Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-10-2001, 09:21
apeldoorn
apeldoorn is offline
Hoi mensen,

Ik heb één computer die op het internet is aangesloten. Ik wil nu een andere computer ook op internet aansluiten via mijn computer (netwerk opzetten). Ik heb twee netwerk kaartjes gekocht UTP only. Alleen nu vroeg ik me af wat het verschil is tussen een aantal kabeltjes die UTP zijn:
- Crosslink kabel CAT5
- Patch kabel CAT5
Wat is het verschil tussen deze twee? Ik dacht dat Crosslink dataverkeer tegelijk in beide richting ondersteunt terwijl een patch kabel alleen maar of kan uploaden of kan downloaden (maar niet tegelijk). Kan iemand het mij uitleggen wat nu het verschil is?

En wat is het beste programmatje om te draaien op je server als serverprogamma? Ik heb op het moment AnalogX, maar zijn er betere?

[Dit bericht is aangepast door apeldoorn (20-10-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2001, 10:06
Xerras
Xerras is offline
Als server programma zou ik Xitami nemen, dat is over het algemeen de beste..

Crosslink is voor nwkaart --> nwkaart.. De andere is volgens mij alleen geschikt als je ook een hubje er tussen hebt.. (weet het niet zeker, gebruik zelf een hubje en geen crosslink kabels)
Met citaat reageren
Oud 21-10-2001, 10:22
W1ZZ
W1ZZ is offline
Citaat:
Xerras schreef:
[B]Als server programma zou ik Xitami nemen, dat is over het algemeen de beste..
B]
dat is jouw persoonlijke mening (tenzij je die kunt staven met onpersoonlijke feiten) ...

ik vind apache t fijnst...

Reageren

Regels voor berichten