Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 13:18
lollol
lollol is offline
Ik heb nu het volgende abonnement voor internet:
Planet ADSL Comfort
- €54,95 per maand
- Downloadstream: 2048 Kbit/s
- Uploadstream: 320 Kbit/s
- 25 MB homepageruimte
- 4 mailboxen
- 5 e-mail adressen per mailbox
- fair use policy

Nu vind ik het bedrag van €54,95 per maand erg veel. Ik wil dus een goekopere provider voor ADSL. Hetgene wat voor mij van belang is:
- Het bedrag (moet ong. €25 zijn)
- Downloadstream (moet natuurlijk zo hoog mogelijk zijn)
- En er moet geen datalimiet zijn.

Welk provider/internet moet ik nu nemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-05-2004, 13:43
Verwijderd
Je wil voor een duppie op de eerste rij zitten..
Dat gaat je niet lukken..

50,- is helemaal niet verkeerd, maar raad je dan eerder xs4all aan..

Datalimiet is er altijd wel, onbeperkt is onmogelijk..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:45
lollol
lollol is offline
Citaat:
********** schreef op 26-05-2004 @ 14:43 :
Datalimiet is er altijd wel, onbeperkt is onmogelijk..
Dit is niet zo! Heb nu geen datalimiet.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
lollol schreef op 26-05-2004 @ 14:45 :
Je hebt een fair use policy. Dat is niet hetzelfde als een onbeperkte datalimiet (wat volgens mij grammaticaal niet eens kan? geen datalimiet dan.)
Als jij per maand honderden gigs download, dan komen ze echt wel aan de bel trekken hoor.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 13:59
Auryon
Auryon is offline
*slik* Ik wist niet dat breedband zo duur was in Nederland. Ik woon in België en voor 45 Euro hebben wij een downstream van theoretisch 8Mbit/s (in praktijk ongeveer 4-5Mbit/s), upload van 126 kBit/s. Spijtig genoeg wel datalimiet van 10 gigabyte. Maar voor 1 euro per maand per gigabyte is die op te voeren tot 20 gigabyte.

Concurrentie is dus toch niet altijd goed voor de prijzen

Moet het echt ADSL zijn? Want ik dacht dat @home ongeveer dezelfde snelheden had voor een iets lagere prijs, als ik mij niet vergis.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 14:35
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
Auryon schreef op 26-05-2004 @ 14:59 :
Want ik dacht dat @home ongeveer dezelfde snelheden had voor een iets lagere prijs, als ik mij niet vergis.
klik, en ze hebben poort 25 geblokt, dus e-mail over het netwerk kan je vergeten, je eigen server is niet toegestaan, sommige modems maken een router onmogelijk, maar als je niet zoveel vraagt van internet, en zelf geen servers draait is er niks aan de hand, dan is het een prima host.
Oud 26-05-2004, 14:50
Engadin
Engadin is offline
Ik zou voor demon of speedlinq gaan. ik weet niet of speedlinq goede service bied, maar ze zijn wel redelijk goedkoop.
Oud 26-05-2004, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Auryon schreef op 26-05-2004 @ 14:59 :
*slik* Ik wist niet dat breedband zo duur was in Nederland. Ik woon in België en voor 45 Euro hebben wij een downstream van theoretisch 8Mbit/s (in praktijk ongeveer 4-5Mbit/s), upload van 126 kBit/s. Spijtig genoeg wel datalimiet van 10 gigabyte. Maar voor 1 euro per maand per gigabyte is die op te voeren tot 20 gigabyte.

Concurrentie is dus toch niet altijd goed voor de prijzen

Moet het echt ADSL zijn? Want ik dacht dat @home ongeveer dezelfde snelheden had voor een iets lagere prijs, als ik mij niet vergis.
Nou ja duur..
Ik bedoel.. jou upload is gewoon echt hopeloos traag..
En je dataverkeer is wel echt heel minimaal..

Als jij 50Gb wil downloaden epr maand zit je ook al een de 50,-
Maar jij hetb wel een trage upload.. ik niet..
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 16:37
Marcus
Marcus is offline
Citaat:
********** schreef op 26-05-2004 @ 17:28 :
Ik bedoel.. jou upload is gewoon echt hopeloos traag..

Maar jij hetb wel een trage upload.. ik niet..
Ik up met 64 Kbits/s, dat zuigt pas
Oud 26-05-2004, 17:47
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ik het Planet Internet Standard
€34,90 per maand en ook fair use policy.
1024/320 Kbit/s
Voor de rest hetzelfde.

Maar is dat dan niet iets? Wel een lagere downloadscream, maar is dat zo erg?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 17:50
Martin
Martin is offline
Demon, 39,95 per maand (ADSL)

1024 down / 512 up

Tijdelijk geen aansluitkosten en gratis modem. Verbinding delen is toegestaan, eigen server draaien is toegestaan. FUP. (En ik heb nog nooit zo'n goede, snelle en klantvriendelijke helpdesk gehad).

Trouwens, mijn Demon-verbinding is nog nooit down geweest, dit in tegenstelling tot mijn @home verbinding....
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:02
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
lollol schreef op 26-05-2004 @ 14:45 :
Ja dat heb je wel, je provider wilt alleen het limiet niet noemen. Een FUP is ook een limiet, alleen willen ze daarbij de limiet niet noemen. Maar geloof me, zij hanteren gewoon een harde regel "daar mag je niet overheen". Doe je dat wel, krijg je een mailtje dat je verbruik niet onder de Fair Use Policy valt.

Denk je dat het bij mij anders is? Ik heb een 100GB limiet, als ik één maand 120GB verbruik, en de andere 80GB, is er niets aan de hand. Wel als ik structureel over de limiet ga.
Oud 27-05-2004, 00:48
lollol
lollol is offline
Planet heeft wel een FUP, maar andere providers weer niet, zoals DEMON. Ik ken dan ook gasten, die dan 24 uur per dag zitten de downloaden, en geen enkele brief krijgen. Die krijgen ze pas, als ze "een overlast vormen voor andere gebruikers".
En wat betreft de provider, heb ik al iets denk ik:

Tiscali ADSL Live! 4Mb

- Eenmalig bedrag: €359 (dit is dan voor 18 maanden)
- Dit komt neer op een bedrag van €20 per maand
- Downstream: 4096 Kbit/s
- Upstream: 640 Kbit/s
- 75× sneller dan telefoonlijn
- Datalimiet: 20 000 MB!!!!!!!!!
- Dynamisch IP-adres
- 5 mailboxen
- 50MB per mailbox
- 25 e-mailadressen
- Homepage: 50MB
- 10 gratis SMS'jes versturen vanaf je PC
- Gratis moden twv €69,-
- Gratis aansluitkosten twv €79,95

Volgens mij is dit een WICKED DEAL
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 06:42
Martin
Martin is offline
Citaat:
lollol schreef op 27-05-2004 @ 01:48 :
Planet heeft wel een FUP, maar andere providers weer niet, zoals DEMON.
*kuch* Ga jij eers even research doen vóór je gaat blaten? Ik heb Demon, heb een FUP en ze gaan in ieder geval nog niet klagen bij bijna 40GB dataverkeer...

Citaat:
Ik ken dan ook gasten, die dan 24 uur per dag zitten de downloaden, en geen enkele brief krijgen. Die krijgen ze pas, als ze "een overlast vormen voor andere gebruikers".
Dat is het principe van FUP...

Citaat:

Tiscali ADSL Live! 4Mb
- Dynamisch IP-adres
- 5 mailboxen
- 50MB per mailbox
- 25 e-mailadressen
- Gratis moden twv €69,-

- Download is redelijk, upload is ook niet slecht.
- Je hebt dus wél een datalimiet. Weet waar je aan begint...
- Dynamisch IP, draaien van eigen server is dus bijna onmogelijk
- Mailboxen zijn niet zo interessant
- Homepageruimte is ook niet interessant, ze bieden toch geen PHP/MySQL
- 10 gratis SMS-jes versturen? Een sigaar uit eigen doos...
- Bijna alle providers geven een gratis modem en rekenen geen aansluitkosten...

Nog een ding, Tiscali zit op een eigen netwerk en op het netwerk van KPN. Om nou te zeggen dat dat zulke geweldige netwerken zijn... Je kan beter kiezen voor een netwerk van BBNED (zoals Demon etc.)

---

Ik denk dat jij eerst eens goed moet kijken naar de abbonementsvormen voordat je een keuze maakt of een "goede" deal te hebben gevonden .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 07:07
Verwijderd
Citaat:
Planet heeft wel een FUP, maar andere providers weer niet, zoals DEMON. Ik ken dan ook gasten, die dan 24 uur per dag zitten de downloaden, en geen enkele brief krijgen. Die krijgen ze pas, als ze "een overlast vormen voor andere gebruikers".

Tiscali ADSL Live! 4Mb

- Dynamisch IP-adres
- 5 mailboxen
- 50MB per mailbox
- 25 e-mailadressen
- Gratis moden twv €69,-

Net waar jij de uitroep tekens zet zou ik vraagtekens zetten..
20Gb is echt niet zoveel..
Je kunt er wel mee downloaden maar niet veel..
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 08:07
Verwijderd
Citaat:
Martin schreef op 27-05-2004 @ 07:42 :
Nog een ding, Tiscali zit op een eigen netwerk en op het netwerk van KPN. Om nou te zeggen dat dat zulke geweldige netwerken zijn... Je kan beter kiezen voor een netwerk van BBNED (zoals Demon etc.)
Er is niets mis met het netwerk van Tiscali. Ik heb het zelf ook en geen klachten, volgens mij is het netwerk nog nooit (hoe noemen jullie dat? 'down') geweest.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 08:25
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 26-05-2004 @ 18:47 :

Wel een lagere downloadscream, maar is dat zo erg?
Volgens mij kan je beter een zo groot mogelijke downstream hebben. Als gewone gebruiker heb je geen hoge upstream nodig. Tenzij je per dag echt 10-tallen megabyte wilt uploaden of een server wilt opzetten.

Downloaden tegen 500-600 Kb/seconde is dan weer wel een heerlijkheid
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:22
lollol
lollol is offline
Wat betreft die datalimiet. Dat maakt niet uit, want je betaalt maximaal €18,- per maand extra. Dat betekent dus dat je voor €38,- internet hebt met een downstream van 4096 Kbit/s. Dat zie je niet veel (of wel )
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 11:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
Auryon schreef op 27-05-2004 @ 09:25 :
Volgens mij kan je beter een zo groot mogelijke downstream hebben. Als gewone gebruiker heb je geen hoge upstream nodig. Tenzij je per dag echt 10-tallen megabyte wilt uploaden of een server wilt opzetten.

Downloaden tegen 500-600 Kb/seconde is dan weer wel een heerlijkheid
Dat was de gedachte ja, maar een verbinding met 128 of 196kbps upstream noem ik geen breedband.

Het mooie van het internet is dat het tweeweg communicatie is, maar door een uploadstream op modemsnelheid beperkt dat behoorlijk deze mogelijkheden. Video chat, telefoneren en voor P2P heb je goede upstream nodig. 256kbps is het absolute minimum om zich "breedband" te mogen noemen, meen ik. Het verschil tussen 8Mbps en 2Mbps vind ik niet zo groot. Datalimiet en upstream zijn dan belangrijker dan een nóg grotere downstream.
Oud 27-05-2004, 13:55
lollol
lollol is offline
Citaat:
Martin schreef op 26-05-2004 @ 18:50 :
Demon, 39,95 per maand (ADSL)

1024 down / 512 up

Tijdelijk geen aansluitkosten en gratis modem. Verbinding delen is toegestaan, eigen server draaien is toegestaan. FUP. (En ik heb nog nooit zo'n goede, snelle en klantvriendelijke helpdesk gehad).

Trouwens, mijn Demon-verbinding is nog nooit down geweest, dit in tegenstelling tot mijn @home verbinding....
Dan kun jij in ieder geval toch beter overstappen naar Tiscali ADSL Live 4Mb. Je download is dan 4× sneller, en je upload is ook ietsje sneller. EN het is goedkoper. Waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 16:27
Auryon
Auryon is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 27-05-2004 @ 12:51 :
Dat was de gedachte ja, maar een verbinding met 128 of 196kbps upstream noem ik geen breedband.

Het mooie van het internet is dat het tweeweg communicatie is, maar door een uploadstream op modemsnelheid beperkt dat behoorlijk deze mogelijkheden. Video chat, telefoneren en voor P2P heb je goede upstream nodig. 256kbps is het absolute minimum om zich "breedband" te mogen noemen, meen ik. Het verschil tussen 8Mbps en 2Mbps vind ik niet zo groot. Datalimiet en upstream zijn dan belangrijker dan een nóg grotere downstream.
Tja, het hangt uiteindelijk allemaal een beetje af van waarvoor je het gebruikt he. Persoonlijk heb ik er niet zo een probleem mee dat upstream beperkt is.

Videochat doe ik dagelijks enkele uren met mijn vriendin, dus daarvoor is snelheid goed. De momenten dat ik zelf echt last heb van die beperking is als ik foto's of andere bestanden naar m'n site aan het uploaden ben. Videoconferencing (voice+video) lukt ook niet zo super, maar dat gebruik ik ook niet.

De datalimiet die suckt daarentegen wel behoorlijk. Maar eens het aantal breedbandaansluitingen gestabiliseerd is, zullen veel van die limieten bij kabel/ADSL wel verdwijnen denk ik. (hoop ik )

Je zal volgens mij nooit het "ideale" product vinden. Je moet gewoon het product vinden dat het beste past bij je behoeften .
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:50
Martin
Martin is offline
Citaat:
lollol schreef op 27-05-2004 @ 14:55 :
Dan kun jij in ieder geval toch beter overstappen naar Tiscali ADSL Live 4Mb. Je download is dan 4× sneller, en je upload is ook ietsje sneller. EN het is goedkoper. Waarom niet?
Redenen genoeg, service van Demon bevalt me goed, stabilteit is perfect, ook de continuïteit van de snelheid is uitstekend. Ik zie geen redenen om over te stappen aangezien ik op het zeer stabiele netwerk van BBned zit.

En BBned/demon stuurt tenminste netjes een mailtje als er onderhoud in de buurt is...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:13
Verwijderd
Met het netwerk vcan KPN is helemaal niks mis..
Ik heb nog nooit gehad met xs4all dat ik niet online kon..
(Mijn broer heeft demon, die heeft al wel wat downtime gehad..)
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 21:20
M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Martin schreef op 27-05-2004 @ 07:42 :
Met het netwerk van Tiscali is helemaal niets mis. Demon gebruikt het ook. Het is minstens zo goed als BBNed, als het niet beter is.
Oud 27-05-2004, 22:57
lollol
lollol is offline
Citaat:
M@rco schreef op 27-05-2004 @ 22:20 :
Met het netwerk van Tiscali is helemaal niets mis. Demon gebruikt het ook. Het is minstens zo goed als BBNed, als het niet beter is.
Precies, dat zijn ook de reactie die ik hoor. Maar een nadeel van Tiscali ADSL Live 4Mb is de dynamische IP. Kan iem. mij hier meer over vertellen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-05-2004, 23:16
Marcus
Marcus is offline
Dynamische ip houd in dat je ip adres gewijzigd kan worden door je provider. Soms ook door jezelf. Niet altijd

Nadeel kan zijn dat als je een server draait, je deze opnieuw in moet stellen als je ip gewijzigd wordt (denk aan shoutcast)

voordeel is dus wel dat je bans kan ontduiken op deze manier. Je wacht tot je provider je een nieuw ip geeft en voila jij surft weer op het forum waarvan je verbannen bent.
Oud 27-05-2004, 23:29
Verwijderd
Op zich is een dynamisch ipo geen ramp, als je een statische hostname hebt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 00:51
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 28-05-2004 @ 00:29 :
Op zich is een dynamisch ipo geen ramp, als je een statische hostname hebt
Wel als je wilt hosten, want dat is gekoppeld aan IP.

Bovendien ben ik van mening dat iedereen een eigen - gekocht - IP adres of range dient te hebben, die op naam staat van de persoon. Maar dat is een andere discussie.
Oud 28-05-2004, 08:34
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-05-2004 @ 01:51 :
Wel als je wilt hosten, want dat is gekoppeld aan IP.

Bovendien ben ik van mening dat iedereen een eigen - gekocht - IP adres of range dient te hebben, die op naam staat van de persoon. Maar dat is een andere discussie.
Maar je weet zelf ook dat dat vrijwel onhaalbaar is..
Beetje tekort aan IP's (als je echt iedereen een eigen IP geeft dan..).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:06
lollol
lollol is offline
Citaat:
Dj Mark schreef op 28-05-2004 @ 00:16 :
Dynamische ip houd in dat je ip adres gewijzigd kan worden door je provider. Soms ook door jezelf. Niet altijd
Om de hoeveel tijd (dagen maanden ) wordt je IP dan veranderd?
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
lollol schreef op 28-05-2004 @ 12:06 :
Om de hoeveel tijd (dagen maanden ) wordt je IP dan veranderd?
Als je een inbel verbinding (ADSL/ISDN/Gewoon) hebt dan is het iedere keer als je opnieuw inbelt..
Als je echt een vaste lijn hebt dan is het vaak's nachts..
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 12:49
Enlightenment
Enlightenment is offline
Citaat:
********** schreef op 28-05-2004 @ 09:34 :
Maar je weet zelf ook dat dat vrijwel onhaalbaar is..
Beetje tekort aan IP's (als je echt iedereen een eigen IP geeft dan..).
4.3 miljard IP adressen is niet genoeg om ieder mens op aarde een IP adres te geven, maar wellicht wel genoeg om alle online mensen een eigen IP te geven. Alle huishoudens moet ik zeggen, thuis deel je met je mensen gewoon 1 IP.

Maar ik zat meer te denken aan IPv6, waarbij dat probleem is opgelost. Te meer omdat de Verenigde Staten wel 75% van alle IP adressen in handen hebben, terwijl zij slechts één land zijn. Eerlijk delen noemen ze dat, dat vertellen ze ook aan de olieboeren in Irak, wij hebben iets voor jou gedaan (uhhuh) en we willen daar ook wat voor terug.

Oud 28-05-2004, 15:39
Koen
Koen is offline
Citaat:
Martin schreef op 27-05-2004 @ 21:50 :
Ik zie geen redenen om over te stappen aangezien ik op het zeer stabiele netwerk van BBned zit.
Ik wil de Demon lol niet verpesten aangezien ik zelf ook Demon heb en daar in de regel best over te spreken ben, maar het volgens jou 'oh zo heilige en uber-stabiele netwerk van BBNed' bestaat alleen in sprookjes. De laatste maand of 2 is dat netwerk namelijk helemaal niet zo stabiel meer, valt bij een aantal mensen vrij consequent de verbinding weg en is soms de snelheid ver te zoeken. Ik ben persoonlijk wel tevreden en heb hier weinig last van, maar er zijn ook mensen waar dit anders zit. (Getuige de Demon thread op GoT) Dus zo 'zeer stabiel' is dat hele BBNed nou óók weer niet.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 19:37
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm, nu is het wel zo: mensen klagen sneller dan dat ze zeggen dat iets wél goed werkt. Als het goed werkt hoor je mensen er vaak niet over, pas als het níet goed werkt.

Ik ben zelf erg tevreden over mijn BBned Wide Open abo.
Oud 29-05-2004, 09:29
Verwijderd
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-05-2004 @ 20:37 :
Hm, nu is het wel zo: mensen klagen sneller dan dat ze zeggen dat iets wél goed werkt. Als het goed werkt hoor je mensen er vaak niet over, pas als het níet goed werkt.

Ik ben zelf erg tevreden over mijn BBned Wide Open abo.
Mij hoor je wel altijd zeggen dat xs4all goed is,
ik heb dan ook nog nooit downtime, vertraging, of wat dan ook gehad..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten