Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2006, 10:30
G.T.C.
G.T.C. is offline
Over 3 maanden loopt mijn Hi €20 abbo af. Dus ik ging kijken op de website van Hi om te verlengen. Tot mijn verbazing krijg ik véél minder korting op toestellen dan wanneer ik een nieuw abonnement zou afsluiten.

Ik vind dit nogal demotiverend om bij Hi te blijven, want als ik een nieuw abbo zou afsluiten bij een andere provider krijg ik wel een gratis toestel. En bovendien kan je tegenwoordig gewoon je nummer behouden door het over te zetten.

Ik heb Hi een mail gestuurd voor een verklaring. Al snel kreeg ik een antwoord dat ze dit hogerop in het bedrijf zouden gaan bespreken en dat ze contact houden.

Heeft iemand het zelfde probleem gehad en hoe is dit op te lossen? Kan ik ook gewoon een nieuw Hi abbo afsluiten en dan mijn nummer van van het ene Hi abbo laten overzetten naar het andere Hi abbo?

----------------------------
Dan een andere vraag over welk toestel ik moet nemen:

Ik ben in ieder geval al zover dat ik een Nokia of een Samsung wil. Met de andere merken heb ik gewoon veel te slechte ervaringen.

Ik heb de Samsung D520 en D800 op het oog. Maar wat is nu precies het verschil tussen deze 2? Is dat alleen het grotere scherm en tv-out van de d800?

In principe hoeft mijn mobiel alleen te kunnen bellen en smsen en een agenda erin, en dan een zo lang mogelijke batterijduur. Ik heb wel wat zitten zoeken op internet naar de batterijduur van verschillende telefoons, maar dat is echt een onbegonnen werk.
Weten jullie een paar toestellen met een relatief extreem lange batterij duur?
------------------------------

Bedankt voor alle hulp!
Oud 14-05-2006, 18:28
Darko
Darko is offline
Dikke bullshit dat ze dat hogerop gaan bespreken, want dit is het algemene beleid van KPN. Ze geven nieuwe klanten hogere korting dan bestaande klanten. Dat deed tot voor kort elke provider. Wat ik je kan adviseren is gewoon naar T-mobile of Vodafone te gaan voor normale kortingen. Naar mijn weten is een interne portering van je nummer (abbo naar abbo) niet mogelijk. Of het werkt door eerst je abbo om te zetten naar prepaid en dan weer naar een abbo, weet ik niet precies, zou je eens moeten uitzoeken.

Als je toestellen wil vergelijken zou je even op www.newmobile.nl kijken. Daar kan je heel makkelijk allerlei toestellen vergelijken.
Oud 14-05-2006, 18:34
Shadina
Shadina is offline
Citaat:
Darko schreef op 14-05-2006 @ 19:28 :
Dikke bullshit dat ze dat hogerop gaan bespreken, want dit is het algemene beleid van KPN. Ze geven nieuwe klanten hogere korting dan bestaande klanten. Dat deed tot voor kort elke provider. Wat ik je kan adviseren is gewoon naar T-mobile of Vodafone te gaan voor normale kortingen. Naar mijn weten is een interne portering van je nummer (abbo naar abbo) niet mogelijk. Of het werkt door eerst je abbo om te zetten naar prepaid en dan weer naar een abbo, weet ik niet precies, zou je eens moeten uitzoeken.

Als je toestellen wil vergelijken zou je even op www.newmobile.nl kijken. Daar kan je heel makkelijk allerlei toestellen vergelijken.
Volgens mij kan het wel hoor. Je nummer behouden ook al ga je naar een andere provider. (niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik had zoiets gehoord) Ikzelf heb altijd al een abo van Orange, maar omdat de telefoon die ik wil pas half juli uitkomt, en mijn abo al begin juni.. heb ik voor anderhalve maand prepaid van t-mobile. Ik kan dan gewoon mijn nummer behouden. Als je het gewoon een maand van tevoren regelt kun je je nummer behouden (moet je aanvragen).
Met citaat reageren
Oud 14-05-2006, 19:38
Darko
Darko is offline
Citaat:
Shadina schreef op 14-05-2006 @ 19:34 :
Volgens mij kan het wel hoor. Je nummer behouden ook al ga je naar een andere provider. (niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik had zoiets gehoord) Ikzelf heb altijd al een abo van Orange, maar omdat de telefoon die ik wil pas half juli uitkomt, en mijn abo al begin juni.. heb ik voor anderhalve maand prepaid van t-mobile. Ik kan dan gewoon mijn nummer behouden. Als je het gewoon een maand van tevoren regelt kun je je nummer behouden (moet je aanvragen).
Ik had het dan ook over een interne portering, dus binnen Hi...
Oud 17-05-2006, 11:41
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Darko schreef op 14-05-2006 @ 19:28 :

Ik heb een mail terug gekregen dat ze €70 extra korting willen geven. Dus nu zou het nog maar 70 euro zijn voor die samsung. (anders is het €139)
Maar ja, dan is ie dus nog steeds niet gratis. Ik heb ze nogmaals gemailt dat ik alleen bij Hi wil blijven als ik een gratis toestel krijg.

Later zat ik me te bedenken dat ik ook best een sim-only abbo kan nemen. Ik vind het heel leuk speelgoed zo'n nieuw toestel, maar ik gebruik er uiteindelijk niks van.

Kan ik wel mijn Hi nummer laten porteren naar Debitel KPN?

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 11:44.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 13:23
Darko
Darko is offline
Citaat:
G.T.C. schreef op 17-05-2006 @ 12:41 :
Ik heb een mail terug gekregen dat ze €70 extra korting willen geven. Dus nu zou het nog maar 70 euro zijn voor die samsung. (anders is het €139)
Maar ja, dan is ie dus nog steeds niet gratis. Ik heb ze nogmaals gemailt dat ik alleen bij Hi wil blijven als ik een gratis toestel krijg.

Later zat ik me te bedenken dat ik ook best een sim-only abbo kan nemen. Ik vind het heel leuk speelgoed zo'n nieuw toestel, maar ik gebruik er uiteindelijk niks van.

Kan ik wel mijn Hi nummer laten porteren naar Debitel KPN?
Dat willen ze idd nog wel eens doen bij klanten, vaak levert het ook wat meer op als je belt met de klantenservice dan wanneer je naar de winkel gaat bij een verlenging.

SIM-only is erg handig als je nog een goede telefoon hebt waarvan je zeker weet dat hij nog zeker een jaar vooruit kan, dan bespaart het je behoorlijk wat geld.

Of je je nummer naar Debitel kan porteren zou ik eigenlijk niet weten. Zit een beetje in dubio, aan de ene kant is Debitel zelfstandig en gebruikt men alleen het netwerk van KPN, aan de andere kant krijg je gewoon een SIM-kaart van KPN bij je Debitel abbo, ik zou even naar de winkel gaan daarvoor.
Oud 17-05-2006, 14:11
waaromniet?
waaromniet? is offline
Of sowieso niet naar debitel gaan. Zijn evengoedkope deals te vinden bij vrijwel alle andere fatsoenlijke providers
Oud 17-05-2006, 14:23
Shadina
Shadina is offline
Ik krijg trouwens altijd een nieuw toestel als ik mijn abo (Orange) verleng. Is volgens mij gewoon hetzelfde als wanneer je een nieuwe klant bent.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 17:22
Darko
Darko is offline
Citaat:
Shadina schreef op 17-05-2006 @ 15:23 :
Ik krijg trouwens altijd een nieuw toestel als ik mijn abo (Orange) verleng. Is volgens mij gewoon hetzelfde als wanneer je een nieuwe klant bent.
Dat ligt aan een aantal factoren. Ten eerste je bundel, hoe duurder jouw maandelijkse bundel is, des te meer korting ze je geven. Ten tweede de contractduur, een 1-jarig contract krijgt een stuk minder korting dan een 2-jarig contract. Ten derde het toestel (wat op zich vrij logisch is), hoe duurder het toestel, des te meer betaal je bij.
Bij sommige providers is het tenslotte nog altijd gewoonte om een nieuw abbo een hogere korting te geven dan een verlenging.
Reageren

Regels voor berichten