Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-05-2004, 19:21
D-sire
D-sire is offline
Hee,

Ik moet morgen een discman versturen via de post. Hij zit in de originele doos, maar ik weet niet wat ik daar dan nog omheen moet doen zodat hij onbeschadigd blijft..
Heeft iemand misschien ervaring met het opsturen van zaken via de pakketdienst van tpg post? En hoe duur is dat dan uiteindelijk? Ik las iets over een avp-zegel van €5,50, maar wist niet of dat dan alles is wat je moet betalen...

Alvast bedankt!
Oud 31-05-2004, 19:27
SRV
SRV is offline
Je moet er nog een doos omheen doen voor bescherming en ligt aan het gewicht hoeveel het verzenden kost.
Oud 31-05-2004, 19:31
D-sire
D-sire is offline
Hm toch een doos.. Mn vader had nog zo'n papieren envelop met noppenfolie aan de binnenkant en daar past ie wel in, maar zou dat niet mogen? En het pakje is nog geen kilo maar op de site staat alles tot 5 kilo €5,50
Oud 31-05-2004, 19:33
SRV
SRV is offline
Citaat:
Dreamzy schreef op 31-05-2004 @ 20:31 :
Hm toch een doos.. Mn vader had nog zo'n papieren envelop met noppenfolie aan de binnenkant en daar past ie wel in, maar zou dat niet mogen? En het pakje is nog geen kilo maar op de site staat alles tot 5 kilo €5,50
ligt eraan of hij door een normale brievenbus past, is dat het geval dan kan je er gewoon 3 of 4 postzegels opplakken
en dan moet het volgens mij wel lukken.
Oud 31-05-2004, 19:35
hi
hi is offline
Waarom ga je die discman opsturen voor reparatie of verkoop!

het is aan te raden o9m je discman in noppenfolie te verpakken en dan in die (originele) doos te doen! Als er nog ruimte inde doos zit met kranten(knipsels) opvullen.

Over het verzenden van het pakketje (normaal, aangetekent of verzekerd) zie tpgpost, succes!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:03
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Joosum schreef op 31-05-2004 @ 20:33 :
ligt eraan of hij door een normale brievenbus past, is dat het geval dan kan je er gewoon 3 of 4 postzegels opplakken
en dan moet het volgens mij wel lukken.
Dat lukt je niet, dat is maximaal 32 mm.

Gewoon die discman in de originele doos doen, en die doos in een ruimere doos doen met van dat noppenplastic, foamchips, oid.
Oud 31-05-2004, 21:04
zwoesj
zwoesj is offline
http://www.tpg.nl
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als ik iets breekbaars verzend dan verpak ik het eerst stevig, bijvoorbeeld in de originele verpakking en dan doe ik er een dikke laag keukenpapier of noppenfolie omheen en dan in zo'n envelop met noppenfolie en van die envelop de randen dan goed inpakken met plakband zodat de envelop niet open kan scheuren.
Oud 31-05-2004, 21:19
Verwijderd
Hangt van de prijs af en van de manier waarop je het verpakt. Iets van tegen de vijftig euro zou ik gewoon aangetekend (5 euro 50) verzenden, omdat aangetekende zendingen verzekerd zijn tot (geloof ik) 46 euro ofzo. En als je het goed verpakt, is de kans dat het beschadigt erg klein.

Als je iets echt waardevols verstuurt, of iets heel breekbaars van redelijke waarde, dan zou ik gaan denken aan verzekeren. Maar je moet voor jezelf bepalen of het die extra kosten waard is. Niet alles in de post gaat kapot, over het algemeen raakt het ook niet zoek en je kunt zelf met veilig verpakkingsmateriaal een hoop doen.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 21:56
Guybrush
Guybrush is offline
Als je al een doos en alles erom heen hebt, hoef je alleen nog maar een pakketzegel a 5,50 te betalen. Dan verstuur je het 'normaal'. Wil je echter zeker weten dat het aankomt, kan je het aangetekend versturen (dan moet de ander tekenen voor ontvangst) en je kan het zelfs ook nog verzekerd versturen zodat als het pakketje kwijt raakt/kapot gaat je geld krijgt. Dat kost uiteraard allemaal meer geld.

Je hoeft niet per se een doos te hebben, kan gewoon in een envelop. Als die envelop niet door de brievenbus past, moet er dus een pakketzegel op, anders volstaan een paar postzegels wel (afhankelijk van het gewicht).
Oud 31-05-2004, 21:59
Verwijderd
ik laat het meestal via de winkel waar ik het gekocht heb verzenden. Service heet dat.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 07:21
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 31-05-2004 @ 22:59 :
ik laat het meestal via de winkel waar ik het gekocht heb verzenden. Service heet dat.
Maar als ze dat ding aan iemand verkocht heeft, gaat de winkel dat denk ik niet voor haar opsturen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 08:00
D-sire
D-sire is offline
Citaat:
Siyabonga schreef op 01-06-2004 @ 08:21 :
Maar als ze dat ding aan iemand verkocht heeft, gaat de winkel dat denk ik niet voor haar opsturen
Hehe ja precies, misschien is het wel slim om hem aangetekend te versturen.. Zou dat veel meer kosten dan die 5,50?
Oud 01-06-2004, 08:26
Lionheart
Bij het postkantoor kan je zelf een pakketje uitkiezen, je kan het daar ook gewoon vragen.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 08:47
Verwijderd
Citaat:
Dreamzy schreef op 01-06-2004 @ 09:00 :
Hehe ja precies, misschien is het wel slim om hem aangetekend te versturen.. Zou dat veel meer kosten dan die 5,50?
als het minder dan een kilo weegt kost het maar een kwartje meer
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 10:01
Liss
Liss is offline
Vandaag toevallig ook een pakketje verzonden, was ook 5,50.
Alleen die was wat groter en zwaarder
Als je pakketje niet zwaarder is dan 5 kilo en hij kleiner is dan 100 bij 50 bij 50 en niet door de brievenbus past of als dat wel past maar zwaarder is dan 3 kilo is het 5,50.
Oud 01-06-2004, 11:53
cyntha
cyntha is offline
Als ik iets breekbaars moet verzenden doe ik het meestal eerst in een doos en dan nog een extra doos eromheen. En dan tussen die twee dozen piepschuim, noppenfolie of krantensnippers. De prijzen weet ik niet meer, maar die zijn hierboven al gegeven.
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 12:38
Tandpasta
Tandpasta is offline
Op het postkantoor kunnen ze je vast verder helpen.
Reageren

Regels voor berichten