Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
je hebt gelijk, en daarom was het ook de bedoeling dat men zijn/haar mening over de schrijfstijl zou geven. Want de discussie zelf is nooit af, kan altijd doorgaan
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Howdy!
Een betoog lezen en alleen maar letten op het taalgebruik is onmogelijk. Taalgebruik is nauw verwant met wat je ons duidelijk wilt maken en kan een sterk wapen in een betoog zijn. Ik laat taal en inhoud dus in elkaar overglijden. Laat ik eerst zeggen dat ik het goed vind dat je je artikel redelijk kan onderbouwen voor de feitelijke informatie. Je verwijst naar drie artikelen over dit onderwerp. Het kan bij de kritische lezer opkomen dat je alleen maar een doorgeefluik bent van de artikelschrijvers, maar later maak je dat goed. Je hebt goed onderzoek gedaan. Helaas is deze ruggegraat van structuur de enige die ik kan vinden. Je geeft een goede aanzet met een feitelijk ondergrond, maar al snel zak je weg in een moeras van wilde vragen, halve beschuldigingen, een agressieve houding waarmee je de lezer in het harnas jaagt en meer van die dingen. Je stipt een hoop aan en hebt er waarschijnlijk een hoop over te zeggen, maar je staat er niet bij stil en gaat er niet dieper op in. Jammer, want juist door zo aan de oppervlakte te blijven valt je eigen stuk over de discussie die je op het laatste veroordeelt. Over de stijl kan ik kort zijn. In feite is het best een aardig te lezen stuk, maar het mist een hoop sappigheid. Gooi er beeldspraak in, metaforen, subtiele verwijzingen, woordgrappen en weet ik niet wat. Wees niet bang dat je daarmee aan de inhoud tekort zou doen, want door de tekst interessanter te maken, luisterd men beter. Ik ga er verder niet inhoudelijk op in omdat ik deze topic eerst nog de kans wil geven om wat reacties op je verhaal te krijgen. Wie weet kom ik hier later nog spelen. Voor nu wat opvallende zaken: In geschreven teksten moeten geciteerde teksten inderdaad met lage aanhalingstekens geopend worden en hoog gesloten worden, maar aangezien dit in 'electronische' teksten niet erg fijn staat en leest, is het aan te raden om het gewoon met twee hoge te doen. " ... binnenkort echt realiteit zal zijn." - Oei! Echt realiteit! En ik maar hopen dat het nep realiteit zou zijn. ![]() "Bron. Het ANP." - Waarom de punt? Ik heb ergens in mijn achterhoofd ook het gevoel dat hij daar moet, maar ik kan geen reden bedenken... "... over de mogelijkheden die men toe mag passen ... " - Het gebruikt van het nogal vage woord 'mogelijkheden' maakt deze toch al manke zin er niet beter op. "Waar houdt je op met ... " - Houd. "... een tweede Derde Rijk,..." - Niet fout, maar wel leuk! Beter dan 'een Vierde Rijk'. "Geeft ons dat het recht om dit dan ook door te voeren? Enkel omdat wij, als ras, er beter van worden?" - Je doet hier een beroep op ons geweten, (althans, daar heeft het alle schijn van) maar je slaat de plank geheel mis. Ik zie niet in waarom de koe er slechter van zou worden om de mens te helpen. "Aan alles moet gedacht worden, enz." - Je weet net zo goed als ik en iedereen anders dat de theorie niet toereikend genoeg is voor dingen als dit. Niets valt compleet van tevoren uit te stippelen en er kan altijd wat mis gaan. Als de mens alleen maar uitvindingen zou doen die voor de volle 100% de eerste keer perfect zouden werken, zat ik nu met een knots achter een konijn aan en was jij je betoog op de wand van een rots aan het kerven. LUH-3417 |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het klonen van mensen Eeff<3 | 92 | 24-02-2007 00:22 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Klonen moet verboden worden hayat | 192 | 06-04-2005 12:29 | |