![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En als zij iets zou hebben, kan je er vanuit gaan dat jij dat ook hebt. Ik zelf zou voorstellen dat je dan tot de uitslag van de test dan maar gewoon 'veilige' seks hebt mét condoom. Iets minder lekker, maar het risico niet waard als je niet kan zeggen dat je 100% zeker weet dat je geen soa hebt als je een verleden hebt met onveilige seks. Stel dat zij 1 ander had voor jou en zij elkaars eerste waren voor elkaar, dan kan je er wel vanuit gaan dat ze beide niks geks hebben. Als je onveilge seks hebt met je partner dan heb je ook seks met al diegene zijn/haar partners van voor jou.
||
![]() |
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
het is namelijk niet vastgesteld, dat als je vriendin bijv. herpes zou hebben, of andere SOA, dat jij als jij onveilige sex met haar hebt gehad, hoe dan ook besmet zou zijn geraakt, HIV bijv. is een zeer zwak virus, en er is dus zeg maar een kans van 0,01 ofzo dat je dat oploopt bij onveilig contact.. (de exacte cijfers, van onder andere ook andere SOA's zijn allemaal op te zoeken in catalogi, ) waar jij van uitgaat is een 1:1 besmetting met 100% zekerheid van overdracht... ![]() (en zo is het mij, bij het GGD safe-sex team geleerd... ![]() -- voor de TS, als je vriendin weet dat ze geen SOA's heeft, hoef jij je nergens zorgen over te maken.
|||
Citaat:
Citaat:
neem bijv. HIV, een zéér zwak (RNA?) virus, een kleine kans om daadwerkelijk besmetting te veroorzaken. . , áls je het hebt opgelopen daarentegen ben je natuurlijk wel goed het zaadje :/ ![]() en het is correct dat je zegt dat er verschil bestaat tussen overdracht tussen man>< vrouw en andersom ![]()
Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 18:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Als je vriendin met herpes rondloopt, en jij weet ervan, wil jij dan nog zomaar ff lekker met haar naar bed zonder dat het in je achterhoofd rondspeelt dat jij dat ook even op kan lopen..? ownee wacht de kans is maar 0,01.. DUH nog 99 keer te gaan na deze.. ![]() Laten we er van uit gaan dat de gemiddelde voorlichting niet verder is gegaan dan 1:1 overdracht van enige ziektes en aandoeningen. Menigeen man of vrouw zou zich dood schrikken als ze te horen krijgen dat ze het onveilig gedaan zouden hebben met iemand die HIV zou hebben. Dat is dan toch lekker 6 maanden je DOOD PIEKEREN! Praat daar maar eens iemand uit.. ofnee wacht he risico is het piekeren niet waard, toch?
|||
Citaat:
![]() het idee dat het in je hoofd blijft rondspelen zal er natuurlijk altijd zijn, daarom is het zaak in geval van herpes vooral alert te blijven en te weten wanneer de partner een herpes 'aanval' heeft. (en ja, dit kan ook bijna ongemerkt gaan.. :/ ) zekere voor het onzekere, en vooral bij eventueel wisselend contact natuurlijk hoe dan ook een condoom gebruiken ![]() Citaat:
![]() ![]() tot zover mijn toelichting.. ik ben geen professional of arts :+, maar ik mag stellen dat ik er hetgene van af weet als ik jongeren voorlichting heb moeten geven ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
a.s. vrijdag de 8ste: Mogelijk laatste Bar&Boos avond?? w/ Antidote e.a. Bokkum | 2 | 08-01-2010 11:10 | |
Drugs & Alcohol |
Trimbos waarschuwt voor mogelijke gevolgen schoonmaak-cocktail (GBL) coopergirl | 40 | 03-10-2007 08:07 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Pil en 1x perjaar tandartscontrole uit ziekenfondspakket? Gatara | 292 | 29-09-2003 19:56 | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 | |
Verhalen & Gedichten |
[beschouwing] Klonen prulleke | 3 | 31-10-2002 19:36 |