Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-06-2004, 02:08
Verwijderd
Het was daar dan, het examengala.
Te vroeg aanwezig voor de verandering met hoge verwachtingen. Na 10 minuten te wachten mocht ik dan naar binnen met wat klasgenoten. Een biertje hier een biertje daar en het gezelschap nam toe. Na een half uurtje was de zaal vol met chique-gekleedde mensen die wel zin hadden in een gezellige avond, zoals ik.

Het bier en de wijn ging goed naar binnen bij het volk en men kwam los. Een gesprekje hier en een gesprekje daar. Tot op een gegeven moment een klasgenote mij meldt dat ik zo'n aardige jongen was en ze zo goed kon praten. Ik was het gewend dus deed wat ik altijd deed, ik luisterde. Ik luisterde en knikte af en toe instemmend mee, deed af en toe mn eigen zegje en luisterde weer.

De avond vorderde en ik kwam maar van mijn plaats af, een kleine boodschap en ik mengde mij maar wat in het gezelschap. Een gratis biertje hier, een rondje daar. Praten met mensen waarmee je normaal nooit praten, te horen krijgen dat die ene leuke meid toch zeker geen vriendje had en erachter komen dat die ene meid ook Blind Guardian zo goed vond.

En dan de meid die je zo leuk leek. Ze leek zo aardig, zo onschuldig en zo lief. Je praat wat met haar vriendin over haar en vervolgens wat met de meid zelf. Nog geen 2 minuten later staat ze met een of andere player te zoenen vlak achter je. "Och joh, je bent het gewend" murmel je naar jezelf. Maar toch brokkelt er weer een deeltje van binnen af. "Ik gun het haar wel hoor" zei haar vriendin semi-troostend. Alsof ik daar wat aan heb. "Wat een mensenkennis heb je toch Gersom", ja, behalve als ik denk iemand leuk te vinden. Een hekel aan haar kon ik niet hebben, ik wou zelf eigenlijk hetzelfde dus ik kon haar nergens van beschuldigen, wel?

Je gaat maar weer doen waar je goed in bent en bekend om staat; de aardige jongen uithangen. Wat praten, wat luisteren en wat meelachen en -dansen, de standaardrituelen.

Tot op een gegeven moment er een dame dronken was. Je helpt haar maar want wat zou je anders moeten doen? Eenmaal buiten krijg je wat opmerkingen naar je hoofd terwijl je de dronken madam naar een rustig plekje probeer te brengen. Ik kreeg wat beschuldigingen in mn richting wat met het mannelijk geslachtsdeel had te maken maar ik nam het haar niet kwalijk. Ik zei dat ze het maar moet lozen "eenmaal er vanaf voel je je toch echt beter" zei ik om het ranzige ritueel aan te moedigen. Ze hing echter enkel om me heen, het was de eerste keer dat een meid echt haar armen om me heen sloeg, maar wat denk je, ze was dronken. Haar beste vriendin kwam vervolgens naar buiten en zei dat ik met haar aan het vozen was. "Ik hou haar ik enkel warm", meldde ik. Ze was ijkoud en nadat ik mn ervaring qua dames aan haar had uitgelegd geloofde ze wel dat ik geen verkeerde dingen met haar zou doen. Het kleine lichtpuntje was nog dat ze me een kus gaf en zei dat ik lief was, dat zeg en doe je echter nogal gemakkelijk wanneer je dronken bent. Een taxi regelen, een glasje water halen, het werk zonder beloning, tenzij je het jezelf inspreekt.

Weer naar binnen en met de restanten nog wat te eten en drinken halen en de afspraken die je had gemaakt om verder uit te gaan negeren. Nadat de groep zonder een woord wegging kwam ik onderweg nog twee meiden tegen die in dezelfde richting moesten als ik. "Ben je alleen", ik knikte wat en zei dat ik alleen naar het gala was gegaan, wie had ik mee moeten nemen? Ze vroegen of ik niemand anders kon vinden en dat we ze zouden kunnen brengen. Ik bleef bij ze en haalde mn fiets, ik vroeg wat voor ze rond of iemand mee wou gaan om ze te brengen. De persoon die ze had gebracht was gewoon weg gegaan. Toen plots twee jongens aankwamen en zeiden dat ze wel in die richting gingen was je natuurlijk out of the picture. Na een paar keer heb je dat wel door en je weet wat je te doen staat. Gewoon naar huis en slapen, je ziet wel wat er verder gebeurd.

Eenmaal thuis kan het colbertje en de rest van het pak uit, de schoudervulling die de gehangen schouders ontkende mocht uit.

Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 02:19.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-06-2004, 02:37
Preaper
Preaper is offline
Een klaaggezang van iemand die sociaal niet ver scoort.

Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 02:40.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 02:39
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 05-06-2004 @ 03:37 :
Een klaaggezang van iemand die sociaal niet ver scoord.
Scoort

Doet me denken aan een uitspraak die op die avond werd gemaakt.
"Sociale mensen zijn vaak wanhopig", de drank had mn naïeve idealen verdrongen om er tegen in te gaan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 02:41
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 05-06-2004 @ 03:39 :
Scoort

Doet me denken aan een uitspraak die op die avond werd gemaakt.
"Sociale mensen zijn vaak wanhopig", de drank had mn naïeve idealen verdrongen om er tegen in te gaan.
Zoals ik al eerder zei, vindt ik dat dit 'verhaaltje' nogal getuigd van weinig inzicht.
Oud 05-06-2004, 02:42
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 05-06-2004 @ 03:41 :
Zoals ik al eerder zei, vindt ik dat dit 'verhaaltje' nogal getuigd van weinig inzicht.
Inzicht tonen is niet een deel van dit verhaal.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 03:03
Preaper
Preaper is offline
Citaat:
Dr0_ol schreef op 05-06-2004 @ 03:42 :
Inzicht tonen is niet een deel van dit verhaal.
Wat wil je er dan mee bereiken?
Oud 05-06-2004, 07:37
Pandemonium
Pandemonium is offline
aawh

*kusje*
Oud 05-06-2004, 10:51
Verwijderd
Citaat:
Preaper schreef op 05-06-2004 @ 04:03 :
Wat wil je er dan mee bereiken?
Moet je nou serieus overal een nutteloze discussie uithalen? Moet je overal nou zo moeilijk op in gaan? Dat gesprek op onzin was van mijn kant geen betoog. Dat ik volgens jou met be-argumentatie zou moeten komen om mijn standpunt te verdedigen volgens jou is wel zulke BS.
Niet alles hoeft een discussie te zijn en kan iets zijn zoals het er staat. Dit was gewoon om iets van me af te schrijven. Dat kan in een dagboek maar die heb ik niet in dit gaat sneller. Normaal had ik mn eigen stukje webspace ervoor maar die is weg dus deed ik het hier maar.
Als het je irriteert kijk je er niet naar, als het zogenaamd goed advies is met opgebouwde kritiek (waar vroeg ik daar om?) doe je meerdere mensen een plezier het voor je te houden.

(en nu hou ik er over op)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:08
Outdated Spirit
Outdated Spirit is offline
Ik ken het

Op mijn gala ging het er wat minder aan toe maar goed.

Positieve inzien van alles. Dat meisje weet dat jij dr alleen maar hielp en ze herinnert zich heus nog wel wie haar zo goed verzorgt heeft.

Bovendien, krijg je een leuke meid hoor Ik was precies zo ik heb nu ook n schat van n vriendin dus ehm ja.. Tussen deze en de vorige relatie zat 1.5 jaar..
Oud 05-06-2004, 11:10
professor2
professor2 is offline
iets doen zonder beloning is goed voor je karma
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:12
Outdated Spirit
Citaat:
professor2 schreef op 05-06-2004 @ 12:10 :
maar niet voor je hart.
Oud 05-06-2004, 11:12
Outdated Spirit
Citaat:
bovendien wordt alles beloond maar niet altijd zo dat je het van te voren wist.
Oud 05-06-2004, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 05-06-2004 @ 12:08 :
Ik ken het

Op mijn gala ging het er wat minder aan toe maar goed.

Positieve inzien van alles. Dat meisje weet dat jij dr alleen maar hielp en ze herinnert zich heus nog wel wie haar zo goed verzorgt heeft.

Bovendien, krijg je een leuke meid hoor Ik was precies zo ik heb nu ook n schat van n vriendin dus ehm ja.. Tussen deze en de vorige relatie zat 1.5 jaar..
Ja maar normaal gesproken moet dat kind niets van me Maar ja, het uiteindelijke bedankje maakte het misschien nog wel wat goed.

En die leuke meid mag dan wel eens opschieten

Citaat:
En waar zorgt uiteindelijk een goede karma voor?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:14
Outdated Spirit
Citaat:
Dr0_ol schreef op 05-06-2004 @ 12:13 :

En die leuke meid mag dan wel eens opschieten

Dat waren precies mijn woorden 3 weken geleden
Oud 05-06-2004, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 05-06-2004 @ 12:14 :
Dat waren precies mijn woorden 3 weken geleden
3 weken of niet, ik ben het wachten gewend
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:18
Outdated Spirit
Citaat:
Dr0_ol schreef op 05-06-2004 @ 12:15 :
3 weken of niet, ik ben het wachten gewend
ik was het wachten zat en gewend. en das erg
Oud 05-06-2004, 11:19
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 05-06-2004 @ 12:18 :
ik was het wachten zat en gewend. en das erg
Het begint te komen
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:20
Outdated Spirit
Citaat:
Dr0_ol schreef op 05-06-2004 @ 12:19 :
Het begint te komen
hmhm, good luck somebody will find you
Oud 05-06-2004, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Outdated Spirit schreef op 05-06-2004 @ 12:20 :
hmhm, good luck somebody will find you
She seems to be blind
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 11:22
Outdated Spirit
Citaat:
Dr0_ol schreef op 05-06-2004 @ 12:21 :
She seems to be blind
Ach niet lang meer hoor
Oud 05-06-2004, 11:47
Tisch
Tisch is offline
Goed, schrijfgedeelte dan maar?

Slecht geschreven, want je perspectief lijkt nergens op.
Je hebt echter wel een zeker ritme in je zinnen. Dat is voldoende om de tekst af te lezen, dus dat doe je goed.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 21:54
Astuanax
Astuanax is offline
Ik vind het wél een goede tekst! Leest vlot en nodigt uit om verder te lezen (enkel de laatste alinea was er teveel aan)
Reageren

Regels voor berichten