geld. Misschien zijn er dus wel andere redenen.

Ik heb zelf wel boeken van Grunberg gelezen, vooral wat nieuwer werk, het heeft een bepaalde sfeer wat wel aantrekt, het leest prettig, hoewel ik het verder geen meesterwerken zou noemen. Hij heeft er ook mooie prijzen voor gewonnen. Vaak schrijft hij ook (vrij autobiografisch) dat hij in geldnood verkeerd en dat hij gauw een boek moet schrijven om weer verder te kunnen gaan met zijn roekeloze leven. Misschien dat hij zo daad bij woord voegt en er in zijn volgende boek nog over gaat schrijven ook.
Oud 28-05-2004, 11:28
Verwijderd
Ik vind die spotjes echt hilarisch

Ze zijn zo verschrikkelijk leuk cynisch
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 19:30
Charlottetje
Charlottetje is offline
Citaat:
EggeD schreef op 28-05-2004 @ 09:24 :
Er zijn ook mensen die voor een programma op een eiland met meerdere mensen vreemdgaan, en niet eens voor geld. Misschien zijn er dus wel andere redenen.
maar die mensen hebben waarschijnlijk wel een baan waar ze genoeg geld mee willen verdienen.
en als ze meedoen aan zo'n programma om roem of iets dergelijks, tsja, dat kan voor Grunberg ook al geen reden meer zijn natuurlijk.

Ik nam gewoon wel aan dat geld voor hem de voornaamste reden zou zijn, hoe (in)direct dan ook...

Charlotte
Oud 28-05-2004, 20:17
Type
Type is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-05-2004 @ 16:34 :
Ik vind wel dat hij een geweldig hoofd heeft om schrijver te spelen.

LUH-3417
schrijvers zijn er meestal wel uit te pikken moet ik zeggen...
Oud 30-05-2004, 14:45
Mindfields
Mindfields is offline
Citaat:
EggeD schreef op 27-05-2004 @ 14:11 :
Wat vindt men hier eigenlijk van het optreden van Arnon Grunberg in reclame's voor telefoongidsen, een voor schrijvers toch vrij nieuwe media ? Is de toename van aandacht voor schrijvers misschien uiteindelijk goed voor het intellect van de gemiddelde Nederlander, of moeten schrijvers zich niet wagen aan iets laags als een reclamespotje ? Ik zelf zie de humor er wel van in, Arnon speelt het heerlijk droog, alleen weet ik niet of hij er echt iets mee op zal schieten. Wat denken jullie ?
Media=medium.
Oud 30-05-2004, 14:47
Verwijderd
Als je je best doet, kan je lezen dat telefoongidsen voor schrijvers een nieuw medium zijn.

Trouwens hebben reclames en schrijvers misschien geen geschiedenis, maar dit is dan ook een reclame voor de telefoongids, en niet voor Grunberg.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 14:50
Charlottetje
Charlottetje is offline
het is ook geen reclame voor Grunberg, direct gezien, maar indirect kan hij er toch extra profijt van hebben (naast zijn 'vergoeding' voor het spotje, eventuele extra verkoop van zijn boeken) al kan dit reclamespotje hem net zo goed schaden, dat mense dus juist hierom minder snel zijn boeken zullen kopen.

Charlotte
Oud 31-05-2004, 07:00
Verwijderd
Citaat:
Monrath schreef op 27-05-2004 @ 16:36 :
Kaft heb ik nog nooit gezien, maar jammer dat het zo slecht is, leek me best leuk namelijk
Eigen mening vormen...

Verder niets van het spotje danwel Kaft gezien, en ook niets van Grunberg gelezen. Het idee van schrijvers in reclamespotjes spreekt me niet zo aan, zoals LUH al zegt; Televisie is een groot vernietiger van alles wat met kwaliteit en nuance te maken heeft.

Grim
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:44
Verwijderd
Ik zag gisteren de 'nieuwste', waarin Grunberg ongemakkelijk acteert in een praatgroep en waarin met enorm veel moeite een belachelijk slechte 'grap' gemaakt wordt over 'dingen in een hotelkamer doen'. 'Het', zeg maar. Giechel giechel. Hi hi.

Voor mij heeft Grunberg bij voorbaat afgedaan.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 10:56
Verwijderd
Ja, die nieuwe is echt te slecht voor woorden, da's waar. Maar die oude zijn leuk
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 11:12
Charlottetje
Charlottetje is offline
Die nieuwe is echt te rampzalig, te irritant, te fout.
De oude waren beter te harden al vond ik die ook niet zo.

(een boek op internet lezen, is dat niet eigenlijk hetzelfde als muziek dowloaden via kazaa? mja, het telefoonboek was toch al gratis)

hoe nieuwer het telefoonboek-grunberg spotje hoe slechter dat spotje wordt volgens mij...

Charlotte
Reageren

Regels voor berichten