Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-05-2004, 10:43
Verwijderd
ik heb altijd creme of labello voor mn lippen bij me en gebruik het heel veel. opzich niet erg vervelend, maar als ik het vergeet mis ik gewoon iets.
ik vraag me af, hoe kan het dat ik het nodig heb?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 10:45
Verwijderd
Je lippen worden lui en maken zelf geen of niet genoeg vet aan. Langzaam afbouwen en nóóit meer labello gebruiken. Purol, vaseline en blistex mag wel.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 10:54
Verwijderd
Citaat:
zuster schreef op 29-05-2004 @ 11:45 :
Je lippen worden lui en maken zelf geen of niet genoeg vet aan. Langzaam afbouwen en nóóit meer labello gebruiken. Purol, vaseline en blistex mag wel.
gebruik meesteal purol
maar labello zal ik gaan afbouwen.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 11:19
Verwijderd
Of gewoon zorgen dat je het altijd bij je hebt. Het is niet schadelijk of duur of lastig, dus wat boeit het nou of je er verslaafd aan bent?
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 11:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Sarah schreef op 29-05-2004 @ 12:19 :
Of gewoon zorgen dat je het altijd bij je hebt. Het is niet schadelijk of duur of lastig, dus wat boeit het nou of je er verslaafd aan bent?
Omdat het gewoon écht irritant is, als je je lippencreme dan een keer vergeet.
Oud 29-05-2004, 15:57
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ha die verslaving ken ik.....
Ik heb ook altijd labello, blistex, purol, hemamerk of etosmerk in mijn tas, jaszak etc. Het liefste ook twee verschillende. Bij gebrek aan beter maar een lipgloss....
Blistex is wel oke, alleen die creme kreeg ik eens in mijn ogen. (na het smeren zat er iets in mijn oog dat ik eruit wilde halen)...en dat was geen pretje, janken, janken janken...pepermunt idee.....dat moet je echt niet in je ogen hebben natuurlijK! Maar goed, het is ook niet voor niets lipverzorging...

Verslaving, ach, gewoon in elke tas iets stoppen...komt wel goed....

Labello summerfruit al in je tas;-) Die is echt té zoet...
En bij de etos hebben ze een cacaobutter ofzo, die is
echt super! O maar ik mag geen reclame maken zeker?

SORRY

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 29-05-2004 @ 16:57 :
Ha die verslaving ken ik.....
Ik heb ook altijd labello, blistex, purol, hemamerk of etosmerk in mijn tas, jaszak etc. Het liefste ook twee verschillende. Bij gebrek aan beter maar een lipgloss....
Blistex is wel oke, alleen die creme kreeg ik eens in mijn ogen. (na het smeren zat er iets in mijn oog dat ik eruit wilde halen)...en dat was geen pretje, janken, janken janken...pepermunt idee.....dat moet je echt niet in je ogen hebben natuurlijK! Maar goed, het is ook niet voor niets lipverzorging...

Verslaving, ach, gewoon in elke tas iets stoppen...komt wel goed....

Labello summerfruit al in je tas;-) Die is echt té zoet...
En bij de etos hebben ze een cacaobutter ofzo, die is
echt super! O maar ik mag geen reclame maken zeker?

SORRY

Grtjs.
haha, die namen mogen wel hoor.
maar als ik jou was zou ik die labello uit je zak halen. En etos lijkt me ook niet bijster goed, aangezien dat vooral gericht is op het 'lekkere' en niet op het verzorgende van de lipcrème.
Purol en Blistex zijn toch altijd het best als je toch zonodig iets op je lippen moet hebben.
Oud 29-05-2004, 16:02
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Ja, maar gaat het echt nog om het verstnadige bij een 'verslaving?'
Je hebt gelijk, blistex vind ik wel de beste....
labello gaat nu ook meer naar het 'leuke en lekkere' toe...
En gek genoeg helpt het wel, want wie schaft alle nieuwe dingen weer aan? *schaam*

Maar goed...ik gebruik het dan ook niet omdat ik chronisch gescheurde lippen heb...;-)

Fijne, zonnige dag....met of zonder lippencréme.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
Anno 1986 schreef op 29-05-2004 @ 17:02 :
Ja, maar gaat het echt nog om het verstnadige bij een 'verslaving?'
Je hebt gelijk, blistex vind ik wel de beste....
labello gaat nu ook meer naar het 'leuke en lekkere' toe...
En gek genoeg helpt het wel, want wie schaft alle nieuwe dingen weer aan? *schaam*

Maar goed...ik gebruik het dan ook niet omdat ik chronisch gescheurde lippen heb...;-)

Fijne, zonnige dag....met of zonder lippencréme.

Grtjs.
ja, maar om even uit te leggen waarom labello slecht is: labello geeft wel een klein vet laagje, maar dat laagje onttrekt juist vocht aan je lippen. Het maakt je lippen dus juist droger, ipv vetter.
Het is dus niet gek dat je chronisch gescheurde lippen hebt als je altijd labello op doet
Oud 29-05-2004, 16:42
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Hmm...je hebt je erin verdiept ;-)
Purol vind ik er altijd een beetje vies uitzien alleen...
Ik moest altijd denken aan varkensvet ofzo, geen idee
waarom. Vet wat je op schoenen of tafels smeert,
ik weet het neit....ik heb nooit zoiets van; dat smeer
ik eens lkkr op mijn lippen. Tenzij het die stick is, dan
vind ik het wel lkkr ruiken en normaal eruit zien...

maar goed, dan maar een overdosis blistex in huis halen...

Waar gaat het eigenlijk toch allemaal over he....*Zucht*

Grtjs
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 16:47
Verwijderd
Blistex 'bijt' altijd...als ik het goede voor me heb...geef mij dan maar Purol (al heeft dat wel een beetje een ranzig smaakje ).
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:46
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Haha, dat 'bijt' idd een beetje......nouja, het geeft je zo'n ijskoud gevoel op je lippen....pepermunt achtig ofzo. Ik vind het wel oké, maar dat was al gezegd...(gezegt?)

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 18:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 29-05-2004 @ 17:47 :
Blistex 'bijt' altijd...als ik het goede voor me heb...geef mij dan maar Purol (al heeft dat wel een beetje een ranzig smaakje ).
Dat met Blistex heb ik ook. Het wordt een beetje heet oid. Weet het niet precies. En purol vind ik lekker ruiken (en een smaakje proef ik eigenlijk nooit) dus die gebruik ik altijd. Heb ik zelfs net een minuut geleden opgedaan

@Anno 1986: Ik heb me d'r niet in verdiept, maar als je hier maar vaak genoeg komt dan leer je een hele boel
Oud 29-05-2004, 18:55
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 19:49 :

@Anno 1986: Ik heb me d'r niet in verdiept, maar als je hier maar vaak genoeg komt dan leer je een hele boel
Hmm...dat kan het ook zijn idd....
Pay it forward, en zo leren we weer van elkaar....

Lippensmeer-se,

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:08
Verwijderd
bedankt voor jullie reacties.
ik smeer nu met blistexs, das toch iets beter dan labello.

lippensmeerse-se
(leuke groet)
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:10
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Haha...dank......
Niet teveel blistex smeren, dan gaan er van die witte stukjes in je mondhoeken wonen...
Of ben ik de enige die daar soms last van heeft?

Grtjs....en nouja, smeer-se dan dus...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 19:38
stout!
stout! is offline
Ik heb altijd een pot vaseline in mijn tas zitten. Niet echt charmant en soms levert het rare vragen op maar het is wel handig en lekker vet. Moet wel een beetje afkicken want ik wordt nu altijd een beetje zenuwachtig als ik merk dat ik niks bij me heb en ga dan júist op mijn lippen bijten of ze bevochtigen waardoor ze binnen de kortste keren droog zijn.
Ach ja, andere mensen bijten weer nagels...
Oud 29-05-2004, 20:10
Anno 1986
Anno 1986 is offline
...en anderen doen het allebei

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:18
Verwijderd
Hmm, dan zal ik mn labello ook maar wegdoen, en door Blistex vervangen. Ik wist helemaal niet dat Labello zo slecht was.

En ik vind Blistex juist wel altijd lekker tintelen op mn lippen
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 20:53
Verwijderd
haha dat heb ik ook. ik zit dan de hele tijd met mn lippen over mekaar te gaan tot ik er gek van wordt. weetje welke ook lekker is: 100% vegetal van yves rocher (groen potje). hmm volgens mij heb ik in het totaal wel 15 lippenbalsems (potjes, stifjes, enz.)
purol vind ik lekkeder dan blistex. blistex bijt een beetje ja. purol is lekker vanille achtig.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 21:23
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
Citaat:
stout! schreef op 29-05-2004 @ 20:38 :
Ik heb altijd een pot vaseline in mijn tas zitten. Niet echt charmant en soms levert het rare vragen op maar het is wel handig en lekker vet. Moet wel een beetje afkicken want ik wordt nu altijd een beetje zenuwachtig als ik merk dat ik niks bij me heb en ga dan júist op mijn lippen bijten of ze bevochtigen waardoor ze binnen de kortste keren droog zijn.
Ach ja, andere mensen bijten weer nagels...
haha dat heb ik ook altijd, en dan ik ben dan ook weer mega blij als ik dan weer kan smeren,(al is het bijvoorbeeld maar lipgloss ipv balm)...echt een verademing
Maar ik gebruik ook vaseline, maar dat heb ik in een klein potje gedaan waar vroeger die 'hema-lipgloss/balm' inzat,...misschien 'n ideetje, (t scheelt ook een hoop ruimte )
Labello vind ik allang nie meer lekker, en Purol,..is dat niet in zo'n wit potje wat zo ontzettend stinkt? Naja die gebruik ik dus ook niet, wel die roze van de Kruidvat, en verder ontelbaar veel lipglossen.
Ach ìk heb er verder niet zo'n problemen mee dat ik zo vaak smeer,...mijn vader zeurt er alleen over...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 22:27
battlestar
battlestar is offline
ik heb altijd zo'n blauw potje van blistex, met menthol-smaak.
purol heb ik nog nooit gebruikt en van labello worden mijn lippen alleen maar droger , vooral van die roze.

wat ook kan helpen als je snel droge lippen hebt: met een tandenborstel je lippen als het ware 'masseren' (oid ), verbetert de doorbloeding (heb ik ooit eens gelezen in 'n vrouwenblaadje haha)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 08:53
cyntha
cyntha is offline
Van Labello krijg ik juist drogere lippen, maar hij smaakt zo lekker. Tegenwoordig gebruik ik Purol en die helpt nog steeds het beste bij mij. Het smaakt alleen helemaal nergens naar, dat is misschien maar beter ook. Dan blijft het tenminste wat langer op mijn lippen zitten.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 09:17
Somebody Special
Somebody Special is offline
He bah, nog meer verslaafden..

Zelf ben ik al 2 jaar vreselijk verslaafd aan de Blistex (daarvoor gebruikte ik Labello maar dat hielp idd niet).
Blistix heeft eigenlijk ook nooit geholpen dus heb ik nu al bijna 2 jaar on-afgebroken schrale lippen...
Ik weet dat mijn lippen geen vet meer aanmaken en ik het dus gewoon af moet bouwen, maar dan krijg ik echt zo'n pijn
Oud 30-05-2004, 13:16
Anno 1986
Anno 1986 is offline
What about die potjes van de body shop, met zo'n heerlijk fruitig geurtje...???

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 18:46
Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 30-05-2004 @ 10:17 :

Zelf ben ik al 2 jaar vreselijk verslaafd aan de Blistex (daarvoor gebruikte ik Labello maar dat hielp idd niet).
Blistix heeft eigenlijk ook nooit geholpen dus heb ik nu al bijna 2 jaar on-afgebroken schrale lippen...
Ik weet dat mijn lippen geen vet meer aanmaken en ik het dus gewoon af moet bouwen, maar dan krijg ik echt zo'n pijn
Meer fruit eten zou ook kunnen helpen.
Als ik 2 dagen geen fruit heb gegeten voel ik dat als eerste aan mijn lippen. En na een sinaasappel leven ze na een uurtje weer.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:41
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Kijk....dus zo kunnen we overgaan op fruitverslaving...!

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:56
Nobucta
Nobucta is offline
Juist.. en dat is nog eens beter voor andere dingen.

Snap niet dat mensen tegenwoordig zo weinig fruit eten... van 2 appeltjes per week kun je toch niet leven?

*schilt kiwi*
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:01
Nasischijf
Nasischijf is offline
ben ik de enige "m" die labello ook gebruik?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 20:36
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Nee hoor, ik ken er meer...

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 22:16
never mind
never mind is offline
haha *verslaafd aan labellosmaakjes*

ik heb:
- perzik
- tropical fruits
- met kruiten
- summer fruits
- aardbei
- de lipgloss
- de roze met glittertjes
- de roze zonder glittertjes

en ik ben er vast nog wat vergeten
Oud 31-05-2004, 23:33
Verwijderd
Ja ik ben ook verslaafd eigenlijk, eerst gebruikte ik vaak Labello maar dat scheen niet goed te zijn, nu heb ik Blistex.

Soms lukt het om af te bouwen want dan laat ik het gewoon thuis liggen als ik ergens heen ga. Maar mijn lippen zijn snel schraal en stuk, en ik word dan gek als ik niets bij me heb...
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 09:14
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Nasischijf schreef op 30-05-2004 @ 21:01 :
ben ik de enige "m" die labello ook gebruik?
nee hoor, mn vriend en mn vader gebruiken het ook.
Oud 01-06-2004, 11:48
Liss
Liss is offline
Hier heb ik ook last van, maar niet met labello ofzo, maar jip en janneke lipbalsem van de hema
Moet dat echt altijd in mn broekzak hebben zitten anders mis ik het, het er ook meerdere van
Heb ook nog tig anderen die ik zo af en toe gebruik, maar deze is makkelijk en plat om in je zak te doen en erg fijn
Maar goed, tis niet echt iets om mee te zitten lijkt me, beter dan sigaretten missen als je ze niet hebt ofzo, maar dan rook ik ook niet
Oud 01-06-2004, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Balance schreef op 29-05-2004 @ 17:38 :
ja, maar om even uit te leggen waarom labello slecht is: labello geeft wel een klein vet laagje, maar dat laagje onttrekt juist vocht aan je lippen. Het maakt je lippen dus juist droger, ipv vetter.
Het is dus niet gek dat je chronisch gescheurde lippen hebt als je altijd labello op doet
Ik gebruik de laatste maanden alleen maar labello, en ik heb nooit last van gescheurde lippen?
Ik vind blistex eigenlijk lekkerder dan labello, maar ik vind blistex veel verslavender en als ik dat een keertje niet bij me heb, gaan mijn lippen veel eerder zeer doen dan bij labello. Maar misschien heb ik gewoon rare lippen
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 15:57
Verwijderd
Dr. Swaab ook goed?

En iemand 'ervaring' met het lippensmeerspul van Weleda en Vogel? En zijn die ook goed?
Met citaat reageren
Oud 01-06-2004, 18:37
Anno 1986
Anno 1986 is offline
Dr Swaab!!!!!!!!!! Ja die is ook goed. Ehm.....shit hoe ziet die er ook alweer uit? Ik ken m wel, heb m in groep 8 vaak gebruikt...
Help me even voor me halen.

Die anderen, geen idee. ...maar Vogel producten zijn doorgaands wel goed toch? Is dat niet ook al aan de prijs te zien alleen?
Alhoewel ik labellozooi ook niet echt meer goedkoop ga vinden...
Doe mij dan maar een simpele balsem van de hema, etos, of aphotheek...(daar zag ik ze vandaag voor 1,35) Haha.

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2004, 17:33
Verwijderd
Meestal beetje gelige tube (gele tube/wit dopje of geel dopje/witte tube)...

Producten van Vogel en Weleda zijn beiden meestal goed. De prijs zegt niet per se iets, denk ik...Die van Dr. Swaab was €2,95 oid, die van Vogel en Weleda €4,95...vond ik eigenlijk toch een beetje te veel van het goede... ;s

Als die goedkope troep slecht is voor m'n lippen, dan betaal ik liever wat meer voor iets goed. Met dat goedkope blijf je ook smeren, dan kun je beter iets hebben wat echt werkt en waar je dus minder meer hoeft te smeren...das dan uiteindelijk ook goedkoper.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 08:09
Anno 1986
Anno 1986 is offline
O nu weet ik het weer! Was Swaab niet die korrelige lippenbalsem?

Je kunt idd beter iets meer betalen, voor een goede.
Maar soms vind ik juist die goedkope zo lkkr handig
en zo lkkr anders...

Ach, ik weet het ook niet!

Grtjs.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2004, 20:37
duifeltje
duifeltje is offline
purol is echt lekker! .

Het is niet erg ofzo, ik was ook een tijdje verslaafd aan water (ook niet echt schadelijk denk ik) dus probeer er niet te veel bij na te denken.
Oud 03-06-2004, 23:11
zus
zus is offline
Ik had altijd labello, maar me lippen werden alleen maar droger en kon niet meer zonder. En nu heb ik altijd dat blauwe potje van blistex en gebruik het al een stuk minder!
Oud 04-06-2004, 10:30
Vada
Vada is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 30-05-2004 @ 10:17 :

Dat heb ik ook (gehad) Ik was iets van 2 jaar blistex verslaafd, maar op een gegeven moment hielp zelfs blistex niet meer en had ik gewoon constant droge lippen. Ik ben gestopt... en dat was inderdaad geen pretje.
De 1e paar dagen alleen nog na het douchen wat opdoen, en de rest van de dag niks. Maar je lippen gaan dan inderdaad wel pijn doen.. Ik ging daardoor veel water drinken, om op die manier je lippen nat te maken en nog een beetje soepel te houden.
Maar ik was wel gestopt in een week dat ik schoolonderzoeken had, moest de hele week leren zodat ik dus niet veel mensen zag ofzo.. Vond het er namelijk niet bepaald mooi uitzien.
Maar ben er nu wel vanaf Heeft echt een tijd geduurd.. na een weekje ofzo denk je dat je er door begint te komen, omdat het dan geen pijn meer doet. Maar droge lippen heb ik nog wel een tijdje gehad. (wat ook kan komen door het weer, omdat het steeds warmer werd en ik dus meer in de zon zat)
Maar ik ben er nu zo goed als vanaf. Af en toe nog wat, maar kan ook rustig een dagje zonder, zonder ergens last van te hebben.. Eindelijk

Regels voor berichten