Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-05-2004, 18:43
JJ13
JJ13 is offline
de laatste tijd zie ik alles niet meer zo goed zitten. een van de redenen is t volgende: ik heb via n forum n tijd geleden n jongen leren kennen, uit australie. we hebben n tijd gemaild en veel gemsnd. hij is erg depressief en ik trek me dat heel erg aan, sinds n tijd voel ik me ook slecht. hij heeft het vaak over dat hij t leven niet meer aan kan en dat hij zelfmoord wil plegen. nou sprak ik afgelopen weekend met m en toen ging het goed, hij had nieuwe medicijnen, n nieuwe vriendin enz. nu heb ik gisteren n mail gekregen waarin hij zegt dat zn vriendin door hem zelfmoord heeft geprobeert te plegen en dat hij zichzelf zit te snijden enzo. hij sloot de mail af met: goodbye and thanks for the memory. verder weet ik niks van m, dus ik voel me nu zo kut, want ik weet niet of hij nu zelfmoord heeft gepleegd of niet. wat moet ik doen??
Oud 20-05-2004, 18:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Niet meer aan denken en verder gaan. Jezelf meesleuren, heb je daar iets aan? Nee. Als hij wel zelfmoord heeft gepleegd, heb je sowieso geen contact meer met hem. Heeft hij het niet gedaan en wil je weer spreken, stop er dan mee, je kan het gewoon niet aan.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 18:53
JJ13
JJ13 is offline
ik weet ook wel dat ik er niet aan moet denken, maar dat gaat niet zo makkelijk. en stoppen met mailen gaat ook niet zo makkelijk als iemand je vertelt dat jij de enige bent waar hij mee kan praten en dat hij allang dood was geweest zondr jou, dan gaat stoppen niet zomaar.
Oud 20-05-2004, 18:56
Fantôme
Fantôme is offline
meisjemeisje toch...
was jij ook degene die vorige keer een post over hem had, dat hij was weggelopen?
heb je een postadres van hem? woonde hij nog bij zijn ouders?
als dat zo is kan je een brief aan zijn ouders richten misschien...?
probeer hem anders nog een e-mail te sturen (maar ga dan niet elke minuut van de dag je mail checken om te kijken of hij heeft teruggestuurd.
ik weet het niet.... je woont ver weg, maar hebt een band met hem, maar je kan niet naar hem toe moeilijk, maar anders moet je echt proberen hem los te laten...

knuff, wen
Oud 20-05-2004, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-05-2004 @ 19:51 :
Niet meer aan denken en verder gaan. Jezelf meesleuren, heb je daar iets aan? Nee. Als hij wel zelfmoord heeft gepleegd, heb je sowieso geen contact meer met hem. Heeft hij het niet gedaan en wil je weer spreken, stop er dan mee, je kan het gewoon niet aan.
Ja, maar dat is wel makkelijk gezegd. Ook al ken je die persoon niet zo heel erg goed, toch kan je je daar erg druk over maken.
Ik heb dat zelf ook heel erg, zelfs als ik iemand bijna niet ken, kan ik me heel druk maken over hoe diegene zich voelt.
Probeer het wel verder van je af te zetten. Als je die persoon weer spreekt zeg dan tegen hem dat je niet meer wilt dat hij zulke negatieve dingen tegen je zegt, omdat jij je daar rot door gaat voelen.

Probeer het van je af te zetten.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2004, 19:00
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
~~Fantôme~~ schreef op 20-05-2004 @ 19:56 :
meisjemeisje toch...
was jij ook degene die vorige keer een post over hem had, dat hij was weggelopen?
heb je een postadres van hem? woonde hij nog bij zijn ouders?
als dat zo is kan je een brief aan zijn ouders richten misschien...?
probeer hem anders nog een e-mail te sturen (maar ga dan niet elke minuut van de dag je mail checken om te kijken of hij heeft teruggestuurd.
ik weet het niet.... je woont ver weg, maar hebt een band met hem, maar je kan niet naar hem toe moeilijk, maar anders moet je echt proberen hem los te laten...

knuff, wen
ja, ik was dat de vorige keer ook. ik heb helemaal geen adres ofzo van m, alleen zn mailadres. ik heb m net gemaild en ik moet gewoon maar wachten op n reactie, en ja, als die niet komt, dan moet ik me er maar bij neerleggen. dank je wel voor je lieve reactie.
Oud 20-05-2004, 19:30
Nona
Nona is offline
Pf, het duurt weken voor een brief helemaal daar is volgens mij.

Maar het is inderdaad rot zoals je het beschrijft. Ik zou me ook zorgen maken en het is ook enorm lief dat je zo om hem geeft. Maar het is niet de bedoeling dat het jou een slecht gevoel geeft, daar heb je geen vriendschap voor. Mail hem even en vraag hem zo snel mogelijk een e-mail terug te sturen, dan weet je in ieder geval dat het goed zit als hij mailt.
Daarnaast kun je weinig voor hem doen, behalve proberen hem goed advies te geven. Raad hem aan hulp te zoeken voor zichzelf en zijn vriendin, dat is denk ik het beste wat hij kan doen.
En onthoud: het is niet jouw verantwoordelijkheid. Je woont aan de andere kant van de wereld en je hebt geen verplichting iets te doen. Het is al heel lief van je dat je aan hem denkt en dat is absoluut genoeg, ok?
Oud 20-05-2004, 19:46
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Mushu schreef op 20-05-2004 @ 19:57 :
Ja, maar dat is wel makkelijk gezegd.

(...)

Probeer het van je af te zetten.
Snap je?
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:16
JJ13
JJ13 is offline
vandaag weer een mail gehad, met de boodschap dat hij er binnen 24 uur een einde aan maakt. op zn msn profiel zegt hij goodbye tegen zn vrienden (waaronder mij). ik heb m nog gemaild en als ik niks hoor moet ik het maar accepteren denk ik, hoe moeilijk het ook is.
Oud 21-05-2004, 18:20
kleinedraak
Hey meis!
Laatst had je een topic geopend hierover en hebben mensen je aangeraden afstand te nemen. Ik weet dat het moeilijk is maar je zei dat je het zou proberen! Doe dat aub want hier schiet je nix mee op!
Sterkte, en denk aan jezelf he? Vanuit hier kun je nix voor hem doen!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2004, 18:34
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
kleinedraak schreef op 21-05-2004 @ 19:20 :
Hey meis!
Laatst had je een topic geopend hierover en hebben mensen je aangeraden afstand te nemen. Ik weet dat het moeilijk is maar je zei dat je het zou proberen! Doe dat aub want hier schiet je nix mee op!
Sterkte, en denk aan jezelf he? Vanuit hier kun je nix voor hem doen!
ik heb t ook geprobeerd en het ging even goed, maar hij schreef dat hij zich zo alleen voelde zonder mn mails enz, dus toen ging het weer mis. ik wil alleen zekerheid als hij zelfmoord heeft gepleegd, dan ka ik het pas van me af zetten. ik weet dat ik niks kan doen en ik zal proberen aan mezelf te denken.
Oud 21-05-2004, 18:49
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 21-05-2004 @ 19:16 :
vandaag weer een mail gehad, met de boodschap dat hij er binnen 24 uur een einde aan maakt. op zn msn profiel zegt hij goodbye tegen zn vrienden (waaronder mij). ik heb m nog gemaild en als ik niks hoor moet ik het maar accepteren denk ik, hoe moeilijk het ook is.
Als iemand zo expliciet weergeeft dat hij er een einde aan gaat maken en dit kenbaar maakt naar al zijn vrienden, dan vraag ik mij af of hij het wel echt gaat doen. Maar, weten doe je het nooit en daarom zou ik het altijd serieus nemen. Is het wellicht een schreeuw om hulp?. Wat zou je voor hem kunnen betekenen?, waar zal hij steun aan hebben, zonder dat je je zelf er in verliest? Lastig om het zo uit je hoofd te zitten, immers hij Zit in je hoofd.

Wat zeg jij tegen hem in een mail, op msn of telefonisch? en hoe reageert hij op jou?. Hoe groot is het beroep dat hij op jou doet en in hoeverre beïnvloedt dat jou?
Oud 21-05-2004, 18:59
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 21-05-2004 @ 19:49 :
Als iemand zo expliciet weergeeft dat hij er een einde aan gaat maken en dit kenbaar maakt naar al zijn vrienden, dan vraag ik mij af of hij het wel echt gaat doen. Maar, weten doe je het nooit en daarom zou ik het altijd serieus nemen. Is het wellicht een schreeuw om hulp?. Wat zou je voor hem kunnen betekenen?, waar zal hij steun aan hebben, zonder dat je je zelf er in verliest? Lastig om het zo uit je hoofd te zitten, immers hij Zit in je hoofd.

Wat zeg jij tegen hem in een mail, op msn of telefonisch? en hoe reageert hij op jou?. Hoe groot is het beroep dat hij op jou doet en in hoeverre beïnvloedt dat jou?
ik heb alleen contact met m via mail en msn. hij zegt tegen mij dat hij maar 2 mensen heeft waar hij alles tegen kan zeggen en ik ben er een van, hij zegt dat hij zonder mij en zn beste vriend allang dood was geweest, hij voelde zich alleen toen ik m even niet mailde, ik weet niet of hij het niet meent van zn zelfmoord, en ik kan m alleen bereiken via de mail. ik wil m gewoon niet in de steek laten door m niet meer te mailen. en ik neem het ook serieus, maar ik zal het misschien nooit zeker weten. hij heeft via zn msn profiel al zn vrienden gedag gezegd, dus het lijkt me dat hij het meent, ik weet het gewoon niet. het beinvloedt mij in zoverre dat ik eerst n vrolijk iemand was en de laatste tijd steeds somberder wordt, ik weet dat dat helemaal niet goed is, maar toch is het zo.
Oud 21-05-2004, 19:09
Dreamerfly
Dreamerfly is offline
Citaat:
JJ13 schreef op 21-05-2004 @ 19:59 :
ik heb alleen contact met m via mail en msn. hij zegt tegen mij dat hij maar 2 mensen heeft waar hij alles tegen kan zeggen en ik ben er een van, hij zegt dat hij zonder mij en zn beste vriend allang dood was geweest, hij voelde zich alleen toen ik m even niet mailde, ik weet niet of hij het niet meent van zn zelfmoord, en ik kan m alleen bereiken via de mail. ik wil m gewoon niet in de steek laten door m niet meer te mailen. en ik neem het ook serieus, maar ik zal het misschien nooit zeker weten. hij heeft via zn msn profiel al zn vrienden gedag gezegd, dus het lijkt me dat hij het meent, ik weet het gewoon niet. het beinvloedt mij in zoverre dat ik eerst n vrolijk iemand was en de laatste tijd steeds somberder wordt, ik weet dat dat helemaal niet goed is, maar toch is het zo.
Als je voor jezelf besluit toch met hem te blijven mailen; hoe zou je dan toch contact met hem kunnen houden per mail, maar dat je jezelf er niet in mee sleept?. Dat je aangeeft dat je steeds somberder wordt, dat geeft al aan dat je, je zelf er in aan het verliezen bent. Laat je niet meeslepen meid. Wat doe jij met al die verhalen die je van hem aanhoort?, kan jij het kwijt ergens in?

Laatst gewijzigd op 21-05-2004 om 19:12.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 17:49
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
Dreamerfly schreef op 21-05-2004 @ 20:09 :
Als je voor jezelf besluit toch met hem te blijven mailen; hoe zou je dan toch contact met hem kunnen houden per mail, maar dat je jezelf er niet in mee sleept?. Dat je aangeeft dat je steeds somberder wordt, dat geeft al aan dat je, je zelf er in aan het verliezen bent. Laat je niet meeslepen meid. Wat doe jij met al die verhalen die je van hem aanhoort?, kan jij het kwijt ergens in?
ik kan niet stoppen met m te mailen, hij heeft gelukkig geen zelfmoord gepleegd, daar ben ik in ieder geval blij om. ik kan het wel kwijt aan iemand, aan n vreindin en ik schrijf t ook in een dagboek, dan raak ik het ook kwijt. aan de ene kant wil ik het er met m over hebben, maar aan de andere kant wil ik m daar ook niet mee kwetsen en hem t gevoel geven dat hij mij niks kan zeggen.
Oud 22-05-2004, 17:56
Fantôme
Fantôme is offline
lieve meis,

ik ben blij dat hij je heeft teruggemailt.
maar weetje, hij maakt het voor jou wel ontzettend moeilijk!
hij zegt iedere keer dat hij zm gaat plegen, en dat is iets wat voor jou niet te controleren valt Dus jíj zit steeds in die spanning. maar meizzie, als hij het doet is het zijn keuze en zijn verantwoordelijkheid. Het is erg, heel erg, dat het zo heeft moeten lopen, maar probeer zijn keuze te accepteren dan, dat zou voor jou uiteindelijk het beste zijn. jij hebt alles gedaan wat je kon!! je bent oprecht een vriendin voor hem geweest, en hij heeft dan veel aan je gehad, en door jou ook de tijd gehad goed over deze daad na te denken. Dat hij dan desondanks besluit er een einde aan te maken, is erg, maar je kan niks anders dan het accepteren denk ik. Ik begrijp heel goed dat dat heel erg moeilijk is en dat het je een heel machteloos gevoel moet geven!! praat er dan ook over. Kan je dat? heb je iemand om erover te praten??

hou je taai meis!! liefs, wen
Oud 22-05-2004, 18:10
DG
DG is offline
als iemand staat te roepen dat ie er een eind aan maakt doet die dat toch niet(denk ik)
die gozer is gewoon eenzaam en heeft hulp nodig
ik vind dat je geen zielige verhaaltjes moet ophangen al heb je er geen zin meer in of je ziet t niet meer ziten moet je dat snel doen en niet aan iedereen gaan vertellen

en WTF gaat ie op ze msn afscheid nemen van ze vrienden en welke wereld leeft die gozer?

Laatst gewijzigd op 23-05-2004 om 09:36.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2004, 18:16
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
DG schreef op 22-05-2004 @ 19:10 :
als iemand staat te roepen dat ie er een eind aan maakt doet die dat toch niet(denk ik)
die gozer is gewoon eenzaam en heeft hulp nodig
misschien.
maar als hij het roept om aandacht. waarom dat bij iemand die aan de andere kant van de wereld woont? en als zij één van de twee mensen was tegen wie hij álles kon zeggen, hoort dit waarschijnlijk bij dat alles... en zal hij het dus niet tegen veel mensen zeggen enzow.
Oud 23-05-2004, 09:34
DG
DG is offline
ja ik weet niet of die gozer een cam heb, miss zit ie wel gewoon samen met ze maat met een Big Smile zielige verhaaltjes op te hangen om haar een beetje te fokken

er lopen genoeg para mensen rond , dus sluit niks uit
Oud 23-05-2004, 13:08
JJ13
JJ13 is offline
Citaat:
DG schreef op 23-05-2004 @ 10:34 :
ja ik weet niet of die gozer een cam heb, miss zit ie wel gewoon samen met ze maat met een Big Smile zielige verhaaltjes op te hangen om haar een beetje te fokken

er lopen genoeg para mensen rond , dus sluit niks uit
in t begin heb ik daar ook aan gedacht, maar dan heeft hij t wel heel goed voor mekaar als dat zo is, kheb met zn vrienden gemaild en ik weet gewoon dat dat niet het geval is.
Reageren

Regels voor berichten