Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-05-2004, 22:21
michieltje
michieltje is offline
ik heb weer eens last van mijn rug, voor het eerst weer sinds 2 maanden heb ik wee rugpijn. volgens de leeraares op de sportschool heb ik een kronkelende ruggegraad. nu heb ik er iets op gevonden. Ik ga op mijn rug liggen, iemand van een kilo of 80 off meer laat ik da een voet op mijn rug zetten, de andere voet die zet de andere helpende persoon dan op mijn onderrug, midden boven stukje voor stukje en dan knak ik mijn hele rug en da is de pijn over.
Wat ik nu graag zou weten is dit verstandig, en therapeutisch verantwoord, en zijn er ook mensen die hier ervaring me hebben zoja, wat hebben jullie eraan gedaan. na een fisiotherapeut gaan vind ik nog wat overdreven en teveel gedoe, moet je eerst na de huisarts gaan en dan afspraken maken (die ik vervolgens weer vergeet ) laat me hear from u
dank je voor je tijd
Oud 25-05-2004, 22:34
Yvat
Yvat is offline
Je moet zeker naar de fysiotherapeut gaan,die heeft er voor geleerd hoe ze moet 'kraken' .
Jk loop ook bij de fysio voor m'n rug en m'n klachten zijn al een stuk minder
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 15:05
damaetas
damaetas is offline
heel erg onverantwoord.
ik deed dit vroeger ook soms maar als ik nu zie hoe omzichtig de osteopaat mn wervels kraakt. het kan trouwens heel goed zijn (heb ik al es gehad) dat je wervel de verkeerde kant op wordt gekraakt en dan is het helemaal ellende, geloof me maar.

die techniek wordt trouwens in azië toegepast door de rijstwerkers. je mag ecter nooit iemand op je rug laten staan die zwaarder is dan jezelf.

kan je niet zelf afspraken maken met de fysio/osteopaat/chiropractor?
Oud 26-05-2004, 17:11
Roos
Roos is offline
Dit is absoluut niet verantwoord.

Als je naar de huisarts gaat, en vraagt om een verwijzing naar een manueel therapeut ('kraker'), dan kan hij eens goed naar je rug kijken, en je op professionele wijzen kraken.

Daarnaast kan hij je ook wat oefeningen geven om de pijn tegen te gaan. Dat kost meestal maar 2 minuutjes per dag, en bij mij heeft het erg goed geholpen. Dan hoef je ook niet vaak langs tekomen bij die therapeut, want die oefeningen zorgen ervoor dat je geen pijn krijgt, omdat bepaalde spieren sterker worden
Oud 27-05-2004, 13:06
boer
boer is offline
laat iemand het vel achter je ruggegraat stevig vastpakken en dan zo hard mogelijk aan trekken.

Zet 1 voet op de rand van een tafel en buig dan het been waarvan je de voet op de tafel hebt staan en houd je bovenlichaam recht.

ga op je buik liggen en druk jezelf omhoog, maar blijf met je middel op de grond.

ga op je rug liggen met je benen gestrekt. Buig dan 1 been en pak de knie vast met je handen (wel op je rug blijven liggen) en druk je knie naar je borst toe.

En voor de rest die standaard dingen om je rug los te maken en je buik en rug spieren trainen voor meer steun.

Regels voor berichten