Advertentie | |
|
![]() |
|
als we kunnen beseffen dat we nog kind zijn, kun je denk ik ook makkelijker huilen. Of in ieder geval je gevoelens beter uitten. Als een volwassen persoon is het veel moeilijker om echt te kunnen huilen doordat je zelf misschien denkt dat dat kinderachtig is of om je groot te houden. Dus hopen alle emoties van binnen op en dat zorgt ervoor dat je van binnen heel veel pijn voelt terwijl je van buiten lacht. Ik ben zelf ook zo, maar ik denk dat als je wat meer 'huilt' het leven wat makkelijker is!
||
Verwijderd
|
Citaat:
het is iets dat ik mijzelf heb aangeleerd en door te beseffen dat ik nog lekker kind ben gaat dat niet over ofzo.. daar moet je aan werken. kind of niet.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik vind het heerlijk om kind te zijn en daar geniet ik dan ook van. als je ziek bent bijvoorbeeld je nog lekker laten verzorgen door je moeder met fruit enzo en gisteren ben ik nog wezen wippen en klimmen met mn vriend en had ik de neiging om weer te schommelen (alleen er was geen schommel ![]() en dat schommelen met springen, leuk dat je dat noemt.. dat deed ik altijd ja.. al lang niet meer gedaan.. goed idee ![]() |
![]() |
||
Citaat:
en niet iedereen heeft dat meegekregen, of kan dat even makkelijk.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
nou ja, kijk ik ben nu 15 jaar.. en af en toe vind ik het echt heeerlijk om nog even dat kind te zijn, bijvoorbeeld door met speelgoed van me zusje te spelen ofzo*met haar dan.. niet in me eentje* of een tekenfilm ofzo te kijken...
maar ik vind het ook geweldig om gewoon met mn ouders of grootouders ofzo over verschillende onderwerpen te discussieren.. dus het is een beetje moeilijk allemaal.. maarja.. hoort bij het ouder worden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik ben ngo steeds ontzettend kinderlijk hoor, alleen maar omdat ik vind dat kinderen een makkelijker leven hebben, ze denken minder na en hebben dus minder problemen. Ik betrap me er heel vaak op dat ik ontzettend kinderlijk reageer, als ik mn zin niet krijg ga ik zeuren enzo. Ik ben ook nog best into kinderlijke dingen, knuffels, kleurtjes, plaatjes enzo.
Ik kan mn ouders niet als kind zien nee, omdat het voor mij heel duidelijk is dat zij zichzelf niet als kind zien maar als duidelijke volwassene. Ik kan alleen in mensen het kind zien als ze dat zelf ook doen.
|
als kind verwonder je je nog over dingen...
ik denk dat de meesten dat zijn ontgroeid... er zitten te veel regels en van alles en nog wat in je hoofd om nog inzicht te hebben als een kind... ik leg het even uit: je zit aan tafel... en je pa ofzo ook... opeens begint je pa te zweven... als volwassene zeg je dat dat niet kan... je ziet het gebeuren, maar kan in paniek raken omdat het onmogelijk is volgens jouw regeltjes van zwaartekracht... een kind van drie zou zeggen: Papa vliegt... met andere woorden... die accepteert het nog... die staat er nog voor open... verwondert er zich nog over... niemand hier doet dat nog... en ik denk dat dit het belangrijkste is als je het hebt over eigenschappen van een kind...
|
![]() |
Gedicht gemaakt naar aanleiding van dit topic:
Rollen van een heuvelrug Zingen in een blijde pas Bellen blazen naar de zon En dansen in het bloemengras Zwaaien naar de wereld Schommelen tot de wolken Aai voor lieve stoute poes En zie het water kolken! Ijsje op de harde grond Rozenblaadjes in een potje Een ballon al in de lucht En spelen met marmotje Tranen op kapotte knie En armen in de zachte wind Beestje in een boterbakje Tekent het onbevangen kind (staat ook op dansen op papier)
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Advies: donorbaby voor ziek kind Rollo Tomasi | 34 | 01-02-2006 16:50 | |
Verhalen & Gedichten |
Van ruzie komt pijn, en wie mooi wil zijn moet huilen. giftig kevertje | 6 | 28-04-2004 18:19 | |
Verhalen & Gedichten |
Niet altijd kind zijn. Dreamerfly | 9 | 09-01-2004 13:44 | |
Psychologie |
Soms word ik een kind, help HelpMePlease | 40 | 02-10-2003 16:11 | |
Psychologie |
kind van een donor.. vlindertje85 | 0 | 12-09-2002 15:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn laatste uur als kind | 13 | 02-11-2001 20:19 |