Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 11:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik had een aantal vragen over de correctie van de examens, namelijk:
- Ik heb morgen al mijn m&o examen. Moet mijn docente dan wachten met nakijken tot alle examens geweest zijn of mag ze daar bij wijze van spreken gelijk na het examen al aan beginnen?
- Als ik wil weten hoe ik het gemaakt heb en mijn docente heeft het al nagekeken, mag ze dan tegen mij zeggen dat ik het bijvoorbeeld goed of slecht gemaakt heb en eventueel hoeveel punten ik na de eerst correctie heb of moet ik echt wachten tot de uitslag?

Weet iemand hier iets van?
Oud 18-05-2004, 11:18
M@rco
M@rco is offline
Ze mogen het nakijken wanneer ze willen, maar je moet toch echt wachten tot de uitslag (17 juni ofzo?). Tot die tijd mogen ze echt helemaal niks zeggen.

Je kan natuurlijk wel na het examen kijken wat je ongeveer goed had op http://www.eindexamens.nu

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 11:28.
Oud 18-05-2004, 11:55
PV
PV is offline
hm, volgens mij heeft mijn aardrijkskundeleraar toen wel al nadat hij het examen had nagekeken, verteld wat de score ongeveer zou zijn. Weet het niet zeker
Oud 18-05-2004, 13:17
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
M@rco schreef op 18-05-2004 @ 12:18 :
Ze mogen het nakijken wanneer ze willen, maar je moet toch echt wachten tot de uitslag (17 juni ofzo?). Tot die tijd mogen ze echt helemaal niks zeggen.

Je kan natuurlijk wel na het examen kijken wat je ongeveer goed had op http://www.eindexamens.nu
Helemaal mee eens, zo is het bij ons verteld.
Oud 18-05-2004, 13:20
Liss
Liss is offline
Ze mogen inderdaad gelijk gaan nakijken maar helemaal niets over de uitslag zeggen. Dit mag je dan ook pas te horen krijgen op de dag wanneer je al je cijfers krijgt.
Bij ons 2 jaar geleden kregen we wel wat los uit sommige leraren, maar het mag dus eigenlijk niet.
Oud 18-05-2004, 13:32
Freestyler*
Freestyler* is offline
dat mag toch best?!
ik dacht dat de leraar gewoon bepaalde of hij wilde zeggen tegen de leerlingen hoe ze het ongeveer gemaakt hadden..
Oud 18-05-2004, 13:57
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Liss schreef op 18-05-2004 @ 14:20 :
Ze mogen inderdaad gelijk gaan nakijken maar helemaal niets over de uitslag zeggen. Dit mag je dan ook pas te horen krijgen op de dag wanneer je al je cijfers krijgt.
Bij ons 2 jaar geleden kregen we wel wat los uit sommige leraren, maar het mag dus eigenlijk niet.
mag inderdaad officieel niet. Maar ik heb min of meer een akkoord je met een leraar, waarvan het vak van hem (aardrijkskunde) voor mij zegmaar het belangrijkste vak is qua cijfer nu, dus die dag is voor mij D-Day. En hij zei dat hij me waarschijnlijk wel een indicatie kon geven van wat mijn cijfer ongeveer was, tussen 4-5 etc zegmaar.
Kan ik natuurlijk wel zelf nakijken via internet, maar dan heb je nooit de "preciese" beoordeling natuurlijk....... hopen datie me dan over 2 weken voor een stukje uit mn lijden wil verlossen

En verder weet ik eigenlijk niet wat slopender gaat worden, de komende 2 weken of de tijd we moeten wachten op de officiele uitslag... wordt allebei knap kl*te volgens mij
Oud 18-05-2004, 14:57
Balance
Balance is offline
De docent mag het nakijken zodra jij het hebt ingeleverd. Veel docenten bij ons kijken dan ook na tijdens dat ze moeten surveilleren.
Maar ze mogen nog niks zeggen, omdat er ook nog een 2e corrector moet nakijken en de normering nog niet bekend is. Het aantal punten kan nog best verschillen bij een 2e corrector met een afwijkende denkwijze en ook de normering kan nog heel erg veranderen. Een docent kan het dan niet maken om al iets verteld te hebben aan de leerling en dus mag het officieel ook niet.
Oud 18-05-2004, 15:03
Miss Helena
Miss Helena is offline
Officieel mogen leraren niks zeggen en mogen ze beginnen met nakijken zodra ze dat willen. Toen ik mijn havo-examen had gedaan, hoorde ik van bepaalde leraren al dat ik het examen goed had gemaakt. Het mag eigenlijk niet, maar ik hoop toch echt dat ze dat dit jaar weer doen
Oud 18-05-2004, 19:49
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-05-2004 @ 15:57 :
De docent mag het nakijken zodra jij het hebt ingeleverd. Veel docenten bij ons kijken dan ook na tijdens dat ze moeten surveilleren.
Maar ze mogen nog niks zeggen, omdat er ook nog een 2e corrector moet nakijken en de normering nog niet bekend is. Het aantal punten kan nog best verschillen bij een 2e corrector met een afwijkende denkwijze en ook de normering kan nog heel erg veranderen. Een docent kan het dan niet maken om al iets verteld te hebben aan de leerling en dus mag het officieel ook niet.
ze mogen idd officieel niets zeggen... wat mij bij de examentraining is verteld, is dat ze tijdens examens ook echt moeten surveilleren, en NIETS anders mogen doen....

ondankt dat alles zo streng volgens regels moet lopen, is er blijkbaar aan de kant van leraren nogal wat speling
Oud 18-05-2004, 20:51
Balance
Balance is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 18-05-2004 @ 20:49 :
ze mogen idd officieel niets zeggen... wat mij bij de examentraining is verteld, is dat ze tijdens examens ook echt moeten surveilleren, en NIETS anders mogen doen....
Ook voor dat geldt dan dat het OFFICIEEL zo is
De docenten bij ons baalden in voorgaande jaren altijd als wij een toets pas aan het einde van de examenweek hadden, omdat ze graag onze toets wilden nakijken bij het surveilleren. Dan hadden ze wat te doen...

En afkijken kan je nog steeds niet, want ze kijken echt wel af en toe op. En aangezien er iemand voor je, achter je, links van je en rechts van je zit, kun je nooit door hebben of ze allemaal bezig zijn met iets of dat er een iemand op je let.
Oud 18-05-2004, 22:11
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Balance schreef op 18-05-2004 @ 21:51 :
Ook voor dat geldt dan dat het OFFICIEEL zo is
De docenten bij ons baalden in voorgaande jaren altijd als wij een toets pas aan het einde van de examenweek hadden, omdat ze graag onze toets wilden nakijken bij het surveilleren. Dan hadden ze wat te doen...

En afkijken kan je nog steeds niet, want ze kijken echt wel af en toe op. En aangezien er iemand voor je, achter je, links van je en rechts van je zit, kun je nooit door hebben of ze allemaal bezig zijn met iets of dat er een iemand op je let.
gelukkig ben ik ook niet van plan om af te kijken, dat risico is me veeeeeeeeeeeeeel te groot. Enige wat ik niet hoop is dat er op een gegeven moment eentje over mn schouder gaat meestaren, en dan loopt te etteren over mn grm-inhoud (alleen formules, m&o). Heb ergens zo'n gevoel dat ze bij mij op school niet snappen wat wel/niet mag. (terwijl nota bene onze examencoordinator heeft gebeld met cito over wat wel/niet mocht, en bij beprekingen zou het op de schoolsite komen, is niet gebeurd dus geen beperkingen aan het gebruik.....) maar de communicatie bij mij op school is nog slechter dan die tussen 2 bakstenen, dus
Advertentie

Regels voor berichten