Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2004, 08:52
iamcj
iamcj is offline
Haai,

Ik moet een aantal spelletjes gaan maken voor een website.

Ik was aanvankelijk enthausiast over Flash, maar die scripttaal die erachter zit, vind ik maar bagger omdat code goed lijkt, maar toch niet werkt of de ene keer wel en de andere keer niet en waarom, ik zou het niet weten.

Toen bedacht ik me ineens activeX contols, ik heb er nog nooit 1 gemaakt, maar ik ben wel thuis in vb, dus ik denk niet dat dat een probleem is.

Nu de vraag, ben ik een beetje compatible met verschillende besturingssystemen en browsers en raden jullie het gebruik aan of af en kan ik me beter gaan verdiepen in flash actionscript?

Uitgangspunten:
Ik moet er niet te veel tijd aan kwijt zijn
Moet op zoveel mogelijk systemen/browsers werken

Alvast bedankt!
Oud 26-06-2004, 10:32
miss_hopeloos
miss_hopeloos is offline
Hey, ActiveX werkt niet onder Linux/UNiX enz.. Volgens miij alleen in IE en dan vanaf versie 4.x en netscape denk vanaf versie 5 ofzo. In de MSDN vindt je wel veel over ActiveX -> t'is best complex trouwens
Oud 26-06-2004, 10:49
M@rco
M@rco is offline
ActiveX == Internet Explorer. Denk dus dat Flash Actionscript een betere oplossing is.
Oud 26-06-2004, 14:26
Chilli Dude
Chilli Dude is offline
je kan ook met lingo werken...

lingo kan je onder andere scripten in Macromedia director, voor de graphics zou ik dan wel weer flash gebruiken want daarin is director niet zo goed maar ligt er wel aan wat voor spelletje je wil maken maar met lingo is het scripte opzich goed te doen, vrij eenvoudig...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten