![]() |
|
Vanaf volgend jaar zullen waarschijnlijk alle Nederlanders een tweede telefoongids krijgen. De Gouden Gids ondervindt namelijk concurrentie omdat in de bestaande telefoongids ook een bedrijvengids is opgenomen (de roze pagina's).
De Gouden Gids schat het extra papierverbruik op 8 duizend ton per jaar. Vinden jullie dat de eventuele voordelen opwegen tegen het extra papierverbruik van 8 duizend ton per jaar? Klik hier voor het artikel. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 22-07-2003 om 15:21. |
![]() |
|
De idioterie ten top! WTF moet ik met twee telefoongidsen? In die ene kijk ik al nauwelijks.
Voor mijn part bezorgen ze de 'echte' telefoongids ook niet meer, en maken ze een online telefoongids. Dat scheelt pas papier! Mensen zonder internet kunnen aan de KPN doorgeven dat ze wel elk jaar een telefoongids willen ontvangen. Voor de Gouden Gids had ik ongeveer hetzelfde systeem in gedachten.
|
Persoonlijk vind ik de Gouden Gids overzichtelijker en met het oog op onnodig papierverbruik, vind ik t onnodig dat de KPN dat er ook nog eens in de telefoongids toevoegt.
En echt een schone vorm van concurreren in een vrije markt is dit niet, aangezien KPN zowat het monopolie op de telefoondiensten heeft en de Gouden Gids volledig los van dergelijke diensten zodanig zijn. Dat zou dus betekenen dat bij een uiteindelijke concurrentiestrijd de Gouden Gids het bij voorbaat al zou verliezen. KPN zou wel een uitgebreide gids op het internet kunnen plaatsen.
||
Citaat:
|
bizar, zeg. wat moet ik nou met 2 gidsen? sjongejongejonge, voor mij is www.detelefoongids.nl DE telefoongids, die andere kijk ik NOOIT in, ik bel toch nooit lokaal en zowel dan weet ik de nummers.
raaaaaaarrrrrrrr en bovendien inderdaad, wat is er nou aan te concurreren? we krijgen 'm toch gratis door de bus?
|
Ik heb ik totaal geen bezwaar tegen dat de Gouden Gids iedereen een CD-ROM geeft met daarop de telefoonnummers e.d. (of anders via internet). Nou is mijn vraag aan de mensen die daar verstand van hebben, is het dan niet mogelijk om ook reclame/advertenties op die CD-ROM te zetten?
Laatst gewijzigd op 23-07-2003 om 10:57. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
![]() |
Waarom bestaat er eigenlijk een organisatie als de Gouden Gids? Wat mij betreft gaat GG op in de 'gewone' telefoongids. Dat is het handigst en overzichtelijkst. Als GG werkelijk een bedrijf is, zal het winst willen maken. Omdat het doel van de overheid in dezen geen winst maken is, maar ook geen verlies, kan de overheid als het goed is goedkoper voor een telefoon- en bedrijvengids zorgen. De telefoongids is toch gewoon een service aan de burger, immers.
|
*Burning Water*
De KPN is al wat jaartjes geprivatiseerd. En de Gouden Gids is een private organisatie. Natuurlijk kunnen zij één gezamelijke gids uitgeven, maar dit zullen die bedrijven dan samen moeten besluiten omdat zij beide denken daar voordeel uit te halen. Het is onnozel dat de overheid hen dwingt om samen te werken...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Als niemand zo'n gids wil, dan zal het voor bedrijven ook niet interessant zijn om te adverteren in zo'n gids. Als er geen bedrijven adverteren, dan kunnen ze die gids natuurlijk ook niet uitgeven - want zo'n gids kost geld. De feitelijke macht ligt bij de consument. Dictatuur van het proletariaat in zuivere vorm.
||
Citaat:
maar verder moet de burger nou eenmaal soms tegen zichzelf beschermd worden. kijk maar naar alle regeltjes die er nou al zijn om te zorgen dat producten aan bepaalde eisen van inhoud oid voldoen. ook op het gebied van milieu zijn er regels om een bepaalde standaard te garanderen. verder zijn er nog meer regels om het kapitalisme in goede banen te leiden: de kartelwetgeving dus ga nou niet doet alsof het kapitalisme uit zichzelf kan werken, dat is wel gebleken en daarom is beteugeling ervan soms gewoon nodig. in dit geval: natuurlijk hebben adverteerders interesse, je kan nou eenmaal een grote groep mensen bereiken. en wat voor invloed heeft de consument nou helemaal, je krijgt dat ding gewoon door je brievenbus gestopt en t zal iedereen om t even zijn welke te gebruiken. t is dus een hoop papierverspilling.
||
![]() |
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Door middel van de Nee/Nee-sticker op je brievenbus kun je dat soort dingen weigeren. Misschien zou dat ook voor telefoonboeken moeten gelden. De enige juiste manier om dit soort dingen stop te zetten is door ervoor te zorgen dat er geen markt voor is.
||
![]() |
Citaat:
|
unexplained: om t wat korter te houden quote ik je niet, maar hier een reactie: waar we een verschil van inzicht hebben is volgens mij het volgende: jij vindt dat de burger zelf wel kan kiezen en dat het kapitalisme weinig tot niets in de weg gelegd moet worden en ik vind van niet.
waarom ik vind dat de burger zelf niet kan kiezen: het mag arrogant zijn dat ik denk te weten wat beter is voor mensen dan zijzelf, maar als ik om me heenkijk, zie ik nou eenmaal dat mensen onkritisch zijn tegenover alles wat ze gebruiken en kopen. het lijkt erop dat het enige wat ertoe doet de prijs is en niet de ethiek (hoe een product gemaakt is, wat de gevolgen daarvan zijn, etc.); behalve dat ik dit an sich al verwerpelijk vind, denk ik ook dat dat op lange termijn catastrofale gevolgen kan hebben. een greep: door onze manier van omgang met dieren is de kans op een lethaal virus veel groter. door onze slechte omgang met brandstof ed zal olie over een jaar of 50 uitgeput zijn en wordt er een broeikas gecreeerd. zo zijn dr nog wel meer dingen (regenwoud etcetc). omdat mensen zichzelf aangeleerd hebben hier niet teveel aan te doen ("wat maakt mijn auto nou uit, er zijn er toch 10000000" of meer van dat soort excuses") moet de overheid wat mij betreft hier maar voor zorgen, for the sake of us all (om met rousseau te spreken: de algemene wil gaat boven de wil van allen). het kapitalisme is ook inherent slecht; het gaat hier alleen maar om een zo groot mogelijke groei te behalen, maar het is niet mogelijk om in harmonie met de omgeving altijd maar te blijven groeien; ja, dan zal de prijs van alles maar verhoogd worden, dat is nou eenmaal onvermijdbaar om deze planeet over een eeuw nog leefbaar te hebben.
||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zolang er mensen zijn die vragen om die andere manier van produceren, en zij bereid zijn de extra kosten ervan te betalen, zal er ook een gedeelte op die manier geproduceerd worden. Citaat:
Citaat:
(Bron: Verbrandingstechnologie, door prof. dr. L.P.H. de Goey, dr. ir. L.M.T. Somers en H. Bongers) Citaat:
Voorts is nooit wetenschappelijk bewezen dat de mens substantieel bijdraagt aan het broeikaseffect. Citaat:
|
het milieu kan me werkelijk geen ene biet schelen, het gezonde verstand echter wel. Een telefoongids is er om een lijst te creeren van telefoonnummers van mensen. Gewoon een lijst dus. Geen toeters en bellen! En de goude gids mag er wat mij betreft ook wel zijn. Twee van die dingen vind ik echter subtiel gezegd achterlijk. Je gaat niet twee identieke boeken op de markt brengen met een verschillende titel. Al helemaal niet als honderden postbodes zich een breuk tillen aan die ondingen waar een heel groot percentage van de bevolking (nee, helaas heb ik geen statistische onderbouwing. Het zou trouwens hypovcriet van mij zijn die wel te geven) het grootste deel van hun tijd toch niet in kijkt.
||
![]() |
Citaat:
Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod van die gidsen. Als er op verdiend wordt zal het blijven bestaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik begin me echt te ergeren aan mensen die willen dat de overheid bedrijven of organisaties dingen verbied! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Het Grote Zwangerschapstopic #2 rare kwast | 500 | 24-03-2009 15:13 | |
De Kantine |
Shiver me timbers als 't niet saai is! #352 Verwijderd | 500 | 19-09-2008 20:19 | |
Lifestyle |
producten kopen via internet of televisie? klikorat | 37 | 16-03-2005 20:23 |