Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2004, 10:18
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Ik vlieg dus deze vakantie vanaf Schiphol,
ik dacht eerst altijd dat je 2 uur van tevoren aanwezig moest zijn, maar toen ik op het site keek, stond er dat je voor vluchten
buiten Europa 3 uur van tevoren daar moet zijn.

Mijn vraag is dus,...als ik toch 2 uur van tevoren daar ben, zal ik dan ''problemen'' krijgen (en dan bedoel ik dus niet problemen met de mensen daar maar zoals langer wachten of weet ik veel wat)
Ik moet nl eerst nog 2,5 uur met de trein reizen, dus het zou voor mij echt heel veel uitmaken als ik een uurtje (of zelfs een half uurtje) later zou kunnen gaan,....iemand enig idee?
Advertentie
Oud 17-07-2004, 11:02
YPrue
YPrue is offline
Nou, op mijn reispapieren staat dat je minstens 3 uur van tevoren daar moet zijn. En op de site van Schiphol staat inderdaad ook 3 uur van tevoren.
Wij moeten eerst ook nog eens 2,5 uur met de trein naar Schiphol reizen, maar we pakken denk ik al de trein van 7.46 uur (als er eens bijvoorbeeld vertragingen, uitvallende treinen of iets dergelijks zouden zijn). Dan zijn we altijd nog op tijd. (Onze vlucht gaat om 14.15 uur.)
Ik weet niet of 2 uur van tevoren daar zijn een probleem gaat worden. Ik ben zelf ook nog nooit op Schiphol geweest. Maar ik ben liever ruim op tijd daar dan dat ik zit te stressen.
Oud 17-07-2004, 11:11
Quiana
Quiana is offline
Nouja, je begint die drie uur van tevoren gewoon met inchecken,
en nadat je door de douane bent gekomen ed, ben je eigenlijk
'vrij' totdat de gate geopend is...

De kans dat je langer moet wachten is wel aanwezig; hoe later je komt (tot op zekere hoogte, als je een uur van tevoren aankomt zal het anders zijn denk ik ), hoe meer mensen er zijn, hoe langer de rijen dus ook zijn waar je in moet staan. Lijkt mij.

Mja, mij lijkt het eigenlijk dat ze die tijden niet voor niets opgeven,
ik zou dus gewoon die drie uur van tevoren gaan...
Oud 17-07-2004, 11:41
Bellenblaas
Bellenblaas is offline
Ze roepen buiten het hoogseizoen altijd 2 uur vantevoren aanwezig, wij zorgen dan dat we 1,5 uur vantevoren er zijn. Nu het hoogseizoen is -en énorm druk, geloof me!- zou ik zorgen dat je toch wel 2 tot 2,5 uur vantevoren er bent. Het zal niet op een half uurtje aankomen, maar bereid je voor op enorme rijen voor de duane ivm met de drukte.
3 uur lijkt me dus een beetje veel, maar houd je dan in ieder geval aan die 2 uur die je dacht.
Oud 17-07-2004, 11:59
Southraider
Southraider is offline
Die 3 of 2 uur van te voren aanwezig zijn is om te verkomen dat er problemen zijn met je ticket en die je dan nog kan veranderen of als het druk is ( ze moeten op kleine vluchten al een kleine 200 man inchecken ) dat wel iedereen op tijd in het vliegtuig zit.

Je kan het risico lopen pas een half uur van te voren in te checken maar de kans is er dan dat je ticket al doorverkocht is of dat er iets niet in orde is en je je vlucht mist.
Oud 17-07-2004, 13:07
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
hmm,...ja jullie hebben allemaal wel gelijk,...tja
dan word dan de eerste trein nemen,...5.46
Oud 17-07-2004, 13:10
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
nathalie schreef op 17-07-2004 @ 14:07 :
Je kan in de trein of op het vliegveld misschien nog wel een beetje slapen en als je een lange vlucht hebt (maar dat zal wel niet als het binnen Europa is) ook nog in het vliegtuig en het wakker worden is meestal het moeilijkste, daarna gaat het meestal wel.
Oud 17-07-2004, 14:34
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
nathalie schreef op 17-07-2004 @ 14:07 :
Hmm met de trein lijkt me echt helemaal niets. Verleden jaar heb ik een busje gehuurd en dat was echt We gingen 's nachts weg. Niemand op de weg en we waren er echt snel. En na de vakantie kwamen we op Schiphol aan en gingen bij de uitgang zitten. Even later kwam er een man aan en die bleek dus onze chauffeur te zijn.Was echt goed geregeld.
Dit jaar gaan we weer zo'n busje huren
Oud 17-07-2004, 14:59
I love stars
I love stars is offline
Onze vlucht gaat om 5.00 dus rond 2.00 -2.30 daar zijn , tis anderhalf uur rijden dus rond 00.30-1.00 vertrekken dus 0.00 opstaan. Denkt iemand dat ik dan al slaap? Conclusie slaaploze nacht.

Maar het is aan te raden er van te voren te zijn , ja. Is zonder van het geld als je door een foutje of wat dan ook niet mee kan.
Oud 17-07-2004, 15:58
MJM
MJM is offline
Citaat:
nathalie schreef op 17-07-2004 @ 11:18 :
Ik vlieg dus deze vakantie vanaf Schiphol,
ik dacht eerst altijd dat je 2 uur van tevoren aanwezig moest zijn, maar toen ik op het site keek, stond er dat je voor vluchten
buiten Europa 3 uur van tevoren daar moet zijn.

Mijn vraag is dus,...als ik toch 2 uur van tevoren daar ben, zal ik dan ''problemen'' krijgen (en dan bedoel ik dus niet problemen met de mensen daar maar zoals langer wachten of weet ik veel wat)
Ik moet nl eerst nog 2,5 uur met de trein reizen, dus het zou voor mij echt heel veel uitmaken als ik een uurtje (of zelfs een half uurtje) later zou kunnen gaan,....iemand enig idee?
Ik weet niet waar je heen gaat, en met welke luchtvaartmaatschappij, maar met KLM kan je bijvoorbeeld op sommige vluchten 'online-inchecken' dus gewoon thuis van achter de computer, als ik jou was zou ik even navragen of dat voor jou vlucht geldt, dat zou in ieder geval veel tijd uitmaken
Oud 17-07-2004, 15:59
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-07-2004 @ 14:10 :
Je kan in de trein of op het vliegveld misschien nog wel een beetje slapen en als je een lange vlucht hebt (maar dat zal wel niet als het binnen Europa is) ook nog in het vliegtuig en het wakker worden is meestal het moeilijkste, daarna gaat het meestal wel.
Ik ga ook proberen om in het vliegtuig of in de trein te slapen...maar dat lukt meestal niet zo goed. Ik kan gewoon me draai niet vinden dan.
Maar ik ga dus wel buiten Europa (Canada) dus kheb wel een lange dag voor de boeg,...maar datheb ik er wel voor over.

@ dark-Angel66:
Ik ga alleen op vakantie,..dus tja dan is een busje een beetje overdreven....èn te duur.
Oud 17-07-2004, 16:05
*~Angel~*
*~Angel~* is offline
Citaat:
nathalie schreef op 17-07-2004 @ 16:59 :
Ik ga ook proberen om in het vliegtuig of in de trein te slapen...maar dat lukt meestal niet zo goed. Ik kan gewoon me draai niet vinden dan.
Maar ik ga dus wel buiten Europa (Canada) dus kheb wel een lange dag voor de boeg,...maar datheb ik er wel voor over.

@ dark-Angel66:
Ik ga alleen op vakantie,..dus tja dan is een busje een beetje overdreven....èn te duur.

Ow ja dan is het idd te duur
Oud 17-07-2004, 16:33
Breg
Breg is offline
Volgens mij maakt het bijna niks uit of je nou 3 of 2,5 of 2 uur van te voren er bent. Vloog eind juni naar Italie, toen werd er ook gezegd; het tijdstip is druk dus kom 2 uur van te voren (op rustige tijdstippen 1 uur) gevolg: binnen 20 minuten ben je ingechekt, ben je door de douane heen en de rest van de tijd zit je te wachten.
Oud 17-07-2004, 17:27
starslayer
starslayer is offline
Citaat:
Breg schreef op 17-07-2004 @ 17:33 :
Volgens mij maakt het bijna niks uit of je nou 3 of 2,5 of 2 uur van te voren er bent. Vloog eind juni naar Italie, toen werd er ook gezegd; het tijdstip is druk dus kom 2 uur van te voren (op rustige tijdstippen 1 uur) gevolg: binnen 20 minuten ben je ingechekt, ben je door de douane heen en de rest van de tijd zit je te wachten.
De belangrijkste rede is dat je vlucht eerder kan vertrekken dan hij gepland stond (al komt dat bij ochtendvluchten weinig voor, voor 5 uur 's morgens zijn er geen vluchten).

Zelf woon ik 5 min van schiphol, dus uurtje vooraf inchecken is op tijd. Doorverkopen van tickets doen ze normaal gesproken niet. Je hebt immers al een ticket. Wel is het verstandig om ruim op tijd te zijn als je een eind moet reizen, je weet nooit of je vlucht eerder vertrekt. Achter de douane is voldoende te doen waardoor de tijd echt vliegt.... (Mc Ontbijt !!!!!!)
Oud 17-07-2004, 18:13
Verwijderd
Citaat:
starslayer schreef op 17-07-2004 @ 18:27 :
Achter de douane is voldoende te doen waardoor de tijd echt vliegt.... (Mc Ontbijt !!!!!!)
Ik vind er nou niet zoveel te doen dat je daar 2,5 uur door kunt brengen...een uur vond ik al te veel.
Oud 17-07-2004, 19:48
levi's
levi's is offline
Ik vind trouwens dat ze wel heeel weinig winkels hebben

Als je het vergelijkt met andere vliegvelden
Oud 17-07-2004, 21:04
Breg
Breg is offline
Citaat:
levi's schreef op 17-07-2004 @ 20:48 :

dan weet ik niet op wat voor vliegvelden jij geweest bent, maar Schiphol is toch zeker een van de vliegvelden met de meeste winkels volgens mij. Alleen ligt het grootste gedeelte op het niveau van de aankomsthallen = verdieping onder de vertrekhallen.
Oud 18-07-2004, 12:21
levi's
levi's is offline
Citaat:
Breg schreef op 17-07-2004 @ 22:04 :
dan weet ik niet op wat voor vliegvelden jij geweest bent, maar Schiphol is toch zeker een van de vliegvelden met de meeste winkels volgens mij. Alleen ligt het grootste gedeelte op het niveau van de aankomsthallen = verdieping onder de vertrekhallen.
ja dat bedoel ik! na dat je hebt ingecheckt heb je haast geen winkels!
Oud 18-07-2004, 18:13
Balance
Balance is offline
Citaat:
levi's schreef op 17-07-2004 @ 20:48 :

Hebben wij het over dezelfde Schiphol?
Ik ben vanmorgen op een vliegveld geweest, waar 5 winkels waren. Dán verveel je je pas als je er 3 uur van te voren moet zijn.
Schiphol is heerlijk; daar kom je je tijd zo door
Oud 18-07-2004, 18:26
Verwijderd
Ik ga naar Turkije, moet ik dan ook 3 (!!!) uur vantevoren aanwezig zijn?
Oud 18-07-2004, 18:29
Endomychus
Endomychus is offline
Nee, dat hoeft echt niet hoor!! Je moet er gewoon voor zorgen dat je er ruim op tijd bent, maar 3 uur van te voren hoeft echt niet.
Oud 18-07-2004, 19:00
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Ik werk op schiphol aan de check in. De Check-in gaat 3 uur voor de STD (scheduled time of departure, vertrektijd die in je ticket staat) open en gaat een half uur voor ETD (estimated time of departure, de tijd waarop het vliegtuig waarschijnlijk vertrekt) dicht. In de tussentijd kan je gewoon inchecken. Maar als je vroeger komt kan je natuurlijk wel de beste plaatsen krijgen.
Oud 18-07-2004, 19:04
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 18-07-2004 @ 19:26 :
vlieg je met Onur Air?
Oud 19-07-2004, 10:14
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Lisanne schreef op 18-07-2004 @ 19:26 :
Turkije wordt volgens mij nog binnen Europa gerekend (ik weet het niet helemaal zeker). Als dat zo is, moet je dus 2 uur van tevoren aanwezig zijn.
Oud 20-07-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 18-07-2004 @ 20:04 :
vlieg je met Onur Air?
Ja
Advertentie
Oud 21-07-2004, 16:29
Sprinkle
Sprinkle is offline
2 uur van te voren is goed. Ze zeggen 3 uur zodat je in ieder geval ruim van te voren aanwezig bent en niet een no-show word uiteindelijk omdat je je trein mist of wat dan ook.
Oud 21-07-2004, 23:04
Balance
Balance is offline
Citaat:
Sprinkle schreef op 21-07-2004 @ 17:29 :
2 uur van te voren is goed. Ze zeggen 3 uur zodat je in ieder geval ruim van te voren aanwezig bent en niet een no-show word uiteindelijk omdat je je trein mist of wat dan ook.
Met mijn terugvlucht moest ik officieel om half 5 op het vliegveld zijn (3 uur van te voren), maar ik was d'r pas om 17.15.
Geen probleem, maar men zei wel dat ik voor 17.50 langs de douane moest zijn, want daarna mocht er niemand meer mee.
Kortom: te laat komen is helemaal niet zo erg, maar maak het niet te erg, want dan kan het wel problemen opleveren.
Oud 21-07-2004, 23:25
MikeyMo
MikeyMo is offline
Het is gewoon voor de zekerheid 3 uur. Maar je krijgt echt geen problemen als je 5 minuten van tevoren aankomt, als je het nog haalt.

En het is toch altijd 3 uur vantevore?
Oud 23-07-2004, 20:41
Verwijderd
Citaat:
MikeyMo schreef op 22-07-2004 @ 00:25 :
Het is gewoon voor de zekerheid 3 uur. Maar je krijgt echt geen problemen als je 5 minuten van tevoren aankomt, als je het nog haalt.

En het is toch altijd 3 uur vantevore?
binnen europa= 2 uur
Buiten europa= 3 uur

Maar het maakt niet uit, want 3 uur van te voren gaan pas de balies open d8 ik. Dus als je er 2 uur van te voren bent is er niks aan de hand en moet je volgens mij nog w88.
Oud 25-07-2004, 00:58
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Breg schreef op 17-07-2004 @ 22:04 :
Schiphol is toch zeker een van de vliegvelden met de meeste winkels volgens mij.
Dat zal best kunnen, maar helaas had ik daar om 3 uur 's nachts dus niks aan, want dan zijn ze nog niet open...

De stroomstoring gister was trouwens ook weer net pech hebben, heb ik dus ook eens een uur vertraging opgelopen met vliegen
Oud 25-07-2004, 06:33
MJM
MJM is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-07-2004 @ 00:04 :
Met mijn terugvlucht moest ik officieel om half 5 op het vliegveld zijn (3 uur van te voren), maar ik was d'r pas om 17.15.
Geen probleem, maar men zei wel dat ik voor 17.50 langs de douane moest zijn, want daarna mocht er niemand meer mee.
Kortom: te laat komen is helemaal niet zo erg, maar maak het niet te erg, want dan kan het wel problemen opleveren.
als je je trg vlucht vanaf curacao bedoeld (zoals in andere topic beschreven) wordt die slottijd ook mede bepaald door de vele controles, want anders maakt het geen snars uit hoelaat je door de douane gaat, als je maar rond de boardingstijd, half uurtje voor je vlucht vertrekt, er bent, maja met een shopverslaafde zus en moeder kan dat half uurtje ook wel is 5 minuutjes worden...
Oud 25-07-2004, 12:58
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Je kan ook best wat later komen hoor. Incheckbalies blijven vaak open tot een half uur vantevoren. Probleem is eerder of je op tijd door de rest van de controles heen komt.
Oud 25-07-2004, 13:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
MJM schreef op 25-07-2004 @ 07:33 :
als je je trg vlucht vanaf curacao bedoeld (zoals in andere topic beschreven) wordt die slottijd ook mede bepaald door de vele controles, want anders maakt het geen snars uit hoelaat je door de douane gaat, als je maar rond de boardingstijd, half uurtje voor je vlucht vertrekt, er bent, maja met een shopverslaafde zus en moeder kan dat half uurtje ook wel is 5 minuutjes worden...
Dat bedoelde ik ja (want op de heenweg was ik er al 3 uur van te voren dus weet ik niet hoe laat die balie sloot).
Maar de meeste controles zijn allemaal pas als je aankomt op Schiphol. (hoewel ik uiteraard niet weet wat er achter de schermen gebeurt).
Oud 25-07-2004, 17:07
skip
skip is offline
Citaat:
Blitzkrieg Bop schreef op 18-07-2004 @ 20:00 :
Ik werk op schiphol aan de check in. De Check-in gaat 3 uur voor de STD (scheduled time of departure, vertrektijd die in je ticket staat) open en gaat een half uur voor ETD (estimated time of departure, de tijd waarop het vliegtuig waarschijnlijk vertrekt) dicht. In de tussentijd kan je gewoon inchecken. Maar als je vroeger komt kan je natuurlijk wel de beste plaatsen krijgen.
blitzkrieg, ik werk ook op de grond op schiphol. tijden van openen en sluiten van check in kan per maatschappij verschillen. sommige intercontinentale vluchten gaan namelijk al 4 uur voor vertrek open. ook de sluitingstijden verschillen. het kan een half uur zijn, 40 minuten, 3 kwartier of zelfs een uur! wat jij zegt mickeymo, dat kan dus echt niet, 5 minuten van tevoren, het is geen trein of bus!! bovendien is zo'n vliegtuig meestal al helemaal klaar met instappen en dan kan die zelfs eerder weg! tenzij er nog mensen kijken die de vertrektijd als instaptijd aanhouden (ondanks wat er op de instapkaart staat) en de omroep niet horen het is echt onvoorstelbaar soms.....

die minimumtijd is gewoon rekening houdend met rijen, evt. storingen (waardoor zich ook rijen kunnen vormen) en het evt. vergeten van reisdocumenten, ja, het gebeurt echt!!!

als iemand voorkeur heeft voor een stoel (raamplaats of beenruimteplaats...en dan echt alleen voor de lange mensen of mensen met medische klachten en een medische verklaring, dus geen mensen van 1.70 omdat het zo comfortabel is !) die kunnen beter vroeg komen, want dan kan je het nog aangeven. raamplaatsen gaan er sowieso 9 van de 10x als eerste uit, want het liefst wil bijna iedere passagier die het vliegtuig instapt aan de raamzijde zitten.

houd rekening met een rij bij de marechaussee (niet de douane, die heb je pas bij terugkomst als je je koffers hebt en naar buiten loopt) en de security controle daarachter (meestal loopt de paspoortcontrole wel lekker door, maar houdt het op bij de security-check). je hoeft daar echter niet in een keer na incheck doorheen, tenzij het al bijna instaptijd is natuurlijk, maar als je nog een uur of meer hebt, dan kan je evt. met je wegbrengers nog een kopje koffie drinken of wat dan ook...

winkeltjes zijn er genoeg, misschien alleen niet altijd wat je zoekt, in het schengengedeelte kan het zijn dat er minder is, maar daar kom ik vrij weinig, dus dat weet ik niet. vind wel dat er meer winkels zijn in het tax-freegedeelte dan op schiphol plaza.

nog over dat busje. de schiphol-travel-taxi is in principe een deeltaxi. dus, dan is het op zich niet zo duur, maar het kan zijn dat je nog eerder op schiphol staat omdat je vroeg moest vertrekken om langs een paar andere adressen te gaan. ze zorgen er wel voor dat je op tijd op schiphol bent, dus in de planning wordt daar rekening mee gehouden.
Oud 25-07-2004, 18:52
Sprinkle
Sprinkle is offline
Citaat:
Balance schreef op 22-07-2004 @ 00:04 :
bedoelde zodanig te laat komen dat je je vlucht mist.
Oud 26-07-2004, 14:33
Gilbert
Gilbert is offline
Wij vlogen om moesten ook 2 uur van tevoren op Schiphol zijn, maar omdat de NS het weer zo nodig vond om een sein-storing te veroorzaken, checkten we pas een half uur (!) van tevoren in. Dat was bij EasyJet en gaf geen problemen.

We moesten wel de bagage op een kar zetten, ipv gewoon op die band.

Stressen was het wel.
Advertentie

Regels voor berichten