Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2004, 21:25
Rachel
Rachel is offline
LAKS krijgt veel fouten in examens binnen
26 mei 2004, 21:39:42

HILVERSUM (ANP) - Het was woensdag een chaotische dag voor het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS). Volgens een woordvoerder kwamen veel meldingen binnen van fouten in examens.

Met name de examens in grootschrift voor dyslectische leerlingen bevatten slordigheden, zoals het wegvallen van zinnen of woorden en een foute schaalberekening in het havo-examen natuurkunde.

Ook in het vmbo-examen maatschappijleer klopte een vraag over belangenorganisaties niet, volgens de woordvoerder. In het examen Latijn van het vwo kwam verder een vraag voor over een stijlfiguur, die niet tot de examenstof behoort. Het havo-examen natuurkunde bevatte verder fouten in het correctievoorschrift , het formulier met de juiste antwoorden waarmee docenten de toets nakijken.

Bij het LAKS kwamen woensdag 6263 klachten binnen. De teller van het totaal aantal meldingen staat inmiddels op 21.119. Over het havo-examen wiskunde kwamen de meeste klachten binnen . Leerlingen vonden de vraagstelling te moeilijk en klaagden dat examens van voorgaande jaren, die ze tevoren oefenen, gemakkelijker waren. Vooral het onderdeel kansberekening ervoeren ze als lastig.

Uit een peiling op de website van het LAKS (www.eindexamen.nu) bleek woensdag dat 55 procent van de examenkandidaten vindt dat ze te weinig tijd hebben voor hun examens. Aan het onderzoek deden 5000 leerlingen mee, aldus de zegsman. Het LAKS neemt deze resultaten mee naar de eindbespreking met het Cito en de Centrale examencommissie vaststelling opgaven (Cevo), die de eindnormering vaststelt. Die laatste heeft al aangegeven ernaar te kijken, wist de woordvoerder.
------------------------------------------------------------------

Lekker lullig voor de natuurkunde mensen , ben je straks blij dat je iets goed had, is het antwoordblad fout
Advertentie
Oud 26-05-2004, 21:37
Shade
Shade is offline
Zo dat van wiskunde is misschien wel in ons voordeel!!
Oud 26-05-2004, 21:38
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Shade schreef op 26-05-2004 @ 22:37 :
Zo dat van wiskunde is misschien wel in ons voordeel!!
daarom deed ik dat dikgedrukt
Oud 26-05-2004, 21:48
Shade
Shade is offline
Jammer trouwens dat ze nix zeggen over duits vraag 25...
Oud 26-05-2004, 21:50
Verwijderd
ik vind dit erg slecht. Zo'n examen wordt al heel lang van te voren gemaakt en meerdere malen gechecked, dan mogen er gewoon niet zulke grove fouten inzitten, dat is echt heel matig.
Oud 26-05-2004, 22:08
luchtballon
luchtballon is offline
Ik heb het bij vraag 1 van havo wiskunde ook verkeerd gedaan. Echt te onduidelijk.

En überhaupt slecht dat er zoveel fouten in de examens zitten idd.

Maar vandaag: een eratum voor VWO natuurkunde. Lezen ze dat hele ding voor, moet er alleen het woordje 'om' in 'op' veranderd worden . Zo nutteloos.

Laatst gewijzigd op 26-05-2004 om 22:31.
Oud 26-05-2004, 22:11
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
^Dragon^ schreef op 26-05-2004 @ 22:50 :
ik vind dit erg slecht. Zo'n examen wordt al heel lang van te voren gemaakt en meerdere malen gechecked, dan mogen er gewoon niet zulke grove fouten inzitten, dat is echt heel matig.
dat moeten dan echte vakmensen zijn....... en wij als normale 6vwo leerlingen (in mijn geval dan ) pikken dr fouten uit, waarbij ze er in het bedrijfsleven allllllang hadden uitgelegen
Oud 26-05-2004, 22:21
Verwijderd
Citaat:
luchtballon schreef op 26-05-2004 @ 23:08 :
Ik heb het bij vraag 1 ook verkeerd gedaan. Echt te onduidelijk.

En überhaupt slecht dat er zoveel fouten in de examens zitten idd.

Maar vandaag: een eratum voor VWO natuurkunde. Lezen ze dat hele ding voor, moet er alleen het woordje 'om' in 'op' veranderd worden . Zo nutteloos.
inderdaad, verwacht je een belangrijke mededeling voor het veranderen van een belangrijk gegeven... de aanpassing was in dit geval niet eens noodzakelijk.
Oud 26-05-2004, 22:22
never mind
never mind is offline
ik heb het dagverslag van 25 mei gemist....

was wel benieuwd
Oud 26-05-2004, 22:39
Verwijderd
Ik had het daar vandaag ook over met m'n leraar geschiedenis In dat examen stond ook een foute bronvermelding. En hij zei al dat er over andere examens ook al zoveel klachten waren over fouten dit jaar
Oud 27-05-2004, 08:16
Rachel
Rachel is offline
idd heel erg debiel
dat wij alles der uithalen etc.
wie weet hoeveel van die hoge mensen met dat examen bezig zijn geweest.. majaa... alleen maar gunstig voor ons nu
Oud 27-05-2004, 09:38
angel-nieke
angel-nieke is offline
stom van die fouten maar wiskunde vond k eigenlijk nog best wel meevallen.... alleen da kansberekenen was idd klote...
Oud 27-05-2004, 09:41
Arox
Arox is offline
Citaat:
Rach-: schreef op 26-05-2004 @ 22:25 :
Het havo-examen natuurkunde bevatte verder fouten in het correctievoorschrift , het formulier met de juiste antwoorden waarmee docenten de toets nakijken.

natuurkunde 1 of natuurkunde 1,2?

Ik ben wel benieuwd wat hier uit komt als het Na1,2 is
Oud 27-05-2004, 10:40
Verwijderd
Er zaten ook fouten in examen Natuurkunde1 vwo, meen ik.
Oud 27-05-2004, 11:25
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
CL schreef op 27-05-2004 @ 11:40 :
Er zaten ook fouten in examen Natuurkunde1 vwo, meen ik.
om in op veranderen... maar dat is net al gezegd
Oud 27-05-2004, 13:13
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
Arox schreef op 27-05-2004 @ 10:41 :
natuurkunde 1 of natuurkunde 1,2?

Ik ben wel benieuwd wat hier uit komt als het Na1,2 is
Ja ik weet niet

@CL; ja maar daar was al een erratum (ofzo) van VOOR dat het examen begon
Oud 27-05-2004, 15:01
brennie xx
brennie xx is offline
wat stom dat er zo veel fouten in zitten zeg! die lui hebben er een heel jaar over kunne doen om ze te maken en dan vinde wij de fouten erin! is voor ons alleen maar gunstig,scheelt! us we mogen nie klagen...
Oud 27-05-2004, 16:35
Rachel
Rachel is offline
Citaat:
brennie xx schreef op 27-05-2004 @ 16:01 :
wat stom dat er zo veel fouten in zitten zeg! die lui hebben er een heel jaar over kunne doen om ze te maken en dan vinde wij de fouten erin! is voor ons alleen maar gunstig,scheelt! us we mogen nie klagen...
haha idd
Oud 27-05-2004, 16:38
Verwijderd
[QUOTE]Rach-: schreef op 26-05-2004 @ 22:25 :

Het havo-examen natuurkunde bevatte verder fouten in het correctievoorschrift , het formulier met de juiste antwoorden waarmee docenten de toets nakijken.

Nou lekker is dat....was ik blij dat ik alst goed is een 5.3 heb gehaald wat ik ook moest halen en kan dat nu dus nog vet naar beneden gaan
Oud 29-05-2004, 18:01
Rachel
Rachel is offline
[QUOTE]melissa87 schreef op 27-05-2004 @ 17:38 :
Citaat:
Rach-: schreef op 26-05-2004 @ 22:25 :

Nou lekker is dat....was ik blij dat ik alst goed is een 5.3 heb gehaald wat ik ook moest halen en kan dat nu dus nog vet naar beneden gaan
ik weet ook nie :$
Oud 30-05-2004, 17:58
annetjuh
annetjuh is offline
das wel kut dan, van natuurkunde
khad het met deze voorschriften en nakijk model
tussen de 5.5 en 7.0
dus mag niet veranderen please niet.
iets d'r onder en dan hang ik.
ach jah misschien is het zelfs nog wel gunstig hoop ik.

Regels voor berichten