Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2002, 13:41
[DnC]
[DnC] is offline
Ik had laatst het spel Morrowind gekocht.
Omdat Morrowind niet al te soepel op mijn comp liep had ik em op die van me vader gezet.
Me vader heeft als Operating System Windows XP erop staan, die geloof ik ook nog helemaal untweaked is.

Het probleem is dat na een tijdje Morrowind spelen de computer soms uit zichzelf opnieuw opgaat starten of het loopt gewoon vast.

Ik weet dat er zo'n probleem/functie was met XP dat ie bij bepaalde spellen of applicaties (die veel vragen) uit zichzelf opging starten, maar weet alleen niet meer hoe je dit kan verhelpen waardoor ie normaal blijft doen.
Ik heb al wat rondgeneusd hier op S&M en tweakers.net (alleen site), maar kon de oplossing niet vinden.

Dus zal ik gaarne jullie hulp willen hebben

Config:
- AMD Athlon Pro 2000+
- GeForce 4 420 MX (64MB DDR, met de nieuwste drivers volgens mijn vader)
- 256MB DDR 266Mhz (geloof ik, kan ook 512 zijn. Het zou eigenlijk adequaat moeten zijn voor wat er op draait)
- DirectX 8.1

Dit zijn denk ik wel de belangrijkste componenten.

Ik zoek dus naar hoe ik dat uit zichzelf opnieuw opstarten uit XP kan halen. Andere oplossingen zijn ook welkom.

Bij voorbaat dank.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2002, 14:19
Phreak
Phreak is offline
Ligt het mischien niet aan de Voeding?, Of kijk ff bij je Energiebeheer ( XP Config ) of alles wel kloppen.

Citaat:
- GeForce 4 420 MX (64MB DDR, met de nieuwste drivers volgens mijn vader)
Probeer eens andere drivers ( WHQL of zo ) www.guru3d.com
Of DirectX 9.0 Kijk ook even bij start > uitvoeren > dxdiag > beeldscherm, zijn alle direct 3d functie's ingeschakelt?

Citaat:
Operating System Windows XP
OS WinXP
Oud 21-12-2002, 15:44
Kinky
Kinky is offline
Citaat:
[DnC] schreef:
Ik zoek dus naar hoe ik dat uit zichzelf opnieuw opstarten uit XP kan halen. Andere oplossingen zijn ook welkom.
Ga naar

start -> instellingen -> configuratiescherm -> Systeem -> Geavanceerd.

klik bij 'opstart- en herstelinstellingen' op 'Instellingen'. Haal onder de kop 'Systeemfouten' het vinkje bij 'De computer automatisch opnieuw opstarten' weg.

Veder kun je ook kijken in je logboeken welke fouten het systeem heeft gehad.... (configuratiescherm->systeembeheer->logboeken)

Heb je al gekeken of er een patch voor het het spel is gemaakt wat dit probleem oplost??? Er zijn namelijk meer spellen die er last van hebben....

Succes ermee!!!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 17:01
[DnC]
[DnC] is offline
Bedankt voor de reacties

Ik had trouwens al eens de eerste keer toen het gebeurde de nieuwste patch gedownload en geïnstalleerd en daardoor kwamen er allemaal rare foutmeldingen. Toen had ik Morrowind geuninstalleerd, folder gedelete en weer opnieuw geïnstalleerd.

Ik zal dat "automatisch opnieuw opstarten" uitdoen wel als eerste proberen.

Als het probleem nog niet opgelost is dan zien jullie vanzelf wel weer hier een berichtje van me staan
Met citaat reageren
Oud 21-12-2002, 19:20
p-chez
p-chez is offline
Citaat:
[DnC] schreef:

Ik zal dat "automatisch opnieuw opstarten" uitdoen wel als eerste proberen.

Als het probleem nog niet opgelost is dan zien jullie vanzelf wel weer hier een berichtje van me staan
Dat zou het probleem moeten oplossen.
Reageren

Regels voor berichten