Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-04-2002, 14:07
jensen
jensen is offline
DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamer wil niet dat er in de toekomst treinen zonder conducteurs gaan rondrijden. Als het NS-personeel niet meer nodig zou zijn om kaartjes te knippen, moet het beschikbaar blijven voor reizigers om vragen aan te stellen.

Ook moet hun aanwezigheid de veiligheid in de trein garanderen. Dat stellen zowel PvdA, CDA, D66 als GroenLinks vrijdag. De VVD en ook het CDA hebben wel vertrouwen in de nieuwe personeelsplannen van de NS. D66 en GroenLinks kraken echter de timing ervan.

PvdA'er Dijsselbloem stemt in met kaartcontroles op het perron, waardoor duizenden conducteursbanen zouden verdwijnen. ,,Dat is mogelijk, maar daar moeten dan wel duizenden servicebanen voor in de plaats komen.'' Voor de zogenoemde sociale veiligheid zijn zulke mensen onmisbaar, vindt de sociaal-democraat.

---------------------------

http://spitsnet.nl//anp/BIN/368835.shtml

Naar mijn mening is de (hoofd)conducteur onmisbaar op de trein.
Voor de sociale veiligheid, eventueel ehbo verlenen (reanimatie), evacuatie bij ongeval, machinist bijstaan bij zelfdoding, en de service.

Wat vinden jullie, trein met of zonder HC?
Oud 27-05-2004, 21:45
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
jensen schreef op 14-04-2002 @ 15:07 :
Ik zou idd ook zeggen dat de HC gewoon in de trein moet blijven, er is haast geen ene treinreis zonder dat er iets gebeurt.
Sommige mensen denken leuk te zijn in de trein, en als de HC er dan niet is (in de trein) kan die persoon aardig wat vernielen.

Een moordenaar zou dan ook aardig zijn gang kunnen gaan, als andere reizigers niet ingrijpen!

Ik ben het met je eens, de HC MOET blijven
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 22:04
ZlatanSuperJood
ZlatanSuperJood is offline
Citaat:
studentje17 schreef op 27-05-2004 @ 22:45 :

Een moordenaar zou dan ook aardig zijn gang kunnen gaan, als andere reizigers niet ingrijpen!

Ik zat laatst in de trein. Kwam er ineens een moordenaar binnen. De HC was echt net op tijd en blies op zn fluitje, anders waren er zeker doden gevallen..
Oud 27-05-2004, 22:32
Vice
Vice is offline
Ik had een paar maanden geleden meegemaakt dat gewoon een wagon leeg moest blijven, omdat er te weinig conducteurs waren.
Oud 28-05-2004, 07:59
Verwijderd
Meer blauw in de trein

Lijkt me een goede zaak dat er aanspreekbaar personeel van de NS in de trein blijft voor eventuele ondersteuning.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:24
MisterDJ
MisterDJ is offline
Ze hebben al problemen om meer blauw op straat te krijgen, laat staan meer blauw in de trein!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:33
Mu
Mu is offline
Zet maar undercovermilitairen in de trein
Hebben die jongens ook nog wat te doen
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:36
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Mu schreef op 28-05-2004 @ 09:33 :
Zet maar undercovermilitairen in de trein
Hebben die jongens ook nog wat te doen
Dan lijkt het idd of ze nog wat doen voor hun geld!
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 08:56
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
laat men het blauw wat aan de kant van de snelweg staat eens aan de kant van het spoor zetten (dus op het perron).
Oud 30-05-2004, 01:09
MisterDJ
MisterDJ is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 28-05-2004 @ 09:56 :
laat men het blauw wat aan de kant van de snelweg staat eens aan de kant van het spoor zetten (dus op het perron).
Bedoel je dit voor de hard lopende mensen , of voor het geval wat zich in amsterdam voor deed
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 11:23
Verwijderd
Lijkt me wel handig dat er op z'n minst iemand door de trein loopt ja... om mensen uit te leggen hoe ze moeten overstappen, om agressieve mensen tot bedaren te brengen, dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 12:31
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Laat ze maar blijven, vooral als ik 's avonds laat in mn eentje in de trein zit, komen ze regelmatig even checken bij me of alles wel goed gaat en of er geen lastige mensen zijn. Ik ben er dus tegen dat ze weg moeten!!
Oud 30-05-2004, 19:32
meisje
meisje is offline
Ik denk dat het qua veiligheid niet zoveel uitmaakt. Wanneer je nu met een intercity reist, zijn er misschien vier conducteuren. Deze zitten meestal voorin, in de eerste klas. Wanneer jij verkracht/vermoord/mishandeld wordt in de laatste wagon van de tweede klas, heb je echt niets aan een hc of conducteuren in het algemeen. De intercity Haarlem-Heerlen duurt drie uur en daar komen de conducteurs hoogstens twee keer de trein 'schoonvegen'.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:44
indary
indary is offline
Citaat:
...machinist bijstaan bij zelfdoding, en de service....
Hmmm ik denk niet dat dat de efficientie van de NS bevordert. Stel je voor!
(misschien wel hulp bij mensen die voor de trein springen?)
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 16:25
REIE
REIE is offline
Eerst zwartrijders weren met poortjes oid, daar zitten vaak agressieve types tussen.
Oud 31-05-2004, 16:32
naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
REIE schreef op 31-05-2004 @ 17:25 :
Eerst zwartrijders weren met poortjes oid, daar zitten vaak agressieve types tussen.
Inderdaad. Belachelijk eigenlijk: eerst niet betalen voor een kaartje, en dan nog agressief worden als je wordt gewezen op het feit dat je geen kaartje hebt
Oud 02-06-2004, 19:25
thømås
thømås is offline
maarre hoe willen ze die kaartjes dan controleren??
of hoef je die niet meer te kopen?

het is trouwens wel een trend bij de NS om steeds minder personeel in te zetten... ze voeren nu ook al een soort heffing in voor mensen die kaartje bij het loket komen om zo de mensen te stimuleren hun kaartje bij zo'n automaat te kopen.. de sukkels..
waar is zo'n loket anders voor??
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
DEN HAAG (ANP) - De Tweede Kamer wil niet dat er in de toekomst treinen zonder conducteurs gaan rondrijden. Als het NS-personeel niet meer nodig zou zijn om kaartjes te knippen, moet het beschikbaar blijven voor reizigers om vragen aan te stellen.

Ook moet hun aanwezigheid de veiligheid in de trein garanderen. Dat stellen zowel PvdA, CDA, D66 als GroenLinks vrijdag. De VVD en ook het CDA hebben wel vertrouwen in de nieuwe personeelsplannen van de NS. D66 en GroenLinks kraken echter de timing ervan.

PvdA'er Dijsselbloem stemt in met kaartcontroles op het perron, waardoor duizenden conducteursbanen zouden verdwijnen. ,,Dat is mogelijk, maar daar moeten dan wel duizenden servicebanen voor in de plaats komen.'' Voor de zogenoemde sociale veiligheid zijn zulke mensen onmisbaar, vindt de sociaal-democraat.

http://spitsnet.nl//anp/BIN/368835.shtml

Naar mijn mening is de (hoofd)conducteur onmisbaar op de trein.
Voor de sociale veiligheid, eventueel ehbo verlenen (reanimatie), evacuatie bij ongeval, machinist bijstaan bij zelfdoding, en de service.

best, zolang er voor de conducteurs anders werk binnen het bedrijf wordt gezocht... misschien komt de kostenbesparing ten goede van de reiziger... meer treinen, vaker op tijd, nieuw matrieel etc..
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 20:52
metropolis
metropolis is offline
Citaat:
thømås schreef op 02-06-2004 @ 20:25 :
maarre hoe willen ze die kaartjes dan controleren??
of hoef je die niet meer te kopen?

het is trouwens wel een trend bij de NS om steeds minder personeel in te zetten... ze voeren nu ook al een soort heffing in voor mensen die kaartje bij het loket komen om zo de mensen te stimuleren hun kaartje bij zo'n automaat te kopen.. de sukkels..
waar is zo'n loket anders voor??
In de toekomst (2006) komen er ook poortjes bij de stations, zodat je er alleen nog met een kaartje (wordt een pasje over een paar jaar) in kan. Er blijven wel nog steeds kaartcontroles komen, omdat je bij onbewaakte stations over de poortjes heen kan klimmen enzo.

En het is logisch dat ze de mensen aan de kaartautomaten willen hebben. Personeel is heel duur in deze tijd voor de spoorwegen, en die kunnen nuttigere dingen doen kan retourtjes en enkeltjes uitschrijven.

Loketten zijn er dan voor informatie en voor andere kaartsoorten (maandtrajectkaart, dagkaart, enzovoorts) en hulp bij andere dingen.

En dan ontopic:
ja, de HC moet blijven. er kan veel gebeuren in een trein en dan moet er iemand beschikbaar zijn om, ook tijdens rit (dus niet de machinist), het goed te kunnen laten verlopen. een conducteur heeft veel meer taken dan kaartjes knippen hoor mensen. Het is niet een 'mening' dat hij onmisbaar is of niet, nee, een feit: de HC is onmisbaar, uitzonderingen daargelaten. Bijna alle NS-treinen kunnen zonder HC niet rijden.

Bij NoordNed (Gron./Fr.) rijden er treinen zonder HC, waar de machinist die taken op zich neemt, door grote bezuinigingen. Maar dat zijn ook hele kleine treinen, sommige maar 1 bak.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten