Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2004, 15:12
Simon
Simon is offline
China wordt steeds toegankelijker, de communistische regering stelt de grenzen verder open. Om me heen hoor ik mensen zeggen: ik moet er snel heen, voordat het helemaal verwesterst is - en ik zie ook al her en der reclame voor vliegtickets naar China op de treinstations verschijnen.

Ben jij al eens China geweest? Zou je er graag heen willen?

Mij lijkt het echt supervet, en dan die hele Chinese muur aflopen.
Oud 01-04-2004, 15:16
Mux
Mux is offline
mijn vader gaat er om de zoveel tijd heen om te handelen en zo maar ik ben er nog nooit geweest
lijkt mij ook wel vet
Oud 01-04-2004, 16:36
Ieke
Ieke is offline
Ik zou er graag nog eens heen willen. Het lijkt me een super mooi en erg bijzonder land.
De hele chinese muur aflopen is me toch wat te ver eigenlijk. Maar ik wil het zeker wel zien. Ik denk dat er daar ook nog vrij veel mooie, bijzondere dingen zijn waar de meeste mensen hier helemaal niks van weten.
Oud 01-04-2004, 18:39
Quiana
Quiana is offline
Ik ben nog nooit in China geweest, maar het lijkt me absoluut
heel gaaf om daarheen te gaan... Vooral ook omdat het toch
vrij onbekend (voor mij) is ed, en ik ook niet echt een beeld
over dat land heb.
Oud 01-04-2004, 18:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
Wat een ontiegelijk kutland. Wat betreft de regering.... HEt land van de toekomst? yeah right, vooral doorgaan met martelingen, geen recht op vrije mening, odnerdrukking...

China is een dictatuur, maar te groot om er iets aan te doen.
Oud 01-04-2004, 19:02
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 01-04-2004 @ 19:48 :
Wat een ontiegelijk kutland. Wat betreft de regering.... HEt land van de toekomst? yeah right, vooral doorgaan met martelingen, geen recht op vrije mening, odnerdrukking...

Als het land beter wordt wat dat betreft kan het een heel erg belangrijk land worden. Ze hebben wel een zesde van de wereldbevolking. Het gaat hier vooral over vakantieland.
Oud 07-04-2004, 11:52
Simon
Simon is offline
Citaat:

China's economie groeit als een tierelier, en het rechtsysteem wordt langzaamaan verbeterd.
Oud 09-04-2004, 12:33
Fade of Light
Fade of Light is offline
Zolang ze goed in de gaten gehouden worden. Ik betwijfel of China 1 land blijft, als het daadwerkelijk meer vrijheid toestaat. Maargoed dat is slechts enigzins een gok, we zullen zien.
Oud 16-04-2004, 21:17
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:

Precies...

En om die reden trekt het me niet zo, ik boycot China liever.
Al schiet je daar ook niets mee op. Dan wordt het volk alleen maar armer, en de regering trekt zich er niets van aan.

Een andere reden voor mij om er niet heen te gaan is de taal. Ik hou er niet van om ergens te zijn waar ik de straatnaambordjes niet eens kan lezen. In (west-)Europa kan ik alle talen wel een beetje begrijpen (ik spreek Nederlands, Engels en Duits, en kan Spaans, Italiaans, Frans wel begrijpen).
Oud 16-04-2004, 22:47
M@rco
M@rco is offline
In Europa spreekt er altijd wel ergens iemand Engels. Als je in China komt ben je dus echt verloren... jij begrijpt die mensen daar niet en zij begrijpen jou niet. Zo toegankelijk is het dus niet
Oud 18-04-2004, 20:09
kiek
kiek is offline
Ik ga er dit jaar heen ik ben er ook heen geweest toen ik 2 was. De regering in China is misschien niet zo goed als in de meeste Europese landen, maar het is al beter als je het vergelijkt met 10 jaar geleden. En als je op vakantie bent denk je daar toch niet aan
Oud 29-04-2004, 17:21
luchtballon
luchtballon is offline
Ik ken veel mensen die er heel graag heen willen, dus op vakantiegebied zou het best eens kunnen dat het het land van de toekomst wordt.
Oud 14-05-2004, 22:05
Moondevil
Moondevil is offline
Weetje..China is zoo veranderd hoor echt waar. Mijn ouders zijn er opgegroeid en als je het hun vraagt is china 100 keer beter geworden in vele opzichten! Natuurlijk je kan het niet vergelijken met amerika maar china telt eenzesde van de wereldbevolking en vele mensen (westerse) beginnen met chinese lessen Dus ik denk dat china sooner or later het land van de toekomst wordt! Maarja wat vakantie betreft..het is egt zoo supertoff.. ikben er al 2 keertjes gweest en het is zo anders zo mooi en zo leuk! TOen ik er nog nooit was geweest d8 ik egt zoo ooow china hmmm das allemaal arm en vies enzoo maar nee het is zo leuk..sommige steden zoals shanghai lijkt gwoon net op new york tis nog leuker zelfs dan new york En dan heb je gwoon de cultuur en de natuur egt leuk! Dus voor vakantie is het ckr aan te raden!
Oud 12-07-2004, 12:41
Nate
Nate is offline
Tja, ik zit er, en kan alleen zeggen...

Als tourist moet je wel tegen een graaimentaliteit en tourgroepcultuur kunnen, waar in China je ook heen gaat. Als je verder weinig moeite hebt met 'natuur' in de vorm van afgezette paden door potentieel mooi gebied met plastic zakjes in de bomen en honderdeen Chinezen voor je neus; betalen (hoe weinig het ook is) voor zelfs de meest afgelegen 'attracties', en simpelweg nergens komen waar niet een groot deel van de wereldbevolking al voor je is geweest; dan sure. Mooi land.

Overigens heb ik wel de beste tijd van mijn leven in China en gehad, maar dat komt meer door de mensen. De grote muur schiet je je plaatjes van en dat is dat. Wil je 't echt leuk hebben zoek dan een plaats uit waar touristen over 't algemeen niet komen en leer een woordje Chinees. Want reken niet op 't engels buiten de grote steden, en zelfs daar niet.
Oud 14-07-2004, 14:20
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 16-04-2004 @ 23:47 :
In Europa spreekt er altijd wel ergens iemand Engels. Als je in China komt ben je dus echt verloren... jij begrijpt die mensen daar niet en zij begrijpen jou niet. Zo toegankelijk is het dus niet
Zolang je maar ni hou kunt zeggen
Oud 15-07-2004, 10:53
Breg
Breg is offline
zou graag een keer met de Trans-Siberia express van Moskou naar China willen, alleen kan ik echt geen woord Chinees...
Oud 15-07-2004, 10:57
Briseïs
Briseïs is offline
Mijn zus heeft haar stage in China gedaan, dus ze heeft 6 maandne in Shanghai gezeten. Onwijze gaaf volgens mij. Maarja das alweer een jaar of 8 geleden.

En ik heb ooit in de eerste een werkstuk gemaakt over de Chinese Muur, dus dan moet ik er wel heen natuurlijk

Maar voorlopig nog niet.
Oud 15-07-2004, 13:00
*** Sido ***
*** Sido *** is offline
vriendin v mijn zus is er nu 6 weken op vakantie
Oud 16-07-2004, 14:22
Kadaver
Kadaver is offline
Ik woon en werk momenteel in Shanghai...en ik kan zeggen dat dit inderdaad het land van de toekomst is
Oud 17-07-2004, 14:42
Nate
Nate is offline
Citaat:
Kadaver schreef op 16-07-2004 @ 15:22 :
Ik woon en werk momenteel in Shanghai...en ik kan zeggen dat dit inderdaad het land van de toekomst is
Hoe lang woon je daar al?

Ik woon in Guangxi prov. en dat is wel wat anders dan Shanghai...
Oud 22-07-2004, 19:37
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef op 15-07-2004 @ 11:53 :
zou graag een keer met de Trans-Siberia express van Moskou naar China willen, alleen kan ik echt geen woord Chinees...
Wie wel? Ik zou het gewoon doen. Lekker avontuurlijk
Ik ken trouwens iemand die dat ook gedaan heeft en het is wel een probleem maar hij is ook weer teruggekomen...
Het schijnt echt geweldig te zijn
Oud 24-07-2004, 14:43
makita
makita is offline
Citaat:
Nate schreef op 12-07-2004 @ 13:41 :
Tja, ik zit er, en kan alleen zeggen...

Als tourist moet je wel tegen een graaimentaliteit en tourgroepcultuur kunnen, waar in China je ook heen gaat. Als je verder weinig moeite hebt met 'natuur' in de vorm van afgezette paden door potentieel mooi gebied met plastic zakjes in de bomen en honderdeen Chinezen voor je neus; betalen (hoe weinig het ook is) voor zelfs de meest afgelegen 'attracties', en simpelweg nergens komen waar niet een groot deel van de wereldbevolking al voor je is geweest; dan sure. Mooi land.
hier ben ik het niet echt me eens. Ik ben net terug en heb echt zulke mooie dingen gezien ik ben op plaatsen geweest waar ze nog nooit en westerling gezien hadden en heb ook echt veel ongerepte natuur gezien. In de grote steden en bij trekpleisters als de muur enzo heb je dat touristische natuurlijk wel maar als je verder het land in gaat heb je daar absoluut geen last van.

En die mensen inderdaad ... zo lief!!
Oud 24-07-2004, 17:55
$omeone
$omeone is offline
nooit geweest, hoef er ook niet heen.
Oud 10-08-2004, 00:42
Q
Q is offline
Als ik niet zo'n moeilijke eter was geweest zou ik er volgende week nog naar toe gaan. De Chineze cultuur boeit me enorm, zo ook de taal. Maar ik vraag me af of ik ooit aan het voedsel zou kunnen wennen.

Land van de toekomst? Ja zeker weten. Het bedrijf waar ik voor werkte kwam ook in Chineze handen terecht en zo zijn ze verder bezig om China internationaal uit te dijen. Ze hebben in de hele wereld al havens, waaronder de grootste en modernste.

Ik heb zelf het een en ander geprobeerd te leren van de taal maar dat is te pittig om zo maar eventjes tussendoor te doen helaas.
Oud 10-08-2004, 00:55
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Moondevil schreef op 14-05-2004 @ 23:05 :
(...) en vele mensen (westerse) beginnen met chinese lessen
jammer, ik dacht een redelijk origineel plan te hebben

Citaat:
Moondevil schreef op 14-05-2004 @ 23:05 :
sommige steden zoals shanghai lijkt gwoon net op new york
wordt er dan echt geen enkel land gespaard?

Citaat:
makita schreef op 24-07-2004 @ 15:43 :
ik ben op plaatsen geweest waar ze nog nooit en westerling gezien hadden
hoe de fuck weet jij dat nou? serieus, wat een belachelijke opmerking, ik had het ook liever anders gezien maar de kans dat je echt op een plek bent geweest waar ze nog nooit een westerling hebben gezien is nihil

maarja.. je mag natuurlijk geloven wat je wil
Advertentie
Oud 10-08-2004, 17:08
oneMen
oneMen is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-08-2004 @ 01:55 :
jammer, ik dacht een redelijk origineel plan te hebben

wordt er dan echt geen enkel land gespaard?

hoe de fuck weet jij dat nou? serieus, wat een belachelijke opmerking, ik had het ook liever anders gezien maar de kans dat je echt op een plek bent geweest waar ze nog nooit een westerling hebben gezien is nihil

Lekker belangrijk commentaar lever jij. Zeg dan niets.

Ik zou graag naar China willen. Maar ja, ik wil in principe nog naar zoveel plaatsen, en Peru, Australië, Nieuw-Zeeland, Zuid-Afrika, Indonesië gaan toch eerst even voor. Dan India, Nepal, en China (Tibet) ook wel!
Oud 10-08-2004, 19:43
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Nee, nog nooit geweest en het trekt me ook niet. Staat helemaal niet op mijn lijstje.
Oud 13-08-2004, 13:08
jk10o7
jk10o7 is offline
Citaat:

maarja.. je mag natuurlijk geloven wat je wil [/B]

ehm... nou ja ik zal je vertellen dat je dat echt wel door hebt hoor....

Oud 15-08-2004, 12:56
makita
makita is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 10-08-2004 @ 01:55 :

ojaa je hebt gelijk hoe verzin ik het... Logisch dat jij het vanuit je stoeltje vastgekluisterd aan je computer veel beter in kan schatten dan ik. Ik kreeg vast waanideeen van die hitte enzo en dan denk je wel eens rare dingen he??
Advertentie

Regels voor berichten