Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Aan de ene kant is het goed dat dit soort acties worden uitgevoerd want ze zijn zo te zien met resultaat.
Aan de andere kant is het onlogisch dat dit soort acties eenmalig zijn. Van mij mag zoiets vaker gebeuren, schiphol is een van de lokaties in Nederland die echt veiliger moeten zijn.
|
![]() |
Zero tolerance beleid
Als de marechausee en de politie een kolossale foullering doen, en er een paar uithalen, dan heeft het dus gewerkt. Je kunt wel zeggen dat de "echte" criminelen het al weten voordat de actie wordt gehouden, maar er wordt toch een duidelijk signaal afgegeven door de overheid, het zero-tolerance beleid. Ik denk niet dat je hierdoor de hele criminaliteit kunt verbannen of opruimen, maar het is wel duidelijk dat er nu eens paal en perk aan het geweld wordt gezet. Als de politie dit blijft vasthouden en ook op andere onveilige plaatsen die er genoeg zijn gaat fouilleren en toezicht houden, zal de criminaliteit zeker minder worden. Er wordt wel gezegd dat de criminelen zich niet meer laten afschrikken door dit soort acties, maar er wordern er elke keer toch wel een paar uitgehaald met een wapen of iets anders illegaals, na een tijdje zijn de wapens dan wel op he! ![]() Nee, ff serieus, ik vindt dat de marechaussee meer van dit soort acties moet gaan uitvoeren en moet uitbreiden naar de rest van nederland. Voor principiele tegenstanders van preventieve fouillering: ALS JE ONSCHULDIG BENT, HEB JE NIETS TE VERBERGEN!!! Tjerk |
![]() |
|
Nope, t helpt niet. Ik heb s n stuk gelezen (kweenie meer waar) over de slechte veiligheid op Schiphol. Het zou mss helpen als ze t vaker zouden doen, maar t hoeft maar 1 x iemand tussendoor te glippen en dan ist gebeurd. Dus ik zou zeggen dat ze de veiligheid maar beter op n andere manier moeten gaan vergroten.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Preventief fouilleren is een belachelijke schending van privacy.
Een verdachte mag gefouilleerd, maar zomaar iedereen gaan fouilleren omdat ze misschien iets bij zich kunnen hebben is de omgekeerde wereld. Een verdachte mag gefouilleerd worden, maar mensen fouilleren om verdachten te vinden, is belachelijk. Ik kan me ook goed voorstellen dat mensen om deze reden niet meer via Schiphol gaan vliegen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
buitelanders met een transfer zullen waarschijnlijk een ander Europees vliegveld gebruiken waar zulke vernederende praktijken niet plaatsvinden |
![]() |
|
![]() |
als gemerkt wordt dat het werkt zal het zonder twijfel op meer plekken ingevoerd worden, ik denk alleen dat preventief fouileren te steekproefsgewijs gaat om het echt effectief te maken, zoals eerder gezegd is, er hoeft er maar 1 tussendoor te glippen. dan kunnen ze beter alle mensen die schiphol binnenkomen onderwerpen aan elektronische controle, zoals dat bij het binnengaan van vliegtuigen ook al gebeurd... de barriere iets naar achteren verschuiven zegmaar
![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() *voel*voel* Verrek een sleutelbos. Nou weet die agent dat ik een sleutelbos bij me heb. Help schendig van mijn privacy.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
toenemend machtsvertoon politie Blitzkrieg Bop | 30 | 31-05-2003 08:57 |