Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2009, 08:09
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Eten jullie helemaal los, of zit je een beetje vast aan een standaardlijstje? (Alleen als je écht normaal met eten omgaat, anders weet ik nog niks..)
Ik heb een eetstoornis gehad en het gaat nu erg goed. Er is geen eten meer waar ik angst voor heb, raak niet meer in paniek bij 1 ons erbij etc. Kan lekker genieten van een pizza, taart etc op zijn tijd
Maar nu ik op mijn studie kijk; eigenlijk iedereen eet elke dag iets anders. Ene keer maar 1 bth s'middags, andere keer italiaanse bol etc.
Mijn moeder daarintegen eet elke dag precies hetzelfde. Zelfde aantal boterhammen, zelfde beleg, zelfde tussendoortje etc.
Naar mijn moeder kijkend eet ik dus heel normaal, maar kijkend naar studiegenoten eet ik nog wel heel strak. (al varieer ik wel in tussendoortjes/broodbeleg/avondeten etc. Het maakt mij niet uit als ik tussendoor de ene keer een chocolaatje heb en een andere keer een stuk taart)

Is het dus gewoon echt waar je je zelf prettig bij voelt? En wat doen jullie?

Ik zou wle graag meer op gevoel willen eten. Maar dat vind ik lastig...
Bijvoorbeeld, de ene keer heb ik s'morgens honger en eet ik 3 bth, de andere keer niet echt en eet ik 2 beschuitjes. Hoe doe je dat dan met brood? Neem je dan toch standaard 3 bth mee (ik eet s'middags altijd 3 bth), of neem je er dan zoveel mee, afhankelijk van hoeveel je er s'ochtends mee had? Dus bij 3 bth neem je er s'middags nog 2 mee en bij 2 crackers neem je er nog 3 mee?

Volgens mij heb ik dat gevoel van honger/verzadiging niet en het lijkt mij gewoon verwarrend... Dalijk heb ik honger, heb ik veel bth op, trakteert er ineens iemand terwijl ik net 4 bth op heb...

Misschien denk ik teveel door, maar kan iemand mij hier toch bij helpen?
Oud 29-03-2009, 15:05
Calyx
Calyx is offline
Daast dat het al tig keer gevraagd is, vind ik eigenlijk beter in het Voeding & Gezondheidstopic passen.
Hier kun je je vraag stellen en ik sluit hier het topic.

Regels voor berichten