Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-04-2004, 06:06
Verwijderd
Ik zat eens zo te lezen en ik dacht ineens: wat nemen de meeste mensen mee als eten? En wat hebben de ex-eindexamenkandidaten meegenomen als proviant tijdens het examen?

Ik heb op faalangstcursus gezeten bij mij op school en daar vertelde ze me dat ik zuurtjes mee moet, want dan blijf ik geconcentreerd bij mezelf en dat een minimarsje ook goed is. Dus dat neem ik iig mee, met water natuurlijk
Advertentie
Oud 06-04-2004, 09:16
lucy48
lucy48 is offline
Bij mij werkte het niet echt goed om te gaan eten onder het examen, het kost tijd, het geeft kruimels oid, dus volgens mij kun je beter veel eten voor je examen. Als je iets wilt eten zou ik iets nemen wat je in een keer in je mond kunt steken.
Drinken daarin tegen lijkt me wel belangrijk. Ik zou iest van Xi of Red Bull nemen, ook al is het misschien alleen het idee dat je er beter van gaat presteren. Maar ze komen, bij ons in ieder geval, ook bij ieder examen langs met met bekertjes koffie/thee/frisdrank. Het schijnt trouwens ook zo te zijn dat als je water drinkt terwijl je eigenlijk niet echt dorst hebt, je minder goed kunt nadenken, maar wat daar precies van waar is, weet ik niet
Oud 06-04-2004, 09:45
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Misschien wat dropjes ofzo. Zodat ik wat smaak in mn mond heb zeg maar maar niet uitgebreid hoef te kouwen ofzo
Oud 06-04-2004, 12:10
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 06-04-2004 @ 07:06 :
Dus dat neem ik iig mee, met water natuurlijk
In de examenkrant staat dat je geen water moet drinken omdat dat je energie wegtrekt.

Van school krijgen we een bekertje koffie of thee (in mijn geval dus thee), en misschien neem ik nog iets mee van frisdrank voor de suiker. Ik denk niet dat ik behoefte heb op tijdens het examen te gaan zitten eten maar misschien neem ik idd wel iets van zuurtjes of dropjes mee.
Oud 06-04-2004, 12:23
Donald Duck
Donald Duck is offline
Waarschijnlijk neem ik water en sultana's mee. Misschien nog iets van chocola maar dat weet ik nog niet zeker.
Oud 06-04-2004, 12:32
Blondfun
Blondfun is offline
Over het algemeen zal ik zeggen ben je zo hard bezig met studeren dat je nieteens tijd maakt om te eten. En op mijn school, en vast vele anderen, lopen ze 1x per examen met een karretje met thee, koffie en koekjes.. en dat dan wel gratis..
Oud 06-04-2004, 12:53
Verwijderd
ik at nooit iets bij de examens. Ik nam alleen een flesje Spa mee, en een pakje appelsap wat we gratis kregen op school. Vaak had ik die nog niet eens op, omdat ik zo geconcentreerd bezig was dat ik helemaal niet aan eten of drinken dacht.

Nu nog steeds niet tijdens tentamens
Oud 06-04-2004, 13:15
Tiño
Tiño is offline
dat wil ik nu nog niet eens weten
Oud 06-04-2004, 13:20
Verwijderd
wat fris en iets met chocola. Misschien wel een energy drink, maar dat word ik zo hyper van
Oud 06-04-2004, 13:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik zie mensen echt met bananen en sultana's lopen hierzo, (dus ook bij jou ) maar ik vind het een beetje onzin. Misschien een dingetje, maar niet per se echt een energiestoot ofzo.
Oud 06-04-2004, 14:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
ninei schreef op 06-04-2004 @ 13:32 :
Over het algemeen zal ik zeggen ben je zo hard bezig met studeren dat je nieteens tijd maakt om te eten. En op mijn school, en vast vele anderen, lopen ze 1x per examen met een karretje met thee, koffie en koekjes.. en dat dan wel gratis..
Ja hoe zie je dat voor je dan?? Dat mensen met hun portemonnee moeten gaan afrekenen aan hun tafeltje? Of dat zij een lijst hebben van tafeltjes die van te voren betaald hebben?

En het lijkt alsof je uit ervaring praat en dat lijkt me best wel stug. Ik denk dat ik best wel eens momenten heb dat ik ff om me heen zal staren omdat ik ten eerste altijd ruim op tijd klaar ben en omdat ik er niet tegen kan om aan 1 stuk door te schrijven. Ik zal vast wel eens ff moeten nadenken over een vraag.
Oud 06-04-2004, 15:54
Liss
Liss is offline
Ik neem net als 2 jaar geleden een flesje spa blauw mee of een flesje met vita day of een ander lekker fruitig sap iets.
Qua eten weet ik nog niet of ik wel iets meeneem, dat doe ik ervoor wel en erna, misschien wel druivensuiker, ligt eraan hoe ik me voel. En kauwgom

Bij ons gaan ze trouwens ook met zown irritant piepend karretje door de gymzaal, dat was echt irritant. Voor ze heel mavo havo en vwo hebben gehad ben je weer een uur verder en je wordt er alleen maar door afgeleid.
Van tevoren ligt er wel een briefje op je tafel, daarop moet je aankruisen wat je wilt: koffie alleen 's ochtends en verder thee sinas en cola 's ochtend en 's middags. Of niets natuurlijk, meestal neem ik niets
Oud 06-04-2004, 16:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik denk dat ik hetzelfde mee neem als wat ik ook altijd mee neen als ik een SE heb en dat is een Liga evergo en een flesje water. Misschien dat ik nu ook wel dextro energie mee neem want dat moet ik eigenlijk altijd wel bij me hebben.
Oud 06-04-2004, 16:31
Verwijderd
Ik had meestal wat te drinken bij me en verder kauwgom en soms iets van sultana's oid...of druivensuiker. Echt dat je meer dan genoeg tijd hebt om te eten/drinken tussendoor...ik en de meeste anderen die ik ken die examen gedaan hebben iig wel.

Van school kregen we één keer koffie of thee tijdens de examens en heel heel heel soms (meestal als we 's middags examen hadden en dat gebeurde niet zo vaak ofzo) hadden ze ook fris.
Oud 06-04-2004, 16:59
vrijgezel
vrijgezel is offline
Ik had alleen drinken mee... ik was toch binnen een half uur klaar met een examen dus eten mee was niet nodig
Oud 06-04-2004, 17:03
Briseïs
Briseïs is offline
ik kijk wel waar ik zin in heb
Oud 06-04-2004, 17:35
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
2 jaar geleden had ik niks meegenomen, ik wist niet eens dat dat mocht.
Wel kregen we (flesjes dubbel)frisdrank.
Oud 06-04-2004, 18:03
mario
mario is offline
ik neem denk ik een zakje chips mee(paprika) en bij ons komen ze langs met maaltijden(meestal friet met biefstuk ofzo) en anders bel ik gewoon een pizza koerier
Oud 06-04-2004, 19:13
Bruut
Bruut is offline
ik had vorig jaar alleen een flesje drinken mee..

had dat allemaal niet nodig geloof ik..

nu op de hbo heb ik meestal gewoon een koekje ofzo, of brood (want mn school is ver van mn huis, dus heb altijd brood mee)
Oud 06-04-2004, 19:25
Verwijderd
Citaat:
mario schreef op 06-04-2004 @ 19:03 :
ik neem denk ik een zakje chips mee(paprika) en bij ons komen ze langs met maaltijden(meestal friet met biefstuk ofzo) en anders bel ik gewoon een pizza koerier
gelukkig kraakt een zakje chips niet zo...

Oud 06-04-2004, 20:31
Balance
Balance is offline
Ik denk zo'n rolletje druivensuikersnoepjes. En verder wat fris, omdat ik geen koffie of thee lust en toch wat wil drinken.
Oud 06-04-2004, 20:39
Ieke
Ieke is offline
Eten en drinken mee is altijd goed. Je zit er 3 uur (en in mijn geval nog langer) en je gebruikt veel energie. Daarbij kan je ook een soort pauze inlassen door even wat te drinken en te eten.

Ik had zelf vaak zo'n spaflesje met limonade (voor de suikers), iets van een koek en een rol pepermunt.
Oud 06-04-2004, 20:48
Verwijderd
Water bevordert de communicatie tussen de linker- en rechterhersenhelft, in theorie in ieder geval.
Oud 06-04-2004, 21:17
Verwijderd
Drank: AA oid (iig was het iets van energiedrank).
Eten: Sultana
Oud 06-04-2004, 21:23
Nuck
Nuck is offline
Volgens mij heb ik qua eten niks meegenomen, misschien pakje sultana ofzo. Flesje water wel altijd standaard
Oud 06-04-2004, 21:37
Verwijderd
Ik had altijd een flesje water, een appel of banaan, dextro en wat lekkers (sultana, liga, o.i.d.) bij me.
Ik vond het altijd wel fijn om even rustig wat te eten en ondertussen een beetje om me heen te kijken naar de andere kandidaten
Oud 06-04-2004, 22:01
IvdSangen
IvdSangen is offline
Ik eet ervoor en erna wel. 3 Uur zonder eten of drinken moet wel lukken toch?
Oud 07-04-2004, 07:55
kneisje
kneisje is offline
Waarom zou je onder het examen gaan eten Alsof je dat ook deed bij tentamens... Dan moet je toch geconcentreerd bezig zijn met de opgaven! Lijkt me super irritant als mensen gaan zitten kraken en knisperen en kauwen 3 uur overleef je wel
Oud 07-04-2004, 09:00
Drez
Drez is offline
ik had altijd een flesje bij me en ´s ochtends meestal een broodje (ik eet nooit zo vroeg), ´s middags meestal niets, of chocola ofzo

iig niets dat kraakt, dat is zóó irritant! heb ik me heel erg aan zitten ergeren bij anderen
Oud 07-04-2004, 09:14
Verwijderd
Citaat:
kneisje schreef op 07-04-2004 @ 08:55 :
Waarom zou je onder het examen gaan eten Alsof je dat ook deed bij tentamens... Dan moet je toch geconcentreerd bezig zijn met de opgaven! Lijkt me super irritant als mensen gaan zitten kraken en knisperen en kauwen 3 uur overleef je wel
bij tentamens had ik het ook hoor. Als ik drie uur aan m'n wiskunde zit heb ik wel zin om iets te drinken en/of te eten.
Oud 07-04-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
Als ik 3 uur niet eet, heb ik echt wel trek (met name 's ochtends). Het gevolg is een knorrende maag.
En da's fijn, tijdens de examens iemand voor/naast/achter je hebben zitten, wie z'n maag hard knort
Oud 07-04-2004, 11:44
kneisje
kneisje is offline
Citaat:
Coconut schreef op 07-04-2004 @ 11:11 :
Als ik 3 uur niet eet, heb ik echt wel trek (met name 's ochtends). Het gevolg is een knorrende maag.
En da's fijn, tijdens de examens iemand voor/naast/achter je hebben zitten, wie z'n maag hard knort
Hm daar heb je ook wel gelijk in. Nou ik eet van te voren wel en ik roep de rest op ook anti-kraker te worden , neem maar iets geluidloos
Oud 07-04-2004, 12:19
Verwijderd
Ik neem denk ik in ieder geval een flesje water mee en verder misschien Sultana's ofzo Drop is ook nog wel een idee
Oud 07-04-2004, 13:59
Verwijderd
Citaat:
^Dragon^ schreef op 07-04-2004 @ 10:14 :
bij tentamens had ik het ook hoor. Als ik drie uur aan m'n wiskunde zit heb ik wel zin om iets te drinken en/of te eten.
ik ook hoor.. vind het wel lekker. even een korte pauze.. vooral bij tentamens waar je veel moet schrijven zoals geschiedenis of het examen van nederlands..
Oud 07-04-2004, 14:53
~sweetgirl~
~sweetgirl~ is offline
Misschien dat ik iets van Sultana meeneem ofzo. Maar verder krijgen we onder het examen koffie
Oud 07-04-2004, 17:02
BCR
BCR is offline
Mijn maag knort altijd onder een toets

Maar ik heb nog niet echt nagedacht over wat voor eten ik mee zal nemen. Misschien wat Dextro, ofzo. En energydrank of anders water.
Oud 07-04-2004, 17:24
miss Elise
miss Elise is offline
ik neem altijd boterammetjes meej naar n toets
heb altijd onwijs honger halverwegen en dan vind ik t wel prettig ff wat te eten dat ook nog vult zegmaar
Oud 07-04-2004, 20:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
Het zal voor iedere persoon anders zijn, of die graag iets wil eten tijdens het examen of niet. Als je wel wat wilt eten, zou ik gewoon iets nemen wat je vaker tussendoor eet, en niet speciaal 'omdat het examen is' druivensuiker gaan pakken ofzo.
Ik geloof dat ik een pakje sultana bij me had en een flesje water. Dat neem ik nu trouwens nog mee naar mijn tentamens.
Oud 08-04-2004, 08:09
Verwijderd
Citaat:
Alsof mijn tentamens 3 uur duurden. En als ze wel drie uur duurden, dan at/dronk ik dan tussendoor idd ook iets. Normaal eet ik ook om de twee uur oid wel wat en drinken doe ik zeker meer dan eens per uur, dus waarom dan niet? Echt niet alles kraakt en knispert ed...en alsof het anders doodstil is in zo'n examenzaal.
Oud 08-04-2004, 10:34
Shadina
Shadina is offline
Tuurlijk neem ik wat te eten mee. Ik ga me niet verhongeren om anderen een plezier te doen. Ik heb altijd al heel snel honger.. en mijn buik knort ook vrij snel. 3 Uur achter elkaar.. dan heb je echt wel ff een korte pauze nodig. Tijdens mijn tentamens had ik ook altijd iets te eten en drinken mee. Gewoon een pakje drinken(sisi) en snoepjes of wat liga ofzo. En ik probeer het wel altijd zo stil mogelijk te doen. Maar chips zou ik dus nooit meenemen.
Ow ja.. je krijgt ook iets te drinken tijdens een tentamen/examen altijd.. maar meestal alleen maar thee. Alsof iedereen dat lust.
Oud 09-04-2004, 17:05
KiimmiieJ
KiimmiieJ is offline
Ik kan me ook niet goed concentreren met een half lege maag..daarom ga ik same met n vriendin 1 uur van te vore nog ff naar de MCdonalds En k neem nog n sandwich mee je weet wel die handige broodjes bij AH to go en fristi voor onder t examen
Oud 09-04-2004, 17:11
JantjePietje
JantjePietje is offline
Volgens mij is de meest succesvolle methode nog steeds om zo min mogelijk te eten. Want wat er dan gebeurt is, dat er veel meer bloed richting de hersenen gaat, omdat je maag niet zoveel bloedtoevoer voor zijn rekening neemt, waardoor je beter kan nadenken. Werkt gegarandeerd, hoewel dat geknor van je maag wel storend kan werken op je medeleerlingen, maar wel doeltreffend.
Oud 09-04-2004, 19:17
DMC
DMC is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 09-04-2004 @ 18:11 :
Volgens mij is de meest succesvolle methode nog steeds om zo min mogelijk te eten. Want wat er dan gebeurt is, dat er veel meer bloed richting de hersenen gaat, omdat je maag niet zoveel bloedtoevoer voor zijn rekening neemt, waardoor je beter kan nadenken. Werkt gegarandeerd, hoewel dat geknor van je maag wel storend kan werken op je medeleerlingen, maar wel doeltreffend.
Juist zo denk ik er ook over, en het is duidelijk merkbaar dat je dan juist beter concentreert.
Oud 10-04-2004, 15:56
Verwijderd
Volgens mij heeft je lichaam wel iets nodig om te kunnen functioneren, helemaal zo min mogelijk eten lijkt me dus niet zo slim.

Kauwgom kauwen helpt btw voor de zuurstoftoevoer naar de hersenen, schijnt.
Oud 15-04-2004, 16:28
FrantiC
FrantiC is offline
ik heb vorig jaar examen gedaan, en ik nam mee:
- een flesje water
- een blikje redbull
- 2 bruine boterhammen
- zuurtjes
- een pakje kaugom

en tijdens het examen kreeg je koffie of thee...

het lijkt mss veel, maar je kan beter teveel mee nemen en wat mee terug nemen dan te weing meenemen en met een knorrende maag examen moeten doen... dat is zooooo irritant
Oud 15-04-2004, 20:42
levi's
levi's is offline
waarom delen ze eigenlijk alleen maar koffie en thee uit?
er zijn mensen die dat niet echt lusten:@
Waarom geen groentesoep ofzo? dat zou fijn zijn
Oud 24-04-2004, 10:47
angel-nieke
angel-nieke is offline
in de examnkrant stond dat je geen koud water moest drinken omdat dit slecht zou zijn voor je concentratie ofzow... ennuh choco werkt niet goed, zit n stof in dat je hersenen als t ware n btje verdoofd en je dus minder goed kan concentreren/ nadenken... op naar de zuurtjes dus
Oud 24-04-2004, 12:09
Tovenaar
Tovenaar is offline
Gewoon voor het examen en na het examen genoeg eten. Als je bv brood gaat eten tijdens een examen werkt dat echt niet meteen positief voor je maag, je krijgt eerder een gevoel van ''vol'' en dat is niet bevordelijk voor het nadenken. Je moet zorgen dat je al een bodem hebt, die goed gezakt is. Dan krijg je echt geen honger, en kan je veel beter je aandacht bij de opgaven houden.
Oud 24-04-2004, 17:24
Verwijderd
Citaat:
omrielevie schreef op 15-04-2004 @ 21:42 :
waarom delen ze eigenlijk alleen maar koffie en thee uit?
er zijn mensen die dat niet echt lusten:@
Waarom geen groentesoep ofzo? dat zou fijn zijn
Er zijn ook mensen die dat niet echt of echt niet lusten. Die mensen houd je altijd en ze kunnen moeilijk met iedereen rekening houden.
Oud 25-04-2004, 00:21
PV
PV is offline
die eeuwige flesjes water moesten ze maar eens verbieden, elke doos loopt daar tegenwoordig mee rond.
Advertentie

Regels voor berichten