Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 17:56
Verwijderd
Ik heb de laatste tijd weinig sociaal leven ( hier zijn verschillende oorzaken voor). Ik besef wel dat ik daar graag iets aan wil doen, maar ik weet niet goed hoe.
Hoe leren jullie nieuwe mensen kennen? Ik had zo al het idee om een hobby te gaan doen maar dat gaat pas vanaf september.. en zo zit het ook met andere dingen waar ik aan dacht.
Maar ik wil dus graag nu nieuwe mensen leren kennen.

Ik klink waarschijnlijk erg hopeloos en zielig nu... Maar help me toch maar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 18:27
Toet0r
Toet0r is offline
ik leer eigenlijk ook niet zo veel mensen kennen en als dat gebeurd is het meestal geleidelijk, bijvoorbeeld via vriendinnen op school ofzo.
Dus misschien proberen om ook vriend(inn)en van jouw vriend(inn)en leren kennen?
Of probeer het is in een cafe ofzo
K heb dr ook niet erg veel verstand van.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:46
luckyleo
luckyleo is offline
Als je met enige regelmaat op plekken verschijnt, leer je daar snel mensen kennnen. Denk bijvoorbeeld aan: een sportclub of een school, maar ook:
- een vaste avond vd week gaan fitnessen, kom je meestal wle mensen tegen die ook een vaste avond hebben. Wanneer je elkaar vaker ziet, raak je eerder met elkaar in gesprek
- iedere zaterdag naar een vaste kroeg of discotheek gaan
- een hobby gana doen die je leuk vind en je aansluiten bij ene club daarvan, bijv: een club van columnisten, club van postzegelverzamelaars enz.
- een sexy naam nemen op een chatbox en je hebt er zo 50 vrienden bij
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:53
Boozle
Boozle is offline
Ik zit nu 1 jaar op een andere school, ik heb dus 24 nieuwe mensen leren kennen. Maar als je gaat sporten ofzo leer je ook mensen kennen en als je in een winkel werkt ook. Keus zat dus
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:10
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Wil je gewoon nieuwe mensen leren kennen of echt nieuwe vrienden hebben? Vrienden waar je mee gaat stappen, of vrienden waar je mee gaat relaxen, of naar de film, of weet ik veel, wat wil je precies?
Oud 26-05-2004, 19:16
Verwijderd
gewoon door je eens in een omgeving te bevinden waar je verder eigenlijk nooit komt zoals dat je eens bij iemand anders gaat zitten in de pauze. of bij feestjes van vrienden ontmoet je vaak ook mensen die je nog niet kende. bij mij zij bijv afgelopen jaar klassen gehusseld en al mijn vriendinnen gaan nu ook veel om met mensen uit hun klassen en die mensen ken ik nu ook wat beter dan eerst enz.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:20
Cryptic Winterstorm
Ik kan wel vertellen hoe ik dat zo'n beetje "aan pak".
In mijn geval leer ik al een hoop mensen kennen via mijn broertje en zijn vriendin, daar ga ik dan mee stappen en dan leer ik ze natuurlijk al kennen, dan voeg ik ze toe op MSN en dan lul ik er wat mee en dan leer ik ze nog meer kennen en ga ik er nog vaker mee op stap.
Ik zit ook bij een VW Golf Cabriolet club dus daar ken ik nu ook een paar mensen van en ga er dan ook mee op stap, en via hem leer ik ook weer andere mensen kennen, enzovoorts enzovoort, zo gaat dat een beetje.

Gewoon via via dus. Het blijft eigenlijk een beetje bij stappen, dus dan ga je op stap en dan trek je op stap met ze op, soms ga je er langs maar echt veel stelt het niet voor, dat heeft tijd nodig hé.

Dat geld gewoon voor alle mensen die je leert kennen, alles heeft zijn tijd nodig.

Ik moet eigenlijk zeggen dat het bijna als vanzelf gaat, je moet er gewoon open voor staan en dan zal dat zeker wel lukken.

Ik ben laatst (paar weken terug) ook gewoon in me uppie op stap gegaan, heb echt wel met een hoop mensen gelult enzo hoor, en die zie je dan de keer er op ook weer en zo groeit dat hé.

Je moet wel een beetje lef en durf hebben natuurlijk.

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 19:22.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:44
Verwijderd
Citaat:
luckyleo schreef op 26-05-2004 @ 19:46 :
Als je met enige regelmaat op plekken verschijnt, leer je daar snel mensen kennnen. Denk bijvoorbeeld aan: een sportclub of een school, maar ook:
- een vaste avond vd week gaan fitnessen, kom je meestal wle mensen tegen die ook een vaste avond hebben. Wanneer je elkaar vaker ziet, raak je eerder met elkaar in gesprek
- iedere zaterdag naar een vaste kroeg of discotheek gaan
- een hobby gana doen die je leuk vind en je aansluiten bij ene club daarvan, bijv: een club van columnisten, club van postzegelverzamelaars enz.
Bedankt voor je reactie.
Fitnessen vind ik nu niet bijzonder leuk. (en dat is zacht uitgedrukt) Weet je toevallig nog zoiets, dat je ook alleen kan gaan doen?
Het 2de is een goed idee maar ik kan moeilijk alleen ergens binnen komen lopen
Ik ben wel van plan om in september mij in te schrijven voor een hobby dus dat zou ook kunnen helpen.
En dat laatste: leuk maar da's toch niet zo de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:46
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 26-05-2004 @ 20:10 :
Wil je gewoon nieuwe mensen leren kennen of echt nieuwe vrienden hebben? Vrienden waar je mee gaat stappen, of vrienden waar je mee gaat relaxen, of naar de film, of weet ik veel, wat wil je precies?
Het maakt niet echt uit.. Als ik een hoop nieuwe mensen leer kennen worden er daarvan waarschijnlijk ook wel een paar vrienden dus..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 26-05-2004 @ 20:20 :
Ik kan wel vertellen hoe ik dat zo'n beetje "aan pak".
In mijn geval leer ik al een hoop mensen kennen via mijn broertje en zijn vriendin, daar ga ik dan mee stappen en dan leer ik ze natuurlijk al kennen, dan voeg ik ze toe op MSN en dan lul ik er wat mee en dan leer ik ze nog meer kennen en ga ik er nog vaker mee op stap.
Mja, maar ik heb helaas niet zo'n broer of zus waardoor ik nieuwe mensen leer kennen.

Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef op 26-05-2004 @ 20:20 :
Ik ben laatst (paar weken terug) ook gewoon in me uppie op stap gegaan, heb echt wel met een hoop mensen gelult enzo hoor, en die zie je dan de keer er op ook weer en zo groeit dat hé.

Je moet wel een beetje lef en durf hebben natuurlijk.
Wat doe je dan precies, waar ga je naartoe? Want ik kan me niet voorstellen dat ik zomaar wat ga rondlopen en met mensen begin te praten...

Bedankt voor je reply
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 19:51
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Waar kom je vandaan? Ik heb altijd ruimte voor vrienden.

Oud 26-05-2004, 20:05
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 20:44 :
Ik ben wel van plan om in september mij in te schrijven voor een hobby dus dat zou ook kunnen helpen.
Een hobby waarbij ik in iedergeval snel aan contacten ben gekomen is D&D (Dungeons & Dragons) spelen. Ik leerde iemand op een feestje kennen die D&D in een groepje speelde en vroeg of ik ook eens mee kon doen of het zou kunnen leren en dat was goed. Nou dat was goed. Diezelfde groep overlapte weer met een of meer andere speelgroepen dus zo kun je een beetje netwerken.

Moet je die hobby natuurlijk wel liggen. Maar een hobbygroep zoeken (er hangen weleens advertenties bij winkels voor zulke hobbys) is wel een voorbeeld.

Andere mogelijkheid is om contactsites te zoeken. Ik heb in een korte tijd zelf zo enorm veel mensen leren kennen, natuurlijk haakt een groot aantal mensen af, maar het kennismakingsproces vind ik zelf het interessantst en ik heb er onverwachts een geweldige relatie aan overgehouden.

Als je wilt zou je mij wel een PM'etje mogen sturen als je wilt kletsen ofzo. Al heb ik op het moment weinig vrienden.
Oud 26-05-2004, 20:11
Verwijderd
Citaat:
Sponstanietje schreef op 26-05-2004 @ 21:05 :
Een hobby waarbij ik in iedergeval snel aan contacten ben gekomen is D&D (Dungeons & Dragons) spelen. Ik leerde iemand op een feestje kennen die D&D in een groepje speelde en vroeg of ik ook eens mee kon doen of het zou kunnen leren en dat was goed. Nou dat was goed. Diezelfde groep overlapte weer met een of meer andere speelgroepen dus zo kun je een beetje netwerken.

Moet je die hobby natuurlijk wel liggen. Maar een hobbygroep zoeken (er hangen weleens advertenties bij winkels voor zulke hobbys) is wel een voorbeeld.

Andere mogelijkheid is om contactsites te zoeken. Ik heb in een korte tijd zelf zo enorm veel mensen leren kennen, natuurlijk haakt een groot aantal mensen af, maar het kennismakingsproces vind ik zelf het interessantst en ik heb er onverwachts een geweldige relatie aan overgehouden.

Als je wilt zou je mij wel een PM'etje mogen sturen als je wilt kletsen ofzo. Al heb ik op het moment weinig vrienden.
Mja die (gezelschap)spelletjesgroepen zij niet echt iets voor mij.

Om via het internet mensen te leren kennen... ik weet niet, dat ga ik niet snel doen denk ik. Dan zou ik me echt al verschrikkelijk wanhopig moeten voelen. Het is maar een gevoel maar ik vind het een beetje 'zielig'.

Ik wil graag met je pm'en. Als jij nog wilt tenminste
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 26-05-2004 @ 20:51 :
Waar kom je vandaan? Ik heb altijd ruimte voor vrienden.

België. Ik neem aan dat jij uit Nederland komt dus..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:16
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 21:12 :
België. Ik neem aan dat jij uit Nederland komt dus..
Tja, da's inderdaad niet echt in de buurt nee...
Maar ik vind belgen evengoed wel aardig hoor

Je moet idd gewoon iets wekelijks gaan doen, zodat je dezelfde mensen tegenkomt en gesprekken kan voeren. Heb je trouwens een bijbaantje? Via je collega's kun je ook veel mensen leren kennen.

Ps. Je bent toch wel vlamings hè? Ik ken ook een paar Brusselsen: RAMP!!!

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 20:19.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 26-05-2004 @ 21:16 :
Tja, da's inderdaad niet echt in de buurt nee...
Maar ik vind belgen evengoed wel aardig hoor

Je moet idd gewoon iets wekelijks gaan doen, zodat je dezelfde mensen tegenkomt en gesprekken kan voeren. Heb je trouwens een bijbaantje? Via je collega's kun je ook veel mensen leren kennen.
Um.. nee. Ik heb de indruk dat er veel meer mensen in Nederland door de week werken dan in België. Ik ken toch bijna niemand die tijdens het schooljaar werkt.
Maar ik zou het wel kunnen doen natuurlijk..

En ja, ik ben Vlaams. Wat is er mis met mensen uit Brussel?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:26
annetjuh
annetjuh is offline
ga uit, drink, praat en tjakka half vrienden.
doe dit elke zaterdag en je hebt vrienden
Oud 26-05-2004, 20:26
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 21:19 :
En ja, ik ben Vlaams. Wat is er mis met mensen uit Brussel?
Tja, ik had eens zo'n uitwisseling, waarbij ik dus 7 dagen lang 24 uur per dag met zo'n brusselaar zat opgescheept. Alleen spreken ze daar dus frans?

Ja en hij sprak dus ook frans! en GEEN nederlands. Ik weer pech
Oud 26-05-2004, 20:35
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 26-05-2004 @ 21:26 :
Tja, ik had eens zo'n uitwisseling, waarbij ik dus 7 dagen lang 24 uur per dag met zo'n brusselaar zat opgescheept. Alleen spreken ze daar dus frans?

Ja en hij sprak dus ook frans! en GEEN nederlands. Ik weer pech
Ja dat heb je met walen en brusselaars (terwijl wij wel deftig frans moeten leren natuurlijk )
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 20:48
Sponstanietje
Sponstanietje is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 21:11 :
Mja die (gezelschap)spelletjesgroepen zij niet echt iets voor mij.

Om via het internet mensen te leren kennen... ik weet niet, dat ga ik niet snel doen denk ik. Dan zou ik me echt al verschrikkelijk wanhopig moeten voelen. Het is maar een gevoel maar ik vind het een beetje 'zielig'.

Ik wil graag met je pm'en. Als jij nog wilt tenminste
Ach dat contactsite gedoe hangt af van je insteek. Als jouw omgeving gewoon niet overeenkomt met dat wat je aan vrienden ofzo zoekt, dan lijkt het me niet redelijk om een medium te nemen waarbij dat wel kan.

De vrienden die ik zocht moesten geen doorgewinterde kroegentijgers zijn, dus heeft het ook weinig zin om een kroeg in te duiken voor zoiets.
Oud 26-05-2004, 21:16
Luna
Luna is offline
Ik leer heel veel mensen kennen viavia en door het uitgaan. Als je vaak naar dezelfde (soort) plekken gaat kom je weer dezelfde mensen tegen.
Ik heb eigenlijk geen idee hoe ik mensen zou moeten leren kennen als ik nog geen vrienden had, ja misschien op een sportclub gaan ofzo(maar ik hou niet van sporten) Op je werk, school opleiding zitten avst ook wel wat leuke mensen..?
Oud 26-05-2004, 21:18
Vissertje
Vissertje is offline
via forum
gewoon mensen meeten.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 21:22
Rosaatje
Rosaatje is offline
Bedenk wat je met je vrienden wilt doen, als je met ze wilt sporten, word dan lid van een club waarbij je je thuisvoelt (oh, ik zie nu dat je in september iets gaat doen ).
Nou ja, het geldt ook voor andere dingen, misschien kun je een bijbaantje nemen op een plaats waar veel mensen van je leeftijd werken.

Verder kun je natuurlijk een keer voorstellen aan de vrienden die je al hebt om iets samen te gaan doen en dan vragen of zij nog anderen mee willen nemen, altijd kans op nieuwe vriendschap.

Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 10:47
Cryptic Winterstorm
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 20:50 :
Mja, maar ik heb helaas niet zo'n broer of zus waardoor ik nieuwe mensen leer kennen.

Wat doe je dan precies, waar ga je naartoe? Want ik kan me niet voorstellen dat ik zomaar wat ga rondlopen en met mensen begin te praten...

Bedankt voor je reply
Nou zo van "ik weet dat die en die daar en daar op stap gaan" maar jah dan ken ik ze al een heel klein beetje, dan ga ik er naar toe, en dan herkennen ze je meteen en ga je slap ouwehoeren enzo. Zo moeilijk is het niet hoor!

Ik heb ook vaak zat dat ik gewoon zomaar aangesproken word... Als je dan blijft lullen kan het goed zijn dat je gewoon elk weekend iemand hebt om mee te lullen, en zo gaat dat verder hé.

Ik had dat laatst met een meidje die ik nog nooit van me leven gezien had. Ze was dan wel een vriendin van iemand, maar jah diegene kende ik ook pas sinds die avond, maar we hebben heel de avond staan lullen, en daarna heb ik haar naar huis gebracht en daar hebben we ook nog zeker een uur staan lullen... Nou volgende keer als je zo iemand ziet ga je er gewoon weer over door etc, en wie weet wat daar uit groeit hé.

Ik ben eigenlijk ook gewoon uit het "niets" begonnen, nu ken ik eigenlijk ontzettend veel mensen... Maar echte vrienden zijn het niet nee.

Eigenlijk weet je meteen al of het klikt of niet, dat merk je al als diegene je vragen gaat stellen of gewoon geinteresseerd is in wat je verder doet... Je moet gewoon wat te vertellen hebben! Kijk om je heen, kijk wat er gebeurd, lul daar over, vraag diegene wat hij/zij zoal doet.

Mjah ik snap dat in zo'n tent/café het geluid nog al hard staat, dus dan is het een beetje moeilijk om een fatsoenlijk gesprek te houden, maar ach, het hoeft ook allemaal niet zo veel te betekenen, bied die ander wat te drinken aan, dat werkt ook heel goed hoor.

Laatst gewijzigd op 27-05-2004 om 10:51.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:03
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 18:56 :
Ik heb de laatste tijd weinig sociaal leven ( hier zijn verschillende oorzaken voor). Ik besef wel dat ik daar graag iets aan wil doen, maar ik weet niet goed hoe.
Hoe leren jullie nieuwe mensen kennen?
Aan een teamsport gaan doen helpt zeker. Ik hockey nu ongeveer een jaar, en je leert snel veel nieuwe mensen kennen. Dat is ook een van de redenen dat ik ben gaan hockeyen toen ik in Utrecht ging wonen. We gaan ook geregeld met een paar man 't cafe in, en daar ontmoet je dan ook weer vrienden van die teamgenoten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 11:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
luckyleo schreef op 26-05-2004 @ 19:46 :
"geilemandy15" ofzo, succes verzekerd
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vissertje schreef op 26-05-2004 @ 22:18 :
via forum
gewoon mensen meeten.
Nou, ik ben al bijna 4 jaar lid, maar ik heb geen echte 'vrienden' aan dit forum overgehouden. genoeg mensen die ik wel 'es IRL heb gezien, maar het is toch niet te vergelijken IMHO.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:16
kelticfairy
kelticfairy is offline
Toevallig heb ik over dit onderwerp laatst een hele discussie gehad. Een vriend van me wou heel graag andere mensen leren kennen, maar wist niet hoe hij dat moest doen. Hij had een mailtje naar me gestuurd met de vraag hoe hij andere mensen moest ontmoeten en hoe het komt dat mensen soms geen vrienden hebben. Ik had een mailtje terug gestuurd waarin stond dat hij bijvoorbeeld een feest-bijeenkomst-achtig iets zou kunnen houden voor mensen die hij wel kent. Die mensen moesten dan gewoon weer vrienden van hun uitnodigen zodat je weer andere mensen ontmoet. Misschien een idee voor jou?
Oud 27-05-2004, 12:01
cyntha
cyntha is offline
Ik ben gestopt met school en dan heb je ineens veel minder contact met andere mensen. Moet nu wel drie keer in de week naar het ziekenhuis en heb daar veel nieuwe mensen leren kennen. Je kunt ook lid worden van een sportclub, dan leer je zo veel nieuwe mensen kennen. Of elke week naar hetzelfde café gaan, een nieuwe hobby zoeken. Met mensen meeten die je hebt leren kennen door bijvoorbeeld het forum. Uhmm, voor de rest weet ik eigenlijk ook niks. Succes ermee!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 12:14
meisje020
meisje020 is offline
Ik heb veel mensen leren kennen door bijvoorbeeld in de buurt dingen te ondernemen. Er is bij ons een jongeren centrum van 15 tot 23 en daar sta ik achter de bar of ga gewoon als er een leuk feest is.
Ook heb ik een bijbaantje waar heel veel jongeren werken en daar ga ik ook regelmatig mee leuke dingen doen. Dus misschien kan jij een leuk bij baantje bij jou in de buurt vinden?

succes er mee!!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 14:01
Verwijderd
Als echte forumnerd ga je gewoon mensen meeten
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:49
Verwijderd
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 26-05-2004 @ 21:35 :
Ja dat heb je met walen en brusselaars (terwijl wij wel deftig frans moeten leren natuurlijk )
Na deze opmerking mag je mij tot je vrienden rekenen . Woohoo!

Sorry... ben beetje Vlaamsgezind en mijn stage in Brussel heeft dat alleen maar bevestigd .
Iig. Ik ben veranderd van uitgaansplek en heb daar een heleboel nieuwe mensen leren kennen, maar de 1e keer dat ik daar kwam werd ik ook al meteen bij een heftige discussie gesleept, het is ook niet bepaald een discotheek of café. Eigenlijk een soort hangplek voor wat jongeren die in ons dorp een beetje te diepgaand zijn voor de normale plekken . Er worden regelmatig experimentele en jazzconcerten georganiseerd enzo, dus het is wel wat volk apart. Maar absoluut altijd gezellig.

En dan leer ik via internet ook veel nieuwe mensen kennen. Ik heb mijn vriend via internet leren kennen (via een vriendin die ik van internet ken ) en uiteindelijk heb ik zijn vrienden leren kennen.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 27-05-2004 @ 17:49 :
Na deze opmerking mag je mij tot je vrienden rekenen . Woohoo!

Sorry... ben beetje Vlaamsgezind en mijn stage in Brussel heeft dat alleen maar bevestigd .

Citaat:
Mutant schreef op 27-05-2004 @ 17:49 :
En dan leer ik via internet ook veel nieuwe mensen kennen. Ik heb mijn vriend via internet leren kennen (via een vriendin die ik van internet ken ) en uiteindelijk heb ik zijn vrienden leren kennen.
Hm, misschien beetje rare vraag maar vind je het dan niet 'erg' dat je zoveel mensen via internet leert kennen?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:38
Dzjes
Dzjes is offline
Hmmm...als je graag leest kan je ook veel in de bib gaan zitten, of in een buurtcafé, jeugdhuis..etc.. je kan er met een vriendin naartoe gaan en dan contacten proberen leggen

Je kan ook gewoon op school een beetje 'openstaan' voor nieuwe contacten.. je weet nooit
Verder zijn sporten in teamverband ook aan te raden. Of je moet je inschrijven bij een voetbalsupportersclub? (hier bij ons zijn er enkele verenigingen voor voetbalfans,die samen verscheidene leuke uitstappen doen) Of ben je niet zo geïnteresseerd in voetbal?

Zijn er verder ook geen dingen die je met je gemeente kan doen? Ik geloof dat ze bij ons in de gemeente enkele uitstappen organiseren voor wie wilt, je hebt dan nog de vrouwenbond..etc (ik woon ook in België, dus ik benbeetje aan het denken wat er hier zoal te doen is) Of op vakantie als leiding met het ziekenfonds?

Wat je ook altijd zou kunnen gaan doen is vrijwilligerswerk.. je zou je inkunnen schrijven bij het rode kruis en daar ook weer vele nieuwe mensen leren kennen, daarbovenop lijkt het mij een leuke hobby met veel voldoening
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 18:52
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 27-05-2004 @ 19:28 :

Hm, misschien beetje rare vraag maar vind je het dan niet 'erg' dat je zoveel mensen via internet leert kennen?
Hoe groot is nou de kans dat je zonder internet 2 vlamingsgezinde nederlanders tegenkomt?

Oud 27-05-2004, 18:58
synclinorium
synclinorium is offline
ik heb niet het hele topic gelezen alleen je eerste bericht.

Maar ga uit. ga een beetje kletsen. of spreek iedereen aan die je tegen komt
Oud 27-05-2004, 19:03
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Citaat:
synclinorium schreef op 27-05-2004 @ 19:58 :
of spreek iedereen aan die je tegen komt
Oja, idd!
Bij de bushalte, in de trein, in de tram, in de bus, bij het stoplicht, in de supermarkt en ga zo maar door.

Stelregel is sowieso als je iemand aanspreekt: Ze vinden het niet erg! Want hoe zou jij het vinden als mensen jou aanspreken voor een vriendelijk gesprek?
Oud 27-05-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 27-05-2004 @ 19:52 :
Hoe groot is nou de kans dat je zonder internet 2 vlamingsgezinde nederlanders tegenkomt?

Pssst, ik ben niet alleen Nederlander maar ook nog eens Vlaming . en volgens mij zijn alle Nederlanders Vlaamsgezind, zeker als ze eenmaal de Walen hebben ontmoet .

Citaat:
Nee, om het ff simpel te houden: ik heb geen vrienden. Ik heb genoeg mensen die ik vriend noem, maar eigenlijk zijn ze het niet. Er is niemand die mij belt of die naar mij vraagt als ik er niet ben ofzo (behalve natuurlijk mijn vriend en het schijnt dat ik nogal populair ben geworden want als ik er niet ben vraagt de rest waar ik uithang ), ik heb geen groep, ik ga met niemand uit. Ik heb wel mensen waarbij ik ten alle tijde terecht kan, maar dan nog, verder doen wij nooit iets samen.
Ik ga alleen uit, op café, naar concerten, naar disco, soms krijg ik wel eens iemand mee, maar meestal kom ik vanzelf wel iemand tegen die ik ken en anders ga ik chagrijnig lopen kijken en gegarandeerd dat iemand je aanspreekt om te vragen wat er is .
Het stoort me niet zo ernstig, alleen mis ik wel eens een telefoontje of een vraag om ergens naartoe te gaan, of samen een film te kijken enz. Maar tegenwoordig kan ik dat weer dan wel met mijn vriend (alleen niet te vaak, want hij woont een uur hiervandaan, nadeel van internet ). Ik ben nogal eenzaterig en langs de andere kant ook weer sociaal, ik praat graag, ik ga graag uit, dansen, ik luister graag, maar omdat dat er nu eenmaal niet inzit, is daar het internet. Ik heb veel mensen leren kennen via internet, mensen die ik zelfs maar alleen van online ken, nog nooit heb gezien, maar met wie ik wel de meest diepgaande verhalen deel.

Het is soms wel ff raar, vooral omdat ik 5 jaar op internaat altijd 24 op 24 tussen vriendinnen zat, maar op zich, ik overleef het wel .
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:02
Verwijderd
Citaat:
Dzjes schreef op 27-05-2004 @ 19:38 :
Hmmm...als je graag leest kan je ook veel in de bib gaan zitten, of in een buurtcafé, jeugdhuis..etc.. je kan er met een vriendin naartoe gaan en dan contacten proberen leggen

Je kan ook gewoon op school een beetje 'openstaan' voor nieuwe contacten.. je weet nooit
Verder zijn sporten in teamverband ook aan te raden. Of je moet je inschrijven bij een voetbalsupportersclub? (hier bij ons zijn er enkele verenigingen voor voetbalfans,die samen verscheidene leuke uitstappen doen) Of ben je niet zo geïnteresseerd in voetbal?

Zijn er verder ook geen dingen die je met je gemeente kan doen? Ik geloof dat ze bij ons in de gemeente enkele uitstappen organiseren voor wie wilt, je hebt dan nog de vrouwenbond..etc (ik woon ook in België, dus ik benbeetje aan het denken wat er hier zoal te doen is) Of op vakantie als leiding met het ziekenfonds?

Wat je ook altijd zou kunnen gaan doen is vrijwilligerswerk.. je zou je inkunnen schrijven bij het rode kruis en daar ook weer vele nieuwe mensen leren kennen, daarbovenop lijkt het mij een leuke hobby met veel voldoening
Mja mja.. Voetbal vind ik nu niet de meest boeiende sport dus dat zal niks worden.
Het rode kruis of zoiets lijkt me wel interessant. Weet je soms wat je dan juist kunt doen (buiten stickers verkopen )
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:04
Verwijderd
Citaat:
Zotje schreef op 27-05-2004 @ 20:03 :
Oja, idd!
Bij de bushalte, in de trein, in de tram, in de bus, bij het stoplicht, in de supermarkt en ga zo maar door.

Stelregel is sowieso als je iemand aanspreekt: Ze vinden het niet erg! Want hoe zou jij het vinden als mensen jou aanspreken voor een vriendelijk gesprek?
Echt? Ik zou het iig meestal leuk vinden als iemand mij aanspreekt maar ik vind het persoonlijk nogal moeilijk om gewoon mensen aan te spreken.. maar goed, ik zou het eens kunnen proberen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
n_oo_d_l_etje schreef op 28-05-2004 @ 13:02 :
Mja mja.. Voetbal vind ik nu niet de meest boeiende sport dus dat zal niks worden.
Wat dacht je van hockey? Daar zitten veel meer meiden op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten