Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
hoi hoi
Ik vroeg me af waar je eigelijk die test gedaan hebt. Want als je hem bij www.sabn.nl gedaan hebt. Zeggen dat je een es KAN hebben. betekend niet dat je er eentje hebt. Maar kijk anders eens op sabn.nl...want waneer spug je eten uit? na een eetbui? of gewoon na het avondeten? Het heeft geen zin na de dokter te gaan als je niks wilt veranderen. Want de dokter zal je dan waarschijnlijk door sturen na prof hulp...en zolang je daar niet voor open staat...kunnen zij niks doen.. ( klinkt hard maar is de waarheid) Maar als ik je zo hoor babbelen denk ik zelf dat je een beginnende es aan het ontwikkelen bent. Je uit spugen is verkeerD!!dus eens kijken op de website ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Je braakt zonder dat je (fysiek) ziek bent, dat is slecht voor je lichaam en het geeft aan dat je een mentaal probleem hebt. Je wilt er niet met een dokter over praten omdat je bang bent dat hij het doorverteld, je wilt dat niemand het weet en je weet dat het slecht is, toch doe je het. Boulimia is alleen maar een naam, misschien heb je met een keer in de week geen boulimia maar een probleem heb je zeker.
Het is zeker verstandig om naar een dokter te gaan, zoals gezegd, die heeft zwijgplicht. Hij zal je waarschijnlijk doorverwijzen naar iemand die hier meer verstand van heeft, als hij dat niet doet moet je daar gewoon om vragen. Vergeet niet dat het als een ziekte wordt gezien, je kan ervan genezen en het is niet iets waar je je voor moet schamen want jij kan er niks aan doen dat je hier last van hebt. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt gemakkelijk van de ene naar andere es glijden, het kan tevens gepaard gaan met met perioden van beide. "als je dunner wilt worden...." hó. en stop daar.
Laatst gewijzigd op 05-06-2004 om 21:22. |
![]() |
||
Citaat:
Naderhand wordt het een automatisme, een gewoonte. Het gaat zo makkelijk. Pas op, pas op... Je kunt er nog uit. Het is er.
|
heey,
ik zal maar eens zeggen... waarom IK denk dat ik dit doe... mijn zusje is 10 jaar geleden overleden(aan wigen dood)... daardoor werd mijn moeder depresief... en mijn vader wist niet wat hij ermee moest... dus flipte hij soms nog al snel uit... daarbij kwam... dat ik er nooit echt met iemand over heb kunnen praten... ik heb het nooit echt kunnen verwerken.. en ik heb ook altijd het idee dat alles mijn schuld is... ik was toch haar grote zus?? ik had haar toch moeten beschremen??daarbij komt ook nog eens... dat ik het gevoel heb dat ik iedereen verlies... mijn lieve opa... een geweldige meester..(heel raar maar hij heeft me egt superrr goed geholpen vroeger... en daarom heb ik er ook een hegte band mee...0 en ook nog eens mijn beste vriendin... ik heb altijd het idee dat mijn ouders meer van mijn zus houden... daarom doe ik ook alles om gewoon prefect te zijn... ik doe nu een hogere opleiding dan haar... ik probeer gewoon alles zo goed mogelijk te doen... goede punten halen op sjool... enz... maar soms kan ik gewoon niet meer... dan leer ik inplaats van 1 en een half uur op een so 2 uur! en dan moet jeje er ook nog eens bij denken dat dit een so is... en dan daarbij ook nog eens.. dat ik ben aangerand in een zwembad... ik durf ook niet meer zo goed een jongen zomaar een knuffel te geven... en daarbij komt ook nog eens dat ik gewoon heel onzeker over mezelf ben... en dan vooral over mijn buik,benen en armen... dat was het wel zo ongv... |
![]() |
|
je bent geweldig
![]() want je hebt het hele probleem al zelf geïdentificeerd. Ik raad je aan om een psycholoog of psychologe op te zoeken en die precies hetzelfde te vertellen wat je hier net hebt getypt. Aan zoiemand kan je gewoon alles vertellen zonder dat je risico loopt dat iemand die je kent het te horen krijgt. Hetzelfde geldt natuurlijk voor dit forum maar ik denk dat het niet te doen is om je via dit forum net zo te helpen als zo iemand dat kan. Als je dit doet kan je al je problemen oplossen. ![]() |
![]() |
|
heey,
dat is het hem nou juist... de enige die egt alles over mij weet is een vriendin die me in de steek heeft gelate...9tenminste dat denk ik..) het enigste wat ze nog niet weet is.. dat ik soms mijn eten uitspuug... zelf had die vriendin ook een probleem...9ze at niet meer...) toen ik haar vroeg of ze het ook wel eens uitspuugde... ze zei nee... toen ze vroeg of ik het deed zei ik ook nee... vandaag weer hetzelfde verhaal... een vriendin van mij vond zichzelf te dik.. en zij at ook al nie meer... nou en toen begonnen ze te vragen; heb jij het dan al eens uitgepsuugd ensow(k had eg t idee da iedereen t wist ofso..) zowiezo... altijd is er een vriendin... die een probleem heeft... die wil ik dan altijd helpen.. maar k heb het idee... dat als k mijn vriendinnen met mijn problemen opzadel.. dat ik ze dan WEER met nog MEER probelemen opzadel.. en een zielen knijper.. ja k weej nie.. strax lulle ze alles door ofsow.. k weet wel da ze da nie moguh.. maar k vertrouw mensen nie meer zo snel snap je? |
Advertentie |
|
![]() |
|
- typ normaal, dn wordt je al een stuk meer serieuzer genomen
- hou op met dat spugen lama, dat is ongezond voor je lichaam en daar schiet je niets mee op! - Sindsj e nog meer problemen hebt, raad ik je aan hier niet mee te zitten, maar hulp te zoeken. Spugen is geen oplossing hiervoor |
![]() |
|
Dat kan ik wel begrijpen.
Ik weet niet of je in een klein dorpje woont ofzo, maar het lijkt me sterk dat er iemand is waar die persoon het aan zou kunnen doorvertellen die jij ook kent. Bovendien doen deze mensen niets anders dan mensen helpen hun problemen op te lossen. Ze hebben niet de behoefte om iets door te vertellen want ze horen dit soort verhalen dagelijks. Nog een reden voor ze om niets door te vertellen, als jij er achter komt zijn ze meteen hun klant kwijt en dat risico willen ze natuurlijk niet lopen. Ik denk dat dit overgeven gewoon een verschijnsel is van je probleem. En je vriendinnen kunnen je gewoon niet helpen met dit probleem, ze hebben al moeite met hun eigen problemen. Als jij vrij van problemen bent kan jij hen helpen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
wel op een normale manier posten. Opmerkingen als "typ normaal" en "hou op met dat spugen lama" zijn nogal bot nl. Bedenk je dat dat soort dingen (en dan doel ik vooral op het laatste) nogal kwetsend over kunnen komen... Let daar in het vervolg een beetje op, ajb. Verder zou ik ook willen zeggen dat het ophouden met spugen veel makkelijker gezegd is dan gedaan, en het veelal niet zomaar een kwestie van "even ophouden met spugen" is.
|
heey,
neej ik woon niet echt in een klein dorpje.. maar toc heb ik het idee dat ik mensen niet echt kan vertrouwen... vraag me niet waarom.. maar dat vertrouwen kan ik niet zomaar krijgen... zo van: hup hup of 1,2,3 en ik durf alles in 1 keer te vertellen... als ik heel eerlijk ben... vond ik dit al moeilijk... (zo was dit normaal genoeg getypt??) |
![]() |
|
Beter dat je een beetje "bot" overkomt, dan dat je 1001 dingen gaat zitten opnoemen wat toch niet tot d'r doordringt.
En niemand te vertrouwen? Dat is onzin. Als je via je huisarts hulp zoekt, dan zijn er zat professionele mensen die je wel kunt vertrouwen. En door je problemen te vertellen, verlies je niks. Ze lachen je niet uit, ze luisteren vooral enz enz. Maar goed. Ophouden met spugen kan wel makkelijk. Ze doet het maar eens per week zegt ze, dus zo extreem is het niet en dan kun je makkelijker stoppen dan wanneer je bijvoorbeeld elke dag zou spugen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Voor iedereen in dit topic: Hou het alsjeblieft een beetje vriendelijk. Respecteer elkaars mening en ga niet alleen maar botter terug reageren. Niemand hoeft zijn mond te houden, maar wat vriendelijker formuleren is wel gewenst.
[Dit is de laatste waarschuwing]
||
Citaat:
Maar.... Vertrouwen kun je wel bouwen. Je kunt proberen iemand steeds meer in vertrouwen te nemen. Je hoeft niet alles meteen te vertellen, dat kan ook stapje voor stapje, totdat jij je veilig genoeg voelt om wel alles te vertellen. Is er iemand die je graag mag, een vertrouwenspersoon, je huisarts, iemand anders?
||
Citaat:
![]()
|
heey,
ik heb wel een vriendin.. en die vind zichzelf ook te dik.. enzo.. misschien kan ik proberen om een met haar te gaan praten?? zij begrijpt mij tenminste een beetje.. en ik kan niet zomaar ineens stoppen met spugen.. deze week.. heb ik iniedergeval niet gespuugd... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Natuurlijk is het goed om met anderen erover te praten. Hoe meer je erover praat hoe makkelijker het voor je wordt om het te vertellen. Ook op dit forum gewoon blijven praten.
Uiteindelijk moet je de stap naar de psycholoog wel maken, maar een beetje oefening om je verhaal aan anderen te vertellen kan geen kwaad. Vergeet niet dat het misschien moeilijk is om contact te zoeken met een psycholoog maar dat zo iemand je snel op je gemak stelt waardoor het niet meer vervelend is. Goed dat je niet hebt gebraakt deze week. ![]() Dat je een uur in de badkamer hebt gezeten is totaal niet erg, het gaat erom dat je jezelf onder controle hebt. ![]() |
![]() |
|
Als je echt WILT kun je wel makkelijk stoppen. Als je eindelijk eens inziet hoe stom je bezig bent en hoe je je lichaam ermee verkloot en als je jezelf gewoon eens accepteerd zoals je bent, dan ga niet meer spugen.
Maar goed hoor, meneer moonbase, als jij het soms beter weet, hou ik m'n mond wel, leef je uit. |
![]() |
||
Citaat:
Vaak is het gewoon zo: "nee, ik kan niet stoppen, lukt me toch niet. Dan valt ik toch weer terug, krijg ik toch weer een vreetbui. Kan ik dat eten niet weerstaan. Verleiding is te groot en moet afvallen dus kan niet stoppen." Ze zijn er gewoon bang voor om te stoppen en willen het niet. Maar ja, doe lekker wat je zelf wilt hoor. Ik geef alleen m'n mening meer niet. Je kijkt zelf maar wat je ermee doet. Ik beledig hier niemand. Maar ja, als sommige mensen zich snel gekwetsts voelen of zoiets, dan sorry daarvoor. Het leven is nu eenmaal hard en kan niet gaan zoals je graag zou willen. Hmm mahja.... "the end" |
![]() |
|
ALS ik al bolumia zou hebben zou ik het denk ik dan.. toch wel vaker dan 1x uitspugen... maja... voor de rest eet k wel gewoon... 9geen ontbijt nix op sjool maar als ik dan van sjool kom eet ik wel 2 boterhammen.. met kaas ofso...en dan MOET ik ook nog avond eten van mijn ouders..(1 hele aardappel...2 /3 spoelepels groente... en beetje vlees..) zo weinig eet ik nu ook alweer nie he.. tenminste als ik het met andere meiden van mijn klas vergelijk..
|
![]() |
||
Citaat:
hoeveelheid voedsel die jij naar binnen zou moeten krigen volgens het Voedingscentrum... (volgens mij voedingscentrum.nl , heb nu ff geen tijd om te zoeken ![]() Bovendien - bij een eetstoornis (of het nou boulimia is of een andere) gaat het niet zo zeer om de frequentie van het purgeergedrag (dus overgeven, laxeren enz)... Het is iig niet de belangrijkste factor om naar te kijken of je een evt es hebt of niet, imho.
||
Citaat:
Je moet niet met andere meisjes vergelijken want die doen ook gewoon maar wat. Kijk gewoon naar deze link, die mensen hebben verstand van zaken. ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Het Maanmannetje Issun | 11 | 16-08-2009 13:57 | |
Psychologie |
*zelfmoord neigingen* xoxsweetyxox | 1 | 16-06-2004 20:25 | |