Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2004, 14:34
N00se
N00se is offline
Hi,

Ik ben gisteren voor de eerste keer naar bed geweest met mijn vriendin, zelf was ik nog maagd, zij niet meer.
Zij gebruikt de pil al een aantal maanden dus ze zij dat een condoom niet nodig was.
We hebben het dus gedaan zonder condoom.
Ze heeft mij wel al eens verteld dat er bij haar vorige vriend wel een paar condooms zijn gescheurd.

Welke mogelijke effecten kan dit dan op mij hebben ?
Daarmee bedoel ik dan van SOA's of Hiv of wat nog ??

Bedankt
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:38
Verwijderd
Dat kun je dus allemaal opgelopen hebben ja, als zij het heeft.
En zij kan het hebben ja.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:44
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
N00se schreef op 06-06-2004 @ 15:34 :
Zij gebruikt de pil al een aantal maanden dus ze zij dat een condoom niet nodig was.
Lekker slim.. De pil beschermt niet tegen soa's. Ze zal wel niet zwanger zijn. Als ze al een soa had, zou jij nu ook een soa kunnen hebben opgelopen..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 14:51
N00se
N00se is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-06-2004 @ 15:44 :
ALS ze al een soa had...
Maar dus wanneer ze er geen zou hebben kan het dus geen kwaad ?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:00
Verwijderd
Citaat:
N00se schreef op 06-06-2004 @ 15:51 :
Maar dus wanneer ze er geen zou hebben kan het dus geen kwaad ?
duh
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:02
Verwijderd
Nee, als zij geen Sexueel Overdraagbara Aandoening heeft, heb jij het ook niet.

Echter, als zij het wel heeft ( Chlamydia, Genitale wratten, Herpes genitalis, Gonorroe (druiper), Hepatitis B, Syfilis, HIV, etc.) dan heb jij een grote kans dat jij het ook hebt.

Soms heb je een SOA zonder dat je het weet. Als haar ex het had (en er zijn condooms gescheurd) dan kan zij er één hebben zonder dat zij het weet.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:42
N00se
N00se is offline
Dus is mss een gezellig doktersbezoek geen overbodige luxe ?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 15:59
x-ViXeN-x
x-ViXeN-x is offline
Zou ik wel ff doen als ik jullie was
Oud 06-06-2004, 16:10
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
WPWW schreef op 06-06-2004 @ 16:59 :
Zou ik wel ff doen als ik jullie was
In principe heeft het alleen nut wanneer zij dat doet, hij heeft nog geen onveilige seks eerder gehad, en voor meeste soa's staan incubatie tijden. Voor HIV alleenal staan een minimum van 3 maanden voordat ze duidelijk de anti-stoffen in je bloedbaan kunnen aantonen.

En als zij iets zou hebben, kan je er vanuit gaan dat jij dat ook hebt. Ik zelf zou voorstellen dat je dan tot de uitslag van de test dan maar gewoon 'veilige' seks hebt mét condoom. Iets minder lekker, maar het risico niet waard als je niet kan zeggen dat je 100% zeker weet dat je geen soa hebt als je een verleden hebt met onveilige seks. Stel dat zij 1 ander had voor jou en zij elkaars eerste waren voor elkaar, dan kan je er wel vanuit gaan dat ze beide niks geks hebben.

Als je onveilge seks hebt met je partner dan heb je ook seks met al diegene zijn/haar partners van voor jou.
Oud 06-06-2004, 16:18
juno
juno is offline
Het is een gecalculeerd risico. Een lange monogame relatie ervoor is meestal wel een aanwijzing dat je nieuwe partner niets heeft, anders had hij dat wel gemerkt en als hij het gemerkt heeft, is hij er ook al voor behandeld.

Maar voorzichtigheid is toch belangrijk. Je neemt niet alleen voor jezelf het risico, maar ook voor alle partners die je erna gaat krijgen. En ergens vind ik dat nog zwaarder wegen dan voor mezelf. Ik wil een ander waar ik van hou niet besmetten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 16:33
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
juno schreef op 06-06-2004 @ 17:18 :
Ik wil een ander waar ik van hou niet besmetten.
Idd, en een testje is ook zo gedaan.
Oud 06-06-2004, 17:15
Verwijderd
De kans is niet mega-groot hoor, maar zo'n testje is wel verstandig. Dat hoeft alleen zij te doen, want als zij niets heeft, dan heb jij ook niets.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 20:34
Verwijderd
dan gaan ze met een of ander gereedschap je pisbuis in......
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 21:04
Verwijderd
NU heb ik een vraagje

ALs bijvoorbeeld een meid Soa heb, en je hebt onveilige sex. HEb jij dat ook zeker te weten Soa, of bestaat er een kans dat je het toch niet heb?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 23:43
WB_Oud
WB_Oud is offline
Het risico dat je het krijgt is groot, maar niet zeer groot. Ligt eraan welke soa het over gaat en in welk stadium het is bij de "aansteker". Het risico is groot genoeg om "het" gewoon veilig te doen.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 10:48
Verwijderd
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 06-06-2004 @ 22:04 :
NU heb ik een vraagje

ALs bijvoorbeeld een meid Soa heb, en je hebt onveilige sex. HEb jij dat ook zeker te weten Soa, of bestaat er een kans dat je het toch niet heb?
Nee, je hoeft het niet te hebben, dat ligt eraan of het virus of de schimmel of bacterie of luis wel of niet naar jouw lichaam is gegaan. Bij een virale SOA is de kans wat kleiner voor mannen, omdat virussen meestal in cellen reizen en een vrouw laat niet zo makkelijk een cel achter in een man; mannen laten bij onbeschermde sex wel een hoop cellen achter in de vrouw, meestal
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 13:19
Uziel
Uziel is offline
Gewoon eve laten testen joh...

Is niks engs...

Is ook wel fijn voor toekomstige relaties dat je zoiets hebt laten testen.. (ookal kan het dan niks meer waard zijn natuurlijk )
Oud 07-06-2004, 18:40
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Soullar schreef op 06-06-2004 @ 17:10 :
En als zij iets zou hebben, kan je er vanuit gaan dat jij dat ook hebt.
en dit is onzin,
het is namelijk niet vastgesteld, dat als je vriendin bijv. herpes zou hebben, of andere SOA, dat jij als jij onveilige sex met haar hebt gehad, hoe dan ook besmet zou zijn geraakt,

HIV bijv. is een zeer zwak virus, en er is dus zeg maar een kans van 0,01 ofzo dat je dat oploopt bij onveilig contact..

(de exacte cijfers, van onder andere ook andere SOA's zijn allemaal op te zoeken in catalogi, )

waar jij van uitgaat is een 1:1 besmetting met 100% zekerheid van overdracht...

(en zo is het mij, bij het GGD safe-sex team geleerd........)
--
voor de TS, als je vriendin weet dat ze geen SOA's heeft, hoef jij je nergens zorgen over te maken.
Oud 07-06-2004, 18:41
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
jdiezrequejo schreef op 06-06-2004 @ 22:04 :
NU heb ik een vraagje

zie mijn verhaal hierboven,

Citaat:
Sarah schreef op 07-06-2004 @ 11:48 :
Nee, je hoeft het niet te hebben, dat ligt eraan of het virus of de schimmel of bacterie of luis wel of niet naar jouw lichaam is gegaan. Bij een virale SOA is de kans wat kleiner voor mannen, omdat virussen meestal in cellen reizen en een vrouw laat niet zo makkelijk een cel achter in een man; mannen laten bij onbeschermde sex wel een hoop cellen achter in de vrouw, meestal
zelfs al is er wel overdracht van bacteren of virale cellen kunnen deze aangepakt worden door het immuunsysteem..
neem bijv. HIV, een zéér zwak (RNA?) virus, een kleine kans om daadwerkelijk besmetting te veroorzaken. . , áls je het hebt opgelopen daarentegen ben je natuurlijk wel goed het zaadje :/

en het is correct dat je zegt dat er verschil bestaat tussen overdracht tussen man>< vrouw en andersom

Laatst gewijzigd op 07-06-2004 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2004, 19:02
Soullar
Soullar is offline
Citaat:
dext0r schreef op 07-06-2004 @ 19:40 :
en dit is onzin,
het is namelijk niet vastgesteld, dat als je vriendin bijv. herpes zou hebben, of andere SOA, dat jij als jij onveilige sex met haar hebt gehad, hoe dan ook besmet zou zijn geraakt,

HIV bijv. is een zeer zwak virus, en er is dus zeg maar een kans van 0,01 ofzo dat je dat oploopt bij onveilig contact..

(de exacte cijfers, van onder andere ook andere SOA's zijn allemaal op te zoeken in catalogi, )

waar jij van uitgaat is een 1:1 besmetting met 100% zekerheid van overdracht...

(en zo is het mij, bij het GGD safe-sex team geleerd........)
--
voor de TS, als je vriendin weet dat ze geen SOA's heeft, hoef jij je nergens zorgen over te maken.
Prima, loop jij het risico maar.
Als je vriendin met herpes rondloopt, en jij weet ervan, wil jij dan nog zomaar ff lekker met haar naar bed zonder dat het in je achterhoofd rondspeelt dat jij dat ook even op kan lopen..? ownee wacht de kans is maar 0,01.. DUH nog 99 keer te gaan na deze..

Laten we er van uit gaan dat de gemiddelde voorlichting niet verder is gegaan dan 1:1 overdracht van enige ziektes en aandoeningen. Menigeen man of vrouw zou zich dood schrikken als ze te horen krijgen dat ze het onveilig gedaan zouden hebben met iemand die HIV zou hebben. Dat is dan toch lekker 6 maanden je DOOD PIEKEREN! Praat daar maar eens iemand uit.. ofnee wacht he risico is het piekeren niet waard, toch?
Oud 07-06-2004, 19:48
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Soullar schreef op 07-06-2004 @ 20:02 :
Prima, loop jij het risico maar.
Als je vriendin met herpes rondloopt, en jij weet ervan, wil jij dan nog zomaar ff lekker met haar naar bed zonder dat het in je achterhoofd rondspeelt dat jij dat ook even op kan lopen..?
herpes is dan wellicht een ietwat ongelukkig gekozen voorbeeld van je, want ja..met iemand die herpes heeft heb je in principe altijd onveilige seks, zelfs met condoom...(herpes/genitale wratten gaat óók via de huid...condoom is daarom niet afdoende..., wel biedt het een verhoogde bescherming natuurlijk omdat het huidoppervlak gereduceerd wordt door de bescherming van het condoom ) en bovendien is iemand met herpes niet altijd 'actief'. Als in een risico voor de partner. herpes is alleen gevaarlijk wanneer het de kop op steekt in tijden van verlaagde weerstand. Het zou natuurlijk ook van de zotte zijn, dat als je ooit herpes hebt gekregen (en dit virus draag je je leven lang bij je!) dat je je leven lang sex zult moeten hebben met een condoom....
het idee dat het in je hoofd blijft rondspelen zal er natuurlijk altijd zijn, daarom is het zaak in geval van herpes vooral alert te blijven en te weten wanneer de partner een herpes 'aanval' heeft. (en ja, dit kan ook bijna ongemerkt gaan.. :/ ) zekere voor het onzekere, en vooral bij eventueel wisselend contact natuurlijk hoe dan ook een condoom gebruiken

Citaat:
ownee wacht de kans is maar 0,01.. DUH nog 99 keer te gaan na deze..
Laten we er van uit gaan dat de gemiddelde voorlichting niet verder is gegaan dan 1:1 overdracht van enige ziektes en aandoeningen. Menigeen man of vrouw zou zich dood schrikken als ze te horen krijgen dat ze het onveilig gedaan zouden hebben met iemand die HIV zou hebben. Dat is dan toch lekker 6 maanden je DOOD PIEKEREN! Praat daar maar eens iemand uit.. ofnee wacht he risico is het piekeren niet waard, toch?
Ik zou het risico ook niet durven lopen, en ik wens dat ook niemand toe, maar ik durf reeel te blijven, en dat is wat ik hier dus vertel (HIV is dan wellicht wel een extreem voorbeeld :+ ) ik ben slechts van mening dat veel van de 'voorlichting' die gegeven wordt niet altijd correct is. Vaak worden bijv. in dit soort topics mensen onnodig bang gemaakt. En ik ben dan liever iemand die goede voorlichting geeft, waarbij je natuurlijk wel de negatieve consequenties benadrukt, maar alsnog reeel durft te blijven

tot zover mijn toelichting..
ik ben geen professional of arts :+, maar ik mag stellen dat ik er hetgene van af weet als ik jongeren voorlichting heb moeten geven
Oud 07-06-2004, 19:54
Soullar
Soullar is offline
Ok, en nu herpes in syfilus veranderen?
Oud 07-06-2004, 19:55
dext0r
dext0r is offline
Citaat:
Soullar schreef op 07-06-2004 @ 20:54 :
Ok, en nu herpes in syfilus veranderen?
Citaat:
zekere voor het onzekere, en vooral bij eventueel wisselend contact natuurlijk hoe dan ook een condoom gebruiken
Oud 08-06-2004, 16:29
Soullar
Soullar is offline

Regels voor berichten