Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2006, 10:12
J-roenn
J-roenn is offline
na een paar wijzigingen in m'n systeem te hebben doorgevoerd start mijn systeem niet meer op, ik heb alle hardware in een andere kast gezet, een nieuwe CPU koeler geinstalleerd en een nieuwe chipset koeler.
als ik mijn pc aanzet gaat alles draaien, alle lampjes branden als altijd maar ik krijg geen beeld.
ik denk dat het in het moederboard zit, maar zit er nu nog garantie op omdat ik chipsetcooler heb vervangen, omdat mijn oude 40 MM fan een takkeherrie maakte.
is dit aan asus uit te leggen of denken jullie dat het aan totaal iets anders dan het moederboard ligt ?

ik heb geen reserve hardware om dingen uit te sluiten, dus dat gaat helaas niet lukken, ik heb ook al gedraaid met alleen MOBO ram en videokaart en voeding aangesloten, dan nog krijg ik geen beeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2006, 12:28
Enlightenment
Enlightenment is offline
- test de voltages van je voeding met een multimeter
- clear je CMOS settings (jumper vlakbij batterij, zorg dat de stekker uit je voeding is!)
- is alles goed aangedrukt?

En je zegt fan vervangen van je chipset. Alleen de fan of ook de heatsink? De heatsink zit vaak vast met thermal adhesive (een soort lijm). Als je die eraf trekt dan trek je soms een deel van de chipset mee, en dat betekent dat je mobo kaduuk is.
Oud 20-02-2006, 14:24
J-roenn
J-roenn is offline
alle kabels natuurlijk al aangedrukt.
cmos zal ik even nakijken
en idd ook die heatsink verwisseld, echter eerst het systeem een uur laten benchmarken zodat ie goed warm was en k had ook niet echt bepaald moeite dat ding er af te krijgen, die 2 pinnetjes samendrukken en hij viel er al zowat af.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 16:14
Enlightenment
Enlightenment is offline
Hm ok. En je weet zeker dat je hem niet zonder heatsink hebt gedraaid? En ook niet zonder koelpaste/adhesive?
Oud 20-02-2006, 21:25
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 20-02-2006 @ 17:14 :
Hm ok. En je weet zeker dat je hem niet zonder heatsink hebt gedraaid? En ook niet zonder koelpaste/adhesive?
nee, direct na het overzetten van cpu koeler, chipset koeler HD-Koelers en alle hardware naar een nieuwe kast is dit probleem opgetreden, heb ook me bios gereset maar geen resultaat, overigens ook geen piepjes vanaf mobo.

de pc heeft wel een poos gedraaid ( weet niet hoelang ) zonder draaiende chipset fan, pas toen ik een paar weken geleden mijn pc openmaakte merkte ik dit pas, en heb m toen niet meer aangehad voordat ik er nieuwe cooler op heb gezet.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 21:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Dat je fan niet draait is niet zo heel boeiend. Maar zonder heatsink draaien kan em wel killen.

Maar vreemd. Bouw even alles uit je kast, ik heb een keer meegemaakt dat een schroefje zorgde voor kortsluiting. Haal alle componenten eruit en doe ze er weer in. Controleer goed dat geen vuil of andere dingen in je poorten/connectors zitten. En een aantal keer proberen waarbij je telkens de stekker UIT de voeding haalt. Werkt dat niet, dan lijkt er wat stuk te zijn.
Reageren

Regels voor berichten