Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2004, 19:15
phi
phi is offline
Hi

ik ben nu al bijna meer dan 7 maanden met mij vriend tesamen.
Ik hou echt heel veel van hem (gek dat dit nog bestaat in deze wereld) en het gaat heel goed tussen ons. Maar de laatste tijd is het zó serieus en dat wil ik niet. Zn ouders hebben me uitgenodigd om te gaan eten naar hen, als we elkaar zien kust hij me amper en doet hij net alsof het zo moet , ofdat we verloofd zijn of zo.
Ik ben amper 16 en hij is 18. Ik weet echt niet hoe ik hem moet zeggen dat ik het minder serieus wil. Vrijen doen we ook al niet, want het is nooit het juiste moment voor hem. Hij wil alles plannen.
Help me alsjeblief!! Dankjewel
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-05-2004, 19:25
Luna
Luna is offline
als jullie een serieuze relatie hebben lijkt het me voor de hand liggend dat je dit soort dingen ook met elkaar kunt bespreken.
Oud 30-05-2004, 19:27
hodelahitie
hodelahitie is offline
Gewoon eerlijk tegen hem zeggen dat je het zo niet leuk vindt. Dat is het enige wat je kunt doen volgens mij. In een relatie moet je gewoon elkaar alles eerlijk kunnen vertellen. Dus ik zou het gewoon vertellen.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:28
phi
phi is offline
Ik heb geprobeerd het hem te zeggen, maar ik kan het net niet aan om hem echt te kwetsen door het hem te zeggen. Hij lijkt er precies blind om.
Oud 30-05-2004, 19:31
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ik weet niet wat het is waarom hij zo doet, maar ik zou er maar gewoon eens over praten. Misschien voelt hij zichzelf wel heel ongemakkelijk als zijn ouders erbij zijn, en wil hij daarom liever niet met je zoenen.

En hebben jullie nog helemaal geen sex gehad, of is dat ineens over of minder geworden? Als jullie nog helemaal geen sex gehad hebben, is hij er misschien nog niet aan toe...

De enige manier om er wat aan te veranderen is in ieder geval door er gewoon met hem over te praten. Wanneer de relatie verder goed is, moet je toch een goed gesprek met hem kunnen hebben!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:35
phi
phi is offline
We zijn voordien nog niet met elkaar naar bed geweest, maar hij gaf me wel knuffels, en we deden wel andere dingen. Nu moet ik bijna bedelen om een kusje. De laaste keer stond er niemand bij ons, en hij ging gewoon naar huis rijden en me laten staan. Hij doet echt alsof er niets aan de hand is, gewoon zo simpel van: tot de volgende keer.

Als ik er over begin te praten, dan zeg hij dat hij erop zal letten, maar dat doet hij niet. Hij lijkt er blind voor
Oud 30-05-2004, 19:39
Luna
Luna is offline
waarom wil hij dan niet met je kussen? ik begrijp het niet helemaal...
Oud 30-05-2004, 19:40
Susu
Susu is offline
Eum, hebben zijn ouders je uitgenodigd om daar thuis een keer te eten..?
Of om mee uit eten te gaan?
Want daar thuis eten lijkt me toch niet zo gek (vooral niet na bijna 7 maanden..)

Maar ik zou het gewoon tegen hem zeggen.. daar schiet je het meest mee op denk ik.
Succes
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 19:42
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
En niet subtiel, want dat werkt niet. Gewoon zeggen!
Oud 30-05-2004, 19:46
phi
phi is offline
ik snap hem gewoon niet

zn ouders hebben me uitgenodigd om eens bij hem te gaan eten. Nee, daar is idd niets fout mee, maar ik heb gewoon niet echt zo'n zin in zó een serieuze relatie. Dit is net of we verloofd zijn of weet ik veel. (je moet weten dat zijn ouders één van de rijkste van de stad is!! dus voel ik me ook al niet echt op mn gemak!)
Oud 30-05-2004, 20:44
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
pubergirl schreef op 30-05-2004 @ 20:46 :
ik snap hem gewoon niet

zn ouders hebben me uitgenodigd om eens bij hem te gaan eten. Nee, daar is idd niets fout mee, maar ik heb gewoon niet echt zo'n zin in zó een serieuze relatie. Dit is net of we verloofd zijn of weet ik veel. (je moet weten dat zijn ouders één van de rijkste van de stad is!! dus voel ik me ook al niet echt op mn gemak!)
Op zich is er toch niets serieus aan als je bij zijn ouders gaat eten? Die zijn waarschijnlijk gewoon benieuwd naar het vriendinnetje van hun zoon. Dat heeft toch niets met verloofd zijn te maken? Weet je ook wel zeker dat je hiermee een probleem hebt, is het niet gewoon dat je zijn afstandelijkheid niet leuk vindt?

Het lijkt me wel moeilijk, als je nog echt van hem houdt, dan is het zeker de moeite waard om jezelf er voor in te zetten. Misschien moet je gewoon eens tegen hem zeggen dat je enorm twijfelt over de relatie, omdat hij zo afstandelijk tegen je doet. En dat jij gewoon een relatie wil waarin je jezelf kan zijn en waar je om elkaar geeft, en dat laat merken met een knuffel en een kus. Ga het in ieder geval niet subtiel proberen te zeggen, dan denkt hij misschien dat het minder erg is, vertel hem gewoon eerlijk hoe je erover denkt en dat jij vindt dat er écht iets moet veranderen.

(Ik eet trouwens bijna altijd mee met de ouders van mijn vriend als ik daar ben... Zo houd je ook een beetje contact met de ouders, is ook wel leuk!)
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 23:06
moenbase
moenbase is offline
Je wilt wel gezoend worden enzo, maar je wilt geen serieuze relatie..

Het lijkt me beter de relatie te beeïndigen trouwens.
Je kunt ook zonder liefdesrelatie elkaar lief en aardig vinden, toch?
Oud 30-05-2004, 23:50
In_stilte
In_stilte is offline
Tjah daar eten lijkt misschien eng, maar valt best mee. Zie het als een uitdaging, persoonlijk vind ik dat het na 7 maanden best eens mag.

Als hij trouwens zo afstandelijk is lijkt me dat heel moeilijk, praat erover is ook weer mijn tip (net als van ieder ander) jullie zullen er toch samen uit moeten komen en zo klinkt het niet echt geweldig.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 08:19
cyntha
cyntha is offline
Jullie zullen er samen uit moeten komen en als het echt zo'n superrelatie is als je zegt zal dat ook lukken. Wees eerlijk tegen hem en zeg het hem een keer. Dat bij zijn ouders gaan eten voor de eerste keer is misschien heel spannend, maar na 7 maanden is dat toch echt heel gewoon. Maak jezelf er niet te druk om en zie het als een uitdaging. Kun je naderhand zeggen van ik heb het toch mooi wel even gedaan.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2004, 08:36
snoodaard
snoodaard is offline
"Hey, ik heb een ander"

Hij zal snappen dat je even tijd voor jezelf nodig hebt.
Oud 31-05-2004, 23:52
Fatal Exception
Fatal Exception is offline
Ik herken het van iemand. Misschien is hij wel autistisch.
Oud 01-06-2004, 19:47
brammetje4ever
brammetje4ever is offline
"Hi

ik ben nu al bijna meer dan 7 maanden met mij vriend tesamen.
Ik hou echt heel veel van hem (gek dat dit nog bestaat in deze wereld) en het gaat heel goed tussen ons."

Ik zou toch niet durven zeggen dat het heel goed gaat hoor tussen jullie. Weet je nog waarom Gilles je liet vallen als vriend? Hij was het beu dat je altijd naar hem belde en dan begon over hoe weinig je aan hem hebt, dat het niet goed gaat. Toen hij op het punt stond met je te breken, heb ik er met hem een gesprek over gehad. "het is dweilen met de kraan open. Draai gewoon de kraan dicht" m.a.w. dump hem. Dat deed je niet en je verloor opnieuw een vriend. In die 7 maanden dat jullie nu samen zijn, zijn er toch nog niet veel gelukkige periodes geweest. Alleen na ons incident in januari ging het even goed, en daarna ging het weer bergaf. Als je er echt mee wil doorgaan, het is jouw leven. Maar een echte verbetering zie ik niet komen, vooral dan als ik hoor hoe suf hij vandaag reageerde op wat je zei. Er zijn natuurlijk nog de andere redenen waarom je hem niet laat vallen, die ik hier liever niet openbaar verspreidt, maar ik zeg je dit: leef, wees vrij, enjoy life! Ik wil geen tweede jonas story, dat je opnieuw als slachtoffer uit de situatie komt. Ik kan je alleen maar zeggen wat ik al zoveel maanden probeer duidelijk te maken: geef het op, geef het op, geef het op meisje.
Oud 02-06-2004, 15:16
phi
phi is offline
sorry, ik zie hem graag!
Oud 02-06-2004, 15:28
brammetje4ever
er is meer nodig dan elkaar graag zien om een relatie te hebben. mocht ik een relatie hebben met elk meisje dat ik graag zie...
Oud 04-06-2004, 14:57
farrar-misty
farrar-misty is offline
LUISTER
Dingen gaan nu eenmaal niet precies zoals we dat willen, maar voor al die dingen kun je oplossingen vinden en erover praten.. maar wees hoe dan ook voorzichtig met beslissingen maken want je zei dat je heel erg veel van hem houdt en dat is waar het echt om gaat...wat je ook doet, die geen dingen die je relatie op het spel zetten...... please... maak niet mijn fout!
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 15:12
droomkoningin
droomkoningin is offline
Als je het minder serieus wilt, is het idd misschien beter om er helemaal mee te stoppen.
Oud 04-06-2004, 16:18
Spray rebel
Spray rebel is offline
Éen ding volg ik niet helemaal.. Sorry het zal wel aan mij liggen, je hebt met je vriendje al 7 maanden, maar je hebt nog nooit thuis gegeten bij zijn ouders? Ten tweede, nooit meer dan knuffelen en kussen? Na 7 maanden nog niet?! Mmm d`r is iets heel fouts tussen jullie of god ligt `s nachts in het midden...

PLEASE MAAK ME DIT DUIDELIJK WANT IK BREEK ER MIJN NEK OVER, IK WIL HET WETE
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:27
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Spray rebel schreef op 04-06-2004 @ 17:18 :
Ten tweede, nooit meer dan knuffelen en kussen? Na 7 maanden nog niet?! Mmm d`r is iets heel fouts tussen jullie of god ligt `s nachts in het midden... Alsof je per se na een half jaar met elkaar naar bed moet zijn geweest... Dat moet je doen omdat het goed voelt, en niet omdat je al zolang samen bent...
@ TS: ik denk niet dat je dat eten meteen op moet vatten als een teken dat je relatie nog serieuzer wordt. Het lijkt me niet zo gek als de ouders van je vriend je ook een keer willen zien en graag hebben dat je gezellig een keer mee-eet.
Over de rest kun je toch het beste proberen er met je vriend over te praten en tot hem door te laten dringen wat je bedoelt.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 16:34
Spray rebel
Spray rebel is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 04-06-2004 @ 17:27 :

ik denk niet dat je dat eten meteen op moet vatten als een teken dat je relatie nog serieuzer wordt. Het lijkt me niet zo gek als de ouders van je vriend je ook een keer willen zien en graag hebben dat je gezellig een keer mee-eet.
Maark heb het niet alleen over sex, maar ik bedoel dat ze nog nooit haar vriendjes ouders in die 7 maanden heeft gezien of goed mee kennis gemaakt heeft vind ik gewoon vreemd en gaat er bij mij niet in..
Met citaat reageren
Oud 04-06-2004, 17:48
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
pubergirl schreef op 30-05-2004 @ 19:15 :
Hi

Ik hou echt heel veel van hem (gek dat dit nog bestaat in deze wereld)
...
Oud 04-06-2004, 18:19
Spray rebel
Spray rebel is offline
Ook nog zoiets *ik naar bovenkijkend en sarcastisch wat er qequote is*...
Met citaat reageren
Oud 05-06-2004, 08:05
phi
phi is offline
Jaja, na 7 maanden nog steeds niets meer dan knuffelen en kussen. Hij heeft daar blijkbaar geen behoefte aan (nog zoiets waar ik over na lig te denken).
Ik heb zn ouders wel ooit eens gezien, de dag dat ik hem leerde kennen, en ik heb zn pa gezien toen hij mn vriend naar mij bracht, maar niets meer. Blijkbaar willen ze me inderdaad ook wel eens zien, maar dat wil ik niet echt.
[QUOTE]wat je ook doet, die geen dingen die je relatie op het spel zetten...... please... maak niet mijn fout!

Dat is het net. Volgens mij zou dit wel alles op het spel zetten. Bij mn vorige vriend was ik heel gehecht aan zn ouders. Ik had echt een goeie band met hen, maar toen het uit was tss ons, had ik er moeite mee om ook afscheid te moeten nemen van zn ouders (na een jaar en n maand!)

Misschien daarom dat ik er nu bang voor ben ...

IK lig nog steeds te piekeren wrm hij zo reageert...
Maarja, het zal ooit wel uitkomen zeker ??
Oud 06-06-2004, 21:46
brammetje4ever
hij heeft nu ook examens, aj nog eens serieus wil klappen, doe et dan de vrijdag achter de examens, ge gaat dan toch naar zen kot. ik ben met hem bezig over gisteren, en hij begrijpt het ergens wel zu, dus don't worry about that
Oud 06-06-2004, 22:45
Alistar
Alistar is offline
Citaat:
pubergirl schreef op 05-06-2004 @ 09:05 :

Ik heb zn ouders wel ooit eens gezien, de dag dat ik hem leerde kennen, en ik heb zn pa gezien toen hij mn vriend naar mij bracht, maar niets meer. Blijkbaar willen ze me inderdaad ook wel eens zien, maar dat wil ik niet echt.
na 7 maanden zn ouders nog niet willen zien??

m.i. is het niet zo raar dat zijn ouders je uitnodigen. lijkt me ook niet meer dan logisch als je al 7 maanden hebt...
Oud 07-06-2004, 09:21
Dotcom
Dotcom is offline
Misschien heeft hij wel een vorm van autisme, dat hij niet van zichzelf de neiging heeft je een kus te geven als hij weggaat.
Reageren

Regels voor berichten