Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-05-2004, 17:47
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
Het valt me toch op dat vele dames niet echt een serieuze smaak wat betreft muziek hebben, terwijl dat bij vele mannen toch wel duidelijker is.

how about that?
Oud 16-05-2004, 17:50
Blenderhead
Blenderhead is offline
vrouwen zijn niet zo slim als mannen
Oud 16-05-2004, 17:52
Carn
Carn is offline
de reden waarom er weinig vrouwlijke bands zijn is ook logisch; gooi een stel grieten in de bus 24/7 en binnen een week vliegen ze elkaar naar de keel.
Oud 16-05-2004, 17:52
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 16-05-2004 @ 18:50 :
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 17:54
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Oud 16-05-2004, 17:57
Carn
Carn is offline
Citaat:
Oud 16-05-2004, 17:59
Fog
Fog is offline
wat hiphop betreft merk ik dat zeker ja. ik ken maar heel weinig meisjes die zich er wat verder in verdiepen en er veel mee bezig zijn, laat staan zelf maken. maar misschien is dat omdat de bekende hiphop toch heel mannelijk is wat teksten en clips betreft.

voor de rest valt het me niet zo erg op eigenlijk...nouja bij punk, harcore etc. zijn er toch ook veel minder vrouwen. misschien ook omdat het te hard is
Oud 16-05-2004, 18:00
Verwijderd
Komt hierdoor:

Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:03
Carn
Carn is offline
Ik kan me geen historische of grensverleggende vrouwlijke muzikante voorstellen. Dat komt idd door het volgende feit:

Citaat:
Vrouwen zijn biologisch mischien niet in staat om fatsoenlijk een instrument te leren en gaan ze daarom maar zingen of wappen. (Natuurlijk bevestigd de uitzondering de regel)
Oud 16-05-2004, 18:05
FAC51
FAC51 is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-05-2004 @ 18:52 :
de reden waarom er weinig vrouwlijke bands zijn is ook logisch; gooi een stel grieten in de bus 24/7 en binnen een week vliegen ze elkaar naar de keel.
hehe

true
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:08
funest
funest is offline
Citaat:
Carn schreef op 16-05-2004 @ 19:03 :
Ik kan me geen historische of grensverleggende vrouwlijke muzikante voorstellen. Dat komt idd door het volgende feit:
wat een gruwelijke onzin
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:12
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
Ik kan me geen historische of grensverleggende vrouwlijke muzikante voorstellen.
Janis Joplin?
Oud 16-05-2004, 18:15
Tom Violence
Tom Violence is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 16-05-2004 @ 18:47 :
Het valt me toch op dat vele dames niet echt een serieuze smaak wat betreft muziek hebben, terwijl dat bij vele mannen toch wel duidelijker is.

how about that?
ik zal het je sterker vertellen, knaap
ik heb een té serieuze muzieksmaak

maar ik ben natuurlijk een uitzondering.
Oud 16-05-2004, 18:16
Gary X
Gary X is offline
Wanda Jackson.
Oud 16-05-2004, 18:29
FAC51
FAC51 is offline
dunno ken sowieso vrij weinig mensen die geintresseerd zijn in muziek, man óf vrouw dus ik merk er persoonlijk niet zoveel van.

op t forum is het toch ongeveer wel gelijk verdeeld toch?

EDIT hmm bij nader inzien denk ik dat er toch een kern van waarheid in openingspost zit, eigenlijk

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 18:44.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:37
Verwijderd
*ligt in deuk*

Vooral.

Ik ken genoeg meisjes en jongens zonder serieuze muzieksmaak en ik merk ook vaak genoeg dat zelfs degenen die zich serieus durven te noemen ook helemaal geen diepgang hebben.
Ik denk dat het eerder iets van de 'jeugd' is.

En sorry, maar nu ga ik onder het bureau rollen om verder te lachen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 18:45
Gary X
Gary X is offline
who cares...als je maar digt wat je luistert? of andersom? luistert wat je digt?
Oud 16-05-2004, 18:50
Carn
Carn is offline
Citaat:
cha0s schreef op 16-05-2004 @ 19:12 :
Janis Joplin?
uitzonderingen bevestigen de regel

Maar goed, kunst etc is altijd een mannen-iets geweest... Ik zie geen reden waarom vrouwen minder interesse in muziek moeten/horen/kunnen hebben, mischien heeft dat toch zn oorzaak in cultuur of genetica of weet ik het.
Oud 16-05-2004, 18:58
Briseïs
Briseïs is offline
Ben met Mutant.
Oud 16-05-2004, 19:11
NERD
NERD is offline
Kijk bijvoorbeeld eens naar:

- "serieuze" bands/artiesten
- Muziekjournalisten
- Abonnees van "serieuze" muziektijdschriften
- DJ's
- Producers
- Eigenaren van cd-winkels
- Bezoekers van platen- en cdbeurzen

Ik heb dan wel geen statistieken bij de hand maar als ik logisch nadenk kan ik niet anders dan concluderen dat in alle categorieen het mannelijke geslacht duidelijk de boventoon voert.

Heb trouwens ook ooit iets gelezen over de eerste "kapitalistische" aanschaffen van pubers, al was dat al weer iets van 10 jaar geleden ofzo. Er bleek toen dat jongens veel eerder een stereo-installatie aanschaften dan meisjes terwijl meisjes veel eerder voor een fototoestel kozen. Weet niet hoe het nu zit maar de betreffende uitkomst heb ik destijds inderdaad in de praktijk ondervonden. Op vakantie werden de foto's door de meisjes gemaakt terwijl de jongens voor de muziek zorgden. Misschien toch genetisch bepaald, wie zal het zeggen...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:16
Verwijderd
Citaat:
vrouwen zijn net zo slim als mannen
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:18
NERD
NERD is offline
Citaat:
Mutant schreef op 16-05-2004 @ 19:37 :
Ik ken genoeg meisjes en jongens zonder serieuze muzieksmaak
Als je een discussie wilt voeren moet je dat natuurlijk wel op de juiste gronden doen (en als forumbaas heb je dan al helemaal een voorbeeldfunctie). Ik ken ook mensen die hun hele leven als een ketter hebben gerookt en toch stokoud worden. Desondanks doet dat niets af aan het feit dat "rokers" minder lang leven.

Het feit dat jij jongens kent zonder "serieuze" muzieksmaak en meisjes die wel bovengemiddeld met muziek bezig zijn (of misschien ook helemaal niet) doet niets af aan de punten die ik hierboven geschetst heb. Het gaat hier niet om individuele gevalllen die je zelf toevallig kent maar om de grote gemene deler. En in dat geval is er volgens mij inderdaad een behoorlijk verschil tussen de beide seksen waar te nemen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:23
Glory
Glory is offline
Wat is de definitie van 'serieuze' muziek, dan?
Oud 16-05-2004, 19:38
NERD
NERD is offline
Citaat:
Glorybox schreef op 16-05-2004 @ 20:23 :
Wat is de definitie van 'serieuze' muziek, dan?
Het heeft natuurlijk een reden dat ik het tussen aanhalingstekens gezet heb. Die discussie is op dit forum al vaak en altijd zonder succes gevoerd, vaak in combinatie met de discussie commercie vs. integriteit. De uitersten zijn natuurlijk vrij duidelijk (Dylan vs. Chipz om maar iets te noemen) maar ik kan natuurlijk geen precieze uitspraken doen over het immense grijze middengebied. Ondanks het feit dat de exacte invulling van deze term voor vrijwel iedereen anders is lijkt het me desondanks toch mogelijk om uit te gaan van een soort van grote gemene deler.

Maar het feit dat ik nu alleen op een bijzaak wordt "aangevallen" geeft al aan dat mijn eerdere post niet eenvoudig te weerleggen valt
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:40
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
LeRatLuciano schreef op 16-05-2004 @ 18:47 :

how about that?
Met voorbeelden als het hedendaagse Incubus Hoobastank en Lost Prophets neem ik de vrouwelijke mening betreft muziek minder dan serieus.
Oud 16-05-2004, 19:40
duivelaartje
duivelaartje is offline
Wat een gezeik!

Ik heb wel een "serieuze" muziek smaak. En een gevoel voor muziek...
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:44
NERD
NERD is offline
Citaat:
duivelaartje schreef op 16-05-2004 @ 20:40 :
Ik heb wel een "serieuze" muziek smaak. En een gevoel voor muziek...
Dit toont trouwens ook aan dat de meeste vrouwen moeite hebben om in abstracties en algemeenheden te denken. Maar dat is weer een geheel andere discussie...

Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 19:50
cha0s
cha0s is offline
Citaat:
NERD schreef op 16-05-2004 @ 20:44 :
Dit toont trouwens ook aan dat de meeste vrouwen moeite hebben om ik abstracties en algemeenheden te denken. Maar dat is weer een geheel andere discussie...
Oud 16-05-2004, 21:19
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Wat hiphop betreft ken ik welgeteld 1 meisje dat zich echt verdiept erin. Haar respecteer ik dan ook al hou ik niet zo van hiphop.
Maargoed. Ik vind wel dat ik een serieuze muzieksmaak heb. Wel is het zo, dat ik ook vaak naar bands luister die niet zo kwalitatief hoogstaand zijn, maar dat heeft nikst met mn kut te maken.
Ik ben iig niet zo'n fangirl typje en luister zowaar ook naar bands met lelijke sufkutjes als bandleden.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:22
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Algemeen gezien zal het inderdaad wel zo zijn dat vrouwen minder serieuze muzieksmaak hebben, maar dat is een kwestie van de hormonen in je lijf. Ik denk dat vrouwen meer bezig zijn met uiterlijk enzo. Schoenen vooral. En dat vergt zoveel tijd / energie etceterrra, dat ze geen plek hebben voor muziek.

Maarja, er zijn genoeg uitzonderingen op de regel, vooral op dit forum.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Dat, en vrouwen pijpen liever mannen dan dat ze zich verdiepen in muziek.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:37
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
Citaat:

Vrouwen zijn biologisch mischien niet in staat om fatsoenlijk een instrument te leren en gaan ze daarom maar zingen of wappen. (Natuurlijk bevestigd de uitzondering de regel)
Wat is zingen volgens jou dan?
Oud 16-05-2004, 21:38
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef op 16-05-2004 @ 20:40 :
Met voorbeelden als het hedendaagse Incubus Hoobastank en Lost Prophets neem ik de vrouwelijke mening betreft muziek minder dan serieus.
Krijg het maar weer voor mekaar om die bands af te zeiken. Spui dat nou es niet in elk topic
Oud 16-05-2004, 21:40
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Citaat:
Ufke schreef op 16-05-2004 @ 22:29 :
Dat, en vrouwen pijpen liever mannen dan dat ze zich verdiepen in muziek.
Ja för helvete!
Vrouwen in de muziek zijn puur lustobjecten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:43
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 16-05-2004 @ 22:40 :
Ja för helvete!
Vrouwen in de muziek zijn puur lustobjecten.
Daar heb je nog een punt ook...
Oud 16-05-2004, 21:46
ThePinkFlamingo
Citaat:
®obin schreef op 16-05-2004 @ 22:43 :
Daar heb je nog een punt ook...
Vaak wel
Hoeveel lelijke vrouwen heb je ooit een hit zien scoren?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 16-05-2004 @ 19:50 :
Maar goed, kunst etc is altijd een mannen-iets geweest...
ho eens even met je overhaaste generalisaties: kunst etc is voorheen altijd een mannen-iets geweest. Ken je het begrip emancipatie? We zijn door die vreemde christenen ("met smart zult gij kinderen en naar uw man zal uw begeerte uitgaan en hij zal over u heersen" - men moet de bijbel niet te letterlijk nemen) de afgelopen millenia nogal onderdrukt. Dan vind ik het niet gek dat de vrouwen nu pas zo'n beetje bewust worden van muziek en dat ze daar nu pas doordringen. Het komt vanzelf, geef het wat tijd.

Overigens zit er ongetwijfeld een kern van waarheid in de stelling, maar ik denk dat de onderliggende reden ervan deels te herleiden is naar diezelfde bijbel en de normen en waarden. Als je als vrouw tot 1956 wettelijk handelingsonbekwaam bent geweest, om maar een voorbeeld te noemen, dan vind ik het niet vreemd dat er momenteel meer mannen dan vrouwen in de muziek zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:52
Cinamon
Cinamon is offline
Nou moet ik even voor mezelf op komen, ik vind mijn smaak qua muziek toch wel verder ontwikkelt dan de gemiddelde 15-jarige.
Al helemaal als gemiddeld 15-jarig meisje.
Het feit dat meises niet zo 'into' muziek zijn komt waarschijnlijk door het stijgend aantal 'br33z4hschletten' die ook wel bekend staan als 'trance-lovAaAhzZz'. Tenminste, hier in de buurt dan.
Afijn, het feit dat men geen (onbekende) rockbands kent of naar hun muziek luistert wil niet automatisch zeggen dat ze geen muzieksmaak hebben natuurlijk.
Een muzieksmaak is toch uiteindelijk JOUW eigen smaak, mocht het nou rock/heavy metal/hiphop of wat dan ook zijn.
En mag ik daarbij toevoegen dat vandaag de dag bijna geen enkele muzieksoort nog origineel is?

Maar goed, ik bezwijk de meerderheid van de vrouwen vandaag de dag heeft nul komma nul muzieksmaak whatsoever.
Oud 16-05-2004, 21:54
ThePinkFlamingo
Vrouwen houden meestal geeneens van muziek.. Gaat ze meestal om een knap bandlid, OID
Him moet het ECHT niet hebben van z'n muziek, Zonder Ville Valo was het niets. Dani Filth is het lustobject onder de labiele gothjes, en Dan heb je ook nog die vrouwelijke Placebo-dude.
Hiphop meisjes vallen meestal op negers
De Top 40 zou een stuk schoner zijn als er geen vrouwen waren
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:56
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
drinks@myplace schreef op 16-05-2004 @ 22:52 :
Maar goed, ik bezwijk de meerderheid van de vrouwen vandaag de dag heeft nul komma nul muzieksmaak whatsoever.
Wat een vrouwenkennis. Drink jij geen Breezers?
Oud 16-05-2004, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Krummeltje schreef op 16-05-2004 @ 22:50 :
ho eens even met je overhaaste generalisaties: kunst etc is voorheen altijd een mannen-iets geweest. Ken je het begrip emancipatie? We zijn door die vreemde christenen ("met smart zult gij kinderen en naar uw man zal uw begeerte uitgaan en hij zal over u heersen" - men moet de bijbel niet te letterlijk nemen) de afgelopen millenia nogal onderdrukt. Dan vind ik het niet gek dat de vrouwen nu pas zo'n beetje bewust worden van muziek en dat ze daar nu pas doordringen. Het komt vanzelf, geef het wat tijd.

Overigens zit er ongetwijfeld een kern van waarheid in de stelling, maar ik denk dat de onderliggende reden ervan deels te herleiden is naar diezelfde bijbel en de normen en waarden. Als je als vrouw tot 1956 wettelijk handelingsonbekwaam bent geweest, om maar een voorbeeld te noemen, dan vind ik het niet vreemd dat er momenteel meer mannen dan vrouwen in de muziek zitten.
Je ijlt, ga koken.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:58
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
Ufke schreef op 16-05-2004 @ 22:56 :
Je ijlt, ga koken.
Vrouwen zijn echt wel voor meer dingen goed dan koken...
Oud 16-05-2004, 21:58
Verwijderd
Citaat:
Ufke schreef op 16-05-2004 @ 22:56 :
Je ijlt, ga koken.
Lieve schat, geeft er iemand een keer een serieuze reply, dan jaag jij ze weer weg.
Als je nou eens met goede argumenten komt?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 21:59
ThePinkFlamingo
Citaat:
®obin schreef op 16-05-2004 @ 22:58 :
Op hun 15e nog niet
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:00
Verwijderd
Citaat:
Dat gaf ik al eerder aan.
Pijpen.
Maar ik ben vandaag al gepijpt door een vrouwtje, dus ik wil nu dat een vrouwtje voor me gaat koken.

Heerlijk.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:01
Reserv
Reserv is offline
Citaat:
ThePinkFlamingo schreef op 16-05-2004 @ 22:59 :
Op hun 15e nog niet
Echt wel, ik kan al zeker 2 dingen opnoemen. Maar dat zeg ik niet, anders ben ik een vrouwonvriendelijke lul.
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
bakken en braden
MikeyMo
MikeyMo is offline
Lijkt mij best duidelijk,,,
Oud 16-05-2004, 22:02
Verwijderd
Citaat:
birthmark schreef op 16-05-2004 @ 23:01 :
bakken en braden
van mannen misschien.
de vrouw die haar man opvrat

*zucht* ik ga hier mn energie ook niet meer aan verspillen. Niemand durft te reageren op mn reply, wat een stel watjes hier
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:03
ThePinkFlamingo
Citaat:
birthmark schreef op 16-05-2004 @ 23:01 :
bakken en braden
Zolang ze er niet bij praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten