Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-04-2004, 18:11
Purgatori
Purgatori is offline
Lo all,

Kheb probleempje.. Ik kom net van 'The Party 2' af, en men comp doet et niet meer. Kwas daar, mense begonne al naar huis te gaan, ik wou tot et laatst blijve. Ik had men stroom op een stekkerdoos van een m8 van me voor me. Hij ging eerder, dus vroeg ofk ff me pc uit wou zette, zodat ik op een andere stekkerdoos kon. Gedaan, gewoon normaal afgesloten, stekker uit zijn stekkerdoos, in de andere, ik wil men comp aanzette.. Maar hij doet nix meer. Echt HELEMAAL nix.. Alles nagekeke, aangeduwt etc. Nix helpt. Toen benk naar huis gegaan, was gelukkig om 4 uur (5 was de party af), dus niet midde in de party.

Maar goed, ik ben dus naar huis gegaan, weer aangeslote.. Nog steeds nix. Ik heb et nog eens nader bekeke, en denk zelf dat het men voeding is, maar er is 1 vreemd ding. Als ik de power knop induw, dan gaat er wel een lichtje op et moederbord branden, maar voor de rest gebeurd er nix. Men moederbord haalt ook stroom van men voeding.. Hoe kan dit? Toch niet de voeding? Kan iemand me please helpe.. Wat zou het kunne zijn dat men comp et niet meer doet? Alvast HEEL ERG bedankt,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-04-2004, 19:05
Poor twisted me
Poor twisted me is offline
c mos resetten, eff jumper eraf halen

als je niet weet waar het precies is, moet je eff in je moederbord boekje kijken
Oud 18-04-2004, 19:10
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
evil_angel schreef op 18-04-2004 @ 20:05 :
c mos resetten, eff jumper eraf halen

als je niet weet waar het precies is, moet je eff in je moederbord boekje kijken
Dus jij denkt dat et niet de voeding is?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 19:12
Poor twisted me
nee, ik heb het zelf namelijk ook gehad. Nadat ik voor een vriend met een gecrashte computer wel eff een harddisk bijgebouwd had om zijn gegevens te backuppen.

probeer het maar
Oud 18-04-2004, 19:13
Poor twisted me
kan altijd wel eens voorkomen ik vond het toen ook heel raar
Oud 18-04-2004, 20:18
Purgatori
Purgatori is offline
Ik heb nu 2 blauwe jumpertjes druit gehaalt, ware de enige die ik zag zitte.. Kan dit kloppe?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 20:40
Verwijderd
Druk al je kabels en geheugen IN je PC eens aan...
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:02
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
********** schreef op 18-04-2004 @ 21:40 :
Druk al je kabels en geheugen IN je PC eens aan...
Zo ver was ik zelf ook wel.. Maar toch bedankt

(btw, met die jumpertjes heeft niet gewerkt)
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Purgatori schreef op 18-04-2004 @ 22:02 :

hm.m.
Ik weet wel dat bij een vriend van mij de CPU koeling eraf was gevallen tijdens transport, en z'n CPU was doorgefikt..
daarom dus
Met citaat reageren
Oud 18-04-2004, 21:27
Poor twisted me
Citaat:
Purgatori schreef op 18-04-2004 @ 22:02 :

weet je zeker dat je je cmos gereset hebt?

staat er soms ook onduidelijk bij op het moederbord

het lijkt me zeker niet aan je voeding liggen, bovendien krijgt het moederbord gewoon stroom.

Heb je de stekker die naar de powerknop van je systeemkast loopt gecontroleerd? ( de leds dus, zijn de kleine stekkertjes rechst onderaan je moederbord)
Oud 19-04-2004, 00:39
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ghehe hij heeft vast z'n CMOS jumper er af gelaten; die moet je er niet uithalen natuurlijk dan doet je computer meestal niets meer (zwart beeld).
Oud 19-04-2004, 10:30
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-04-2004 @ 01:39 :
Ghehe hij heeft vast z'n CMOS jumper er af gelaten; die moet je er niet uithalen natuurlijk dan doet je computer meestal niets meer (zwart beeld).
Ik heb 2 blauwe jumpertjes van me moederbord gehaalt, dat ware de enige die ik kon vinde. Na advies van een maat 10 min. draf gelate, dan zou hij gereset zijn. Dr weer precies et zelfde opgezet, 10 min. gewacht en toen weer powercable aangeslote, op power geduwt.. NIX.. Alleen dat lampje weer op me moederbord.. Wat doe ik hier fout..?
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 10:43
Enlightenment
Enlightenment is offline
Zoals in je boekje staat moet je de jumpers er niet afhalen, maar je moet 'em tijdelijk verplaatsen (3 seconden). Je hebt de jumper nodig die bij de batterij zit. Dat zijn drie pinnetjes. Jumper moet je dan verplaatsen b.v. van 1-2 naar 2-3. Drie seconden houden zo en dan weer terug verplaatsen. Maar dit staat ook in het boekje van je moederbord.
Oud 19-04-2004, 10:47
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-04-2004 @ 11:43 :
Zoals in je boekje staat moet je de jumpers er niet afhalen, maar je moet 'em tijdelijk verplaatsen (3 seconden). Je hebt de jumper nodig die bij de batterij zit. Dat zijn drie pinnetjes. Jumper moet je dan verplaatsen b.v. van 1-2 naar 2-3. Drie seconden houden zo en dan weer terug verplaatsen. Maar dit staat ook in het boekje van je moederbord.
Dat boekje kank dus nie vinde..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 10:57
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-04-2004 @ 11:43 :
Ik heb zojuist gedaan wat je zei, beide 3 sec. naar 1 ding naar voor gezet. Weer terug gezet, powerknop.. Nix.. alleen dat lampje op me moederbord weer..
Met citaat reageren
Oud 19-04-2004, 11:20
moenbase
moenbase is offline
Voedingsteker(s) naar het toetsenbord ook geprobeert? Uit en in pluggen.
Heb je geen voeding die je even over kunt zetten naar je pc?
Oud 19-04-2004, 14:32
Purgatori
Purgatori is offline
Citaat:
moenbase schreef op 19-04-2004 @ 12:20 :
Voedingsteker(s) naar het toetsenbord ook geprobeert? Uit en in pluggen.
Heb je geen voeding die je even over kunt zetten naar je pc?
Kheb er opt moment geen ligge. Is altyd he, as je ze nodig hebt heb je ze nie, normaal wel. Argh
Met citaat reageren
Oud 21-04-2004, 19:01
sexylexy
sexylexy is offline
Ik had het probleem pas ook:

oorzaak: aan knop te hard ingedrukt

oplossing: kas open maken en aan het blokje duwen die vanuit de knop loopt met kabels tot je een klikje hoort, bij mij deed ie het weer.
Oud 31-05-2004, 02:13
Purgatori
Purgatori is offline
Ok, wat het dus was.. De voeding. Toch bedankt voor de Cmos talk, en het denke dat ik geen verstand van dit heb Maar goed, ik heb al heel lang weer een nieuwe voeding, kkom niet zo vaak op scholieren vandaar men laatte reactie.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 03:48
Enlightenment
Enlightenment is offline
Kee, succes ermee.
Reageren

Regels voor berichten