Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-05-2004, 21:38
Martine1986
Martine1986 is offline
ehm.. het zit zo;
ik ging bij mn vriend slapen, die avond/nacht heb ik mijn computer aan laten staan, (was aan het downloaden, is normaal geen probleem) toen ik de volgende avond thuiskwam, stond mijn computer uit. Dit vond ik wel een beetje vreemd maar dacht dat mijn broertje er misschien op had gezeten ofzo.. Ik heb toen mijn computer aangezet en toen ie opgestart was ben ik naar beneden gegaan om iets te drinken. Ik kwam terug en hij deed een beetje gaar, dus heb em gereset. het probleem is dus, dat hij sinds dat moment niet meer opstart.
Als ik hem aanzet begint hij gewoon "normaal" met opstarten, daarna krijg ik een scherm dat ik kan kiezen tussen:
  • veilige modus
  • veilige modus met netwerkmogelijkheden
  • veilige modus met opdrachtprompt
  • laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
  • windows normaal starten
kheb alle opties geprobeerd, maar bij geen enkele optie start hij helemaal op, na dat scherm krijg ik zon scherm met het windows xp logo met zo'n balkje eronder, en daarna krijg ik de schijfcontrole. Als ie daar klaar mee is begint ie gewoon weer overnieuw met opstarten. (hij zegt trouwens bij de scan; het bestandssysteem is gecontroleerd, er zijn geen problemen vastgesteld)

Mijn vader dacht dat het misschien een virus is, maar hij heeft nu geen tijd om er naar te kijken. Ik had trouwens ook gewoon norton geinstalleerd, dus dat lijkt me niet mogelijk toch?

verder is het windows xp pro, en kan het zijn dat het iets met de voeding is? (dat vermoedde mn vriend al langer nmlk) en als je nog meer info moet hebben moet je et maar melden ik weet verder niet wat relevant is

Ik hoop dat iemand weet wat het is, of wat ik eraan kan doen, en sorry voor het lange verhaal
Oud 20-05-2004, 00:24
scalle
scalle is offline
probeer es op te starten met originele cd met windows xp op,
daarmee ga je windows terug aan de praat krijgen en kan je eventueel ook een systeemherstel doorvoeren
hopelijk lukt het op deze manier en kan je een format c voorkomen
alvast succes!
Reageren

Regels voor berichten