Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 19:24
Verwijderd
hoihoi beste mensen moet jullie ff wat vertellen
ik was aan het slapen en ik droomde dat ik naar mn beste kameraad zijn huis ging.Hij deed de deur open en hij zei van...He wat leuk dat je er bent, weet je?Ik ga met mn vriendin samen wonen in Tilburg.Die droom had ik misschien een paar maanden geleden miss 1/2 maanden geleden.Mn kameraad was net bij mij op bezoek en toen zei hij in 1x van...Ik ga samen met mn vriendin samen wonen in Tilburg...Had ik nou een visioen? Want ik vind dit wel heel apart...
Advertentie
Oud 30-05-2004, 20:39
Gordijn
Gordijn is offline
Ik weet niet of het een 'visioen is'
Ik heb het ook vaak. Gewoon over hele simpele dingen, over mensen uit mijn klas die iets tegen elkaar zeggen, of kleren aan hebben die ze dan later in het echt ook aan hebben ofzo. Of over mijn vrienden inderdaad, dat ze iets gaan doen wat ik allang gedroomd heb. maar ikweet niet, ik denk dat dat normaal is.
Oud 30-05-2004, 22:04
Verwijderd
mja soort van toekomst dromen noem ik ze altijd, eerst had ik dr ook vaak last van, maar de laatste tijd eigelijk bijna tot niet meer...
tis geen visioen, want die heb je als je wakker bent, kweet eik nie of dr een benaming voor is ofzow...
Oud 30-05-2004, 22:27
Uziel
Uziel is offline
Mja volgens wetenschappers gaat door een kleine storing in je hersens het beeld dan 2x langs je netvlies of een of ander ander deel van je hersenen... Waardoor het lijkt alsof je het eerder hebt meegemaakt in een droom ofzo....

Ik weet zelf niet of ik hier echt in moet geloven, omdat het soms ECHT voelt alsof het een tijdje terug was, maar zo schijnt het te zijn iig.
Oud 31-05-2004, 17:42
steefos
steefos is offline
hmm klinkt meer als een voorspellende droom, visioenen komen vaker overdag dat je opeens wegzakt en dat je dan hoofdpijn krijgt en allemaal vage flitsen van gebeurtenissen gaat zien, nou ja bij is dit zo.
Oud 31-05-2004, 19:27
Gordijn
Gordijn is offline
Citaat:
Uziel schreef op 30-05-2004 @ 23:27 :
Mja volgens wetenschappers gaat door een kleine storing in je hersens het beeld dan 2x langs je netvlies of een of ander ander deel van je hersenen... Waardoor het lijkt alsof je het eerder hebt meegemaakt in een droom ofzo....

Ik weet zelf niet of ik hier echt in moet geloven, omdat het soms ECHT voelt alsof het een tijdje terug was, maar zo schijnt het te zijn iig.
Mmm, ja, maar het is dus raar dat iets in je droom al door je hersenen heen wandeld, en dan een paar dagen later in de realiteit gebeurt. En het is dus niet zo dat je dan denkt van h dat heb ik volgens mij al eens eerder gezien.
Tenminste bij mij niet, het is meer zo van dat je iets droomt wat je onthoudt, en dat later dan ook daadwerkelijk gebeurt, waardoor je, in het begin, helemaal verbaasd bent, omdat je het al gedroomd had!
Dus geen dejavu, want dan gaat het beeld wel twee keer door je hersenen heen heel kort na elkaar.
Ik bedoel, je kunt je vast nog wel een droom herinneren van een poosje terug. Je zou toch gek opkijken als stukken daaruit morgen echt gebeuren, mm?
Oud 31-05-2004, 19:29
Gordijn
Gordijn is offline
shit, die emoticon was niet de bedoeling, had dubbele punt o moeten wezen
Oud 31-05-2004, 19:33
pe51
pe51 is offline
Undertaker,

Ik denk (net als Kassandra) dat je een voorspellende droom gehad hebt. Een visioen is een droom die je krijgt als je niet aan het slapen bent. Wat Fiepje ook al schreef.

Dat je kameraad bij jou op bezoek was in het echt, en jij bij hem in de droom (andersom dus) zie ik zo:

Lichamelijk is hij dan wel bij jou op bezoek, maar in jullie geesten ben jij als het ware bij hém op bezoek. Geestelijk ontvangt hij jóu. En ben jij de gast. Kijk even of je het hier mee eens kunt zijn, of het klopt - voordat je het gelooft.

---

Uziel,

Die wetenschappers vinden dat bij de zogenaamde "déjà-vu's". Dat zijn gevoelens die je hebt als je iets in de buitenwereld ziet, en je voelt erbij, dat je dit al eerder gezien hebt.

Maar volgens mij kan zo'n wetenschapper niet in déjà-vu's geloven, en bedenkt hij er daarom zoiets bij. Dit foutje is nog nooit bewezen, het is maar een theorie, dus een bedenksel. Zo kan iedereen verklaringen zoeken. Net zo zijn er wetenschappers, die menen dat uit de wetenschap blijkt dat het paranormale of god niet bestaan.
Maar er zijn weer andere wetenschappers die geloven dat déjà-vu's, het paranormale en god wél bestaan ...

Volgens mij kan je beter je eigen gevoelens geloven dan zomaar een wetenschapper, die niet met bewijs aankomt, maar met een theorie, een veronderstelling dus, alleen.

groeten, pe51.
Oud 31-05-2004, 21:07
Uziel
Uziel is offline
Ik ben het met je eens hoor

Dit is de verklaring van wetenschappers.
Maar ik ben van mening dat er nog genoeg dingen zijn die nog niet wetenschappelijk te bewijzen zijn, dus negeren wetenschappers die dingen

Dus het zou best echt kunnen zijn imho hoor
Oud 31-05-2004, 22:45
Shitonya
Shitonya is offline
Een droom die de toekomst "voorspelt", ken gebeuren. Heb ik ook wel eens last van, heeft iedereen denk wel eens. Niks vreemds aan
Oud 01-06-2004, 12:23
steefos
steefos is offline
als je het serieus neemt is het geen onzin, in dit geval kunnen we jou beter naar onzin verplaatsen, machiavelli

groeten kassandra
Oud 03-06-2004, 21:51
Energie
Energie is offline
Citaat:
undertaker schreef op 30-05-2004 @ 20:24 :
hoihoi beste mensen moet jullie ff wat vertellen
ik was aan het slapen en ik droomde dat ik naar mn beste kameraad zijn huis ging.Hij deed de deur open en hij zei van...He wat leuk dat je er bent, weet je?Ik ga met mn vriendin samen wonen in Tilburg.Die droom had ik misschien een paar maanden geleden miss 1/2 maanden geleden.Mn kameraad was net bij mij op bezoek en toen zei hij in 1x van...Ik ga samen met mn vriendin samen wonen in Tilburg...Had ik nou een visioen? Want ik vind dit wel heel apart...
dat heet een deja-vu Doh!
Oud 04-06-2004, 03:45
GRRR
GRRR is offline
nou ja wat een onzin. je had het waarschijnlijk in je onderbewustzijn verwacht, in dromen spreekt je onderbewustzijn boekdelen over dingen die je in het dagelijks leven niet opmerkt.
Oud 04-06-2004, 10:15
legatus
legatus is offline
Citaat:
dat heet een deja-vu Doh!
Zijn omschrijving voldoet niet aan een Déja-vu.

Je kunt je droom interpreteren als een voorspellende. Al kun je heel gemakkelijk informatie onbewust hebben opgevangen over een onmogelijke verhuizing. Dat er signalen en opmerkingen waren en dat ze een woning zochten in Tilburg.
Oud 04-06-2004, 17:05
Energie
Energie is offline
Maja als je nadenkt visioenen kunnen eigenlijk helemaal niet bestaan. Onze leven is als een kans spel en staat geen lot vast. Misschien kunnen mensen gewoon ongeveer bedenken wat er mogelijk zou kunnen gaan gebeuren als ze alle feiten bijelkaar optellen en sommige denken erover en andere hebben een soort fotograpfishe geheugen (fout gespelt).

andere manier:
Ze zouden alleen visioenen kunnen krijgen als de natuur toch anders inelkaar zit dan we denken. Ik heb eens gelezen ergens dat volgens sommige theorien we nu allang al uitgestorven zijn en ga zo maar door. Dus visioenen kan je alleen krijgen als het al gebeurt is

Laatst gewijzigd op 04-06-2004 om 17:07.
Advertentie

Regels voor berichten