Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2002, 12:37
me-myself&anne
me-myself&anne is offline
Zouden jullie liever nu nog gewoon 'klein' zijn?? En waarom wel/niet? Waren jullie vroeg gelukkig(er)??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2002, 12:44
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Mja, hoef je je nergens zorgen over te maken, geen problemen, geen ruzie.....
nouwja, je herrinnerd je vooral de leuke dingen van toen je klein was, (ik iig wel) toen was natuurlijk ook niet alles leuk. maar toch.
Oud 12-05-2002, 12:44
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
ik niet, als kind werd er al gelijk (te)veel verwacht van hoe je het in de toekomst zou moeten kunnen doen. Als volwassene (...ahum...) heb je dat meer zelf in de hand.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 12:47
Verwijderd
opzich is het fijn om gwoon nix van al die ellende te zien enzow. lekker onbezorgd zijn... mja, toen ik kind was had ik elke dag wel een paar x ruzie met mun ouders (lag niet aan hun hoor, ik was gwoon zown dramkind), en tja, dat wil ik toch liever niet.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 13:53
Zaza123
Zaza123 is offline
Ik heb ook toen ik jong was niet echt een prettig leven gehad, en ik wilde altijd erg snel opgroeien enz. En mede doordat ik vroeger al erg groot was heb ik nooit een "op-schoot-kruip-en-knuffel-jeugd"gehad. En ik was in m'n gedrag altijd al erg volwassen, daarom ben ik ook niet zo goed in de omgang met leeftijdsgenoten, ik kan beter met oudere mensen opschieten, en gelukkig ben ik ook toen ik klein was nooit echt geweest. En omdat ik alles zover verdrongen heb beginnen m'n herinneringen pas bij 10 ofzo. Dus ik zou denk ik zeggen dat ik niet weer klein zou willen zijn omdat ik dan nog veel afhankelijker van m'n ouders zou moeten zijn, en alle rampen nog een keer moeten ondergaan, niet dat het nu niet slecht gaat ofzo ( ) maar nu kan ik er deels voor weglopen, door bijv. bij m'n beste vriend ofzo in te trekken...........
Oud 12-05-2002, 14:10
zonneschijn
zonneschijn is offline
nee, wil absoluut niet meer terug naar vroeger, toen werd ik namelijk gepest. maar ik snap wel wat je bedoeld, als ik terug zou kunnen gaan naar een andere jeugd zonder pesten wel ja. de onbezorgdheid van kinderen, je hoeft je nog nergens druk om te maken
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 14:24
the Comebackkid
the Comebackkid is offline
echt waar, ik zou er alles voor over hebben om weer lekker naar de basisschool of vooral de kleuterschool te gaan, echt vet!!!!!!!

De mooiste tijd uit mijn leven echt dat komt nooit meer terug, zo goed kan het nooit meer worden. Vechten om onbenullige dingetjes, een paar klappen uitdelen en dan de volgende dag het weer gewoon goed maken. Lekker op mijn fietsje de hele dag rondrijden en met lego bouwen. In de zomer elke dag naar het open lucht zwembad met de hele klas. Hutten bouwen, liefdesbrieven aan meisjes schrijven, school zonder huiswerk!!!!!! En op Woensdagmiddag vrij.

Schit, Ik zou mijn leven van toen zo graag over willen doen. Naderhand is het eigenlijk alleen maar achteruit gegaan, tot nu toe, Nu begin ik eindelijk het idee te krijgen dat ik zelfstandig ben en kan doen wat ik wil, als je 16 bent wil je veel maar moet je aan 1 stuk door verantwoording afleggen.

Nee.....laat mij maar met lego spelen.
Oud 12-05-2002, 14:37
Slither
Slither is offline
Ik zou niet graag terug willen gaan naar mijn 'kind zijn', hoewel ik 't toen érg naar m'n zin had Geen hoge prestaties hoeven te leveren, gewoon jezelf zijn... Maar toch, 'k vind 't nú ook wel aardig lopen, ik heb niets om over te klagen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 14:50
damaetas
damaetas is offline
neej, ik denk dat ik nu gelukkiger ben dan toen, het gaat dus in stijgende lijn, mogen we hopen
Oud 12-05-2002, 15:49
lady_x
lady_x is offline
Als kind ga je zorgeloos je leven door maar besef je niet wat het echte leven is en kan je niet genieten van goeie momenten terwijl nu wel. Nee, ik zou dus niet terug willen maar wel in de toekomst eens piepen om te zien hoe de dingen daar verlopen binnen enkele jaren bijvoorbeeld. Jammer dat dat niet kan, zou wel eens interessant kunnen zijn.
Oud 12-05-2002, 17:38
eeh...?
eeh...? is offline
Ik had het er laatsat nog over met een vriendin, toen was alles zooow simpel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 19:10
kleine wicca
kleine wicca is offline
jah....moeilijk..
in je kinderjaren kan alles lekker zonder zorgen gaan, maar daar wordt wel voor een groot deel bepaald wie je later wordt,,, je opvoeding en je omgeving ed......
duss jah enne..je krijgt makkelijker liefde en veel knuffels van je ouders, dat doen ze later niet meer omdat ze denken daje da niet wil (en vaak ook egt niet wil!!! ), maar dan gaa je het wel meteen weer eer respecteren als ze het wel doen, dan betekent het veel meer.......en verders..ah je kan je eiegn keuzes maken maar daar moet je dan ook weer de consequenties van onder ogen kunnen zien, ook weer moeilijk....

hummm...
Reageren

Regels voor berichten