Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2004, 14:23
druiveke
druiveke is offline
hey

ik ben overal bruin behalve men benen
ik weet niet hoe het komt en wat ik eraan kan doen

het is net door met broek ofzo te lopen (ga onder zonnebank)

iemand zei me dat ze had gehoord dat het is omdaj je je benen onthaart

iemand tips?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nee, ik denk niet dat dat er iets mee te maken heeft. Misschien heb je gewoon iets minder pigment op je benen??
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:30
Verwijderd
Ik kan me niet voorstellen dat het door het scheren komt. Met scheren verkort je de haren een heel eind, maar je haalt geen 'kleurstof' uit je benen .
Misschien komt het doordat 's zomers je armen, hoofd en deels je buik ook bruin worden als je gewoon in een hemdje buiten loopt, en je benen niet, als je altijd lange broeken draagt, en dat daardoor de huid op die plekken meer 'basis-bruinheid' heeft. Dan kun je wel onder de zonnebank gaan, maar dan heeft de rest van je lichaam toch een voorsprong op je benen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:43
Roos
Roos is offline
Als je elke dag je benen scheert, kan ik me wel voorstellen dat dat als een soort scrub-behandeling werkt. Misschien dat ze dat bedoelen?

Daarnaast vangen je benen niet echt veel zon als je gewoon staat: je schouders, decolletee, neus en wangen worden daarom als eerste bruin. Die staan een beetje schuin, waardoor de zon er loodrecht opvalt.

Je benen staan altijd meer in de schaduw, en sowieso vangen ze minder zon, omdat je op een frisse dag toch snel een lange broek aandoet.
Oud 15-05-2004, 14:53
luchtballon
luchtballon is offline
Citaat:
Roos schreef op 15-05-2004 @ 15:43 :
Als je elke dag je benen scheert, kan ik me wel voorstellen dat dat als een soort scrub-behandeling werkt. Misschien dat ze dat bedoelen?
Maar door te scrubben blijft de huid toch juist langer bruin?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 14:57
duivelaartje
duivelaartje is offline
Mijn benen zijn vaak juist het bruinst, samen met m'n armen en m'n rug. Mja.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:00
ditbenikdus
ditbenikdus is offline
wielrenners zijn juist 'poepbruin' op de benen, en die scheren toch ook hun benen...
Oud 15-05-2004, 15:27
druiveke
druiveke is offline
bij mij is het niet het geval van 'komt meer ind e zon'
men buik komt nooit in de zon en die ziet het bruinste (na de zonnebank)

en scrubben
kan je dn niet het bruin wegdoen?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 15:38
Verwijderd
bij scrubben haal je alleen een deel van de verhoornde cellen, het bovenste laagje, weg. De cellen waarin het pigment gemaakt worden zitten een stukje dieper, je moet een schuurmachine gebruiken wil je die eraf krijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 17:24
Verwijderd
Mijn benen worden over het algemeen ook minder snel bruin dan mijn armen/schouders/rug. Ook mijn buik doet er langer over. Geen idee waarom, misschien omdat de huid 'anders' is ofzo? Of omdat de huid op die plekken gewoon minder in 'echte' zon komt? Maar ik denk niet dat scheren er iets mee te maken heeft... zoals Sarah al zegt
Ik wou dat ik bruine benen had Ik ben nu zo bleek...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:07
coldplayfan
coldplayfan is offline
Kheb een keer gelezen dat je het bruine 'laagje' van je benen afhaalt als je je scheert vlak nadat je hebt liggen bakken. Want dan is dat bruine pigment nog niet helemaal doorgedrongen ofzo.Hetzelfde geldt als je vlak na het zonnen gaat scrubben.

Klinkt mij als een fabeltje in de oren, want de zon maakt toch niet een bruin 'laagje' op je lichaam ?? Het is toch meer iets van 'binnenuit'? Hmmm... Kweet wel zeker dat ik het gelezen heb, want ik vond het toen ook al zo raar. Naja, misschien kun je een keer proberen om na het zonnen ff van je benen af te blijven en pas na een dag of 2 te gaan scheren/scrubben.
Oud 16-05-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
coldplayfan schreef op 16-05-2004 @ 19:07 :
Kheb een keer gelezen dat je het bruine 'laagje' van je benen afhaalt als je je scheert vlak nadat je hebt liggen bakken. Want dan is dat bruine pigment nog niet helemaal doorgedrongen ofzo.Hetzelfde geldt als je vlak na het zonnen gaat scrubben.

Klinkt mij als een fabeltje in de oren, want de zon maakt toch niet een bruin 'laagje' op je lichaam ?? Het is toch meer iets van 'binnenuit'? Hmmm... Kweet wel zeker dat ik het gelezen heb, want ik vond het toen ook al zo raar. Naja, misschien kun je een keer proberen om na het zonnen ff van je benen af te blijven en pas na een dag of 2 te gaan scheren/scrubben.
mjah, de zon stuurt geen bruinheid onze huid in ofzo, het zijn echt celletjes die een paar laagjes diep liggen, die het pigment maken, dus er hoeft geen bruinheid door te dringen in je huid
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten